HLAVNÉ PLÁNOVANIE / MAIN PLANNING
2. (MRP) Funkcia stanovenia celkovej úrovne výrobnej kapacity. Jej hlavným zámerom je stanoviť takú výkonnosť, aby sa dosiahli ciele manažmentu z hľadiska rastu alebo poklesu zásob alebo rezerv pri udržaní relatívne stabilnej výrobnej sily. Hlavný plán sa zvyčajne stanovuje v širšom slova zmysle (napr. skupiny výrobkov) a spája politiku manažmentu so zákazníckym servisom. Musí odhadnúť vyhliadky dostačujúce pre naplánovanie pracovnej sily, vybavenia, zariadenia, materiálu a financií potrebných pre dosiahnutie hlavného plánu. Rozličné spoločnosti využívajú rôzne spôsoby meradiel, aby vyjadrili plán ako napr. normohodiny, tonáž, pracovnú silu, operátorov, jednotky, kusy, peniaze, atď.
Keďže tento plán ovplyvňuje všetky funkcie spoločnosti, je pripravený za pomoci informácií z marketingu, výroby, inžinierskej činnosti, financií, materiálu, atď. Zároveň sa stáva plnou mocou pre hlavného plánovača aby ho prepracoval do detailnejších plánov.
Poznámka: Hlavný plán a hlavné plánovanie sú termíny, ktoré v inej literatúre vystupujú ako výrobný plán a výrobné plánovanie.