Maximálny limit zásob na sklade, ktorý vyjadruje stupeň, do ktorého smú zásoby narásť a ktorý je vyjadrený v kvantitatívnych alebo finančných vzťahoch.
MAXIMÁLNE MNOŽSTVO OBJEDNÁVKY / MAXIMUM QUANTITY OF ORDER
Maximálne množstvo objednávky, ktoré nesmie byť prekročené.
MATERIÁLOVÝ TOK / MATERIAL FLOW
Riadený pohyb materiálu uskutočňovaný spravidla pomocou aktívnych prvkov cieľavedomo a hospodárne tak, aby materiál bol k dispozícii na danom mieste, v potrebnom množstve a v očakávanej kvalite v požadovanej dobe s dopredu určenou spoľahlivosťou. Dielčia časť hmotného logistického reťazca podriaďujúca sa celkovému zladeniu reťazca.
MATERIÁLOVÝ MANAŽÉR / MATERIAL MANAGER
Osoba v podniku zodpovedná za vykonávanie činnosti materiálového manažmentu a podliehajúca manažmentu podniku.
MATERIÁLOVÉ ZABEZPEČENIE / MATERIAL ASSECURATION
Zabezpečenie materiálov a komponentov materiálovým manažmentom alebo obchodným oddelením.
MATERIÁLOVÁ PRODUKTIVITA / MATERIAL PRODUCTIVITY
Podiel množstva tovaru vyrobeného v určitom časovom období a požadovaného množstva určitého materiálu na výrobu tohto tovaru v tomto období. Materiálová produktivita určuje množstvo určitého výrobku vyrobeného za jednu materiálovú jednotku.
MATERIÁLOVÁ POŽIADAVKA / MATERIAL DEMAND
Požiadavka na materiál používaný vo výrobe v určitom časovom období.
MATERIÁL / MATERIAL
Suroviny, základný a pomocný materiál, náhradné dielce, nedokončené a hotové výrobky, odpad a pod. v skupenstve pevnom, kvapalnom alebo plynnom, premiestňované voľne ložené alebo vo forme manipulačných alebo prepravných jednotiek (všeobecný pojem).
MARKETINGOVÝ VÝSKUM / MARKETING RESEARCH
Systematický prieskum: - rastu a štruktúry trhu, ako i faktorov s tým spojených, napr. základ pre predpovede, atď. - efektívnosť vo využívaní zdrojov aby sa získala pozícia na trhu vo vzťahu ku konkurencii. - vzťah medzi finančnými výsledkami a výdajmi na dodávku a prácu na trhu ako výsledok používania konkrétneho marketingového mixu.
MARKETINGOVÝ MIX / MARKETING MIX
Kombinácia nástrojov marketingu (niekedy taktiež nazývaných elementy), ktoré môžu byť použité na vytvorenie a vývoj dopytu po výrobku: výrobok, cena, distribúcia, reklama, propagácia a služby. Každý z týchto elementov môže byť charakterizovaný svojim vlastným „mixom“, napr. kombinácia produktov, cenová, distribučná a komunikačná kombinácia.
MARKETINGOVÉ PLÁNOVANIE / MARKETING PLANNING
Plánovanie marketingových cieľov spoločnosti, miera ktorých musí byť dosiahnutá a následky s tým spojené so zreteľom na výdaje a výnosy za každý výrobok, geografickú polohu alebo skupinu odberateľov.
MARKETING / MARKETING
1. (Všeobecne) Súbor činností zameraných na pohyb tovaru od výrobcu ku odberateľovi. 2. (Konkrétne) Proces organizovania a riadenia činností spoločnosti, ktoré sa týkajú stanovenia požiadaviek trhu a pretvorenia kúpnej sily odberateľa na efektívny dopyt po určitom výrobku alebo službe odberateľovi na základe marketingovej koncepcie.
MANIPULAČNÝ SERVIS / OPERATING SERVICE
Servis, ktorý zahŕňa fyzickú a administratívnu manipuláciu.
Aktívny prvok v logistickom reťazci slúžiaci k premiesťovaniu pasívnych prvkov. Manipulačné prostriedky a zariadenia sú s pretržitým pohybom (prostriedky pre pojazd, pre stohovanie, vyklápaceie) aleo s plynulým pohonom (dopravníky).
MANIPULAČNÁ SKUPINA / OPERATING GROUP
Združené položky materiálu podľa princípu manipulovateľnosti (prepravovateľnosti, skladovateľnosti) v rámci logistického reťazca vždy rovnakým spôsobom a rovnakým typom technických prostriedkov.
Ak chcete pridať svoj príspevok do rubriky Média monitor spracujte anotáciu podľa vzorovej štruktúry a zašlite ju na adresu logistika@va1.sk
Ak chcete pridať autorský príspevok zašlite text vo formáte PDF alebo DOC na e-mail: logistika@va1.sk K príspevku zašlite názov príspevku aj v anglickom jazyku, stručnú anotáciu, kľúčové slová (dôležité pre vyhľadávanie) a fotografiu autora alebo ilustráciu.
CROWDFUNDING- je financovanie z mikrozdrojov. Logistický monitor zhromažďuje pre Vás informácie už 20 rokov BEZPLATNE. Pomôžte tomuto projektu dobrovoľnou čiastkou, ktorú pošlete na účet: Tatrabanka a.s. Žilina 2629410129/1100, IBAN: SK5O 1100 0000 0026 2941 0129. Ďakujeme.