1. 8. 2016
System News 1-8-2016
1. 8. 2016
System News 1-8-2016
26.7.201631. júla končí prechodné obdobie
31. júla 2016 končí prechodné obdobie, počas ktorého mohli seniori vo veku nad 70 rokov cestovať bezplatne na občiansky preukaz alebo na bezplatný celoročný cestovný lístok, SeniorPas. Od 1. augusta 2016 môžu seniori vo veku nad 70 rokov cestovať bezplatne na SeniorPas alebo na jednorazové cestovné lístky s 50% zľavou. Doposiaľ vydané SeniorPasy sú platné.
Predbežné opatrenie vydal súd nižšieho stupňa v súvislosti so žalobou občianskeho združenia voči dopravcom zapojeným do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK), menovite voči spoločnostiam Dopravný podnik Bratislava, a.s., Slovak Lines, a.s. a Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. O zamietnutí predbežného opatrenia, ktoré určilo dopravcom povinnosť prepravovať cestujúcich vo veku nad 70 rokov na občiansky preukaz, rozhodol Krajský súd v Bratislave.
Dopravcovia chceli vyjsť starším cestujúcim maximálne v ústrety a preto zaviedli prechodné obdobie do 31. júla 2016, aby si cestujúci mohli s predstihom a bez stresu zvyknúť na zmenu a v prípade potreby si pohodlne vybaviť predplatný cestovný lístok SeniorPas. SeniorPas si možno naďalej vybaviť na predajných miestach všetkých troch dopravcov alebo cez internet.
Krajský súd uznesením potvrdil právoplatnosť využívania SeniorPasu ako elektronického predplatného časového cestovného lístka (tzv. ročnej električenky), vydávaného výlučne na bezkontaktnej čipovej karte. Tento lístok sa vydáva za hodnotu 0€. Platí sa len poplatok za vydanie karty. Ak cestujúci nad 70 rokov nemá alebo nechce používať SeniorPas, môže od augusta cestovať na polovičný jednorazový cestovný lístok (zľava 50%).
Komentár a chronológia udalostí
Vysvetlenie situácie
25. 7. 2016
System News 25-7-2016
25.7.2016Dachser navyšuje kapacitu svojich skladov v Európe
Vybudovaním nových priestorov v Rakúsku, Francúzsku a Nemecku posilňuje medzinárodný logistický provider Dachser svoju kontraktnú logistiku v celej Európe. Integrované logistické služby vrátane prepravy, skladovania a služieb s pridanou hodnotou budú vďaka tomu k dispozícii ešte vo väčšom počte lokalít ako doteraz.
„Naše široké spektrum služieb kontraktnej logistiky nám umožňuje podporovať našich zákazníkov aj v riadení ich globálnych dodávateľských reťazcov,“ hovorí Michael Schilling, COO skupiny Dachser. Symbolickým prvým „kopnutím“ do zeme zahájila spoločnosť Dachser na konci júna rozšírenie logistického centra v Hörschingu neďaleko rakúskeho Linzu. V novom sklade bude k dispozícii 10 000 m2 skladových priestorov a vyše 20 000 paletových miest. Očakáva sa, že nový sklad, do ktorého Dachser investuje zhruba
10 miliónov eur, bude uvedený do prevádzky na začiatku roku 2017. Pre zákazníkov
to znamená, že budú mať v Hörschingu všetky služby k dispozícii na jednom
mieste – skladovanie a služby na mieru ako neoddeliteľnú súčasť kontraktnej logistiky, priame napojenie na hustú európsku prepravnú sieť, rovnako ako služby leteckej a námornej prepravy poskytované divíziou Dachser Air & Sea Logistics.
Vo Francúzsku rozšíril Dachser kapacitu svojich skladov hneď na dvoch miestach. V meste Salon de Provence, ktoré sa nachádza v južnom Francúzsku, pred nedávnom otvoril pobočku s 12 000 m2 skladových priestorov a kapacitou 14 500 paletových miest, ktoré sú teraz k dispozícii pre región Provence – Alpy – Azúrové pobrežie. Skladovacie priestory boli rozšírené aj v Remeši na severe Francúzska. Tunajšia pobočka s kapacitou celkom 27 000 paletových miest ponúka riešenie kontraktnej logistiky predovšetkým pre zákazníkov obchodujúcich s vínom a liehovinami a pre zákazníkov z priemyselných odvetví.
Dachser investoval tiež do logistického centra v Überherrne, ktoré sa nachádza v nemeckej spolkovej krajine Sársko, a stavia tu sklad pre kontraktnú logistiku, ktorý ponúka 11 000 m2 skladovej plochy, 22 000 regálových miest a 600 m2 kancelárskych plôch. Aj tu presiahla investovaná čiastka 10 miliónov eur. Uvedenie do prevádzky je naplánované na koniec októbra 2016 a v strednodobom horizonte prinesie 80 nových pracovných miest. Überherrn má v sieti Dachser dvojakú funkciu: zatiaľ čo počas dňa panuje v logistickom centre bežná prevádzka pobočky, od ôsmej večer funguje ako Eurohub – centrálny uzol pre európsku prepravnú sieť. Vďaka svojej strategickej polohe v blízkosti rieky Sáry kombinuje Dachser pozemnú prepravu po Európe s medzikontinentálnymi trasami a úzko prepája námornú
a leteckú dopravu pre import aj export.
20.7.2016SPOLOČNOSŤ GEFCO MENUJE ANNE LAMBUSSONOVÚ VÝKONNOU VICEPREZIDENTKOU ZODPOVEDNOU ZA VZŤAHY SO SKUPINOU PSA
Courbevoie, Francúzsko, 11. júl 2016. Skupina GEFCO oznamuje menovanie Anne Lambussonovej do Sekcie správy zmlúv PSA (PSA Contract Division Management). Je tiež členkou výkonnej rady.
S dvojitou skúsenosťou z oblasti železničnej prepravy a automobilového sektora predstavuje Anne Lambussonová kombináciu odbornosti v oblasti priemyslu a manažérskych schopností pre obchodné sekcie, ktoré rozvinula v medzinárodnom prostredí. V sekcii správy zmlúv PSA nahradí Paula-Henriho Fréreta, ktorý prevezme manažment regiónu ASOR (východná Ázia) na pozícii výkonného viceprezidenta.
Anne Lambussonová, v minulosti regionálna výkonná riaditeľka pre sieť Rhône-Alpes a Auvergne SNCF, riadila projekty veľkých infraštruktúr, ktoré sa zameriavali na obnovu a modernizáciu železničných sietí v súlade s potrebami novej mobility. Predtým bola Anne Lambussonová viceprezidentkou pre medzinárodné operácie v Keolis, dcérskej spoločnosti skupiny SNCF. Mala na starosti prevádzky a spustenie nových koncesií pre verejný trh a podieľala sa na medzinárodných výzvach na predkladanie ponúk. Aktivita siedmich dcérskych spoločností, za ktoré bola zodpovedná, sa počas tohto obdobia výrazne rozvinula.
Kariéra Anne Lambussonovej sa začala v roku 1988 v automobilovom sektore na pozícii konzultantky pre FASA-Renault v Španielsku. Neskôr sa pridala k skupine Europe Allied Signal Automotive na pozícii riaditeľky pre lean manufacturing (tzv. štíhlu výrobu) pre Európu, následne pracovala na pozícii riaditeľky závodu v Taliansku a nakoniec ako riaditeľka prepravy a logistiky pre Európu.
Viac ako 8 rokov pracovala v spoločnosti ALSTOM Transport, kde bola vymenovaná za viceprezidentku priemyslu a zodpovedala za sekciu koľajových vozidiel, generálnu manažérku vznikajúcich útvarov (Čína a Brazília) a riaditeľku línie pre produkty výbavy triedy Business pre vysoko rýchlostné vlaky po akvizícii spoločnosti Fiat Ferroviara spoločnosťou Alstom Transport.
Neskôr sa pridala k dodávateľovi automobilového vybavenia VALEO na pozícii programovej a projektovej riaditeľky skupiny pre spustenie nových produktov pre výrobcov vozidiel.
„Som šťastná, že sa k skupine GEFCO pridávam v kľúčovom momente jej vývoja. Ich schopnosť manažovať komplexnú dodávateľskú sieť, inovovať v prípade logistiky typu 4PL, ich operačná znamenitosť a globálna sieť sú všetko uznávané aktíva, ktoré ich robia privilegovaným priemyselným partnerom v logistike, ktorý venuje pozornosť špecifickým potrebám. Chcem aktívne prispieť k posilňovaniu partnerstva medzi skupinou PSA a skupinou GEFCO,“ povedala Anne Lambussonová, výkonná viceprezidentka pre zmluvy PSA.
Anne Lambussonová má titul PhD. v odbore inžinierstvo a manažment z École des Mines de Paris (MINES ParisTech) a inžiniersky titul z École Polytechnique Feminine, špecializáciu v odbore priemyselné inžinierstvo z École Centrale de Paris a diplom DEA v odbore manažment z Parížskej univerzity Sorbonna.
Pôsobila na viacerých riaditeľských pozíciách v medzinárodných a francúzskych skupinách. V roku 2013 jej bol udelený titul „Rytier“ Radu čestnej légie (Francúzske národné vyznamenanie Rad čestnej légie).
19.7.2016Inventúra s dronom: Spoločnosť Hardis Group odštartovala testovaciu fázu
Eyesee, produkt, ktorý vzišiel z partnerstva spoločností Hardis a Squadrone System, bude testovaný v skladoch FM Logistic. Účelom je:
Grenoble, 05.07.2016 - Hardis Group, spoločnosť poskytujúca digitálne služby a softwarové riešenia, oznámila zahájenie reálneho testovania prototypu drona, navrhnutého k automatizácii inventúr a riadenia zásob v skladoch. Vytvorila tým so Squadrone System, s ktorou spoločne pracovali na vývoji asistovaného drona pre interiéry a so spoločnosťou FM Logistic, lídrom v skladovaní, doprave a obalových službách s medzinárodným pôsobením, u ktorej testuje riešenie v reálnych podmienkach jej skladov.
Plne autonómny priemyselný dron
Hardis Group využila v obore logistiky príležitosť, vychádzajúcu z fyzických a technologických vlastností dronov. V roku 2015 si nechala patentovať dron pre automatickú inventarizáciu zásob v skladoch. Po technologickom prieskume sa Hardis Group spojila so Squadrone System, spoločnosťou, ktorá sa špecializuje na bezpilotné drony v extrémnych podmienkach a ktorej produkt Hexo+ je známym spotrebiteľským riešením tejto technológie. Obe spoločnosti prišli s prototypom priemyselného drona pre interiéry, pod názvom Eyesee.
Dron je vybavený senzormi, ktoré mu umožňujú pohybovať sa po sklade autonómne, pod kontrolou operátora. Zabudovaná kamera identifikuje a zaznamenáva inventarizačné údaje, ktoré môžu byť prenášané do akéhokoľvek systému riadenia skladu na trhu. Cieľom je ušetriť čas a zvýšiť produktivitu a bezpečnosť procesu inventúry a kontrolných operácií v sklade.
Reálne testovanie u FM Logistic
Hardis Group nedávno podpísala zmluvu s FM Logistic. Predmetom zmluvy je testovanie vyvinutého riešenia na logistických platformách, ktoré má overiť schopnosť systému plniť požiadavky logistického odvetvia. Inovácie, podporujúce produktivitu, výkon a flexibilitu, sú kľúčovou stratégiou FM Logistic. Spoločnosť pre účel zavádzania inovácií zostavila tím odborníkov z najrôznejších krajín svojho pôsobenia. Jeho cieľom je vymýšľať, vytvárať a zavádzať inovatívne riešenia, či už na zlepšenie pracovných podmienok pre zamestnancov, alebo pre zvyšovanie kvality služieb jej zákazníkom. Zapojenie do projektu automatickej inventúry s dronom, bolo pre FM Logistic samozrejmosťou.
FM Logistic poskytla Hardis Group na vykonávanie letových testov (mapovanie skladu, informácie o polohe, konfigurácie osvetlenia, plochy, s ktorými sa dron stretne, atď.) a na zber informácií potrebných pre inventarizáciu (čítanie štítkov) svoj sklad v Satolas (Francúzsko). V septembri začnú dron, zber dát a spracovanie informácií s vlastnými nástrojmi, testovať tímy FM Logistic.
Testovanie v FM Logistic bude pokračovať až do konca roku 2016. Hardis Group s Squadrone System plánujú zahájenie výroby drona Eyesee v roku 2017.
18. 7. 2016
System News 18-7-2016
13.7.2016AWT otevírá další kurz pro strojvedoucí, účastníci ho budou mít zdarma
Mezinárodní dopravní společnost AWT, člen skupiny PKP CARGO, která patří mezi nejvýznamnější zaměstnavatele v moravskoslezském regionu ale i v rámci celé ČR, otevře na podzim tohoto roku další kurz pro strojvedoucí. Bude ho opět organizovat na vlastní náklady, pro účastníky tedy zdarma. Kurz navazuje na letošní úspěšně ukončené školení nových strojvedoucích, které AWT poprvé pořádala vlastními silami. Zároveň skupina AWT nabízí desítky volných míst na další pozice v celé České republice.
AWT ve spojení s PKP CARGO patří mezi nejvýznamnější nákladní železniční dopravce v Evropě. Působí především ve střední a východní Evropě, ale své služby a trasy rozšiřuje i prostřednictvím logistického trojúhelníku Balt-Jadran-Severní moře do dalších částí Evropské unie. „AWT je moderní ambiciózní firma, která i díky využití synergií s PKP CARGO stále více upevňuje své postavení v Evropě. Dlouhodobě aktivně hledáme nové možnosti a trhy, zejména v segmentech automotive a intermodal, a proto potřebujeme stále více strojvedoucích, kteří by pokryli naše rostoucí provozní potřeby. Potvrdilo se nám, že investice do pořádání vlastních kurzů se vyplatí,“ řekl Zbigniew Klepacki, generální ředitel skupiny AWT.
Letos v květnu byl úspěšně ukončen kurz pro strojvedoucí, který poprvé AWT realizovala vlastními silami a na své náklady. Základem pro uspořádání kurzu bylo získání potřebné akreditace u Drážního úřadu. „Udělení této akreditace naší společnosti je výsledkem skvělé a profesionální práce zaměstnanců AWT a zároveň se jedná svým způsobem i o ocenění, že věci děláme správně. V této chvíli jsme jedna z mála firem u nás, která může pořádat vlastní kurzy,“ uvedl technický ředitel AWT Bohumil Bonczek.
Nově připravovaný kurz otevře AWT na podzim tohoto roku a již nyní se mohou zájemci hlásit. Po úspěšném dokončení kurzu mohou absolventi získat dlouhodobou perspektivní práci u moderní dopravní skupiny s evropským významem. „Vhodným kandidátům nabízíme především vyškolení úplně zdarma, stabilní příjem již v průběhu studia a především jistotu zaměstnání u moderní mezinárodní společnosti,“ řekla Žaneta Sigmundová, personální ředitelka skupiny AWT. Nábor uchazečů bude probíhat až do konce srpna a následně během podzimu začne zhruba půlroční školení. Posluchači mohou být nejen muži, ale i ženy. Základní podmínkou pro zájemce o kurz je ukončené středoškolské vzdělání nejlépe elektrotechnického, strojního nebo dopravního zaměření a dobrý zdravotní stav.
12.7.2016Allegro novo obsadí sklad v Prologis Park Błonie
Líder medzi poľskými internetovými obchodníkmi si prenajíma 22 000 metrov štvorcových
VARŠAVA (12. júla 2016) – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil, že podpísal nájomnú zmluvu na 21 950 metrov štvorcových so spoločnosťou Grupa Allegro, najväčším internetovým obchodom v Poľsku, v Prologis Park Błonie. Zmluva zahŕňa prenájom 13 100 metrov štvorcových, ktoré spoločnosť obsadí teraz a ďalších 8 850 metrov štvorcových, ktoré začne využívať v roku 2017.
Len v poslednom štvrťroku ide už o tretiu nájomnú zmluvu uzatvorenú spoločnosťou Prologis so spoločnosťou z oblasti e-commerce v regióne strednej a východnej Európy. Transakciu sprostredkovala poradenská spoločnosť BNP Paribas Real Estate.
„Allegro neustále hľadá nové riešenia ako pre svojich zákazníkov, tak pre obchod samotný. Prologis Park Błonie vyhovuje našim potrebám. Jeho výhodná lokalita je pre nás dôležitá obzvlášť, keď hľadáme kvalifikovanú pracovnú silu,“ povedal riaditeľ pre dodávateľský reťazec spoločnosti Allegro Adam Pawelczak.
„Sme svedkami logistického rozmachu sektora e-commerce v Poľsku a očakávame, že si do roku 2020 spoločnosti z tohto odvetvia budú prenajímať až 700 000 metrov štvorcových,“ povedal riaditeľ pre prenájmy Prologis Poľsko Zbigniew Smyczyński. „Teší nás, že si spoločnosť Allegro pre umiestnenie svojho distribučného centra vybrala práve Prologis Park Błonie. Prímestské parky sú pre spoločnosti stále atraktívnejšie a to hneď z niekoľkých dôvodov: dostupnosť pracovníkov, sympatické náklady na pracovnú silu a relatívne nízke nájomné. Prologis Park Błonie všetky tieto kritériá spĺňa,“ dodal Smyczyński.
„E-commercový trh zažíva exponenciálny rast. Kľúčoví hráči tohto odvetvia potrebujú nové priestory spravidla veľmi rýchlo. Uzatvorenie zmluvy s tak zaneprázdnenou firmou ako je Allegro vyžadovalo z našej strany veľkú disciplínu,“ povedala konzultantka priemyselného a logistického oddelenia BNP Paribas Real Estate Poľsko Martyna Kajka.
Prologis Park Błonie je moderné distribučné centrum zložené zo siedmich budov s celkovou rozlohou 152 000 metrov štvorcových. Nachádza sa 25 kilometrov západne od centra Varšavy, pri ceste E30/DK92, ktorá spája západnú a východnú Európu, a zároveň pri diaľnici A2, ktorá vedie medzi Varšavou a Berlínom. Park je atraktívny najmä pre spoločnosti poskytujúce distribučné služby ako v európskom, tak aj v regionálnom meradle.
Vďaka aktívnemu zapojeniu v štyroch krajinách strednej a východnej Európy je Prologis s portfóliom 4,3 miliónov metrov štvorcových vedúcim poskytovateľom distribučných priestorov v strednej a východnej Európe (k 31. marcu 2016).
11. 7. 2016
System News 11-7-2016
7.7.2016Prologis vydáva deviatu správu o udržateľnom rozvoji
Správa sleduje pokrok naprieč tromi kľúčovými oblasťami
VARŠAVA (7. júla 2016) — Prologis, Inc. (NYSE: PLD), globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes vydal svoju výročnú správu o udržateľnosti.
Report dokumentuje činnosť spoločnosti v troch oblastiach: starostlivosť o životné prostredie, sociálnu zodpovednosť, korporátnu správu a etiku spoločnosti.
Najdôležitejšie body správy:
Starostlivosť o životné prostredie:
Sociálna zodpovednosť
Korporátna správa a etika spoločnosti
„Keď sa obzriem späť, musím povedať, že som na naše úspechy v oblasti udržateľnosti v tomto roku veľmi hrdá. Moji kolegovia ma neustále inšpirujú,“ povedala viceprezidentka pre udržateľnosť Jeannie Renne-Malone. „Ich snaha minimalizovať dopad činností spoločnosti na životné prostredie, komunikácia s našimi partnermi a stopercentná bezúhonnosť sú jadrom nášho udržateľného programu. Spoločne budeme vytrvalo pracovať na schopnosti Prologis čeliť komplexným a zložitým globálnym výzvam, tak, aby náš program udržateľnosti zanechal pozitívny dopad aj pre budúce generácie,“ dodala.
Správa sa riadi rámcom definovaným iniciatívou Global Reporting Initiative (GRI). Bola spracovaná v súlade s GRI G4 Sustainability Reporting Guidelines a Construction and Real Estate Sector Supplement (CRESS) v súlade s Core option.
1.7.2016Od pondelka budú testovať nové označovače na lacnejšie cestovné lístky
Bratislava, 1. júla 2016. Zástupcovia Bratislavskej integrovanej dopravy v spolupráci s dopravcami začnú testovať označovače priamo za plnej prevádzky dopravy už od pondelka. Neverejné testovanie bude prebiehať 21 dní. Nové označovače s displejom budú slúžiť cestujúcim na nákup elektronických jednorazových cestovných lístkov. Elektronické jednorazové cestovné lístky budú o 10% lacnejšie ako papierové cestovné lístky.
Cestujúci sa môžu od pondelka stretnúť so zmeneným vizuálom na obrazovkách označovačov lístkov. Pri označovaní cestovných lístkov to však nebude znamenať žiadnu zmenu pre cestujúcich. Pred spustením predaja elektronických jednorazových cestovných lístkov sa uskutoční aj testovanie pre verejnosť.
„Po úspešnom ukončení testovaní u dopravcov pripravujeme v druhej polovici júla špeciálne testovanie pre verejnosť. Obyvatelia si budú môcť v špeciálnom vozidle osobne vyskúšať nové označovače a zakúpiť si elektronický lístok cez testovacie karty. Veríme, že túto príležitosť ocenia predovšetkým menej zruční cestujúci, ktorým radi vysvetlíme, ako systém funguje a aké výhody prináša,“ povedala Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy, a.s.
Nové označovače s displejom, ktoré budú môcť cestujúci použiť na nákup elektronických cestovných lístkov, budú umiestnené vo vozidlách MHD aj Slovak Lines a tiež na železničných staniciach v Bratislavskom kraji. Prípravné práce prebiehajú podľa harmonogramu a všetkých 59 označovačov na cestovné lístky je na železničných staniciach v Bratislavskom kraji osadených.
Súčasťou spustenia predaja nových elektronických jednorazových cestovných lístkov je tiež spustenie multifunkčných automatov. Automaty budú cestujúcim slúžiť na nákup cestovných lístkov ale aj na dobitie kreditu v elektronickej peňaženke.
„Spustenie elektronického nákupu jednorazového cestovného lístka vnímame ako krok k rozvoju a modernizácii integrovanej dopravy. Naším cieľom je práve prostredníctvom zlepšovania služieb verejnej dopravy priniesť cestujúcim rýchlejší a pohodlnejší nákup potrebných cestovných lístkov. Cestujúci tak nielen ušetrí ale dokonca stihne každý prichádzajúci spoj, keďže si cestovný lístok bude môcť kúpiť priamo vo vozidle. Predaj týchto výhodnejších cestovných lístkov chceme spustiť čo najskôr, avšak prioritou je, aby systém po jeho spustení fungoval bezchybne a cestujúci ho mohli bezstarostne a pohodlne využívať,“ povedal Marian Rovenský, predseda predstavenstva Bratislavskej integrovanej dopravy.
30.6.2016Spoločnosť Russian Export Center a skupina gefco podpísali zmluvu o spolupráci, aby poskytli spoločnostiam zaoberajúcim sa vývozom globálnu logistickú podporu.
Petrohrad, Rusko, 17. jún 2016 – GEFCO, člen spoločnosti Ruské železnice RZD a spoločnosť „Russian Export Center“ podpísali zmluvu o spolupráci, aby poskytli ruským a medzinárodným vývozným spoločnostiam globálne logistické riešenia. Cieľom tohto strategického partnerstva je podporiť vývozné kapacity Ruska od automobilového odvetvia až po iné strategické výrobné sektory.
Oficiálna ceremónia podpísania zmluvy o spolupráci medzi akciovou spoločnosťou „Russian Export Center“ zastúpenou jej generálnym riaditeľom Petrom Fradkovom a skupinou GEFCO zastúpenou jej predsedom správnej rady, Lucom Nadalom, sa konala dnes v rámci Medzinárodného ekonomického fóra v Petrohrade.
Spájanie doplnkových odborných znalostí
Touto zmluvou sa spoločnosť Russian Export Center a skupina GEFCO zaväzujú k trojročnej spolupráci na podpore ruských vývozcov a vývozcov so sídlom v Rusku z oblasti výrobných sektorov. Obe zmluvné strany využijú navzájom svoj potenciál a odborné znalosti na zavedenie praktických opatrení na podporu vývozcov a uľahčenie dlhodobého prístupu na zahraničné trhy.
Russian Export Center bude ako štátna inštitúcia na podporu vývozu zriadená pri banke Vnesheconombank s podporou vlády Ruskej federáciu poskytovať ruským vývozcom rady z oblasti páva, financovania a obchodného rozvoja.
Skupina GEFCO, ktorá je globálnym logistickým integračným subjektom so 65-ročnými odbornými znalosťami z riadenia komplexných dodávateľských reťazcov prinesie donáškové logistické a prepravné riešenia a prístup k svojej celosvetovej sieti. Vďaka podpore Ruských železníc, svojmu hlavnému akcionárovi a svojej prítomnosti na ruskom trhu už od roku 2003 vytvorí skupina GEFCO logistický most pre vývozné spoločnosti.
Presnejšie povedané know-how spoločnosti Russian Export Center a skupiny GEFCO zabezpečí ich zákazníkom a partnerom nasledujúce výhody:
Podpora ruských vývozných možností
Vďaka tejto zmluve o spolupráci a informačnej podpore spoločnosti REC bude mať skupina GEFCO možnosť ovplyvniť svoju informovanosť v Rusku a podporí odborné znalosti všeobecných postupov pri vývozných logistických operáciách.
GEFCO bude sprevádzať ruské vývozné spoločnosti pri budovaní ich strategického plánu vývozu a pri prenikaní na trhy.
„Som naozaj rád, že sme sa dohodli na tejto spolupráci medzi skupinou GEFCO a spoločnosťou Russian Export Center. Ako šéf globálnej logistickej firmy viem, aká strategická je pre spoločnosti, ktorým záleží na medzinárodnom raste, strategická logistika a doprava. Pre mňa osobne táto zmluva znamená strategické partnerstvo, ktoré môže významne pomôcť ruským spoločnostiam čeliť celosvetovej konkurencii a získať udržateľné pozície v rámci globálnej ekonomiky,“ povedal Luc Nadal.
Petr Fradkov, ktorý pôsobí ako generálny riaditeľ spoločnosti REC už od jej založenia, sa k uzavretiu zmluvy vyjadril takto: GEFCO má dlhú históriu a bezúhonnú povesť a je uznávaným globálnym expertom v oblasti logistiky. Táto skupina pôsobí v Rusku už viac ako 10 rokov a má v krajine široký systém zastupiteľských kancelárií. Preto sme radi, že na základe podpísanej dohody začneme spolupracovať. Umožní nám to nielen podeliť sa o skúsenosti z rozvoja vývozu a podpory vývozcov, ale aj realizovať rozsiahle projekty, usporadúvať odvetvové konferencie v oblasti logistiky a daňových postupov, tvorby rozpočtu, optimalizácie dodávania a širokej škály ďalších procesov. Som si istý, že spolupráca medzi spoločnosťou a skupinou GEFCO bude vzájomne výhodná a úspešná.“
30.6.2016Do Prologis Park Budapest-Sziget DC7 sa sťahuje prvý zákazník
Budova s rozlohou 21 000 metrov štvorcových je z 23 percent prenajatá len dva mesiace od prvého kopnutia do zeme
BUDAPEŠŤ (30. júna 2016) – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil podpis nájomnej zmluvy na 4 800 metrov štvorcových so spoločnosťou Inter Cars Hungária, najväčším predajcom súčiastok pre osobné a nákladné automobily v strednej a východnej Európe. Spoločnosť si prenajme priestory v budove DC7, ktorá je v súčasnosti vo výstavbe v Prologis Park Budapest-Sziget. Na uzavretí zmluvy sa podieľala medzinárodná realitná poradenská spoločnosť CBRE.
„Dosiahli sme významný míľnik a cítili sme, že nové logistické centrum je tou najlepšou cestou, ako lepšie a efektívnejšie uspokojiť rastúci dopyt našich zákazníkov. Inter Cars a Prologis majú na medzinárodnej úrovni vynikajúce pracovné vzťahy, takže pre nás, na základe skúsenosti z minulosti, bolo jednoduché sa opäť na tohto profesionálneho partnera obrátiť,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Inter Cars Hungária Kft Csaba Baan.
„Dopyt po moderných logistických nehnuteľnostiach v poslednej dobe rastie, aj preto sme sa rozhodli začať špekulatívnu výstavbu. Sme radi, že teraz môžeme potvrdiť, že v budove DC7 v Prologis Park Budapest-Sziget máme prvého zákazníka,“ uviedol senior viceprezident a riaditeľ spoločnosti Prologis pre maďarský trh Laszlo Kemenes.
Prologis Park Budapest-Sziget má v súčasnej dobe celkovú rozlohu 128 000 metrov štvorcových priemyselných priestorov s celkom šiestimi budovami. Vo výstavbe je jedna nová budova s rozlohou 21 000 metrov štvorcových. Park sa nachádza v priemyselnej zóne Szigetszentmiklós na jednom z čiastkových trhov Budapešti. Lokalita ponúka prostredníctvom mestského okruhu M0 priame spojenie s národnou aj medzinárodnou sieťou diaľnic.
Prologis je s viac ako 610 000 metrami štvorcovými logistických priestorov v ôsmich priemyselných parkoch na trhu vedúcim poskytovateľom distribučných nehnuteľností v Maďarsku (k 31. marcu 2016).
28.6.2016Dachser optimalizuje: nový typ terminálového ťahača sa osvedčil
Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser Slovakia nasadil do svojej prevádzky ďalšiu optimalizáciu, tentoraz pre vnútrofiremné prepravy v eurohube spoločnosti v Lozorne. Terminálový ťahač KAMAG Wiesel SZM18 šetrí pri manipulácii s návesmi, prívesmi a najmä výmennými nadstavbami čas aj pohonné hmoty. Za necelý rok prevádzky najazdil po areáli 4 740 km a 1 200 motohodín.
V Lozorne, v jednom z troch eurohubov celej skupiny Dachser, sa každý deň manipuluje so 120 výmennými nadstavbami a odbavených je 23 návesov. Starostlivá organizácia vnútroareálových prepráv je preto alfou a omegou pre efektívne nakladanie a vykladanie tovaru, ktorý z Lozorna mieri do 15 destinácií v celej Európe. Terminálový ťahač umožňuje ich efektívnu realizáciu a dokáže rýchlo reagovať aj v neočakávaných situáciách a sezónnych špičkách.
Terminálový ťahač KAMAG Wiesel SZM 18 poháňa dieselový agregát s výkonom 115 kW v spolupráci s hydrostatickým pohonom a vyznačuje sa kompaktnou konštrukciou, výbornou manévrovateľnosťou a ľahkou údržbou. Vozidlo je vybavené s ohľadom na bezpečnú a efektívnu jazdu a vysoký užívateľský komfort vodiča – má špeciálnu úpravu pre rýchly zdvih a presun, automatická prevodovka a ovládací joystick spolu s hydrostatickým pohonom umožňujú citlivé ovládanie. Okrem toho disponuje aj cúvacou kamerou pre lepšiu kontrolu pri naberaní a odstavení prepravnej jednotky.
„S použitím terminálových ťahačov máme dlhoročné skúsenosti,“ hovorí Ing. Roman Stoličný, Managing Director a člen predstavenstva Dachser Slovakia a. s., a dopĺňa, „tento nový typ splnil naše očakávania. Prispel k ešte rýchlejšej manipulácii a zníženiu kritických časov. Presun jednej nadstavby na nakladacej bráne a jej upevnenie na nakládku netrvá dlhšie ako 3 sekundy, podobne rýchle je aj odstavenie naloženej výmennej nadstavby od brány. V priebehu šiestich hodín je u nás v areáli realizovaných v priemere viac ako 100 pohybov nadstavieb a v špičke sme schopní zvládať až dvakrát toľko.“
Dachser používa vo svojej logistickej sieti výmenné nadstavby, ktoré pri zapojení dvoch za seba disponujú takmer dvojnásobnou kapacitou než bežný náves. Tieto skriňové výmenné nadstavby a terminálový ťahač vykazujú synergické efekty.
Výmenné nadstavby môžu byť vopred prednaložené (nie je nutné čakať na ich pristavenie dopravcom) a potom sú špeciálnym terminálovým vozidlom (Mercedes KAMAG) presunuté na vopred určené parkovacie miesto, kde čakajú na príchod linkového dopravcu, s presne časovo určeným denným odjazdom. Naopak prázdne výmenné nadstavby vozia terminálový ťahač ku skladovým bránam na prednakládku. V Lozorne majú terminálové ťahače dva, jeden záložný, aby v prípade výpadku nebola ohrozená plynulosť logistickej prevádzky. Výhodou je tiež možnosť tankovania paliva na vlastnej čerpacej stanici Dachser priamo v areáli.
Terminálový ťahač KAMAG Wiesel SZM 18 dosahuje maximálnu rýchlosť 40 km/h a má priemernú spotrebu 3,8 litra nafty na jednu motohodinu. Je vybavený rádiostanicami pre on-line koordináciu (GPS) a dokáže prepojiť palubnú dosku vozidla so softvérom Dachser pre optimalizáciu pohybov vo vnútri areálu (tzv. Yard Management). Jeho úspornú a pritom efektívnu prevádzku využíva Dachser 24 hodín denne v troch zmenách. O tom, že budúcnosť vnútroareálovej logistiky patrí terminálovým ťahačom, svedčí aj vývoj s využitím alternatívnych palív. Dachser, ktorý dlhodobo spolupracuje s vývojovými firmami, tak napríklad v Nemecku testoval prototypy terminálových ťahačov na elektropohon.
28.6.2016Investice do pořádání vlastního kurzu pro strojvedoucí se vyplatila
Mezinárodní dopravní společnost AWT, člen skupiny PKP CARGO, na konci května úspěšně ukončila kurz pro strojvedoucí, který poprvé realizovala vlastními silami. Poslední fází kurzu, který začal letos v lednu, bylo vykonání závěrečných zkoušek. Ty jsou podmínkou pro získání licence strojvedoucího a průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla na vlečce. Drtivá většina zaměstnanců AWT uspěla a investice do účastníků kurzu se společnosti vyplatila.
Nejen společnost AWT se dlouhodobě potýká s nedostatkem kvalitních uchazečů o práci, především na pozici strojvedoucího. „Jelikož stále rozšiřujeme naše portfolio služeb i počet přepravních tras, hledáme nové strojvedoucí, kteří by pokryli naše rostoucí provozní potřeby. Proto jsme se rozhodli investovat do budoucích zaměstnanců a na vlastní náklady uspořádat kurz pro strojvedoucí. Jedná se již o třetí kurz, ale poprvé jsme ho na základě udělené akreditace od Drážního úřadu realizovali kompletně sami,“ říká Žaneta Sigmundová, personální ředitelka skupiny AWT.
K samostatnému řízení lokomotivy na vlečce vede zhruba půlroční cesta. Kurz začal po novém roce zácviky na lokomotivních depech, po nichž byli účastníci seznámeni se základní drážní legislativou a pojmy. Následovaly bloky přednášek, které se týkaly jednotlivých oblastí, o kterých je nutno mít pro provoz drážní dopravy alespoň základní povědomí. Těmi jsou například mechanika či elektrotechnika zaměřené pouze pro oblast železniční dopravy.
Po těchto obecných úvodních kapitolách účastníci kurzu absolvovali výuku týkající se konstrukce kolejových vozidel. Školení bylo zpestřeno o jízdy na trenažeru lokomotivy řady 740 (pult strojvedoucího) v prostorách Železničního muzea Moravskoslezského, jehož je AWT dlouhodobým partnerem a které se nachází v železniční stanici Ostrava-Střed.
Po ukončení více než dvouměsíční studijní části absolvovali všichni odbornou zkoušku pro strojvedoucího v přípravě, po jejímž úspěšném složení byli vysláni k jízdním zácvikům do skutečného provozu na jednotlivé vlečky. Tento zácvik probíhal přibližně dva měsíce a po jeho ukončení byl kurz završen vykonáním zkoušek u Drážního úřadu. Ty úspěšně absolvovalo jedenáct účastníků kurzu, zbylé dva ještě zkoušky čekají.
27. 6. 2016
System News 27-6-2016
Ak chcete pridať svoj príspevok do rubriky Média monitor spracujte anotáciu podľa vzorovej štruktúry a zašlite ju na adresu logistika@va1.sk
Ak chcete pridať autorský príspevok zašlite text vo formáte PDF alebo DOC na e-mail: logistika@va1.sk
K príspevku zašlite názov príspevku aj v anglickom jazyku, stručnú anotáciu, kľúčové slová (dôležité pre vyhľadávanie) a fotografiu autora alebo ilustráciu.
Zobraziť vzorovú štruktúru príspevku.
CROWDFUNDING - je financovanie z mikrozdrojov. Logistický monitor zhromažďuje pre Vás informácie už 20 rokov BEZPLATNE. Pomôžte tomuto projektu dobrovoľnou čiastkou, ktorú pošlete na účet: Tatrabanka a.s. Žilina 2629410129/1100, IBAN: SK5O 1100 0000 0026 2941 0129. Ďakujeme.