12. 9. 2016
System News 12-9-2016
12. 9. 2016
System News 12-9-2016
6. 9. 2016Prologis v Poľsku otvára druhú budovu s malými obchodnými jednotkami
V Prologis Park Chorzów postavených 16 000 metrov štvorcových
Ešte pred otvorením sú priestory prenajaté zo 60 percent
VARŠAVA, 6. septembra 2016 – Prologis, Inc. (NYSE: PLD), globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes v Prologis Park Chorzów slávnostne otvoril budovu s malými obchodnými jednotkami s rozlohou 16 000 metrov štvorcových. Tá je už zo 60 percent prenajatá. V najväčšom distribučnom centre Prologis v Poľsku, ktoré dosahuje rozlohu 251 000 metrov štvorcových, sa tak jedná o poslednú postavenú budovu.
Slávnostné otvorenie, ktoré prebehlo za účasti zástupcov miestnych úradov, zákazníkov a obchodných partnerov sa nieslo v duchu motta ,Zorganizujte váš obchod podľa svojich potrieb'. Toto motto vystihuje výhody zákazníkov Prologis prenajímajúcich si malé obchodné jednotky a kancelárie. Vďaka schopnosti spoločnosti skombinovať vysoko kvalitné kancelárske a distribučné priestory a umiestniť ich pod jednu strechu, možno malé obchodné jednotky ľahko prispôsobiť rôznym druhom podnikania.
„Ide o druhú budovu s malými obchodnými jednotkami v našom poľskom portfóliu,“ povedal senior viceprezident a oblastný manažér Prologis Poľsko Paweł Sapek. „Po úspechu s prenájmom našej prvej budovy s malými obchodnými jednotkami v Prologis Park Wroclaw III pred dvoma rokmi sme sa rozhodli podobne investovať aj v Sliezsku. Utvrdili sme sa v tom, že flexibilita kancelárskych a distribučných priestorov v rámci mesta je presne to, čo je pre zákazníkov atraktívne. Dôkazom je aj fakt, že nová jednotka je už zo 60 % prenajatá,“ dodal Sapek.
„Sme potešení, že výstavba poslednej budovy v Prologis Park Chorzow prebehla hladko a bola dokončená podľa plánu,“ povedal riaditeľ riadenia projektu Prologis Poľsko Tomasz Oktaba. „Ide o prvotriedne zariadenie tohto typu v regióne Sliezska. Budova s malými obchodnými jednotkami bola postavená v súlade so štandardmi trvalo udržateľného rozvoja a prešla procesom akreditácie BREEAM,“ doplnil Oktaba.
Prologis Park Chorzów je umiestnený na západnom okraji mesta Katowice a to hneď vedľa diaľnice A4, ktorá spája Ukrajinu s Nemeckom a zároveň leží pri križovatke Gliwice-Sośnica, kde sa pretínajú dva medzinárodné poľské dopravné koridory.
Prologis je vďaka svojmu zapojeniu v štyroch krajinách strednej a východnej Európy s portfóliom 4,3 miliónov metrov štvorcových vedúcim poskytovateľom distribučných nehnuteľností v tomto regióne (k 30. júnu 2016).
5. 9. 2016
System News 5-9-2016
31. 8. 2016Prologis stavia nový park v Strykowě
Výstavba budovy s rozlohou 11 740 metrov štvorcových pre Geis je ďalšou na trhu v strednom Poľsku
VARŠAVA (31. augusta 2016) – Prologis, Inc, globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil, že postaví budovu s rozlohou 11 740 metrov štvorcových na mieru pre Geis PL, nemeckú logistickú firmu, v Prologis Park Stryków. Dokončenie projektu je plánované na štvrtý štvrťrok roku 2016.
Nové crossdockové priestory ponúknu vysoké množstvo dokov na oboch stranách a dizajn bol navrhnutý tak, aby pomohol optimalizovať prevádzku zákazníka. Na želanie spoločnosti Geis bola rozšírená plocha pre parkovanie a na nakládku a vykládku. Kancelárie budú k dispozícii vo forme pop-up bloku.
„Potrebovali sme dôveryhodného a spoľahlivého partnera. Vybrali sme si Prologis, pretože máme skúsenosť s dlhodobou spoluprácou aj v Českej republike, kde si prenajímame priestory v Prologis Park Ostrava,“ povedal Michal Martinovic, riaditeľ spoločnosti Geis Group pre strednú a východnú Európu. „Tiež sme vzali do úvahy fakt, že Prologis Park Stryków ponúka excelentné umiestnenie s prístupom na rýchlostné komunikácie A1 a A2. Keďže Prologis už pozemky vlastní, môžeme s projektom okamžite začať, dodal.“
„Pri odovzdávaní budov stavaných na mieru je kľúčom k úspechu pochopenie potrieb nášho klienta. Aby sme dosiahli naozaj najlepšie riešenie, náš špecializovaný projektový tím najskôr podrobne naštudoval prevádzkové procesy Geisu a až potom navrhol konštrukčné riešenie,“ povedala viceprezidentka a vedúca Prologisu pre pozemky a výstavbu Ewa Zawadzka.
Prologis Park Stryków leží iba kilometer od križovatky dvoch hlavných diaľnic - A1/E75 (vedúcej z Gdansku do Viedne) a A2/E30 (spájajúcej Berlín a Moskvu). Cestná infraštruktúra tak prepája metropolitnú oblasť Łódź s celou krajinou. Po dokončení park ponúkne 115 500 metrov štvorcových moderných logistických priestorov.
Prologis je so svojím portfóliom s celkovou rozlohou 4,3 miliónov metrov štvorcových a vďaka aktívnemu zapojeniu v štyroch krajinách regiónu SVE vedúcim poskytovateľom distribučných nehnuteľností v strednej a východnej Európe (k 30. júnu 2016).
22. 8. 2016
System News 15-8-2016
19. 8. 2016Od septembra bude cestovanie lacnejšie s novými elektronickými cestovnými lístkami
Bratislava, 17. augusta 2016. Od 1. septembra bude spustený predaj nových elektronických cestovných lístkov (eCL) na cestovanie v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK). Vzhľadom na náročnosť informačných systémov a zariadení bude počas prvých dvoch mesiacov prebiehať úvodná testovacia prevádzka. Elektronické jednorazové lístky budú o 10% lacnejšie ako papierové cestovné lístky.
Cestujúci potrebuje na nákup eCL bezkontaktnú čipovú kartu s kreditom, bez nutnosti aktivácie služby elektronickej peňaženky na karte. Cestujúci si budú môcť dobiť kredit na čipovej karte cez internetové stránky Dopravného podniku Bratislava a Slovak Lines a na všetkých predajných miestach týchto dopravcov už od 29. augusta s možnosťou nákupu elektronických lístkov od 1. septembra, teda od spustenia novej služby. Elektronická peňaženka doteraz využívaná v Slovak Lines bude platiť aj na nákup elektronických lístkov.
„Úvodné dva mesiace prevádzky budú venované testovaniu systému verejnosťou. Hovoríme o zavedení úplne novej služby spojenej so širokým technickým zabezpečením, ktoré vyše 20 rokov fungovalo u dopravcov samostatne na rôznych platformách. Budeme preto vďační za podnety verejnosti a ohľaduplnosť pri odstraňovaní nedostatkov, ktoré by sa počas úvodného testovania za plnej prevádzky mohli objaviť,“ povedala Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava, a.s.
Elektronický cestovný lístok si je možné zakúpiť cez označovač vo vozidlách MHD, autobusoch Slovak Lines a na železničných staniciach v Bratislavskom kraji. Na nákup eCL sú prispôsobené karty vydané Dopravným podnikom Bratislava, Slovak Lines a karty systému EMBASE (ISIC). V prípade kontroly sa cestujúci preukáže svojou čipovou kartou, na ktorú si elektronický cestovný lístok zakúpil.
„Základnou požiadavkou na vytvorenie tejto výhodnejšej a pohodlnejšej služby pre cestujúcich bolo, aby si mohli čo najrýchlejšie a najjednoduchšie zakúpiť cestovný lístok priamo z označovača vo vozidlách či na železničných staniciach. Po náročných prípravách a tvorbe informačného systému sa nám úspešne podarilo naše predstavy naplniť. Získali sme mnoho inšpiratívnych nápadov od cestujúcich počas prezentovania novej služby v našom špeciálnom vozidle. Záujem verejnosti nás veľmi potešil a aj takéto pozitívne ohlasy nás motivujú k rozvoju integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji, aby sa pohodlie a výhody verejnej dopravy stali atraktívnou alternatívou voči cestovaniu autom,“ povedal Marian Rovenský, predseda predstavenstva spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava, a.s.
Cestujúci sa môžu informovať prostredníctvom informačnej linky na čísle 0949 102 102, na webovej stránke www.idsbk.sk alebo na facebookovom profile IDS BK. Informačné letáky a plagáty o používaní označovačov, o nákupe elektronických cestovných lístkov a o používaní multifunkčných automatov môžu cestujúci nájsť na predajných miestach a vo vozidlách dopravcov ako aj na zastávkach mestskej hromadnej dopravy.
15. 8. 2016
System News 15-8-2016
8. 8. 2016
System News 8-8-2016
2. 8. 2016Dachser vsádza na kvalitu: bezpečnosť nakládky nemožno podceňovať
Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser prináša do logistiky už viac ako 85 rokov nové nápady a inovácie a často tak určuje trendy v celom odbore. Cieľom je čo najvyššia kvalita logistických služieb v súlade s princípmi trvalo udržateľného rozvoja. Jednou z takýchto inovácií sú napríklad aj zabezpečovacie vrecia používané pri nakládke. V európskej sieti Dachser sa týchto pomôcok pre starostlivé zabezpečenie nákladu na ložnej ploche využije každý rok viac ako 40 000 kusov.
Zabezpečovacie vrecia, ktoré vyvinul Dachser pre svoje potreby, majú objem 80 litrov
a sú vyrobené z látky bežne používanej na protipovodňové vaky. Sú naplnené použitými strečovými fóliami, ktoré pobočky Dachser takýmto spôsobom recyklujú, aby šetrili náklady a zdroje. Vrecia sa dajú ľahko sformovať do požadovaného tvaru a stlačiť tak, ako je to potrebné pre vyplnenie medzier medzi naloženými paletami a tovarom, aby bol náklad
na ložnej ploche dobre zabezpečený a chránený proti posunu.
Okrem toho používa Dachser aj vlastné rozperné zabezpečovacie tyče potiahnuté nekĺzavým plastovým povrchom a s priradeným čiarovým kódom pre lepšie interné sledovanie a inventúry. Vybavenie pre nakládku zahŕňa už spomenuté rozperné zabezpečovacie tyče, ktoré môžu byť upevnené horizontálne alebo vertikálne. Takýchto rozperných vymedzovacích tyčí Dachser ročne použije okolo 7 000 kusov. Pre zabezpečenie nákladu vo výmenných nadstavbách sa používajú priečne nosníky, ktoré sú súčasťou dvojpodlažného nakladacieho priestoru každej výmennej nadstavby, ale aj upínacie gurtne a niekedy aj prázdne palety, ktoré môžu vyplniť voľný priestor. Zodpovednosť prepravcu za zabezpečenie tovaru pri preprave je súčasťou právnych predpisov v celej Európe. Dachser nielenže spĺňa oficiálne požiadavky, ale tiež podniká kroky nad rámec zákonných nariadení, aby vždy zaručil mimoriadne dobré zabezpečenie nákladu a redukoval tým prípadné prepravné škody na absolútne minimum.
Preto divízia European Logistics, ktorá sa zaoberá pozemnými prepravami, väčšinou používa pre zabezpečenie svojich zásielok na ložnej ploche výmenných nadstavieb alebo návesov práve Dachser zabezpečovacie vrecia a rozperné zabezpečovacie tyče. Okrem toho sú pracovníci pobočiek po celej Európe pravidelne preškoľovaní, a to ako internými lektormi, tak aj renomovanými externými agentúrami, ako sú napríklad Dekra alebo TÜV. Keďže je bezpečné naloženie tovaru možné iba vtedy, keď sú splnené všetky požiadavky na bezpečné balenie a vytvorenie stabilnej zásielky, pôsobí Dachser aj ako konzultant pre svojich zákazníkov, ktorí nesú zodpovednosť za balenie tovaru a jeho stabilitu na palete.
Jedno je totiž isté – keby náklad nebol poriadne zabalený a zabezpečený, odstredivá sila by počas prepravy mohla spôsobiť nenapraviteľné škody. A to nielen na prepravovanom tovare, ale aj z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky.
1. 8. 2016
System News 1-8-2016
26.7.201631. júla končí prechodné obdobie
31. júla 2016 končí prechodné obdobie, počas ktorého mohli seniori vo veku nad 70 rokov cestovať bezplatne na občiansky preukaz alebo na bezplatný celoročný cestovný lístok, SeniorPas. Od 1. augusta 2016 môžu seniori vo veku nad 70 rokov cestovať bezplatne na SeniorPas alebo na jednorazové cestovné lístky s 50% zľavou. Doposiaľ vydané SeniorPasy sú platné.
Predbežné opatrenie vydal súd nižšieho stupňa v súvislosti so žalobou občianskeho združenia voči dopravcom zapojeným do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK), menovite voči spoločnostiam Dopravný podnik Bratislava, a.s., Slovak Lines, a.s. a Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. O zamietnutí predbežného opatrenia, ktoré určilo dopravcom povinnosť prepravovať cestujúcich vo veku nad 70 rokov na občiansky preukaz, rozhodol Krajský súd v Bratislave.
Dopravcovia chceli vyjsť starším cestujúcim maximálne v ústrety a preto zaviedli prechodné obdobie do 31. júla 2016, aby si cestujúci mohli s predstihom a bez stresu zvyknúť na zmenu a v prípade potreby si pohodlne vybaviť predplatný cestovný lístok SeniorPas. SeniorPas si možno naďalej vybaviť na predajných miestach všetkých troch dopravcov alebo cez internet.
Krajský súd uznesením potvrdil právoplatnosť využívania SeniorPasu ako elektronického predplatného časového cestovného lístka (tzv. ročnej električenky), vydávaného výlučne na bezkontaktnej čipovej karte. Tento lístok sa vydáva za hodnotu 0€. Platí sa len poplatok za vydanie karty. Ak cestujúci nad 70 rokov nemá alebo nechce používať SeniorPas, môže od augusta cestovať na polovičný jednorazový cestovný lístok (zľava 50%).
Komentár a chronológia udalostí
Vysvetlenie situácie
25. 7. 2016
System News 25-7-2016
25.7.2016Dachser navyšuje kapacitu svojich skladov v Európe
Vybudovaním nových priestorov v Rakúsku, Francúzsku a Nemecku posilňuje medzinárodný logistický provider Dachser svoju kontraktnú logistiku v celej Európe. Integrované logistické služby vrátane prepravy, skladovania a služieb s pridanou hodnotou budú vďaka tomu k dispozícii ešte vo väčšom počte lokalít ako doteraz.
„Naše široké spektrum služieb kontraktnej logistiky nám umožňuje podporovať našich zákazníkov aj v riadení ich globálnych dodávateľských reťazcov,“ hovorí Michael Schilling, COO skupiny Dachser. Symbolickým prvým „kopnutím“ do zeme zahájila spoločnosť Dachser na konci júna rozšírenie logistického centra v Hörschingu neďaleko rakúskeho Linzu. V novom sklade bude k dispozícii 10 000 m2 skladových priestorov a vyše 20 000 paletových miest. Očakáva sa, že nový sklad, do ktorého Dachser investuje zhruba
10 miliónov eur, bude uvedený do prevádzky na začiatku roku 2017. Pre zákazníkov
to znamená, že budú mať v Hörschingu všetky služby k dispozícii na jednom
mieste – skladovanie a služby na mieru ako neoddeliteľnú súčasť kontraktnej logistiky, priame napojenie na hustú európsku prepravnú sieť, rovnako ako služby leteckej a námornej prepravy poskytované divíziou Dachser Air & Sea Logistics.
Vo Francúzsku rozšíril Dachser kapacitu svojich skladov hneď na dvoch miestach. V meste Salon de Provence, ktoré sa nachádza v južnom Francúzsku, pred nedávnom otvoril pobočku s 12 000 m2 skladových priestorov a kapacitou 14 500 paletových miest, ktoré sú teraz k dispozícii pre región Provence – Alpy – Azúrové pobrežie. Skladovacie priestory boli rozšírené aj v Remeši na severe Francúzska. Tunajšia pobočka s kapacitou celkom 27 000 paletových miest ponúka riešenie kontraktnej logistiky predovšetkým pre zákazníkov obchodujúcich s vínom a liehovinami a pre zákazníkov z priemyselných odvetví.
Dachser investoval tiež do logistického centra v Überherrne, ktoré sa nachádza v nemeckej spolkovej krajine Sársko, a stavia tu sklad pre kontraktnú logistiku, ktorý ponúka 11 000 m2 skladovej plochy, 22 000 regálových miest a 600 m2 kancelárskych plôch. Aj tu presiahla investovaná čiastka 10 miliónov eur. Uvedenie do prevádzky je naplánované na koniec októbra 2016 a v strednodobom horizonte prinesie 80 nových pracovných miest. Überherrn má v sieti Dachser dvojakú funkciu: zatiaľ čo počas dňa panuje v logistickom centre bežná prevádzka pobočky, od ôsmej večer funguje ako Eurohub – centrálny uzol pre európsku prepravnú sieť. Vďaka svojej strategickej polohe v blízkosti rieky Sáry kombinuje Dachser pozemnú prepravu po Európe s medzikontinentálnymi trasami a úzko prepája námornú
a leteckú dopravu pre import aj export.
20.7.2016SPOLOČNOSŤ GEFCO MENUJE ANNE LAMBUSSONOVÚ VÝKONNOU VICEPREZIDENTKOU ZODPOVEDNOU ZA VZŤAHY SO SKUPINOU PSA
Courbevoie, Francúzsko, 11. júl 2016. Skupina GEFCO oznamuje menovanie Anne Lambussonovej do Sekcie správy zmlúv PSA (PSA Contract Division Management). Je tiež členkou výkonnej rady.
S dvojitou skúsenosťou z oblasti železničnej prepravy a automobilového sektora predstavuje Anne Lambussonová kombináciu odbornosti v oblasti priemyslu a manažérskych schopností pre obchodné sekcie, ktoré rozvinula v medzinárodnom prostredí. V sekcii správy zmlúv PSA nahradí Paula-Henriho Fréreta, ktorý prevezme manažment regiónu ASOR (východná Ázia) na pozícii výkonného viceprezidenta.
Anne Lambussonová, v minulosti regionálna výkonná riaditeľka pre sieť Rhône-Alpes a Auvergne SNCF, riadila projekty veľkých infraštruktúr, ktoré sa zameriavali na obnovu a modernizáciu železničných sietí v súlade s potrebami novej mobility. Predtým bola Anne Lambussonová viceprezidentkou pre medzinárodné operácie v Keolis, dcérskej spoločnosti skupiny SNCF. Mala na starosti prevádzky a spustenie nových koncesií pre verejný trh a podieľala sa na medzinárodných výzvach na predkladanie ponúk. Aktivita siedmich dcérskych spoločností, za ktoré bola zodpovedná, sa počas tohto obdobia výrazne rozvinula.
Kariéra Anne Lambussonovej sa začala v roku 1988 v automobilovom sektore na pozícii konzultantky pre FASA-Renault v Španielsku. Neskôr sa pridala k skupine Europe Allied Signal Automotive na pozícii riaditeľky pre lean manufacturing (tzv. štíhlu výrobu) pre Európu, následne pracovala na pozícii riaditeľky závodu v Taliansku a nakoniec ako riaditeľka prepravy a logistiky pre Európu.
Viac ako 8 rokov pracovala v spoločnosti ALSTOM Transport, kde bola vymenovaná za viceprezidentku priemyslu a zodpovedala za sekciu koľajových vozidiel, generálnu manažérku vznikajúcich útvarov (Čína a Brazília) a riaditeľku línie pre produkty výbavy triedy Business pre vysoko rýchlostné vlaky po akvizícii spoločnosti Fiat Ferroviara spoločnosťou Alstom Transport.
Neskôr sa pridala k dodávateľovi automobilového vybavenia VALEO na pozícii programovej a projektovej riaditeľky skupiny pre spustenie nových produktov pre výrobcov vozidiel.
„Som šťastná, že sa k skupine GEFCO pridávam v kľúčovom momente jej vývoja. Ich schopnosť manažovať komplexnú dodávateľskú sieť, inovovať v prípade logistiky typu 4PL, ich operačná znamenitosť a globálna sieť sú všetko uznávané aktíva, ktoré ich robia privilegovaným priemyselným partnerom v logistike, ktorý venuje pozornosť špecifickým potrebám. Chcem aktívne prispieť k posilňovaniu partnerstva medzi skupinou PSA a skupinou GEFCO,“ povedala Anne Lambussonová, výkonná viceprezidentka pre zmluvy PSA.
Anne Lambussonová má titul PhD. v odbore inžinierstvo a manažment z École des Mines de Paris (MINES ParisTech) a inžiniersky titul z École Polytechnique Feminine, špecializáciu v odbore priemyselné inžinierstvo z École Centrale de Paris a diplom DEA v odbore manažment z Parížskej univerzity Sorbonna.
Pôsobila na viacerých riaditeľských pozíciách v medzinárodných a francúzskych skupinách. V roku 2013 jej bol udelený titul „Rytier“ Radu čestnej légie (Francúzske národné vyznamenanie Rad čestnej légie).
Ak chcete pridať svoj príspevok do rubriky Média monitor spracujte anotáciu podľa vzorovej štruktúry a zašlite ju na adresu logistika@va1.sk
Ak chcete pridať autorský príspevok zašlite text vo formáte PDF alebo DOC na e-mail: logistika@va1.sk
K príspevku zašlite názov príspevku aj v anglickom jazyku, stručnú anotáciu, kľúčové slová (dôležité pre vyhľadávanie) a fotografiu autora alebo ilustráciu.
Zobraziť vzorovú štruktúru príspevku.
CROWDFUNDING - je financovanie z mikrozdrojov. Logistický monitor zhromažďuje pre Vás informácie už 20 rokov BEZPLATNE. Pomôžte tomuto projektu dobrovoľnou čiastkou, ktorú pošlete na účet: Tatrabanka a.s. Žilina 2629410129/1100, IBAN: SK5O 1100 0000 0026 2941 0129. Ďakujeme.