Bakalárske práce
Akademický rok 2003/2004
DUŠAN BROĎÁNI
VYTVORENIE A ZAVEDENIE STRATÉGIE ZÁKAZNÍCKEHO SERVISU V PODNIKU S VÝPOČTOVOU TECHNIKOU
Vedúci bakalárskej práce: Ing. Pavel Ceniga.
Anotácia: Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať zákaznícky servis podnikov s výpočtovou technikou v regióne, nájsť nedostatky a hľadať možnosti zlepšenia logistického systému, ktoré by mohli viesť ku vzniku konkurenčnej výhody. Zároveň mala za úlohu konfrontovať predstavy a požiadavky na zákaznícky servis zo strany podnikov a zo strany zákazníkov. V prvej a časti je charakteristika zákazníckeho servisu z pohľadu logistiky, jeho rozdelenie na jednotlivé zložky a prieskum situácie na trhu zvlášť pre každú zložku. V druhej časti je analyzovaný súčasný stav zákazníckeho servisu v podnikoch, jeho nedostatky, výhody a možnosti zlepšenia. Na základe referencií od zákazníkov a konkurencie bol vybratý podnik, ktorý bol použitý ako vzorový podnik pre benchmarking. V tretej časti je návrh vytvorenia a zavedenia zákazníckeho servisu v podniku, od jeho plánovania až po realizáciu.
LADISLAV REPASKY
ÚLOHA LOGISTIKY PRI PREPRAVE RÝCHLOKAZIACICH SA ZÁSIELOK PO ŽELEZNICIACH SR
Vedúci bakalárskej práce: Ing. Pavel Ceniga.
Anotácia: Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať vybrané problémy prepráv rýchlokaziacich sa zásielok po železniciach SR v súčasnom období a načrtnúť niektoré smery ich riešenia logistickým prístupom. Prvá kapitola je venovaná historickému rastu vplyvu logistiky a teoretickému objasneniu jednotlivých prístupov, cieľov logistiky ako aj postaveniu dopravy v logistike. V ďalšej časti sa analyzuje súčasný stav zabezpečenia prepráv rýchlokaziacich sa zásielok po železnici. Autor sa venuje sledovaniu tokov informácií pri zabezpečovaní prepráv rýchlokaziacich sa zásielok, ako aj jednému zo základných problémov dopravnej politiky, ktorým je nedostatočná harmonizácia podmienok na trhu. Venuje sa stimulom, ktoré boli začiatkom medzinárodnej spolupráci a znamenali vznik centralizovanej spoločnosti pre účel zabezpečenia týchto prepráv, dotkol sa aj budúceho stavu, ktorý nastane v súvislosti s rozširovaním Európskej únie a prinesie pre železničné podniky nové podmienky.
V záverečnej časti prehodnotil prínosy logistiky pri daných prepravách.
MEREK VAŇKO
UPLATNENIE OUTSOURCINGU V PODMIENKACH SR
Vedúci bakalárskej práce: Ing. Darina Chlebíková, PhD.
Anotácia: Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať vybrané problémy uplatnenia outsourcingu v podmienkach Slovenskej republiky a načrtnúť niektoré možnosti ich riešenia. Práca je rozdelená na štyri kapitoly. Prvá kapitola je venovaná samotnej podstate outsourcingu a oblastí kde sa outsourcing v dnešnej dobe najviac implementuje. Ďalšia kapitola sa zaoberá rozsahom využívania outsourcingu na Slovensku, v Českej republike a Spolkovej republike Nemecko, ako aj podnikom, ktorý poskytuje logistický outsourcing pre jednu žilinskú firmu. Získané výsledky sa v nasledujúcej kapitole podrobne analyzujú a vzájomne porovnávajú, čo prispieva k prekvapujúcim výsledkom a utvára tak jasnejší obraz o reálnych podmienkach, v akých sa momentálne outsourcing na Slovensku nachádza. Analyzuje sa hlavne oblasť zabezpečovania a zavádzania informačných technológií do podnikov, čo je v súčasnej dobe prioritnou a aj najrozšírenejšou úlohou externých poskytovateľov nielen na Slovensku. V záverečnej kapitole sa hľadajú ďalšie možnosti respektíve uplatnenia outsourcingu v našich podmienkach, ide hlavne o oblasti personalistiky, vodohospodárstva, logistických procesov, medzi ktoré môžeme zahrnúť aj recykláciu odpadu , alebo verejný sektor, kde máme tiež v porovnaní so západnými krajinami veľké rezervy
MÁRIA KOSTOLNÁ
UPLATŇOVANIE OUTSORCINGU VO VYBRANOM PODNIKU
Vedúci bakalárskej práce : Ing. Jozef Federič
Anotácia: Vo svojej bakalárskej práci sa zaoberám problematikou outsorcingu, kde v úlohe outsorcera vystupuje firma Colspedia s.r.o. a v pozícií outsorcovanej, firma Tento a.s.
Cieľom mojej práce bolo poukázať na to, že pri vzájomne dobrej spolupráci, majú z toho efekt obidve zúčastnené strany.
KATARÍNA STARINSKÁ
ZVYŠOVANIE KVALITY A VÝKONU ZÁKAZNÍCKEHO SERVISU V PODNIKU ST, a.s.
Vedúci bakalárskej práce: Ing. Pavel Ceniga
Cieľom práce je zvyšovanie kvality a výkonu zákazníckeho servisu konkrétneho podniku, pomocou stratégií a jednotlivých nástrojov na meranie a riadenie kvality. Prvá kapitola je venovaná teoretickému úvodu zákazníckeho servisu. Zoznamuje nás s jednotlivými zložkami, ktoré tvoria zákaznícky servis. Druhá časť sa venuje zákazníckemu servisu konkrétneho podniku. Autor sa zaoberá analýzou celkových nákladov a analýzou potrieb zákazníkov, z ktorých treba vychádzať pri tvorbe stratégie a pri nastavení optimálnej úrovne zákazníckeho servisu. Je tu popísaná stratégia a segmentácia zákazníkov konkrétneho podniku. Tretia časť poukazuje na dôležitosť moderných technológií v systéme vybavovania objednávok. Záverečná kapitola sa venuje finančnému riadeniu logistických činností, metódam a ukazovateľom pomocou, ktorých sa sleduje výkon a kvalita zákazníckeho servisu. Na záver je podnik hodnotený pozitívne, ako podnik poskytujúci kvalitný zákaznícky servis
HEJL Pavol
ÚLOHA ZÁSOB V LOGISTIKE PODNIKU
Vedúci bakalárskej práce: Ing. Pavel Ceniga
Anotácia: Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať stav zásob podniku v súčasnom období a načrtnúť niektoré možnosti uplatnenia logistického prístupu k riadeniu zásob. Práca je rozdelená na tri časti a obsahuje 7 obrázkov. Prvá kapitola je venovaná základnej charakteristike a koncepcii zásob v logistike podniku. V ďalšej časti je analyzovaný súčasný stav zásob podniku. Ide o vymedzenie typov zásob, posúdenie zásob vo vzťahu k rentabilite podniku s podrobným rozčlenením nákladov na udržiavanie zásob. Posudzovaný je aj vplyv obratu zásob na náklady na udržiavanie zásob. V záverečnej kapitole sú doporučené možnosti uplatnenia logistického prístupu k riadeniu zásob podniku. Zároveň sú posúdené aj niektoré spôsoby riadenia zásob v logistickom reťazci.