Názov: Globálna logistika
Autor: Douglas M.Lambert
Zdroj: Logistika, str. 381
Vydavateľ: COMPUTER PRESS, PRAHA
ISBN: 80-7226-221-1
Jazyk: český
Anotácia: Stále viac firiem rozširuje svoju pôsobnosť i do oblastí medzinárodného sektoru. Keď podniky vstupujú na trhy v rôznych krajinách ,musia vybudovať odpovedajúce logistické systémy ,aby boli schopné poskytovať také produkty a služby ,ktoré zákazníci požadujú. Jednotlivé zložky globálneho logistického systému sa môžu podobať tým zložkám ,ktoré podnik využíva vo svojom domácom prostredí ,avšak riadenie a správa medzinárodnej siete môže byť veľmi odlišná. Manažér zodpovedný za medzinárodnú logistiku musí riadiť rôzne logistické zložky v prostredí ,ktoré je charakteristické radom nekontrolovateľných prvkov : politických ,právnych ,ekonomických ,konkurenčných ,spoločenských a kultúrnych .V rámci tohto nekontrolovateľného prostredia sa manažér pokúša optimalizovať pomernú skladbu nákladov a služieb.
Kľúčové slová: globálne trhy ,zákaznícky servis ,logistická stratégia ,výroba ,distribúcia tovaru.
Spracoval: Ing .Ivan Kollár ,Colspedia s.r.o. Žilina
Zaradené: máj 2004