12. 5. 2010

 Lepšie poskytovanie služieb v nemocniciach zahrnutých do programu PPP

Bratislava, 12. máj 2010 - Nemocnice v Spojenom kráľovstve, ktoré fungujú v podmienkach programu Private Finance Initiative (PFI, Súkromná finančná iniciatíva) – čo je forma verejno-súkromného partnerstva (Public Private Partnership) - dosiahli lepšie výsledky, ako nemocnice fungujúce na konvenčnej báze, pokiaľ ide o čistotu a celkové prostredie pre pacientov tvrdí prieskum, ktorý zverejnila spoločnosť KPMG International.
Zobraziť tlačovú správu. 

4. 5. 2010 

 FIEGE SA SŤAHUJE DO PROLOGIS PARKU HEGYESHALOM V MAĎARSKU

BUDAPEŠŤ – 4. mája, 2010 – ProLogis (NYSE: PLD), jeden z popredných medzinárodných poskytovateľov distribučných nehnuteľností, dnes oznámil, že Fiege, jeden z hlavných poskytovateľov zmluvnej logistiky v Európe sa stal nájomcom 8 300 metrov štvorcových skladovacích priestor v ProLogis Parku Hegyeshalom.

Spoločnosť Fiege sa práve presťahovala do svojich 8 300 metrov štvorcových v distribučnom centre v prvej budove v ProLogis Parku Hegyeshalom. Technicky najmodernejší industriálny park sa nachádza menej ako 10 km od maďarskej hranice s Rakúskom a Slovenskom. Vďaka tejto transakcii teraz prenajíma ProLogis spoločnosti Fiege viac ako 121 200 metrov štvorcových priemyselných priestorov po celej Európe.

„ProLogis Park Hegyeshalom je náš prvý projekt v Maďarsku mimo Budapěšť,” povedal László Kemenes, viceprezident a market officer spoločnosti ProLogis v Maďarsku. „Veríme, že toto miesto bude strategickým bodom pre regionálne logistické aktivity našich zákazníkov vďaka skutočnosti, že súčasne ťaží z blízkosti troch trhov – rakúskeho, maďarského a slovenského.”

„Naše nájomná zmluva s ProLogisom je nesmierne dôležitým krokom v rámci našej distribučnej stratégie v strednej a východnej Európe,“ povedal Dr. Peter Amos, Executive Director CEE Fiege. „Podľa našich plánov, ProLogis Park Hegyeshlom bude slúžiť ako jedno z našich strategických miest rastu v regióne. Umiestnenie parku bolo rozhodujúcim kritériom pri výbere miesta, ktoré spĺňa naše špecifické požiadavky na logistiku. Ako skupina máme so spoločnosťou ProLogis dobré skúsenosti v strednej a východnej Európe, čo je ďalším dôvodom v pokračovaní nášho dlhodobého vzťahu. Aspekty kvality a servisu sú pre Fiege dôležitými faktormi.“

„Fiege je náš ctený zákazník a sme veľmi radi, že môžeme spoločnosť privítať v ďalšom z našich moderných objektov, tentokrát na celkom novom mieste,“ povedal Kris Pauwels, viceprezident pre development a account management spoločnosti ProLogis v Poľsku. „Táto nájomná zmluva je priamym výsledkom nášho neslabnúceho odhodlania ponúkať dobre umiestnené objekty najvyššej kvality a profesionálne služby zákazníkom. Tešíme sa na pokračovanie nášho vzťahu s Fiege v tomto objekte a v regióne strednej a východnej Európy.“

„ProLogis je najväčším investorom v našom meste a sme veľmi radi, že môžeme privítať jeho nových zákazníkov v parku. Hegyeshalom je križovatkou medzi severojužnou diaľnicou M15 a východozápadnou diaľnicou M1, a to isté platí i pre medzinárodnú železničnú sieť,“ povedal László Szőke, starosta mesta Hegyeshalom. „Funkcia nášho mesta ako klasického hraničného priestoru, a s tým spojené pracovné príležitosti, sú po viac ako 80 rokoch preč, a my pevne veríme, že toto nové logistické centrum regiónu ponúkne nové pracovné príležitosti pre miestnych obyvateľov.”

ProLogis Park Hegyeshalom sa nachádza v západnom Maďarsku v „magickom trojuholníku” (medzi Viedňou, Bratislavou a Győrom), ktorý ponúka jednoduché spojenie medzi Viedňou, Bratislavou a Budapešťou cez diaľnice M1 a M15. V súčasnosti areál pozostáva z jednej budovy s rozlohou 23 100 metrov štvorcových. V budúcnosti sa tu má postaviť celkovo šesť moderných budov s rozlohou 150 000 štvorcových metrov.

Maďarské portfólio ProLogisu sa skladá zo šiestich distribučných areálov, zahŕňajúcich 29 budov s celkovo viac ako 485 000 m2.

4. 5. 2010

Správa o priebehu pedagogickej konferencie

Peter Bindzár, Dušan Malindžák

V dňoch 29.-30 marca 2010 sa v Prahe uskutočnila pedagogická konferencia pod názvom „Výučba logistiky na vysokých školách v strednej Európe“. Organizátormi konferencie boli Vysoká škola logistiky v Přerove a Ústav logistiky priemyslu a dopravy Technickej univerzity v Košiciach.
Cieľom konferencie bolo podporiť výmenu informácií medzi pedagogickými pracovníkmi vysokých škôl vyučujúcich logistiku. Počas konferencie boli predstavené študijné odbory a programy týchto vysokých škôl:

- Ústav logistiky priemyslu a dopravy Technickej univerzity v Košiciach (Dušan Malindžák, Martin Straka, Gabriel Fedorko)

- Economics Department, Chain of Industrial Logistics, Montanuniversitaet Leoben (Helmut Zsifkovits)

- Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, Katedra dopravního managementu, marketingu a logistiky (Petra Bártová)

- Vysoká školy logistiky o.p.s. (Zdeněk Úředníček)

- Fakulty logistiky a krizového řízení, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (Zdeněk Čujan)

- University of Belgrade, Faculty of transport and traffic engineering, Logistics department (Milorad Vidović)

- AGH University of science and technology (Jerzy Feliks)

- Vysokej školy chemicko-technologickej v Prahe (Ivan Gros)

- Latvian Maritime academy (Kokars)

Po prezentovaní študijných programov sa v ďalšej časti jednalo o možnosti prípravy spoločných pedagogických a vedeckých programov.  Zástupcovia z poľského AGH Krakow, Technickej univerizty v Košiciach a Vysokej školy logistiky v Přerove sa dohodli na príprave spoločného semestra v ktorom sa budú vyučovať vybrané predmety pre študentov partnerských organizácií. Študent takto bude môcť absolvovať semester v ktorejkoľvek partnerskej organizácií. Študijné materiály budú v angličtine a podľa potreby si ich každá zúčastnená škola môže dať preložiť.

Okrem toho účastníci jednali o možnosti integrácie konferencie LOADO do stredoeurópskeho kongresu logistiky. Zámerom bolo vytvoriť „cyklujúcu“ konferenciu z oblasti logistiky a dopravy. Podľa výsledkov diskusie bude najbližšiu konferenciu organizovať doc. Lenort z Vysokej školy banskej - Technická univerzita Ostrava.

Celá konferencia sa niesla v duchu plodnej diskusie. Výmena poznatkov z oblasti pedagogiky bola veľmi prospešná pre všetky zúčastnené organizácie.

26. 4. 2010

 GEFCO Nemecko rozširuje ponuku prepravných služieb určenú pre distribútorov automobilov.
S cieľom posilniť svoje postavenie v rámci sektora automobilovej logistiky, GEFCO Nemecko rozšírilo svoju ponuku o vnútroštátnu prepravu osobných vozidiel. Ponuka služieb odpovedá narastajúcemu dopytu po prepravných službách zo strany distribútorov v Nemecku, vďaka čomu sa podarilo od decembra 2009 do januára 2010 zdvojnásobiť počet objednávok. V 1. štvrťroku 2010 dosiahlo GEFCO Nemecko obrat 65 000 eur v porovnaní s obratom za posledný štvrťrok 2009, ktorý mal hodnotu 30 000 eur. Spomínané prepravy zabezpečuje GEFCO Bremerhaven, ktoré zároveň riadi aj vnútroštátnu distribúciu nových vozidiel z prevádzky vo Vigo.


GEFCO Veľká Británia - partner Kawasaki.
GEFCO Veľká Británia zabezpečuje pre výrobcu Kawasaki skladovanie a distribúciu motoriek, vodných skútrov a štvorkoliek. Výrobky spoločnosti Kawasaki budú prepravované do skladu GEFCO v Coventry, kde sa budú skladovať a následne prostredníctvom siete GEFCO, zameranej na distribúciu dvojkolesových vozidiel, distribuovať predajcom.


GEFCO Rumunsko zorganizovalo špeciálnu prepravu tovaru helikoptérou.
GEFCO Rumunsko navrhlo a zorganizovalo logistické riešenie šité na mieru. Išlo o špeciálnu prepravu kovových plechov helikoptérou pre zákazníka Trelleborg, výrobcu automobilových dielov.
Náklad s celkovou hmotnosťou 800 kg musel byť prepravený čo najrýchlejšie, aby sa predišlo zastaveniu výrobnej linky. Z tohto dôvodu použilo GEFCO Rumunsko na prepravu dielov helikoptéru z Istanbulu v Turecku do Dej v Rumunsku. Toto riešenie umožnilo skrátiť čas prepravy na hodinu a pol, namiesto 4 dní, ktoré zodpovedajú preprave kamiónom.


GEFCO Španielsko organizuje prepravu humanitárnej pomoci na Haiti.
V januári tohto roku zabezpečilo oddelenie špeciálnej prepravy GEFCO Španielsko v spolupráci so spoločnostou Syrian Air a Španielskou agentúrou pre spoluprácu, vybavenie colných formalít na prepravu 35 ton humanitárnej pomoci (predovšetkým potravín a prikrývok), ktorú venovalo hnutie „Red half Moon” zo Sýrie. GEFCO taktiež zorganizovalo prepravu tohto materiálu z letiska v Baraja, prijatého z Damasku, až na letisko Torrejon, odkiaľ ho španielsky Červený kríž prepravil loďou na Haiti.


GEFCO Taliansko a Talianska nadácia Pangea Onlus sú partnermi v oblasti sociálneho rozvoja.
GEFCO a Talianska nadácia Pangea Onlus uzatvorili charitatívnu partnerskú zmluvu, ktorej cieľom je umožniť ženám podielať sa na sociálnom a ekonomickom rozvoji. Finančné prostriedky, ktoré poskytne GEFCO Taliansko, budú slúžiť na financovanie národného programu, zameraného na mikroúvery. Projekt pomáha ženám, ktoré nemajú prístup k iným klasickým formám úverov, integrovať sa do spoločnosti.
6. 4. 2010

 NOVÝ ZÁKAZNÍK V PROLOGIS PARKU CHORZÓW.
ProLogis podpísal nájomnú zmluvu na 15 750 metrov štvorcových.

Varšava – 15. apríla 2010 – ProLogis (NYSE: PLD),
jeden z popredných medzinárodných poskytovateľov distribučných nehnuteľností, dnes oznámil podpísanie nájomnej zmluvy na 15 750 metrov štvorcových v ProLogis Parku Chorzów s dovozcom a distribútorom náhradných dielov a doplnkov do áut. Pri tejto transakcii zastupovala spoločnosť ProLogis realitná agentúra Colliers International.

„Poľské spoločnosti dosahujú na miestnom trhu výborné výkony,“ povedal Michał Czarnecki, viceprezident pre Leasing & Development spoločnosti ProLogis v Poľsku. „Sme veľmi radi, že poľské spoločnosti budujú svoju pozíciu s pomocou služieb a nehnuteľností, ktoré ponúka ProLogis. Naša spoločnosť sa vždy snažila napĺňať motto „zákazník je na prvom mieste“, a preto som si istý, že táto nájomná zmluva je začiatkom dlhodobej spolupráce.“

ProLogis Park Chorzów je moderný distribučný park zahŕňajúci deväť budov s celkovou rozlohou viac ako 233 000 metrov štvorcových skladovacích a kancelárskych priestorov.

Park má výbornú polohu v blízkosti diaľnice A4, ktorá spája Nemecko s Ukrajinou a blízko križovatky dvoch najväčších poľských dopravných ťahov momentálne vo výstavbe – východozápadná diaľnica A4 a severojužná diaľnica A1 – a 40 kilometrov od letiska Pyrzowice, ktoré umožňuje flexibilné skladovanie a efektívnu distribúciu na miestne trhy do susedných krajín.

Medzi ďalších zákazníkov v ProLogis Parku Chorzów patria: Aldi, CJ International, C.Hartwig Gdynia, Danone, FM Polska, Kuehne Nagel, Mid Ocean Logistics, Raben, Saint Gobain Construction Products, Wilhelm Karmann a VIP Collection.

Portfólio ProLogis v Hornom Sliezsku zahŕňa päť distribučných parkov (27 budov) s celkovou rozlohou viac ako 520 000 metrov štvorcových skladovacích a kancelárskych priestorov.

5. 4. 2010

 Tlačová správa spoločnosti KPMG na tému - Telekomunikačný sektor každoročne prichádza o miliardy kvôli úniku tržieb.

Podlľa Globálneho prieskumu zabezpečenia výnosov spoločnosti KPMG sa celosvetový únik výnosov odhaduje v priemere na  1 - 3 percentá celkových výnosov.
Zobraziť tlačovú správu.

2. 4. 2010

 Tlačová správa spolocnosti KPMG na tému lean výroba - Štíhla výroba už nie je len doménou automobiliek.
Spoločnosť KPMG upozornuje na druh výroby, ktorý by mal vyrobným podnikom pomôcť optimalizovať náklady a jej zavedením do praxe pomáhat pri ich rozvoji.
Zobraziť tlačovú správu.

29. 3. 2010

 GEFCO spúšta jeden z najväcších multimodálnych projektov v Európe.
Po 5-tich dnoch cesty a prejdených 3000 km dorazil dna 10. marca 2010 do mesta Kaluga v Rusku prvý plne naložený vlak automobilových dielov urcených pre spolocnosti PSA Peugeot Citroën a Mitsubishi. Vlak s 36 kontajnermi vyrazil z terminálu Naviland Cargo francúzskeho závodu PSA Peugeot Citroën vo Vesoule a smeroval do mesta Malaczewise/Brest na polsko-bieloruských hraniciach, kde bol tovar preložený na ruské vagóny a následne dodaný do výrobného podniku v Kaluge. Dosiahnutý úspech je výsledkom dlhodobého procesu, ktorý GEFCO zaviedlo. Riadenie toku takéhoto rozsahu, ktorý je v súcasnosti jedným z najväcších multimodálnych projektov v Európe, vyžadovalo niekolko mesacnú spoluprácu tímov zložených z viacerých partnerov (vrátane Fret SNCF a Trancontainer).


GEFCO Brazília zdvojnásobilo skladovú kapacitu prevádzky Sete Lagoas v Minas Gerais.
Brazílska pobočka rozšírila svoju prevádzku Sete Lagoas v Minas Gerais. Spomínané centrum rozšírilo svoju skladovaciu kapacitu na 993 vozidiel z pôvodných 465. Podľa vyjadrenia Andréa Borolottu, riaditeľa divízie prepravy a logistiky automobilov, je toto rozšírenie dôkazom neustáleho zlepšovania kvality služieb a prozákazníckej orientácie, ktorá odzrkadľuje požiadavky zákazníkov a ponúka riešenia šité na mieru, možnosť úpravy skladovacích kapacít ako aj doplnkové služby.


GEFCO podporuje školy v Rige.
GEFCO Pobaltské krajiny podporuje dve školy v Rige v Lotyšsku - APECEF (Francúzska škola v Rige) a ISR (Medzinárodná škola v Rige). Pomoc je určená pre talentovaných študentov, ktorí majú nedostatok prostriedkov na to, aby mohli tieto školy navštevovať, ako aj na rozvoj študijných programov. Dlhotrvajúce úsilie GEFCO v oblasti vzdelávania a pravidelných školení zamestnancov sú neoddeliteľnou súčasťou stratégie skupiny. „V súčasnosti existuje v Lotyšsku približne 10 školiacich kurzov v oblasti prepravy a logistiky, avšak majú všeobecný charakter“, uviedol William le Clere, Generálny riaditeľ GEFCO Pobaltské krajiny. „GEFCO Lotyšsko by rado nadviazalo spoluprácu s univerzitami a podporovalo špecializované vzdelávacie programy.“


GEFCO Maroko zabezpečí v roku 2010 distribúciu 15 000 vozidiel Renault.
Marocká pobočka GEFCO podpísala zmluvu na distribúciu 15 000 vozidiel Renault v roku 2010. Automobilové centrum, ktoré bolo otvorené pred dvoma rokmi v blízkosti Casablancy, vytvorilo 3 600 dodatočných skladovacích miest pre Renault. Automobily dovezené z Európy alebo vyrobené priamo na mieste sú pripravované a distribuované prepravníkmi z automobilového centra v Casablance ku 23 marockým koncesionárom. V súčasnosti distribuuje táto pobočka približne 55 000 vozidiel značky Renault, Dacia, Peugeot a Citroën. Centrum v Casablance zamestnáva 70 pracovníkov.


GEFCO Španielsko prepravuje elektrické vozidlá pre spoločnosť Going Green.
GEFCO Španielsko prepravuje od júla 2009 elektrické automobily pre spoločnosť Going Green, hlavného dovozcu a distribútora ľahkých elektrických vozidiel. Tieto vozidlá sa prepravujú z prístavu Hanko vo Fínsku do prístavu Zeebrugge v Belgicku a prístavu Vigo v Španielsku. Súčasťou dohody so GEFCO Španielsko je aj preprava elektrických bicyklov z Francúzska a elektrických skútrov z Poľska. Oba produkty sa skladujú v centrálnej logistickej platforme GEFCO v oblasti Toledo a následne sa distribuujú v rámci krajiny.

24. 3. 2010

 PROLOGIS OZNAMUJE NOVÉHO ZÁKAZNÍKA V PROLOGIS PARKU SZCZECIN.
ProLogis podpisuje nájomnú zmluvu na 3 650 metrov štvorcových so spoločnosťou TM Toys.


Varšava – 30. marca 2010 – ProLogis (NYSE: PLD), jeden z popredných medzinárodných poskytovateľov distribučných nehnuteľností, dnes oznámil podpísanie nájomnej zmluvy na 3 650 metrov štvorcových skladovacích priestorov v ProLogis Parku Szczecin spoločnosti TM Toys, jednému z najdlhšie pôsobiacich distribútorov hračiek v Poľsku.

Spoločnosť TM Toys bude využívať priestory v ProLogis Parku Szczecin, jedinom modernom kvalitnom logistickom parku v severozápadnom Poľsku.

"V Poľsku sme piatym (prvým nezávislým) distribútorom značkových a licencovaných hračiek," povedala Magdalena Duhanik-Persson, prezidentka spoločnosti TM Toys Sp. z o.o. "Doteraz sme zabezpečovali všetky logistické operácie z našich vlastných skladov, ktoré sú už vďaka rastu spoločnosti príliš malé, a tak sme sa rozhodli, že moderné skladovacie priestory ponúkané ProLogisom budú tým najefektívnejším a profesionálnym riešením. Dôležitú úlohu zohral tiež fakt, že skladovacie priestory sú v blízkosti nášho sídla."

„Sme veľmi radi, že si spoločnosť TM Toys vybrala náš logistický park v Szczecine,“ povedal

Maciej Madejak, prvý viceprezident spoločnosti ProLogis v Poľsku. „Toto je druhá nájomná zmluva, ktorú sme v poslednej dobe v tomto parku uzavreli, čo dokumentuje jeho strategickú polohu. ProLogis Park Szczecin je umiestnený na križovatke všetkých miestnych dopravných komunikácií. Je to veľmi dôležitý distribučný stred pozdĺž severojužného paneurópskeho dopravného koridoru, ktorý vedie z južnej Škandinávie cez Oder route do Českej republiky a z Rakúska do stredozemných prístavov.“

ProLogis Park Szczecin je moderný distribučný park s celkovou rozlohou viac ako 41 600 metrov štvorcových skladovacích priestorov. Park je strategicky umiestnený na okraji obce  Goleniów na východnej strane diaľnice S3 (Szczecin-Świnoujście), 35 kilometrov od centra Szczecina, 65 kilometrov od námorného prístavu Świnoujście a iba 7 kilometrov od letiska Goleniów.

Spoločnosť Dancook, dánsky výrobca vybavenia na barbecue a grilovanie, drevených brikiet a triesok na podpal pri grilovaní, tiež využíva priestory v ProLogis Parku Szczecin.

19. 3. 2010

Distribučný systém CS Cargo získal certifikát International Food Standard Logistic.

 

V logistických centrách v Senci a Prešove sa potraviny skladujú podľa prísnych medzinárodných štandardov.

Bratislava (15. marca 2010) – Systém na distribúciu rýchloobrátkového tovaru spoločnosti CS Cargo Slovakia získal prestížne osvedčenie IFS Logistic. Certifikáciou prešli dva najväčšie sklady v Senci a Prešove. Okrem nich systém zahŕňa aj logistické centrum v Rajeckej Lesnej a cross dock vo Zvolene. Spoločnosť CS Cargo tak opäť potvrdila pozíciu lídra na slovenskom trhu prepravy a logistiky.

Značka IFS Logistic potvrdzuje, že jej držiteľ svojím zákazníkom poskytuje služby v oblasti skladovania a prepravy potravín tej najvyššej kvality. Manažérsky systém zaručuje dodržanie hygieny a bezpečnosti potravín počas prepravy a skladovania. Certifikát vyžadujú predovšetkým výrobcovia potravín a zahraničné obchodné reťazce. „Získajú tak záruku, že všetky zložky prepravného reťazca dodržiavajú výrobcom stanovené podmienky skladovania. Na slovenskom trhu sme jedným z mála dodávateľov, ktorí sú schopní služby na tejto úrovni poskytnúť,“ uvádza Miroslav Gejdoš, projektový manažér spoločnosti CS Cargo Slovakia.

Podmienky získania a udržania osvedčenia IFS Logistic sú prísne a vyžadujú dlhodobú prípravu. „Príprava na úvodný audit trvala niekoľko mesiacov. Počas platnosti certifikátu môžu navyše kontrolóri sklady kedykoľvek navštíviť a skontrolovať dodržiavanie stanovených pravidiel, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia,“ komentuje podmienky jeho získania a udržania Gejdoš.

CS Cargo sa na Slovensku dlhodobo zameriava práve na segment potravín a nápojov. Distribučný systém ponúka skladovacie plochy s rozlohou viac než 16 700 m2. Spoločnosť jeho prostredníctvom zabezpečuje distribúciu po celom území Slovenska. Nedávno napríklad spustila priamu distribúciu pre spoločnosť Kofola, a.s. Distribučný systém vytvoril 70 nových pracovných miest.

Okrem potravinárstva je spoločnosť CS Cargo na Slovensku silná aj v segmente výroby automobilov. Okrem dodávok pre Volkswagen Slovakia zabezpečuje prepravu komponentov aj pre PSA Peugeot Citroen v Trnave. Tieto dodávky prebiehajú systémom just in time a just in sequence, ktoré sú náročné na presnosť a koordináciu jednotlivých aktivít.

Poznámka:

International Food Standard Logistics je medzinárodný potravinársky štandard určený pre logistické organizácie. Používa sa pre všetky oblasti prepravy a skladovania potravín a nápojov. Cieľom je identifikácia a eliminácia rizík pre zdravotnú nezávadnosť pri ich doprave, skladovaní a distribúcii.

Certifikát sa týka logistických aktivít, pri ktorých sa pracovníci prepravných firiem dostanú do kontaktu s už zabalenými výrobkami – prepravy, ďalšieho balenia výrobkov, skladovania a distribúcie. V súčasnosti ja na získanie tohto osvedčenia potrebné splniť 98 požiadaviek, ktoré sa týkajú riadenia kvality celého systému, kritických kontrolných bodov, manažmentu potenciálnych rizík, zodpovednosti a zdrojov. Kontrolóri skúmajú aj kvalitu služieb poskytovaných zákazníkom, jednotlivé procesy, spôsob zachádzania s tovarom a jeho skladovania či riešenie sťažností a pripomienok. Dôležitá je aj hygiena, údržba skladovacích priestorov a ďalšie aspekty prepravy a skladovania.

CS Cargo je medzinárodný holding pôsobiaci v obore logistických služieb v ôsmich krajinách v regióne strednej a východnej Európy. Jeho materská spoločnosť CS Cargo Holding, N.V., je registrovaná v Holandsku. Priamo a prostredníctvom spoločnosti CS Cargo Management, a. s., riadi firmy operujúce v Českej republike (CS Cargo, a. s.), na Slovensku (CS Cargo Slovakia, a. s.), v Rusku (CS Cargo, Ltd.), v Poľsku (CS Cargo Polska S.A.), v Rumunsku (CS Cargo Romania S.A.), v Maďarsku (CS Cargo Hungária Zrt.), v Slovinsku (CS Cargo Logistica, d. o. o.) a v Nemecku (CS Cargo Deutschland GmbH).

CS Cargo Holding patrí v strednej Európe k vedúcim firmám poskytujúcim komplexné dopravné a logistické služby. Skupina, ktorá vznikla v roku 1995, kontinuálne zvyšuje svoj ročný obrat. Ten ku koncu roku 2007 presiahol 4,3 miliardy Kč (3,4 mld. Sk) a v roku 2008 dosiahol 6,7 miliardy Kč. EBIDTA skupiny v roku 2008 dosiahla takmer 770 miliónov Kč. Táto čiastka radí holding na pozíciu jednej z najsilnejších logistických spoločností v strednej a východnej Európe.

Na slovenskom trhu holding pôsobí od roku 2004. V roku 2007 prevzal dopravno-logistickú spoločnosť mGal Slovakia, čím sa spoločnosť CS Cargo Slovakia, a. s. stala najväčšou logistickou firmou na Slovensku.

15.3. 2010

QPG bude pôsobiť pod novým menom Avestus Real Estate
Developerská skupina s dobrou pozíciou na trhu v strednej a východnej Európe

Praha, 15. marca 2010: Developerská spoločnosť QPG pôsobiaca na trhu s realitami v strednej a východnej Európe oznamuje, že od 1. apríla 2010 bude na trhu operovať pod menom Avestus Real Estate.

QPG je v regióne dobre zavedená spoločnosť a jej nový štart pod menom Avestus Real Estate naznačuje progresívne plány spoločnosti a jej akcionárov a rozhodnutie využiť predpokladaný cyklický obrat na trhu s nehnuteľnosťami v strednej a východnej Európe.

Roger Dunlop, CEO spoločnosti  Avestus Real Estate povedal: „Mali sme šťastie, že sme dokázali predpovedať mnoho makroekonomických javov, ktoré v posledných rokoch ovplyvnili trh s realitami a prijali sme nevyhnutné opatrenia na zabezpečenie našich projektov, tímov a investícií.“

 „Teraz sme v dobrej pozícii, ktorá nám zaručuje rýchly posun v momente, kedy dôjde k zvýšeniu aktivity na trhu a znovu sa objavia atraktívne príležitosti, ktoré očakávame v blízkej budúcnosti.“

Thomas Dowd, Peter Donnelly, Olan Cremin a Mark O´Donnell spoločne s dlhoročnými členmi senior manažmentu spoločnosti Quinlan Private dnes zároveň oznamujú založenie Avestus Capital Partners, ktorá začne pôsobiť od pondelka 29. marca. Avestus Capital Partners bude poskytovať služby v oblasti realitných investícií a správy nehnuteľností inštitucionálnym aj súkromným investorom, vrátane služieb v súčasnosti zaisťovaných spoločnosťou Quinlan Private.

Avestus Capital Partners tiež potvrdili, že plánujú na trhu s nehnuteľnosťami založiť nový európsky fond zameraný na inštitucionálnych a profesionálnych investorov v Európe, USA a na Blízkom východe.

Olan Cremlin, CEO Avestus Capital Partners povedal: „Založenie spoločnosti Avestus Capital Partners je dôkladne premyslenou odpoveďou na požiadavky našich súčasných i budúcich inštitucionálnych a profesionálnych investorov, a tiež na naše prianie rozšíriť vedúci tím a zväčšiť vlastnícku základňu.“

„Disponujeme viac ako 120 profesionálmi, ktorí sú rozptýlení po celej Európe, Veľkej Británii, USA a Írsku, a ktorí sa podieľajú na získavaní vedúceho postavenia na trhu s nehnuteľnosťami. Odhliadnuc od súčasnej svetovej i miestnej ekonomickej a fiškálnej zmeny pevne veríme, že disponujeme ambíciami, talentom, odhodlaním a skúsenosťami, ktoré nám prinesú úspech.“


O Avestus Capital Partners

Avestus Capital Partners disponuje medzinárodným tímom v oblasti realitných investícií a správy nehnuteľností, ktorý má dôkladné znalosti a skúsenosti na európskom realitnom trhu. 

Prítomnosť Avestus Capital Partners v 15 krajinách a s kanceláriami v 7 kľúčových európskych mestách umožňuje perfektnú znalosť lokálnych trhov s preverenou expertízou sektorov a celého regionálneho realitného trhu.

Avestus Capital Partners bude spravovať portfólio európskych nehnuteľností v celkovej hodnote viac ako 8 miliárd eur.

O Avestus Real Estate

Avestus Real Estate je jedným z popredných realitných developerov v strednej a východnej Európe.

Spoločnosť je pravou rukou v oblasti developmentu pre Avestus Capital Partners, jedného z popredných medzinárodných realitných investorov so sídlom v Írsku.    

Avestus Real Estate pôsobí ako hlavný poradca pri vzniku, štruktúrovaní, financovaní, výstavbe a správe pestrého portfólia nehnuteľností.

Spoločnosť  Avestus Real Estate má kancelárie v Prahe, Varšave, Bratislave, Budapešti, Bukurešti, Záhrebe a Vilniuse.

Výstavba kontrolných brán mýtneho systému.

SkyToll začal s výstavbou kontrolných brán mýtneho systému. Spoločnosť tak napĺňa harmonogram, podľa ktorého bude mýtny systém pre vozidlá nad 3,5 tony uvedený do prevádzky od 1.1.2010. „Stavbou kontrolných brán sme vstúpili do záverečnej fázy výstavby slovenského mýtneho systému. Realizácia takéhoto náročného projektu, a to za podstatne kratší čas ako v okolitých krajinách, je pre nás veľkou výzvou,“ uviedol projektový riaditeľ SkyToll Rod Ritson.
Šesť kontrolných brán.
Systém počíta s výstavbou 6 kontrolných brán na diaľničných úsekoch a rýchlostných komunikáciách a 40 kontrolných zariadení na cestách 1. triedy. Brány budú slúžiť na kontrolu výberu mýta a zabezpečovať tak splnenie prísne nastavených parametrov, ku ktorým sa SkyToll zaviazal. Samotný výber mýta je pritom založený na báze satelitnej technológie. Kontrolné brány budú postavené na úsekoch Malacky/Lozorno, Petržalka/prechod SR-HU, Senec/Trnava/Modranka, R1 Voznica, Lipt. Peter/Hybe a Šaca/Košice/Poľov. Stavebné práce sa budú vykonávať pri minimálnej dopravnej intenzite, hlavne v neskorých večerných a skorých ranných hodinách.
Zákaznícke miesta.
Dopravcovia sa budú môcť registrovať na kontaktných a distribučných miestach. Kontaktné miesta špecializované výhradne na poskytovanie služieb súvisiacich s výberom mýta budú vo všetkých krajských mestách. Viac ako 90 distribučných miest označených logom mýta bude vytvorených na hraničných prechodoch a vybraných čerpacích staniciach.
Platíš, koľko prejazdíš.
Pri spoplatňovaní bude platiť princíp „platíš, koľko prejazdíš“. Používatelia v rámci danej kategórie vozidiel budú mať rovnako nastavené parametre. Cena bude okrem prejazdených kilometrov závisieť aj od emisnej triedy, hmotnosti, respektíve počtu náprav vozidla
Profil firmy.
Spoločnosť SkyToll, a. s., podpísala v januári s Národnou diaľničnou spoločnosťou zmluvu, ktorá ju zaväzuje vybudovať a prevádzkovať komplexnú službu elektronického výberu mýta v Slovenskej republike. Založili ju členovia konzorcia Ibertax-Santoll, víťaza tendra na komplexnú službu elektronického výberu mýta. Akcionármi SkyToll, a. s., sú spoločnosti SanToll, sesterská spoločnosť Sanefu, a Ibertax. Sanef ročne vyberie vo svojich mýtnych sieťach poplatky v hodnote viac ako jednej miliardy eur prostredníctvom hotovosti, kreditných kariet a elektronického mýta. Spoločnosť prevádzkuje jednu z najdlhších spoplatnených mýtnych sietí v Európe (viac ako 1700 km). Slovenský projekt systému elektronického výberu mýta je vo svete unikátny tým, že pokrýva okrem diaľnic a rýchlostných ciest aj veľký rozsah ciest prvej triedy, a to najvyspelejšou technológiou satelitného výberu mýta. Je založený na GPS – GSM technológii, ktorá má zabezpečiť maximálnu flexibilitu pri zvládnutí nárastu objemu nákladnej dopravy a rozširovania cestnej siete v nasledujúcich rokoch.

Viac informácií: http://www.skytoll.sk, mh

Znižujú logistické náklady

Spoločnosť Continental otvorila v Púchove prvú časť logistického centra pre Európu, v ktorom skladujú zhruba 360 tisíc pneumatík pre osobné autá. Predtým boli v náhradnom sklade v Dubnici nad Váhom. Podľa informácií z oddelenia Trafific&Transport na expedíciu pneumatík využívajú sedem nových nakladacích rámp. Spoločnosti preto plánuje znížiť v druhom polroku tohto roka náklady na distribučnú logistiku. Prvá časť centra má plochu vyše 20-tisíc štvorcových metrov a celé s plochou 75 tisíc štvorcových metrov postavia v ďalších etapách. Jeho súčasťou bude paletizácia, dopravný most, vykladacie rampy pre tovar a železničná vlečka smerujúca k budove dopravných pásov.

Dva závody. Nové logistické centrum bude pre obidva závody spoločnosti v Púchove, ktoré vyrábajú pneumatiky pre osobné i nákladné autá. Je to Continental Matador Rubber a Continental Matador Truck Tires. Centrum bude slúžiť aj ako výrobný sklad a zároveň aj ako regionálne distribučné centrum značky Matador na Slovensku a Česku. Z distribučného centra v Púchove bude Continental dodávať do strednej a východnej Európy všetky typy vyrábaných pneumatík. Investícia výrazne zlepší situáciu v kvalite skladovania osobných a nákladných plášťov, umožní optimalizovanie logistických procesov v celom závode pri vstupnej aj výstupnej logistiky, ale zároveň ovplyvní pohyb zamestnancov v rámci areálu (vstup, parkovanie, interná preprava, atď). „ Usporíme aj na nákladoch, pretože sme platili za skladovanie, manipuláciu a dopravu pneumatík do externých skladov, “ dodal Dalibor Kalina, konateľ spoločnosti Continantel Matador Rubber. Logistiku robí spoločnosť CS Cargo, ktorá vyhrala výberové konanie. Continental s ňou uzavrel zmluvu do konca roka 2013.

Reorganizácia v koncerne. Od 1. augusta spoločnosti vyrábajúce pneumatiky  bude zastrešovať Continental Reifen Deutschland, čím v koncerne Continetal oddelili závody Rubber od Automotive.  Projekt je porovnateľný s odčlenením ContiTechu na začiatku 90-tych rokov. Podľa informácií z Continentalu nové usporiadanie koncernu je logickým krokom k dotvoreniu jeho jednoznačnej štruktúry. Obidve skupiny môžu rýchlejšie reagovať na vývoj v oblastiach, v ktorých podnikajú.

Marián Hudec

Nové európske vodičské preukazy od roku 2013

Európsky parlament (EP) schválil v druhom čítaní novú legislatívu týkajúcu sa spoločného formátu európskych vodičských preukazov, ktorý sa má v únii začať uplatňovať od roku 2013. Cieľom je nahradiť vyše 110 rôznych typov vodičských preukazov, ktoré v súčasnosti platia v členských krajinách EÚ.

Súčasťou nových vodičských preukazov s jednotným formátom kreditnej karty pre celú EÚ má byť napr. zabudovaný mikročip, zahŕňajúci údaje a fotografie. Vodičský preukaz bude vystavovaný na obmedzený čas s cieľom pravidelnej aktualizácie a pridávania nových bezpečnostných čŕt prostredníctvom spomínaného čipu (aktualizácia fotografie, podpisu, atď). Obnovovanie platnosti preukazov však v žiadnom prípade nebude zaväzovať členské krajiny, aby od ich držiteľov požadovali dodatočné preskúšanie vodičskej spôsobilosti, pokiaľ sa tak nerozhodnú samé. Navrhlo sa tiež vytvorenie celoeurópskej databázy vodičských oprávnení, ktorá má slúžiť na zabránenie tzv. "vodičskej turistiky", teda postupu vodičov, ktorí sa po odobratí vodičského preukazu v jednej krajine snažia získať ho opäť v inom štáte.

Po vstupe smernice do platnosti budú musieť členské štáty zabezpečiť, aby bol každý vodičský preukaz v únii vymenený za nový najneskôr 26 rokov po jeho zavedení, teda do roku 2033. Okrem spomínaných čŕt nových vodičských preukazov zahŕňa smernica tiež tzv. "princíp postupného prístupu", čo znamená, že vodiči silnejších motoriek  sa najprv musia naučiť riadiť menšie motocykle. Vodičské oprávnenie pre silné autá dostanete po dovŕšení 24 rokov. Vodiči mopedov budú musieť absolvovať povinné teoretické testy. V rámci nových pravidiel pribudne ďalej harmonizácia predpisov pre kvalifikáciu a charakter školení výcvikových pracovníkov v autoškolách, ako aj pre ich preškoľovanie.

Marián Hudec

Nové logistické parky

Trenčianska firma Kupred, s. r. o, začínajú v katastri obce Opatovce budovať logistický park, kde vznikne asi 300 nových pracovných miest. Začiatok prevádzky je naplánovaný v roku 2011.Logistický komplex by sa mal podľa investičného zámeru rozprestierať na ploche takmer 140-tisíc metrov štvorcových. Úžitková plocha hál má byť vyše 35-tisíc metrov štvorcových a úžitková plocha objektu služieb približne 4-tisíc metrov štvorcových. Investor plánuje vybudovať v areáli aj 480 parkovacích miest. Zatiaľ nie je jasné, ktorí konkrétni užívatelia by chceli pripravovaný logistický park využívať, ale neráta sa s priemyselnou výrobou. Investor sa pre túto lokalitu rozhodol vzhľadom na blízku železnicu a diaľnicu.

Moderné centrum. Je to Log Center v katastri obce Kočovce pri Novom Meste nad Váhom, ktoré vyhovuje medzinárodným logistickým firmám. Je na pozemku o rozlohe 10 ha, skladovaciu plochu má 45-tisíc metrov štvorcových a zhruba 4-tisíc metrov štvorcových je určených pre kancelárie.  Patrí medi najlepšie vybavené logistické centrá na Slovensku. Log Center sa nachádza priamo na diaľnici D1 a blízkosti železničnej stanice v Novom Mete nad Váhom. Je to projekt spoločnosti Immoeast. Skupina Eyemaxx group spoločne so spoločnosťou GO ASSET sú developerské spoločnosti v oblasti nehnuteľností s viacerými projektmi v Strednej Európe. Sústreďujú sa hlavne na výstavbu logistických a obchodných centier.

Trenčín chce zaplniť priemyselný park. Mesto rokuje s investormi, ktorí môžu podnikať v tamojšom priemyselnom parku. Začali ho budovať v roku 2006, má zhruba 100-hektárov a zatiaľ o park prejavili záujem elektrotechnické a strojárske firmy. Prím podľa dostupných informácií hral holandský developer CTP Invest, ktorý od mesta odkúpil 28 hektárov pozemkov. Avšak projekt podobne ako v Martine, Žiline a Prešove pozastavil. Výstavbu pribrzdila svetová hospodárska kríza, pre ktorú firmy prejavili o priemyselné parky slabý záujem.

Marián Hudec

Na Slovensko prišla skupina Raben

Holandská logistická skupina Raben Group pôsobí od začiatku júla tohto roku prostredníctvom svojich dcérskych firiem Raben Logistics Slovakia a Raben Logistics Czech na slovenskom a českom trhu.

Holanďania nakupovali. Predchádzalo tomu získanie úplného podielu v slovenskej a českej špedičnej firme Setto spedition s ich následným premenovaním. Podľa informácií Jana Loubala zo spoločnosti Raben Logistics Czech má vstup holandského investora zlepšiť ekonomickú situáciu spoločnosti a posilniť finančné záruky pre zamestnancov i obchodných partnerov. Zavedenie nového mena má posilniť pozíciu značky Raben v Európe. Logistická skupina Raben po prevzatí značky Setto prevádzkuje svoje služby v deviatich krajinách.

Námorná i letecká preprava. Skupina Raben Group patrí k najvýznamnejším poskytovateľom logistických služieb na trhoch strednej a východnej Európy, kde pôsobí už viac ako 75 rokov. Ponúka komplexné logistické riešenia v oblasti cestnej, námornej a leteckej prepravy a manažmentu globálneho dodávateľského reťazca. V roku 2008 dosiahla tržby vo výške 489 miliónov eur, disponuje skladovými priestormi s plochou 420-tisíc štvorcových metrov vo viacerých európskych krajinách. Jej vozový park tvorí štyritisíc vozidiel rôznych typov. Spoločnosť zamestnáva spolu 4 500 pracovníkov. Raben Group má pobočky v Českej republike, Estónsku, Holandsku, Litve, Lotyšsku, Nemecku, Poľsku, na Slovensku a Ukrajine. Spoločnosť Raben Logistics Slovakia sa zaoberá sa zasielateľstvom, skladovaním, automobilovou dopravou a poskytovaním záruk na zabezpečenie colného dlhu v colnom konaní.

Firma Setto spedition uplatňovala komplexné logistické riešenia, ktoré zahrňujú cestnú a železničnú prepravu, skladovanie a služby s tým súvisiace. Disponovala kapacitou skladov 60-tisíc štvorcových metrov. Ročne prepravila viac ako štvrť milióna zásielok, pričom prevádzkovala deväť terminálov. Na Slovensku mala pobočky v Bratislave  a Košiciach. Medzi jej klientov  v Česku a na Slovensku patrili napríklad spoločnosti Toyota, Hyundai, Bosch a Siemens.

Z agentúrnych správ spracoval Marián Hudec.

Logwin má nové logistické centrum na Slovensku

Nadnárodná  logistická spoločnosť Logwin používa v novom logistickom centre v Senci zhruba 5-tisíc metrov štvorcových a vďaka svojej geografickej polohe plní dôležitú funkciu ako centrum Cross-Docking Center. Je blízko diaľnice Bratislava-Trenčín-Žilina. „ Senec má dôležitý strategický význam v našej celoeurópskej sieti. Terminál je dopravným centrom pre Slovensko a tiež nákladnú dopravu do Rakúska, Česka, Poľska, Maďarska, Rumunska a Bulharska,“ uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti.

Zákazníci centra v Senci majú k dispozícii širokú ponuku obchodných odvetví Solutions, Air Ocean a Road Rail. Zameriava sa predovšetkým  na textilnú logistiku, pretože je napojené na celoeurópsku odevnú sieť Garments-on-Hanger (preprava odevov na ramienkach) a poskytuje aj rozšírené služby ako je etiketovanie, zabezpečovanie tovaru, nažehľovanie alebo hromadné balenie.

Logwin pôsobí na Slovensku od roku 1992. Predtým bola firma známa pod názvami Birkart, Proxar a Welz. Spoločnosť pôsobí najmä v papierenskom, textilnom a automobilovom priemysle. Pracoviská má v Senci, Ružomberku a Haniske pri Košiciach, kde je aj prekládka vagónov z európskej úzkorozchodnej železnice na ruskú širokorozchodnú a opačne. Spoločnosť Logwin AG vyvíja aj komplexné logistické a servisné riešenia pre priemysel a obchod a je v segmente Prime Standard nemeckej burzy. Väčšinovým akcionárom je spoločnosť nemecká firma DELTON AG, Bad Homburg.

Z firemných materiálov spracoval Marián Hudec