28. 2. 2013

 GEFCO otvára námornú linku z Francúzska do Izraela
GEFCO zabezpečuje od 1. februára novú námornú zbernú službu z Francúzska do Izraela na týždennej frekvencii.  Službu riadi oddelenie Overseas GEFCO Francúzsko a jej izraelský partner Is-Line, riadi skladisko GEFCO vo Vitrolles. Čas prepravy je približne šesť dní.
Okrem námornej prepravy sú v ponuke ďalšie služby s pridanou hodnotou vrátane prípravy objednávky, prekládky, prepravy, preclenia a konsignačného vyzdvihnutia a konsolidácie.

Dongfeng GEFCO optimalizuje logistické operácie v novom sklade DPCA v Pekingu
Spoločnosť Donfeng Peugeot-Citroën Automotive (DPCA) zvolila Dongfeng GEFCO za svojho logistického partnera pre zabezpečenie prác v sklade nových dielov automobilového výrobcu v Pekingu.
Nové zariadenie, ktoré je v súčasnosti najväčším skladovým komplexom pre automobilové diely DPCA v Číne, zásobuje 200 predajcov vozidiel Peugeot a Citroën 4S na severe a severovýchode krajiny. V rámci tohto nového partnerstva poskytuje Dongfeng GEFCO optimálne riadenie skladu a denne tiež dodáva náhradné diely predajcom v týchto regiónoch.
„GEFCO sa zaväzuje dodávať svojim zákazníkom najefektívnejšie logistické riešenia s cieľom skvalitniť riadenie zásobovacieho reťazca a znížiť náklady", uviedol Andrea AMBROGIO, Generálny riaditeľ GEFCO Čína. „GEFCO už spolupracovalo s DPCA v rámci významných partnerstiev v Číne a veľmi sa tešíme príležitosti rozšíriť našu spoluprácu na tomto novom projekte v Pekingu."

Mercurio Pallia získala ocenenie na podujatí Mahindra Transport Excellence 2012
Pri príležitosti odovzdávania cien Mahindra Transport Excellence 2012, ktoré sa konalo v januári v Delhi, bola spoločnosť Mercuiro Pallia Logistics vyhlásená víťazom severného regiónu za alternatívne myslenie v kategórii Majiteľ vozového parku za výnimočné služby v oblasti riadenia vozového parku.
Vipul Nanda, Generálny riaditeľ Mercurio Pallia a Sanjay Bansal, partner v Pallia Transport, prijali ocenenie od svojho zákazníka Mahindra & Mahindra.

GEFCO Španielsko rozširuje CSR aktivity podporou organizácií AMBIT a PROCLADE
V súlade s politikou sociálneho záväzku a kódexom korporátnej zodpovednosti podpísala španielska pobočka GEFCO dohody s dvomi neziskovými organizáciami - so združením AMBIT a nadáciou PROCLADE.
Združenie AMBIT aktívne podporuje sociálnu spravodlivosť a dôstojnosť väznených osôb a bývalých väzňov. Mimovládna organizácia PROCLADE podporuje programy presadzujúce poctivý obchod v rozvojových krajinách.
GEFCO Španielsko bude finančne podporovať aktivity týchto dvoch charitatívnych organizácií.

20. 2. 2013

 Gebrüder Weiss flies around the world with the Falcon™

Datalogic Mobile’s Falcon™ optimizes logistics operations, assuring continued excellent service for Gebrüder Weiss’ customers.
Read more. 

7. 2. 2013

 Coca Cola Casbega spolupracuje so spoločnosťou CHEP na odstránenízbytočných nákladov dodávateľského reťazca.

Produkcia nápojov a potravín prechádza po celom svete neistými časmi, kedy sú zákazníci opatrnejší pri rozhodovaní, čo kúpiť. To má dopad na výsledky výrobcov, čo znamená, že výrobcovia sa viac než kedykoľvek predtým zaujímajú o odstránenie zbytočných nákladovdodávateľských reťazcov s úsilím zvýšiť efektívnosť svojej prevádzky. Casbega,  jedna z popredných spoločností, ktoré stáčajú do fliaš Coca-Colu,  sa zamerala na to, ako zlepšiť a zjednodušiť svoje logistické procesy. Zistila, že je možné dosiahnuť podstatnú úsporu času a nákladov presunom zo systému výmeny bielych paliet na poolingový systém riadený spoločnosťou CHEP.
Bez správy a výdavkov za používanie bielych paliet Casbega je teraz schopná zaručiť konzistentnú dodávku svojich produktov na kvalitných paletách. Je to preto, že spoločnosť CHEP kontroluje a opravuje svoje palety vždy, keď sa tieto vrátia do servisného centra
José María Sánchez, riaditeľ pre priemysel a logistiku spoločnosti Casbega popisuje dôležitosť tejto záruky kvality: "Vždy sa snažíme byť lídrom v kvalite a dokonalosti podnikania. Našou snahou je poskytovať cenovo úsporné logistické riešenia,preto nás spolupráca so spoločnosťou CHEP veľmi teší. Palety, ktoré poskytuje spoločnosť CHEP sú omnoho kvalitnejšie než biele drevené palety čo nám umožňuje optimalizovať dodávateľský reťazec."
Vysoká kvalita a odolnosť CHEP paliet má tak isto priamy dopad na výrobu v spoločnosti Casbega. "Naše linkové a paletizačné postupy sú plne automatizované, takže palety musia mať najvyššiu kvalitu, aby sa tak predišlo prerušeniu výroby", pokračuje José María Sánchez. "Robustnosť paliet CHEP je dôležitá pre efektívnosť a bezpečnosť našich procesov. V spolupráci s CHEP sme zaviedli opatrenia, ktorepredchádzajú nehodám a úrazom vo výrobe a tak minimalizujú množstvopoškodených a nepredajných výrobkov."

Spoločnosť CHEP zohráva dôležitú úlohu pri zabezpečení paliet v požadovanom čase,  to znamená že Casbega vždy vybaví všetky svoje objednávky načas. Spoločnosť Casbega stáča do fliaš 275 rôznych nápojov a udržuje dostatočnú zásobu na plnenie objednávok 8-10 dní dopredu.Objednávky zákazníkov sa prijímajú  do 17:00 hod, s garantovanou dodávkou ďalší deň od 6:00 hod. ráno. A preto je mimoriadne dôležité, aby mala spoločnosť k dispozicii potrebné množstvo paliet v požadovanom čase, presplnenie všetkýchsvojich záväzkov. Pružnosť a rozsah služiebCHEP znamená, že spoločnosť Casbega nikdy nebude trpieť zbytočnými prieťahmi.
Pre spoločnosť Casbega je dôležité pracovať udržateľným spôsobom. Poolingový systém spoločnosti CHEP je udržateľný, pretože je založený na opätovnom použití, renovácii a recyklácii paliet. Tým, že spoločnosť Casbega opustila systém bielych paliet, poolingový systém CHEP umožnil zníženie množstva obalov určených na skládku. Spoločnosť CHEP zaručuje, že drevopoužité naCHEP palety pochádza z udržateľných zdrojov.
José María Sánchez uzatvára: "Naším trvalým záujmom je ochrana životného prostredia, to znamená, že  počas fľašovania sa snažíme eliminovať odpad vrámci celého výrobného procesu. Najväčším prínosom v oblasti paletového hospodárstva je minimalizácia spotrebovaného dreva, ktoré používame, vďaka opakovanému používaniu CHEP paliet v našom dodávateľskom reťazci."

23. 1. 2013

 Spoločnosť Prologis sa dostala na zoznam „100 svetových trvalo udržateľných spoločností“na Svetovom ekonomickom fóre v Davose

Prologis je jedinou realitnou spoločnosťou so sídlom v USA, ktorá sa na zoznam dostala

DAVOS, Švajčiarsko (23. januára 2013) – Prologis, Inc. (NYSE: PLD), vedúci medzinárodný vlastník, prevádzkovateľ a developer industriálnych nehnuteľností dnes oznámil, že sa dostal na zoznam „100 svetových trvalo udržateľných spoločností“ publikovanýnaSvetovom ekonomickom fóre v švajciarskom Davose. Rebríček je považovaný za najdôveryhodnejšie hodnotenie trvalej udržateľnosti firiem a pozostáva zo 100 najlepšie hodnotených spoločností na celom svete, ktoré spĺňajú celé spektrum sektorovo podmienených požiadaviek na trvalú udržateľnosť.

Spoločnosť Prologis má komplexný prístup k trvalej udržateľnosti, ktorý sa dá rozdeliť do troch kategórií: dohľad nad životným prostredím, spoločenská zodpovednosť a kontrola. Ako vedúci svetový poskytovateľ certifikovaných logistických priestorovvlastní Prologis viac než 4 milióny metrov štvorcových nehnuteľností spĺňajúcich ekologické štandardy.Spoločnosťuž dokončila aktivity smerujúce k vylepšeniu energetickej účinnosti vo viac ako 50 % svojho globálneho portfólia a ako súčasť svojho záväzku voči obnoviteľným zdrojom energie spoločnosťnainštalovala solárne panely s celkovým výkonom83 megawattov. Prologis naviac ajďalej podporuje dobročinné aktivity v rámci komunít, kde pôsobí, a tofinančnými príspevkami od nadácie Prologis Foundationako ajpodporou dobrovoľníckych aktivít svojich zamestnancov. Tiež poskytuje zadarmo skladovacie priestory neziskovým organizáciám. V roku 2012 vydala spoločnosť Prologis svoju prvú Správu o spoločenskejzodpovednosti firmy od zlúčenia spoločností ProLogis a AMB Property Corporation.

„Je to pre nás veľká pocta a uznanie za našu tvrdú prácu a odhodlanie snažiť sa o čo najvyššiu trvalú udržateľnosť a spoločenskúzodpovednosť,“ povedalSteve Campbell, senior viceprezident a riaditeľpre životné prostredie, technológie a trvalú udržateľnosť spoločnosti Prologis. „Sme nadšení, že sme sa dostali do takej rešpektovanej skupiny a chceme byť i naďalejv našom odvetví lídrom týchto dôležitých iniciatív. Tešíme sa, že aj ďalej budeme stavať, vlastniť a prevádzkovať portfólio energeticky účinných budov, ktoré minimalizujú svoj dopad na životné prostredie.“

15. 1. 2013

 Spoločnosť Stokrotka rastie v Prologis Parku Terezín v Poľsku

Nová nájomná zmluva na viac ako 27 000 metroch štvorcových

Varšava – 15. januára 2013 – Prologis, Inc., vedúci medzinárodný vlastník, prevádzkovateľ a developer industriálnych nehnuteľností, dnes oznámil, že v štvrtom štvrťroku 2012 podpísal zmluvu na 27 000 metrov štvorcovýchv Prologis Parku Terezín v Poľsku so spoločnosťou Stokrotka. Stokrotka, ktorá je súčasťou skupiny Trading Group of Emperia SA, vlastní sieť supermarketov a lahôdok v Poľsku. Transakciu pomohla sprostredkovať medzinárodná poradenská spoločnosť CBRE. 
Stokrotka  teraz obsadí celú Budovu 2 a plánuje prerobiť 5 000 metrov štvorcovýchz celkových 27 000 na sklad chladených potravín. Prologis Park Terezín sa stane centrom distribúcie spoločnosti pre celé Poľsko. Spoločnosť z nej bude schopná obslúžiť viac než 90 % svojich dodávok v Poľsku.

„Aby sme mohli zabezpečiť túnajlepšiu kvalitu a dostupnosť nášho tovaru a aby sme zvyšovali prevádzkovú efektivitu,budujeme si vlastné logistické nehnuteľnosti, ktorých rozmiestnenie nám dovolí kupovať väčšinu tovaru priamo od jeho výrobcov namiesto od distribútorov, ako sme to robili doteraz,“ povedal Dariusz Kalinowski, prezident správnej rady spoločnosti Stokrotka.„Okrem zostavenia presvedčivejponuky nás spoločnosť Prologis zaujala svojím profesionálnym prístupom, skúsenosťamis výstavbou špecializovaných nehnuteľností a taktiež nevyhnutnou znalosťou potravinárskeho priemyslu.“

Emilia Szyszková, leasing manažérka spoločnosti Prologis v Poľsku, povedala: „Sme veľmi radi, že môžeme nadviazať na našu dlhodobú spoluprácu so spoločnosťou Trading Group of Emperia SA a naplno využiť naše znalosti a skúsenosti, ktoré sme nadobudli pri realizácii projektov pre spoločnosti pôsobiace v potravinárskom priemysle. Strategické umiestnenie nehnuteľnosti, jej okamžitá dostupnosť, efektívna prevádzkaa flexibilita v uspokojovaní potrieb zákazníka znamenali, že sme boli schopní vyhotoviť tú najlepšiu ponuku.“

Beata Hryniewska, associate directorka pre oblasť priemyslu a logistiky CBRE, povedala: „Sme veľmi radi, že sme vďaka našej odbornosti a znalostiam dokázali spoločnosti Stokrotka poradiť s výberom optimálnej lokality pre umiestnenie jej hlavného logistického centra. Najväčšou výzvou bol krátky časový úsek, v ktorom sa muselo vybrať distribučné centrum, podpísať nájomná zmluva a budova sa muselaprispôsobiť potrebám spoločnosti Stokrotka. Prologis je vynikajúcim partnerom, ktorý dokázal splniť všetky požiadavky a ponúkol svojmu novému klientovi vyhovujúce zmluvné podmienky.“
Prologis Park Terezín pozostáva zo šiestich budov s celkovou rozlohou približne 160 000 metrov štvorcových. Park je umiestnený 40 kilometrov na západ od centra Varšavy pri medzinárodnej ceste E30 a v blízkosti križovatky Wiskitki ciest A2/50. Park je napojený aj na vlastnú železnicu, ktorá umožňuje priame spojenie so železničnou traťou vedúcou zo západnej Európy do Pobaltských štátov a Ruska.
Medzi existujúcich nájomcov Prologis Parku Terezín patria DHL, Ebrex Polska, FIEGE, NTA, Schenker a Viva Manufacturing.
Portfólio spoločnosti Prologis vo varšavskom regióne pozostáva z viac než 700 000 metrovštvorcových naprieč siedmimi distribučnými parkmi (35 budov) vo Varšave, Janki, Nadarzyne, Blonie, Terezíne a Sochaczewe (údaje platné k 30. septembru 2012)

 11. 12. 2012

 AHOLD chce od dodavatelů do distribučních center avízo o dodání včetně SSCC kódů palet
11. prosince 2012 – Po úspěšném ukončení pilotního projektu zasílání elektronických dodacích listů (EDI zpráva DESADV) s identifikací palet přes SSCC kódy se společností Henkel ve spolupráci s CCV Informační systémy, rozšiřuje obchodní řetězec AHOLD tuto komunikaci na všechny dodavatele distribučních center v lokalitách Klecany a Olomouc. Celkem se jedná o téměř 550 společností. Primárním cílem je dosáhnout co největšího zrychlení příjmu zboží v distribučních skladech a pro obě strany tak zefektivnit dodavatelsko-odběratelský řetězec.

Identifikace palet s pomocí SSCC kódů
Společnost AHOLD vyzvala své dodavatele k označování logistických jednotek (nejčastěji palet) tzv. SSCC kódy. Ty jsou zasílány jako součást EDI zprávy DESADV. Při příjmu zboží AHOLD přebírá celou neporušenou paletu najednou a její obsah je načítán právě z elektronického dodacího listu (DESADV) podle SSCC kódu. AHOLD tímto umožňuje svým dodavatelům významným způsobem urychlit vyskladnění zboží a také zlepšit jeho dosledovatelnost v rámci dodavatelsko-odběratelského řetězce. Dodavatelé tak budou schopni dosáhnout zrychlení závozů těchto distribučních center.

Co je SSCC kód a jak se používá
SSCC (Serial Shipping Container Code) představuje 18místné číslo pro identifikaci logistické jednotky. Je zpravidla „zaneseno“ do čárového kódu, obvykle typu GS1-128 (dříve EAN-128), ze kterého jej lze snímačem jednoduše načíst. Slouží k identifikaci konkrétní logistické jednotky při manipulaci a průchodu zboží dodavatelským řetězcem. SSCC jednoznačně identifikuje emitenta logistické jednotky a zároveň jí přiřazuje jedinečné pořadové číslo bez ohledu na její obsah. Podle konkrétního obsahu logistické jednotky je SSCC běžně doplňován potřebnými informacemi, nejčastěji o identifikaci nejbližší nižší jednotky, např. kartonu, a jejího množství. Obvykle následují údaje o datu výroby, balení, minimální trvanlivosti či exspirace a číslo šarže.

Jak začít se zasíláním DESADV s SSCC kódy
Prvním krokem na straně dodavatele je zprovoznění zasílání EDI zprávy DESADV. Tato zpráva specifikuje podrobnosti o dodávaném zboží a měla by být vždy zasílána odběrateli před fyzickou dodávkou zboží. Tím mu umožní včasnou přípravu. Pokud to daný podnikový (ERP či skladový) systém umožňuje, je vhodné rovnou použít takový formát zprávy DESADV, která již SSCC kód obsahuje.
Jakmile dodavatel umí zasílat zprávu DESADV, je potřeba ji začít doplňovat o již zmíněné SSCC kódy. Aby mohl tyto kódy zasílat, musí jimi označovat palety a zároveň vést jejich evidenci, nejlépe v systému, který umí pracovat s EDI formátem. Tím umožní export do již zmíněné zprávy DESADV, kterou následně jeho EDI poskytovatel konvertuje a zasílá do společnosti AHOLD k automatizovanému zpracování.

„Zprovoznění nového typu standardní EDI zprávy poskytujeme zákazníkům zdarma. To platí také pro zprávu DESADV na společnost AHOLD,“ uvádí David Reichel, ze společnosti CCV Informační systémy, která patří mezi největší poskytovatele služeb EDI komunikace v České republice a na Slovensku, a doplňuje: „Pro společnosti, kterým jejich podnikový systém neumožňuje pracovat s SSCC kódy v EDI komunikaci spouštíme variantu jejich doplňování do EDI zprávy elektronického dodacího listu v řešení ORION EDI.“

30. 11. 2012

 GEFCO Slovensko riadi logistickú platformu spoločnosti PSA Peugeot Citroën v Trnave
GEFCO Slovensko od septembra riadi medzinárodnú logistickú platformu v Trnave s cieľom zvýšiť efektívnosť pri preprave automobilových dielov z Európy do výrobných prevádzok spoločnosti PSA Peugeot-Citroën v Južnej Amerike.
Slovenská pobočka GEFCO prepravuje automobilové diely vyrobené dodávateľmi spoločnosti PSA Peugeot-Citroën. Diely sú dodávané do skladu GEFCO v Trnave, blízko Bratislavy, následne sa balia do kontajnerov a prepravujú do prístavov v Hamburgu a Bremerhaven na severovýchode Nemecka. Odtiaľ sa prepravujú loďou každý týždeň do Brazílie a Argentíny.
„GEFCO Slovensko môže tieto služby úspešne zabezpečovať v platforme PLIT, pretože ponúkame riešenia, ktoré znižujú prepravné náklady. Na konci roku očakávame export 174 kontajnerov, čím by mal ich celkový počet do začiatku roku 2013 dosiahnuť 1 480,“ uviedla Jana Bačíková, manažérka Overseas GEFCO Slovensko.

GEFCO Nemecko rozširuje služby pre Portugalsko
GEFCO Nemecko zabezpečuje novú zbernú službu medzi mestom Gross-Gerau na juhozápade Nemecka a mestom Alverca na juhovýchode Portugalska.
Preprava po novej trase dopĺňa 140 liniek, prevádzkované ôsmimi strediskami Overland, je určená nákladnej kamiónovej preprave pre zákazníkov GEFCO Nemecko z chemického  sektora.  Prevádzka GEFCO Gross-Gerau vlastní certifikát európskeho systému na hodnotenie bezpečnosti a kvality (SQAS) a teda spĺňa normy požadované na prepravu chemických výrobkov.
Tovar je distribuovaný z prevádzky Gross-Gerau každý utorok a štvrtok v týždni a do Alverca, na severe Lisabonu, je doručený v priebehu 48 hodín. Tovar z Nemecka, ktorý je určený pre Portugalsko sa skladuje v hlavnom sklade v Alverca s rozlohou 3 800 m?. Tento sklad je tranzitným miestom pre dve ďalšie prevádzky v meste Pombalo a Porto.
„Nový tok posilňuje našu ponuku služieb Overland, ktorá je v súčasnosti najpopulárnejšou v Nemecku,“ uviedol Abel Lamé, generálny riaditeľ GEFCO Nemecko. „Nemecko je druhým najväčším obchodným partnerom Portugalska, preto je ponuka služieb medzi týmito dvoma krajinami rozsiahlejšia.“

GEFCO Rumunsko získalo ocenenie logistický operátor roka
GEFCO Rumunsko bolo na podujatí Gala Tranzit, ktoré sa konalo 20. októbra v meste Cluj-Napoca na severovýchode Rumunska, udelená cena „Najefektívnejší logistický poskytovateľ v Rumunsku.” GEFCO získalo toto prestížne ocenenie už po druhýkrát za sebou a svedčí o úspechu GEFCO na logistickom a prepravnom trhu v Rumunsku.
Slávnostného odovzdávania cien sa zúčastnil Toga Oran, manažér predaja a marketingu GEFCO Rumunsko, ktorý sa zaradil medzi desiatich najlepších logistických manažérov v Rumunsku.

GEFCO Čína a Šanghajský inštitút zahraničného obchodu sa zaviazali školiť novú generáciu profesionálov
GEFCO Čína bude podporovať Šanghajský inštitút zahraničného obchodu (Shanghai Institute of Foreign Trade (SIFT)) s cieľom zlepšenia výučby študentov SIFT v oblasti logistiky a zlepšenia kompetencií jej zamestnancov. GEFCO Čína ponúkne študentom inštitútu prax, kde sa budú môcť oboznámiť s pracovným prostredím v globálnej prepravnej spoločnosti akou je GEFCO. Zároveň bude organizovať aj semináre pre absolventov, ktorí chcú svoju kariéru rozvíjať v logistickom sektore.
SIFT otvorí dvere zamestnancom GEFCO Čína a umožní im zúčastniť sa profesionálnych školení organizovaných profesormi inštitútu. „Veľmi sa tešíme, že táto spolupráca prináša študentom možnosti rozvíjať ich kariéru v logistickom sektore,“ uviedol Andrea Ambrogio, generálny riaditeľ GEFCO Čína.
Podpora mladých talentov je neoddeliteľnou súčasťou politiky skupiny GEFCO zameranej na sociálnu zodpovednosť. GEFCO spolupracuje na celom svete s akademickými inštitútmi, aby študentom a svojim zamestnancom poskytovala zdroje potrebné na dosiahnutie ich profesionálnych cieľov.

11. 10. 2012

 SPOLOČNOSŤ CHEP POSILŇUJE VZŤAHY SO SPOLOČNOSŤOU P&G PROSTREDNÍCTVOM STRATEGICKEJ SPOLUPRÁCE V STREDNEJ A VÝCHODNEJ EURÓPE

Istanbul, 12. september 2012 – Spoločnosť CHEP, celosvetový líder v poskytovaní poolingových riešení v oblasti paliet a kontajnerov, s radosťou oznamuje, že Procter & Gamble (P&G), vedúca spoločnosť v oblasti rýchloobrátkového spotrebného tovaru, presunie jej zostávajúci obeh drevených paliet v ďalších siedmich krajinách strednej a východnej Európy do systému zberu paliet spoločnosti CHEP.

Strategická spolupráca sa týka Bulharska, Rumunska, Chorvátska, Srbska a troch pobaltských štátov – Estónska, Lotyšska a Litvy. Do týchto siedmich krajín strednej a východnej Európy spoločnosť CHEP ohlásila rozšírenie v novembri 2011 ako reakciu na požiadavky zákazníkov a plány jej rastu.

Spoločnosť P&G je členom klubu Fortune 500 a zároveň je najväčšou spoločnosťou zameriavajúcou sa na rýchloobrátkový spotrebný tovar na celom svete. Spoločnosť CHEP na základe zmluvy poskytne spoločnosti P&G približne 2 milióny presunov paliet ročne cez strednú a východnú Európu.

John Riley, viceprezident spoločnosti CHEP pre Global Accounts, povedal: „Už mnoho rokov máme so spoločnosťou P&G veľmi dobré vzťahy. Táto zmluva sa hodí do stratégie spoločnosti CHEP zameriavajúcej sa na poskytovanie širších skupín riešení v oblasti zberu paliet a rozširovania do nových oblastí ako reakcia na potreby jedného z našich najcennejších zákazníkov. Podľa mňa sa jedná o vynikajúci príklad vzájomného partnerstva“.

Spoločnosť CHEP podniká v strednej a východnej Európe od roku 1998 a za posledných päť rokov (do 30. júna 2012) vykazuje dvojciferný rast. Pred rozšírením v novembri 2011, spoločnosť CHEP podnikala už v Českej republike, Maďarsku, Grécku, Poľsku, Slovensku, Slovinsku a Turecku.

Prezident spoločnosti CHEP pre strednú a východnú Európu, Rodney Francis, uviedol: „Nadnárodné spoločnosti sa rozhodli presunúť ich obchodné aktivity do strednej a východnej Európy a využívať pri tom systém riadenia pohybu paliet spoločnosti CHEP. Tento systém spĺňa ich požiadavky na prevádzkovú efektívnosť a zníženie nákladov spôsobom, ktorý je šetrný k životnému prostrediu. Mnohé z týchto spoločností sa obrátili na CHEP, pretože mali problémy s neefektívnosťou a z toho vyplývajúcimi vysokými nákladmi v oblasti systému výmeny drevených paliet. Spoločnosť P&G je toho dobrým príkladom.”

O spoločnosti CHEP
CHEP je poprednou globálnou spoločnosťou v oblasti riešení riadených, vratných a opakovane použiteľných obalov, ktorá slúži mnohým najväčším spoločnostiam na svete v sektoroch, ako je napríklad spotrebiteľský tovar, čerstvé poľnohospodárske plodiny, nápoje a automobilový sektor. Služba spoločnosti CHEP je trvalo udržateľná z hľadiska životného prostredia a zvyšuje efektívnosť pre zákazníkov, pričom obmedzuje prevádzkové riziko a poškodenie produktov. Viac ako 7 000 zamestnancov spoločnosti CHEP a 285 miliónov paliet a kontajnerov ponúka bezkonkurenčné pokrytie a výnimočnú hodnotu za podpory viac ako 500 000 zákazníckych kontaktných miest v 49 štátoch. Do portfólia našich zákazníkov patria globálne spoločnosti a značky ako napríklad Procter & Gamble, Sysco, Kellogg's, Kraft, Nestlé, Ford a GM. Spoločnosť CHEP je súčasťou spoločnosti Brambles Limited. Ďalšie informácie nájdete na stránke www.chep.com.

7. 6. 2012

 TEG EVENT NEWS - TRANSLOG CONNECT CONGRESS 2012
The 2nd edition of TRANSLOG Connect Congress will run on the 28th and 29th of November 2012 in the luxurious *****Corinthia Grand Hotel Royal in Budapest, Hungary.

It has established itself as a must-attend event for professionals in Central Eastern Europe and the CIS market in the area of logistics, transportation and supply chain management.
The event is bringing together over 500 senior decision-makers from Europe’s leading automotive, chemical, electronics, energy, pharmaceuticals, oil & gas, food & beverage and FMCG manufacturers and the major food and non-food retailers, giving them the opportunity to share their knowledge, discuss their key priorities and evaluate solution providers.

The key areas of the congress that participants can take advantage of are a high quality conference programme presented by well-known industry professionals as well as an exposition and meeting area, where various types of service providers are represented and where the one-to-one meetings are taking place.

Read more...

23. 5. 2012

Ako "Spoľahlivý dopravca" bojoval s krádežami v cestnej doprave

Práve ubehli 4 mesiace odkedy na Slovensku odštartovala medzinárodná kampaň proti krádežiam a  prepadnutiam v cestnej doprave pod názvom "Spoľahlivý dopravca". Myšlienka zorganizovať kampaň, ktorá by bojovala s rastúcim počtom krádeží a vydieraní v  cestnej doprave, vznikla začiatkom roku 2011 v Polsku vo firme Trans.eu – v spoločnosti, ktorá poskytuje riešenia pre odvetvie dopravy, vrátane internetovej databázy nákladov. Kampaň sa stretla s veľkým záujmom v prostredí dopravcov a špediterov, a preto sa jeho tvorcovia rozhodli rozšíriť kampaň o ďalšie dopravné trhy: Nemecko, Česko a Slovensko.

"Rozsah krádeží v doprave nikdy nebol tak rozsiahly ako dnes. Odhaduje sa, že sa v dôsledku krádeže v Európe každý rok dochádza ku strate tovaru v hodnote 10 miliárd . Preto je dôležité, aby odvetvie dopravy,špedície a logistiky prijalo preventívne opatrenia a spoločne bojovlo proti tomuto neduhu," - povedala Anna Balcerzak zo spoločnosti Trans.eu v Bratislave v priebehu stretnutia, ktoré odštartovalo kampaň "Spoľahlivý dopravca".

Ku firme Trans.eu sa pripojili aj ďalšie organizácie. Medzi nimi su najdôležitejšie dopravné slovenské inštitúcie: ZLZ Slovenskej republiky, združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia, Slovenská obchodná a priemyselná komora, Katedra cestnej a mestskej dopravy v Žiline a firma Ditec. Veľkou oporou kampane sa stal Ing. František Komora, prezident slovenského ZLS, ktorý už dlhšie usiluje o znižovanie kriminality v cestnej doprave. Oficiálne sa kampaň začala 20.marca v Bratislave vzdelávacou konferenciou pod názvom „eLogistika - ako predísť krádežiam v doprave”.

I. pilier – Vzdelávanie pracovníkov v sektore dopravy
Jednou z najzávažnejších príčin krádeží v doprave je nedostatok základných znalostných pracovníkov  o metódach overovania svojich obchodných partnerov. Na základe tejto skúsenosti bola zorganizovaná séria  bezplatných konferencií pod názvom „eLogistika - ako predísť krádežiam v doprave”. Konferencie sa konali v Bratislave, Košiciach a Žiline a celkovo sa na nich zúčastnilo viac ako 300 ľudí, ktorí chcú získané poznatky využiť pri ochrane svojich firiem pred falošnými dopravcami.Na konferenciach vystúpili aj predstavitelia Polície, Colného úradu, Ministerstva dopravy a Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory.

Ing. František Komora zo ZLZ SR objasnil účastníkom konferencie, akým spôsobom sa podvodníci vydávajú za skutočných dopravcov a podtrhol nevyhnutnosť dôkladného overovania partnerov: „Metódy krádeží sa k nám vracajú v cykloch a techniky, ktoré sa používali pred pätnástimi rokmi sa začínajú opäť objavovať. Osoby, ktoré sa dopúšťajú týchto podvodov sú dobými psychológmi, vyznajú sa v branži a stáva sa, že často ponúkajú prepravu, keď špeditéra naháňa čas.“ Následne Gabriela Lenska z Trans.eu hovorí o tom ako správne overovať  partnerov v dopravných databázach. Na konferencii bol i predstavený projekt CEP. „Projekt Centrálneho elektronického priečinka (CEP) je slovenskou realizáciou medzinárodného konceptu „Single Window“ (jednotné miesto pre agendy zahraničného obchodu), ktorý má umožniť všetkým stranám zapojeným v medzinárodnom obchode a preprave podať a vybaviť štandardizované informácie a dokumenty v jedinom vstupnom bode, a splniť tak všetky požiadavky súvisiace s dovozom, vývozom a tranzitom" – opisuje CEP pani Anna Záhorčáková z firmy Ditec.

Účastníci vysoko ocenili organizáciu a vecnú stránku prezentácií: „Vďaka účasti na konferencii eLogistika – ako predísť krádežiam v doprave, som si uvedomila, aké dôležité je preverovanie identity nie len prepravcov ale aj potenciálnych klientov. Pracujem v zasielateľskej firme a každý deň prichádzam do kontaktu s novými prepravcami. Prednášajúci nám priblížili množstvo skutočných príbehov, ako jednoducho sa dá odcudziť nie len tovar, ale v tom horšom prípade dokonca aj celý kamión. - uviedla Petra Bašistová z firmy Granito Sped, s.r.o..

Organizátori v spolupráci s advokátskou kanceláriou JUDr. Ondreja Krempaského, vypracovali i bezplatný vzdelávací kurz, ktorý zahrnul kľúčové problémy odvetvia ako napr.  mieru odpovednosti dopravcu aj zasielateľa. Vzdelávací kurz bol ukončený  kvízom, ktorý overil úroveň získaných vedomostí. Iba 6 % účastníkov odpovedalo správne na všetky otázky. Naviac sa na internetovej stránke kampane objavila príručka, v ktorej je 10 pravidiel ako sa chrániť pred krádežou počas prevozu tovaru. Doteraz si bezplatnú príručku stiahla poltisícka dopravcov a každý záujemca sa ju môže nájsť na: http://www.spolahlivydopravca.sk/prirucka

II. pilier – certifikácia dopravných firiem
Ďalším dôležitým prvkom kampane „Spoľahlivý dopravca“ sa stalo zviditeľňovanie osvedčených  dopravcov certifikátom „Spoľahlivý dopravca“. Certifikát udeľuje Trans.eu podľa pravidiel projektu. Ak firma chce získať certifikát, musí  spĺňať kritérií, vrátane komplatných informácií o spoločnosti, spolu s dokumentmi vo svojom profile v Trans.eu. Spoločnosť musí byť na trhu ako podnikateľský subjekt minimálne tri roky a má získať od svojich zákazníkov pozitívne hodnotenia. Na Slovensku, v Poľsku, v Českej republike a na Litve certifikát obdržalo viac ako 1000 dopravcov. S týmto certifikátom  dopravca získava konkurenčnú výhodu, keď na trhu dominuje nadbytok poskytovateľov dopravných služieb.

III. pilier- výmena informácií
Trans.eu udáva, že každý mesiac sa na jej oddelenie bezpečnosti obracajú podnikatelia, ktorí hľadajú pomoc v dôsledku odcudzenia tovaru alebo iného podvodu. Pretože Trans.eu sústreďuje veľký počet podnikateľov, tak sa vo väčšine prípadov darí postihnutej firme pomôcť. Organizátori kampane si dobre uvedomujú, že len systematická výmena informácií medzi jednotlivými účastníkmi dopravného sektora môže pomôcť odhaľovať páchateľov. Z tohto dôvodu bola vytvorená špeciálna mailová adresa Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., na ktorú je možné nahlasovať podozrenie na sfalšované doklady alebo zistené prípady podvodov. Každé takéto hlásenie je dôsledne overované a následne postúpené partnerom kampane, ktorí rozpošlú informáciu svojim členom. Týmto spôsobom sa informačná sieť rozširuje.

Spoľahlivý dopravca – a čo ďalej?
Organizátori kampane „Spoľahlivý dopravca" ukončili sériu vzdelávacích konferencií, ale kampaň naďalej pokračuje. Čoskoro vzniknú nové príručky zo série „Bezpečná doprava“. Internetová stránka kampane bude čoskoro rozšírená o rady odborníkov, ktorí budú odpovedať na zložité otázky z oblasti dopravy a špedície. Informácie o rozvoji kampane a o plánovaných projektoch budú pravidelne zverejňované na webovej stránke www.spolahlivydopravca.sk

2. 4. 2012

 Prologis a Hines oznámili dokončenie predaja približne 164 000 metrov štvorcových z poľského portfólia spoločnosti Hines Global REIT Poland Logistics Holdings I LLC.

VARŠAVA – 2. apríla 2012 – Prologis, Inc., medzinárodný vlastník, prevádzkovateľ a developer industriálnych nehnuteľností a Hines, súkromne vlastnená realitná spoločnosť zaoberajúca sa investíciami do realít, developmentom a property managementom po celom svete, dnes oznámili uzatvorenie transakcie, pri ktorej predala spoločnost Prologis  163 796 metrov štvorcových nehnuteľností zo svojho portfólia v Poľsku spoločnosti Hines Global REIT Poland Logistics Holdings I LLC. Súhrnná cena predaja bola približne 130 miliónov dolárov.
Zobraziť správu. 

30. 3. 2012

 GEFCO zabezpečuje interkontinentálnu prepravu pre Electric Odyssey

Dobrodružstvo dvoch francúzskych inžinierov Xaviera Degon a Antonina Guy, ktorí sú s Electric Odyssey na cestách pokračuje a uskutočňujú svoju jedinečnú cestu okolo sveta. Trasa cez 17 krajín s elektrickým vozidlom Citroën C-Zero zvyšuje povedomie ľudí o tomto ekologickom spôsobe dopravy. Za pomoci približne dvadsiatich dobrovoľníkov, ktorí súhlasili so zabezpečením elektrických zásuviek na dobitie vozidla, tento tím dosiahol prvý symbolický míľnik 1000 kilometrov, čo predstavuje vzdialenosť medzi Štrasburgom, štartovacím bodom trasy a Rotterdamom.
Nasledujúcim bodom ich trasy je Amerika, kde budú čeliť výzve v podobe cesty dlhej 5000 kilometrov. Aby sa dvojica dostala z Európy na východné pobrežie Spojených štátov, spoliehajú sa na osobité skúsenosti spoločnosti GEFCO, jedného z deviatich sponzorov tohto projektu, ktorá zabezpečuje všetky operácie týkajúce sa prepravy vozidla. V spolupráci s NYKLine mala spoločnosť GEFCO na starosti prepravu cez Atlantický oceán z mesta Rotterdam, kde bolo vozidlo 20. februára naložené na kontajnerovú loď smerujúcu do Spojených štátov. GEFCO taktiež zabezpečilo všetky colné formality, využívajúc pritom overené odborné skúsenosti svojho interného oddelenia Colného a daňového zastúpenia. Očakáva sa, že cesta naprieč Severnou Amerikou bude trvať do polovice Apríla 2012.
Chcete sa dozvedieť kde sú dnes? Otvorte si internetovú stránku www.electric-odyssey.com

GEFCO Veľká Británia sa vďaka svojej odbornosti angažuje v zdravotníckom sektore
GEFCO Veľká Británia podpísalo zmluvu s HPC Healthline, hlavným dodávateľom ochranných pracovných odevov a infekčných ochranných prostriedkov. GEFCO prepravuje produkty HPC Healthline z ich odberných miest v Bourne a Peterborough do distribučných centier, predajní a lekárskych odbytísk s dodaním na nasledujúci deň v rámci celej krajiny.
GEFCO zabezpečuje pre HPC Healthline 24 hodinový rozvoz päť dní v týždni, s prepravou v priemere  300 paliet za týždeň. Spolupráca s GEFCO je dôkazom schopnosti prispôsobiť a priniesť odborné znalosti aj do oblastí mimo automobilovej logistiky, v sektore, v ktorom si spoločnosť už získala svoju celosvetovú reputáciu.

GEFCO Rumunsko nováčikom v leteckom sektore
GEFCO Rumunsko uskutočnilo špeciálnu transportnú operáciu v leteckom priemysle po prvýkrát koncom roka 2011 dopravením leteckého vybavenia vyrobeného firmou World Machinery Works z  Bacau, v Rumunsku do Paríža vo Francúzsku.
Na uskutočnenie tejto operácie, prepravy nákladu vážiaceho viac ako 200 ton, GEFCO Rumunsko zabezpečilo pre firmu World Machinery Works flotilu kamiónov. Na zabezpečenie bezpečného prevozu tohto vybavenia, sa GEFCO postaralo taktiež o eskortnú službu ušitú na mieru zákazníkovi počas celej cesty tohto transportu.
Prvá logistická zmluva pre letecký priemysel v Rumunsku deklaruje skúsenosti GEFCO pre tento priemysel.
Spolu s World Machinery Works, skupina GEFCO získava ďalšieho zákazníka z oblasti leteckého priemyslu, v ktorom sa už nachádzajú také spoločnosti ako Safran, Zodiac Aerospace, Latecoere, EADS a Dassault Aviation.

GEFCO Ukrajina otvára dve nové pobočky
V línii stratégie rozvoja, GEFCO Ukrajina otvorila dve pobočky v meste Ilichivsk, v regióne Odesa a v meste Kopylov, v regióne Kyjeva.
Obe pobočky sú v prevádzke od konca roka 2011 a majú strategickú polohu. Pobočka v Kopylov na juhozápade Ukrajiny sa využíva na uskladnenie a distribúciu vozidiel značiek Peugeot a Citroën po celej krajine. 
Sídlo v Ilichivsk je pri Čiernom mori, blízko hlavného prístavného mesta Odesa. Vynikajúca infraštruktúra zabezpečuje ľahký prístup prostredníctvom železničnej a cestnej prepravy do najväčších miest v krajine. Pobočka v Ilichivsk, situovaná v prístave umožňuje GEFCO rýchlo zareagovať na potreby svojich zákazníkov a poskytuje optimálnu kontrolu nad všetkými operáciami v prístave. V srdci tejto pobočky GEFCO riadi toky koncernu PSA Peugeot Citroën Ukrajina a Rusko a ponúka celú škálu služieb automobilovej logistiky tiež pre ostatných automobilových výrobcov.

Zamestnanci GEFCO Maďarsko podporujú dve charity
GEFCO Maďarsko a jeho zamestnanci odovzdali dary dvom charitatívnym organizáciám: Nadácii Menhely, ktorá pomáha bezdomovcom, a Asociácii Anyaoltalmazó, ktorá poskytuje pomoc matkám a ich deťom nachádzajúcim sa v zúfalej situácii. Tieto akcie sú prejavom záväzku GEFCO k sociálnej zodpovednosti, jednej z ich hlavných hodnôt.
Maďarská pobočka vyzvala zamestnancov k šľachetnosti, ktorí zozbierali šatstvo, obuv, jedlo, hračky a produkty pre bábätká na pomoc týmto dvom organizáciám.

15. 3. 2012

GEFCO sa stáva logistickým partnerom Alpargatas
Courbevoie, 13. marca 2012 – Spoločnosť GEFCO vyvinula riešenie šité na mieru pre Alpargatas, brazílskeho výrobcu sandálov a vytvorila slávnu značku Havaianas.
Zobraziť správu. 

28. 2. 2012

 Electric Odyssey štartuje zo Štrasburgu

Dňa 11. februára vyštartovali dvaja dobrodruhovia, Xavier Degon a Antonin Guy, na vôbec prvé svetové turné v elektrickom vozidle zo sériovej výroby Electric Odyssey.
Pri príležitosti štartu tohto podujatia bola v Štrasburgu zorganizovaná akcia za účasti partnerov projektu vrátane GEFCO.
Starosta mesta Štrasburg pán Roland Ries a predstavitelia deviatich partnerov za prítomnosti pána Denis Igert, riaditeľ pre komunikáciu a ľudské zdroje skupiny GEFCO, hovorili o svojej účasti na tomto projekte. GEFCO zabezpečí námornú prepravu vozidla v spolupráci so spoločnosťou  NYKLine a taktiež vybaví colné a daňové formality pri pohybe vozidla z jednej krajiny do druhej. GEFCO v rámci projektu zapojí svoje pobočky v krajinách, cez ktoré bude  vozidlo prechádzať a bude koordinovať celú operáciu prostredníctvom svojej rozšírenej medzinárodnej siete.
Prvé krajiny trasy Electric Odyssey sú Belgicko a Holandsko, odkiaľ sa už prihlásilo viacero kandidátov s ponukou využiť ich vlastné elektrické zásuvky, z ktorých si toto dynamické duo bude môcť nabiť svoje vozidlo. Sledujte ich ako postupujú na stránke : www.electric-odyssey.com

GEFCO a Minsheng Shipping sa spájajú a formujú Shenzhen Minsheng GEFCO Logistics
Pri príležitosti podpisu zmluvy joint-venture medzi GEFCO a Minsheng Shipping, pobočky Minsheng Industrial group a logistického lídra v Číne sa dňa 5.januára konala slávnostná ceremónia. Prostredníctvom joint-venture nazvaného Shenzhen Minsheng GEFCO Logistics (SMGL), budú tieto dve spoločnosti zabezpečovať prepravu a logistické služby pre Chang’an PSA Automobile (CAPSA), spoločnosť vytvorenú skupinou PSA Peugeot Citroën a Chang’an Automobile Group v roku 2011.
Pán Christophe Poitrineau, riaditeľ GEFCO pre Východnú Áziu a Indiu bol menovaný do funkcie predsedu predstavenstva SMGL, zatiaľ čo výkonný riaditeľ Minsheng Shipping, pán Zhao Yuhang bol vymenovaný za jeho podpredsedu. SMGL je štvrtou spoločnosťou skupiny GEFCO v Číne, na trhu, na ktorom sa skupina pohybuje od roku 2003 prostredníctvom GEFCO Čína, GEFCO Hong Kong a Dongfeng GEFCO.

GEFCO Veľká Británia bola ocenená ako: “Najlepšia európska logistická spoločnosť za rok 2012” a “Najlepšia logistická spoločnosť automobilového priemyslu vo Veľkej Británii za rok 2012”
Britský inštitút Institute of Transport Management (ITM) odmenil GEFCO za svoje logistické služby najvyššej kvality, za výkonnosť a profitabilitu služieb v podobe dvoch ocenení: “Najlepšia európska logistická spoločnosť za rok 2012” a “Najlepšia logistická spoločnosť automobilového priemyslu vo Veľkej Británii za rok 2012”.
Akreditačný program ITM každý rok odmeňuje najlepšie profesionálne postupy prepravných a logistických spoločností. Pán Tristan Balayn, výkonný riaditeľ GEFCO Veľká Británia, uviedol: “Sme hrdí a veľmi šťastní, že sme získali tieto ocenenia. Sú dôkazom výnimočnej kvality služieb GEFCO, ktoré sa snažíme poskytovať svojim zákazníkom.  Touto cestou by som sa rád poďakoval všetkým našim zamestnancom, pretože práve vďaka ich zásluhe a mimoriadnej práci sme dosiahli toto vyznamenanie”.

GEFCO Slovakia podporuje mladých absolventov v logistických profesiách
GEFCO si je vedomé dôležitého postavenia logistického priemyslu na Slovensku, a preto sa od roku 2006 angažuje v programe s názvom “Logistika pre študentov” určeného na podporu mladých absolventov v logistických profesiách. Školenie, ako súčasť záväzku GEFCO o sociálnej zodpovednosti podnikov, má za cieľ podporiť rozvoj logistického sektoru na Slovensku.
Vzdelávací program sa skladá z teoretických lekcií a praktických workshopov realizovaných v spolupráci s Ekonomickou univerzitou v Bratislave a s Univerzitou v Žiline, pričom niektoré časti programu zabezpečuje GEFCO.
Študenti majú príležitosť otestovať svoje teoretické znalosti prostredníctvom návštev logistických centier napr. v Trnave, kde GEFCO zabezpečuje rôzne logistické služby ako sú preprava a logistika náhradných dielov, príprava nových vozidiel, skladovanie, colné a daňové zastúpenie

 14. 2. 2012

 Prehľad roku 2011 spoločnosti Prologis v regióne strednej a východnej Európy
VARŠAVA – 14. februára 2012 – Prologis, Inc., medzinárodný vlastník, prevádzkovateľ a developer industriálnych nehnuteľností dnes zverejnil zhrnutie výsledkov spoločnosti za rok 2011 pre trh industriálnych nehnuteľností v regióne strednej a východnej Európy. V priebehu roka 2011 spoločnosť prenajala viac než 1,7 milióna metrov štvorcových plochy v celom regióne, z ktorých skoro 58 % bolo v Poľsku. Vďaka týmto výsledkom Prologis zlomil vlastný rekord z predchádzajúceho roku o viac než 400 000 metrov štvorcových.
Zobraziť správu. 

30. 1. 2012

 GEFCO je partnerom Electric Odyssey, prvej jazdy elektrického vozidla okolo sveta

Electric Odyssey odštartuje 11. februára svoju prvú jazdu z námestia Kléber v Štrasburgu. Počas tejto osem mesačnej jazdy okolo sveta Xavier Degon a Antonin Guy prejdú na vozidle Citroën C-Zéro 25 000 km v rámci 17. krajín, kde budú propagovať elektrické vozidlá medzi verejnosťou. Pre každodenné nabitie elektrického vozidla bude posádka presviedčať miestnych obyvateľov v jednotlivých krajinách, aby jej sprístupnili elektrický zdroj.
GEFCO je hrdé na to, že je ako partner súčasťou tohto dobrodružstva a podporuje tento prístup, ktorý je v súlade s jej environmentálnou stratégiou. GEFCO ponúkne svoje znalosti v oblasti colného a daňového zastúpenia a bude vybavovať všetky colné formality potrebné pre vozidlo. GEFCO v spolupráci s NYKLine bude zabezpečovať námornú prepravu vozidla pri jeho premiestňovaní sa z jedného kontinentu na druhý.

GEFCO Čína premenovala joint venture GEFCO Hongtai na Dongfeng GEFCO
V dôsledku interných zmien a s cieľom posilniť svoj rozvoj v joint venture na čínskom automobilovom logistickom trhu, GEFCO Čína zmenila názov GEFCO Hongtai na Dongfeng GEFCO. Joint venture, ktorý založilo GEFCO a Dongfeng Hongtai v septembri 2008, riadi internú logistiku prevádzky Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) v meste Wuhan. Jej nový názov predstavil 16. októbra Yves Fargues, predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ spoločnosti GEFCO, ktorý zároveň oficiálne otvoril nový sklad s rozlohou 12 000 m2, čím sa celková skladovacia kapacita zvýšila na 37 000 m2.

GEFCO Rumunsko získalo najlepší rating v Bukurešti
Na 18. ročníku Top Bucharest Companies organizovaného v októbri Obchodnou a priemyselnou komorou sa GEFCO umiestnilo na prvom mieste v kategórii „doplnkové aktivity v preprave pre stredne veľké podniky“. GEFCO bolo ohodnotené ako najlepšia spoločnosť v tomto sektore na základe mnohých kritérií vrátane obratu, prevádzkového príjmu, efektívneho využívania ľudských zdrojov a pomeru pridanej hodnoty k priemernému počtu zamestnancov v roku 2010.

GEFCO na konferencii Priemysel a inovácie 2011 v Bulharsku
Gilles Cudia, marketingový riaditeľ pre východnú Európu GEFCO, sa zúčastnil medzinárodnej konferencie Priemysel a inovácie 2011, ktorá sa 17. a 18. novembra konala v Sofii v Bulharsku. V rámci modulu „Inteligentná komunikácia a preprava“, ktorého sa zúčastnil aj bulharský minister európskych fondov, predstavila spoločnosť GEFCO jednu z inovatív, vrátane multimodálneho projektu Vesoul-Caluga.

26. 8. 2011

 Prologis v regióne strednej a východnej Európy predĺžil v druhom štvrťroku zmluvy na viac ako 300 000 m2

Varšava, Poľsko – 26. augusta 2011 – Prologis, Inc, popredný medzinárodný vlastník, prevádzkovateľ a developer priemyselných nehnuteľností, dnes oznámil, že v druhom štvrťroku 2011 v strednej a východnej Európe predĺžil nájomné zmluvy na plochy s celkovou rozlohou viac ako 300 000 metrov štvorcových.
Zobraziť správu. 

 22. 8. 2011

 Prologis oznamuje pokračovanie prác na dvoch BTS projektoch v regióne strednej a východnej Európy
Praha, Česká republika
22. augusta 2011 – Prologis, Inc (NYSE: PLD), popredný medzinárodný poskytovateľ distribučných nehnuteľností, dnes oznámil, že rozšíril dva projekty na mieru v Českej republike a na Slovensku.
Zobraziť správu. 

27. 7. 2011

 GEFCO posilňuje svoje pôsobenie vo Švajčiarsku otvorením novej prevádzky v blízkosti Zürrichu
GEFCO, ktoré pôsobí vo Švajčiarsku už 30 rokov, otvorilo novú prevádzku v meste Embrach, v blízkosti Zürichu. Švajčiarska pobočka je súčasťou stratégie medzinárodného rozvoja skupiny a napĺňa jej cieľ – rozvíjať sa v nemeckom kantóne Švajčiarska. GEFCO Švajčiarsko má v súčasnosti štyri prevádzky Overland (pozemná preprava), logistický sklad a automotive centrum. Pre zákazníkov ponúka kompletné portfólio služieb: v oblasti distribučnej logistiky, zásobovacej logistiky a spotrebného tovaru (General Cargo), ako aj pridružené služby (colné a daňové zastúpenie a pod.). Podľa Arnauda Cauchyho, riaditeľa švajčiarskej pobočky: „Je potrebné, aby sme boli zastúpení všade. Viditeľným, udržateľným, účinným a efektívnym spôsobom vo všetkých hlavných ekonomických oblastiach.“


GEFCO Španielsko sa zúčastnilo projektu Artemis
GEFCO Španielsko sa zúčastnilo európskeho projektu Artemis, ktorého cieľom je optimalizovať procesy a metódy, ktoré sa implementujú do celého dodávateľského reťazca na základe troch princípov:
-       pomáhať prepravným a logistickým spoločnostiam obnovovať ich procesy a metódy s cieľom dosiahnuť logistické štandardy a informovať prepravcov o možnostiach multimodálnej nákladnej prepravy,
-       priemyselným zákazníkom ponúknuť nový nástroj, ktorý im umožní optimalizovať prepravné možnosti a zlepší využívanie multimodálnej prepravy na základe výpočtu nákladov a dodacích lehôt pre jednotlivý tok,
-       podporiť prepravný a logistický sektor prostredníctvom optimalizácie troch aktivít: kontinentálne a regionálne zásobovanie, balenie a výber možností prepravy na základe porovnania nákladov.
Projekt Artemis, na ktorom sa podieľa GEFCO Španielsko, využíva dotáciu z európskeho programu Marco Polo. Vznikol na základe spolupráce medzi španielskymi spoločnosťami, napríklad Teirlog Engineering, špecialista na prepravu a poradenstvo v logistike a inžinieringu, vzdelávacou inštitúciou Cadmo Conocimiento a prístavom Tarragona.


GEFCO Portugalsko darovalo IT vybavenie na charitatívne účely
GEFCO Portugalsko kontinuálne naväzuje na politiku skupiny v oblasti sociálnej zodpovednosti a po obnove svojho IT vybavenia darovalo združeniu „Banco de bens doados da Entreajuda“ elektrické a elektronické príslušenstvo.  Darované počítače, určené pre združenie Entreajuda, získajú inštitúcie a rodiny, ktoré ich potrebujú. Fernando Reis Pinto, generálny riaditeľ GEFCO Portugalsko uviedol: „Tento typ aktivít je významný pre GEFCO, pretože sociálny a environmentálny záväzok patrí medzi hlavné hodnoty skupiny.“


GEFCO Rumunsko pozvalo svojich zákazníkov na rallye Sibiu 2011
GEFCO Rumunsko pozvalo svojich zákazníkov na rallye Sibiu, ktorá sa konala 8. a 9. júla 2011 v Rumunsku pod jeho záštitou. Na základe spolupráce GEFCO Rumunsko a spoločnosti Citroën, bolo osem vozidiel označených logom GEFCO. Pozvanie na podujatie prijali klienti ako: Electrolux, Arctic, Delphi Diesel Systems, Timken, Automobile Dacia, Simpe, SNR, NTN, Ateroa a Durcil.