2. 11. 2017

 Dachser sa inšpiruje nápadmi svojich zamestnancov
Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser zaviedol v rámci svojich interných procesov špeciálny program zameraný na získavanie nápadov a inovácií priamo od svojich zamestnancov. Koncept s názvom Idea2net prináša nové vylepšenia a zefektívňovania vo všetkých oblastiach firemnej činnosti. Výhoda tohto strategického programu spočíva najmä vo využití praktických skúseností z firemného prostredia a dokonalej znalosti fungovania spoločnosti, aké môžu mať len pracovníci Dachser.


Dachser sa rozhodol spustiť rozvojový program Idea2net vo všetkých svojich pobočkách. Každý návrh, s ktorým zamestnanci prídu, prechádza pred svojou implementáciou schvaľovacím procesom a následne, ak je prijatý, testovacou fázou. Na posúdenie návrhu je ustanovená komisia, ktorá koordinuje všetky aktivity na úrovni pobočiek a krajín.
„Kto iný ako naši zamestnanci najlepšie vedia, ako je možné zefektívniť konkrétne procesy, ako dosiahnuť najvyššiu výkonnosť, ako optimalizovať určité riešenia – skrátka, kde je priestor pre zlepšenie a ako ho dosiahnuť,“ vysvetľuje Roman Stoličný, managing director a člen predstavenstva Dachser Slovakia, „práve z tohto pohľadu je program Idea2net veľmi užitočnou platformou pre získavanie nápadov a inovácií priamo „z terénu“ a, dá sa povedať, oficiálnou cestou, akou môžu zamestnanci bez obáv podrobiť konštruktívnej kritike ktorúkoľvek zavedenú aktivitu, ba čo viac, sú k tomu priamo povzbudzovaní a motivovaní.“
Aktuálne je v rôznych fázach implementačného či testovacieho procesu niekoľko projektov. Jedným z nich je napríklad projekt s názvom „Pochopme budúce potreby našich zákazníkov“. Jeho cieľom je podporovať a rozvíjať aktívny, štruktúrovaný dialóg so zákazníkmi. Teraz je tento projekt vo fáze hľadania krajiny s vhodným testovacím trhom. Iné projekty sú už rozbehnuté a testujú sa. Takýmto je napríklad aj inovatívny projekt sústredený na vytvorenie modelu trvalo udržateľnej mestskej logistiky, ktorého testovanie prebieha v Paríži.