5. 6. 2013

 CHEP spolupracuje so zákazníkmi pri znižovaní prepravných nákladov a emisií CO2
Počas roku 2012 sa v rámci dodávateľského reťazca CHEP znížil celkový  počet najazdených kilometrov o  2,9 miliónov.

Weybridge, Londýn, VB –  20. mája 2013 – Spoločnosť CHEP oznámila, že  Program zameraný na spoločné využívanie dopravných kapacít so zákazníkmi, znížil počet kilometrov prejdených na európskych cestách  o 2,9 miliónov, pričom sa znížili aj emisie kysličníka uhličitého o 2 340 metrických ton. Toto množstvo je ekvivalentom  emisií CO2 , ktoré vznikajú pri využívaní elektrickej energie 350 domácností počas celého roka*.

Frédéric Fimbel, vedúci Programu  zameraný na spoločné využívanie dopravných kapacít so zákazníkmi, povedal: „Skutočne začíname vidieť výhody spolupráce so zákazníkmi pri preprave, konkrétne súvisiacej s vyzdvihnutím paliet, dodávok a zvozov prázdnych paliet. V roku 2012 sme spolupracovali v tomto programe s 50 spoločnosťami v rámci celej Európy, vrátane našich hlavných zákazníkov, napr. s významnou  mliekarenskou spoločnosti CAPSA, s  dodávateľom minerálnych vôd spoločnosťou San Pellegrino a s obchodným  reťazcom Carrefour.“

Zákazník CHEP dodáva svoje výrobky Retailu  na paletách CHEP, pričom po vyložení tohto tovaru by sa vracal  prázdny kamión. Vďaka tomuto Programu,tento  kamión, vyzdvihne prázdne palety napr. u partnera spoločnosti CHEP, alebo v najbližšom  servisnom centre spol. CHEP a následne  realizuje dodanie týchto paliet na vopred  určené miesto. Tento proces eliminuje prejazdy prázdnych kamiónov a znižuje náklady na prepravu.

Juan José Freijo, riaditeľ pre udržateľný rozvoj a globálnu manipuláciu s paletami v spoločnosti CHEP, povedal: „Iniciatívy sa líšia veľkosťou a rozsahom, ale v konečnom dôsledku cieľ, ktorým je zníženie vzdialenosti a kilometrov najazdených s prázdnym kamiónom v rámci celého dodáveteľského reťazca pomáhajú spoločnosti CHEP, našim zákazníkom a životnému prostrediu.“

Spoločnosť CHEP má záujem získať ďalších svojich zákazníkov pre tento  Program a súčasne vyhľadáva ďalšie príležitosti a iniciatívy, ktoré prispievajú k šetreniu nákladov v dodávateľskom reťazci a k celkovej udržateľnosti. Prostredníctvom tohto druhu spolupráce pomáha CHEP svojim zákazníkom znížiť  náklady a prispieva k ochrane životného prostredia znížením emisií uhlíka. Strategickým cieľom CHEP  je byť vnímaný ako spoločnosť zo zameraním na zelené projekty, ktoré poskytujú tie najlepšie riešenia pre životné prostredie.

Manažér pre prepravu spoločnosti Carrefour Italy, Gasparini Matteo, povedal: „Od r. 2011 spoločnosť Carrefour hľadá u našich hlavných dodávateľov príležitosti na spoluprácu pri preprave. Používanie rovnakého vozidla zaručuje vytvorenie silnej distribučnej siete, ktorá poskytne účinné riešenie pre náročnú situáciu v preprave. Spoločnosť CHEP dokázala, že je pre nás vhodným strategickým partnerom.“