28. 11. 2017

 Prvý kompletný nákladný vlak skupiny GEFCO na novej Hodvábnej ceste – z Číny do Francúzska za menej než 3 týždne

Courbevoie 27. november 2017 – Skupina GEFCO, globálny hráč v odvetví priemyselnej logistiky a európsky líder v automobilovej logistike, privítal vo Francúzsku svoj úplne naložený kontajnerový vlak, ktorý prešiel 11 000 kilometrov z Číny. Vlak prepravil 12-metrové kontajnery z čínskeho Wuhanu do mesta Dourges na severe Francúzska pre klienta PSA za menej ako 3 týždne.

Výnimočná púť Hodvábnou cestou
Nákladný vlak sa vydal na cestu z čínskeho Wuhanu 3. novembra 2017. Kontajnery prepravil cez Kazachstan, Rusko a Bielorusko. Konzorcium železničných spoločností United Transport and Logistics Company (UTLC) poskytovalo služby na 1520 mm* železničnej trati medzi Dostykom (Kazachstan) a Brestom (Bielorusko).

Nákladný vlak pokračoval v ceste naprieč Poľskom a Nemeckom, až nakoniec 22. novembra 2017 prišiel na konečnú stanicu vo francúzskom Dourgese. Po preclení bola zásielka distribuovaná priamo do závodu Française de Mécanique, ktorý je pobočkou spoločnosti PSA, v Douvrine na severe Francúzska.

Vlak naložený 12-metrovými kontajnermi prišiel do cieľovej stanice za menej než 3 týždne po tom, ako prešiel siedmimi štátmi cez obchodný koridor, ktorý predstavuje Hodvábna cesta. Jeho priemerná rýchlosť bola cca 600 km denne.

Projekt riadila a koordinovala skupina GEFCO v spolupráci so železničnými partnermi v jednotlivých štátoch a tímami spoločnosti GEFCO Forwarding, ktoré sídlia v Šanghaji, Moskve a Paríži.

Prvý kompletne naložený kontajnerový vlak je súčasťou iniciatívy One-Belt-One-Road, ktorú predstavila čínska vláda s cieľom využiť cestné spojenie medzi Čínou a Európou v podobe novej Hodvábnej cesty.

Spojenie s Francúzskom vytvorené týmto transportom predstavuje dôležitý medzník, ktorým Francúzsko získa na novej Hodvábnej ceste lepšiu pozíciu a ktorým sa k sebe priblížia odosielatelia a príjemcovia zásielok. Väčšina trás na novej Hodvábnej ceste mala totiž doteraz cieľovú stanicu v Nemecku a Poľsku.

Skupina GEFCO sa zameriava na novú Hodvábnu cestu
Zatiaľ čo Čína výrazne investuje do rozvoja a propagácie železničnej prepravy medzi Áziou a Európou, skupina GEFCO pokračuje v rozvoji svojich železničných služieb s cieľom splniť narastajúce potreby zákazníkov v oblasti flexibilných riešení v tomto smere.

Nákladná železničná doprava je doplnkom k leteckej a námornej nákladnej doprave, pretože má konkurenčné výhody tak z hospodárskych, ako aj ekologických dôvodov, pokiaľ ide z časového hľadiska o kľúčový tovar, ako sú automobilové súčiastky a elektronika z Číny. V opačnom smere ide zas o spotrebný tovar, chladiarenské kontajnery a náhradné diely pre čínsky trh. Trvanie prepravy pre zákazníkov sa v porovnaní s námornou nákladnou dopravou skracuje o polovicu. V porovnaní s leteckou prepravou je železničná preprava oveľa lacnejšia a menej znečisťuje životné prostredie.
Spoločnosť GEFCO spravuje mesačne v priemere 300 TEU** prepravovaných železnicou v oboch smeroch

„Vďaka viac než 65 ročným skúsenostiam v odvetví logistiky prevádzkuje spoločnosť GEFCO nákladnú železničnú dopravu z Ázie do Európy už viac než 4 roky. Skupina podporuje narastajúci obchod medzi týmito dvomi kontinentmi, ako aj kontajnerovú železničnú prepravu a neustále hľadá nové, cenovo efektívne, flexibilné, spoľahlivé a bezpečné riešenia, aby plnila požiadavky zákazníkov a podporovala rozvoj ich obchodov,“ povedal výkonný viceprezident spoločnosti GEFCO Freight Forwarding Anthony Gunn.

Skupina GEFCO pôsobí v Číne od roku 1995. Vďaka viac než 2 000 zamestnancom, 10 pobočkám a partnerom pokrýva takmer celý región. Skupina pôsobí aj vo Vietname, Thajsku a Južnej Kórei.

Neustále vyhľadáva nové a konkurencieschopné riešenia, aby plnila požiadavky zákazníkov a podporovala rozvoj ich obchodov medzi Áziou a Európou. Spoločnosť poskytuje rôzne služby od FCL (celokontajnerových zásielok) po LCL (kusové zásielky) aj prepravu hotových vozidiel. Všetky služby sú prispôsobené produktom zákazníkov, či už ide o vozidlá, maloobchod, biologické vedy atď. Podporu jej poskytujú skúsené prevádzkové tímy so sídlom v Číne, Poľsku, Lotyšsku, Nemecku, Holandsku a Francúzsku.

*Zóna 1520 je štandardná šírka železničnej trate v Rusku. Do tejto zóny patria štáty SNŠ, Ukrajina, Gruzínsko, Turkménsko, pobaltské štáty, Mongolsko a Fínsko.

** TEU (ekvivalent dvadsaťstopového kontajnera) je jednotka nákladnej kapacity, ktorá sa používa na označenie kapacity 20 stôp dlhého (6,1 m) intermodálneho kontajnera.

Hľadaj obsah na stránke Logistický monitor

Štatistika

  • Počet návštev článkov 9703077

CHCETE PRISPIEŤ DO LOGISTICKÉHO MONITORU ?

Ak chcete pridať svoj príspevok do rubriky Média monitor spracujte anotáciu podľa vzorovej štruktúry a zašlite ju na adresu logistika@va1.sk 

Ak chcete pridať autorský príspevok zašlite text vo formáte PDF alebo DOC na e-mail: logistika@va1.sk
K príspevku zašlite názov príspevku aj v anglickom jazyku, stručnú anotáciu, kľúčové slová (dôležité pre vyhľadávanie) a fotografiu autora alebo ilustráciu.

Zobraziť vzorovú štruktúru príspevku.

CROWDFUNDING

CROWDFUNDING - je financovanie z mikrozdrojov. Logistický monitor zhromažďuje pre Vás informácie už 20 rokov BEZPLATNE. Pomôžte tomuto projektu dobrovoľnou čiastkou, ktorú pošlete na účet: Tatrabanka a.s. Žilina 2629410129/1100, IBAN: SK5O 1100 0000 0026 2941 0129. Ďakujeme.