PREDBEŽNÁ DOHODA (PRI LODNOM NÁKLADE) / PRE-AGREEMENT (BY SHIPMENT)
Dohoda medzi zasielateľom a dopravcom týkajúca sa kontaktov medzi týmito stranami prostredníctvom predloženia návrhu o doručení zásielky.
PREDBEŽNÁ CENOVÁ FAKTURÁCIA / PRO FORMA INVOICE
Predbežný návrh faktúry, ktorý posiela importér exportérovi pred potvrdením objednávky a zásielky aby pomohla pri získavaní vývozných licencií alebo zahraničných výmenných poukazov alebo aby jednoducho informoval o hodnote zásielky, aby mohol byť otvorený úver.
PREDAVAČ (ODSÚHLASOVAČ) / SALESMAN
Osoba, ktorá zaznamenáva počty nákladov spolu s podmienkami v čase nakládky, alebo vykládky.
PREDAJNÝ VZOR / SELLING SAMPLE
Mesačný výsledok očakávaného predaja, ktorý je stanovený na každý kalendárny rok, buď v absolútnom množstve, alebo percentuálne.
PREDAJNÝ VÝROBOK / SELLING PRODUCT
konečný komerčný produkt Produkt, ktorý sa dodáva externým zákazníkom.
PREDAJNÝ SEKTOR / SELLING SECTOR
Časť obchodu z pohľadu predaja.
PREDAJNÝ PODUS / SELLING PODUS
Určitá zľava, ktorá sa pravidelne dáva každému zákazníkovi na základe celkového predaja počas určitého časového obdobia.
PREDAJNÝ BOD / SELLING POINT
Miesto, kde sa vykonáva uľahčenie spisovania a výpočtu odbytových údajov v čase a mieste predaja cestou využívania čiarových kódov alebo magnetických médií a prístrojov.
PREDAJNÉ NÁKLADY / SALE CHARGES
Náklady vynaložené obchodnou organizáciou bez nákladov na obstaranie tovaru, ktorý sa bude predávať.
PREDAJNÁ CENA / SALE PRICE, RETAIL PRICE
Obchodná cena používaná na úhradu dodávky tovaru a / alebo služieb.
PREDAJCA / SELLER
Strana predávajúca tovar kupujúcemu.
PREDAJ / SALE
1. Organizačná jednotka poverená predajom. 2. Pozri: predávanie. 3. Tovar a / alebo služby s určitou hodnotou pre zákazníkov. 4. (Účtovanie) Tržba vyplývajúca z fakturácie tovarov a služieb externým zákazníkom (= čistý obrat).
PRECLENÝ BEZ PREHLIADKY / DUTY PAID WITHOUT INSPECTION SEARCHES
Preclený colnými orgánmi bez prehliadky.
PRAVIDLO DVADSAŤ KU OSEMDESIAT - Paretov zákon / TWENTY TO EIGHTY LAW– PARETO LAW
Pravidlo, ktoré hovorí, že v mnohých prípadoch, približne 80 % obratu sa môže prisudzovať približne 20 % zákazníkov, druhov tovaru alebo objednávok. Aktuálny pomer v určitom prípade môže byť určený zatriedením zákazníkov a výrobkov, atď. podľa dôležitosti a následným výpočtom, aké percento obratu korešponduje s 10 %, 20 %, 30 %, atď. zákazníkov, výrobkov, atď.
Ak chcete pridať svoj príspevok do rubriky Média monitor spracujte anotáciu podľa vzorovej štruktúry a zašlite ju na adresu logistika@va1.sk
Ak chcete pridať autorský príspevok zašlite text vo formáte PDF alebo DOC na e-mail: logistika@va1.sk K príspevku zašlite názov príspevku aj v anglickom jazyku, stručnú anotáciu, kľúčové slová (dôležité pre vyhľadávanie) a fotografiu autora alebo ilustráciu.
CROWDFUNDING- je financovanie z mikrozdrojov. Logistický monitor zhromažďuje pre Vás informácie už 20 rokov BEZPLATNE. Pomôžte tomuto projektu dobrovoľnou čiastkou, ktorú pošlete na účet: Tatrabanka a.s. Žilina 2629410129/1100, IBAN: SK5O 1100 0000 0026 2941 0129. Ďakujeme.