9. 12. 2013

 DACHSER Air & Sea využil najväčšie lietadlo na svete Antonov
Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser zorganizoval prepravu časti generátora vážiacu 95 ton z rakúskeho Grazu do americkej Tampy na Floride. Aby mohol tento kolos pokoriť Atlantik, najal Dachser nákladné lietadlo Antonov AN124-100.

Letisko v Grazi vydalo špeciálne pre tento projekt povolenie pre vzlet tohto obra. Pre nakládku bola v rekordne krátkom čase vyrobená a prenajatá špeciálna manipulačná technika podľa potreby a špecifikácie leteckej spoločnosti.
Generátor bol vyrobený v rakúskom Štajersku. Dachser zabezpečil kompletne jeho nakládku, vykládku a prepravu k cieľovému zákazníkovi, jednej z popredných svetových spoločností v oblasti energetiky.
9. 12. 2013

 GEFCO Slovakia - logistický partner Slovenského olympijského výboru
Bratislava, 9. decembra 2013 - GEFCO Slovakia, líder v oblasti logistiky pre výrobcov (“Logistics for manufacturers”) sa stal logistickým partnerom Slovenského olympijského tímu Soči 2014.

GEFCO Slovakia sa stalo oficiálnym logistickým partnerom Slovenského olympijského výboru a podporí slovenských športovcov na zimnej olympiáde v ruskom Soči 2014.

Nedávna zmena väčšinového akcionára a integrácia s Ruskými železnicami (RZD) otvára pre GEFCO nové horizonty a vytvára významné príležitosti rozvoja v rámci Ruska a okolitých krajín so silným potenciálom rastu. GEFCO ako člen skupiny RZD disponuje železničnou sieťou, ktorá nielenže predstavuje obrovský potenciál rozvoja v krajinách Spoločenstva nezávislých štátov (CIS), ale otvára aj dvere do Ázie.
„Som veľmi rád, že v úlohe logistického partnera Slovenského olympijského tímu Soči 2014 bude môcť GEFCO podporiť vrcholových športovcov počas zimných olympijských hier, na jednom z najvýznamnejšom celosvetovom podujatí. Tak ako Zimné olympijské hry v Rusku znamenajú pre mnohých športovcov vyvrcholenie ich úsilia a naplnenie si celoživotných snov, pre GEFCO je toto partnerstvo symbolickým aktom, ktorý deklaruje integráciu GEFCO s Ruskými železnicami, vyjadruje naše ambície rásť na ruskom trhu a sprevádzať medzinárodných zákazníkov pri ich rozvoji,“ uviedol Denis Renard, Generálny riaditeľ GEFCO Slovakia.
Pripomeňme, že v roku 2014 GEFCO oslávi svoje desiate výročie existencie na Slovensku a vďaka využitiu výhod, ktoré ponúkol dynamický rast Slovenska a región strednej a východnej Európy, si GEFCO Slovakia zabezpečilo strategickú pozíciu na trhu. GEFCO ako kľúčový hráč v oblasti logistiky neustále rozvíja odbornú znalosť v oblasti logistického inžinierstva, ktorú efektívne aplikuje v každej časti dodávateľského reťazca a riadi jeho jednotlivé kroky v oblastiach: logistika skompletizovaných vozidiel (Finished Vehicle Logistics), pozemná preprava, letecká a námorná preprava, skladovanie a manažment vratných obalov, colné a daňové zastúpenie.
5. 12. 2013



# 74 | 49. TÝŽDEŇ | ROK 2013
DHL Express otvorila nový moderný terminál na letisku v Bratislave, V 3. kvartáli 2013 narástla plocha industriálnych nehnuteľností, FM Logistic získala ocenenie Najlepší poskytovateľ logistických služieb, Datart má výdajné miesta aj na čerpacích staniciach spoločnosti Slovnaft
3. 12. 2013

 Prologis prenajal v Maďarsku 15 000 metrov štvorcových
Novo podpísané zmluvy zdvihnú v Maďarsku mieru obsadenosti spoločnosti o 3 %
BUDAPEŠŤ – 3. prosince 2013 – Prologis, Inc., vedúci globálny vlastník, prevádzkovateľ a developer industriálnych nehnuteľností, dnes oznámil podpis troch zmlúv o prenájme celkovo 15 000 metrov štvorcových v Prologis Parku Budapest-Sziget v Maďarsku.


Zmluvy zahŕňajú:
- 10 763 metrov štvorcových prenajatých v budove 5 spoločnosti BOY, maďarskej logistickej firme pôsobiacej na trhu už 23 rokov

- 2 560 metrov štvorcových prenajatých v budove 5 spoločnosti Javépcoop, maďarskej spoločnosti poskytujúcej logistické služby na trhu už 15 rokov

- o 1 529 metrov štvorcových rozšírila pôsobenie v budove 4 spoločnosť Essentra Filter Products, svetový vedúci nezávislý poskytovateľ riešení a partner pre špeciálne filtre a vedecké služby v tabakovom priemysle. Spoločnosť bude v budove prenajímať celkovo 12 740 metrov štvorcových.


„Teší nás, že môžeme privítať nových klientov v prémiovej lokalite v Prologis Parku Budapest-Sziget,“ povedal László Kemenes, viceprezident spoločnosti Prologis pre Maďarsko. „Po podpise zmlúv je budova 5 úplne prenajatá a celková obsadenosť maďarského portfólia spoločnosti Prologis sa zvýšila na 86 %, čo je vysoko nad priemerom, ktorý sa na maďarskom trhu pohybuje okolo 77 %.“

Prologis Park Budapest-Sziget pozostáva zo siedmich budov s celkovou rozlohou viac ako 120 000 metrov štvorcových distribučných priestorov a ponúka 50 000 metrov štvorcových pre ďalšiu výstavbu. Park sa nachádza vedľa diaľnice M0 a poskytuje rýchle a jednoduché spojenie s medzinárodným letiskom a maďarskou diaľničnou sieťou.

Dalšími klientmi v parku sú NCR, Quadrant, Trans-Sped, Schneider-Electric, UTi a ADR Logistics.

Portfólio spoločnosti Prologis v Maďarsku pozostáva z viac než 490 000 metrov štvorcových priemyselných priestorov v celkovo piatich parkoch v budapeštianskom regióne (Gyál, Harbor Park, Százhalombatta, Szigetszentmiklós, Budaörs) a jednom parku pri meste Hegyeshalom. Spolu portfólio Prologis spoločnosti v regióne predstavuje viac ako 3,6 milióna metrov štvorcových, čo zo spoločnosti robí vedúceho prevádzkovateľa distribučných nehnuteľností v strednej a východnej Európe (k 30. septembru 2013).
2. 12. 2013

 GEFCO Slovakia expanduje na východe Slovenska, v meste Haniska otvára novú pobočku
Bratislava, 2. decembra 2013 - GEFCO Slovakia, logistický líder špecializovaný na “Logistics for manufacturers” expanduje na východe Slovenska – v meste Haniska otvára svoju novú pobočku.

Nová pobočka GEFCO sa nachádza priamo v budove colného úradu v Haniske a zákazníkom je k dispozícii od 1. októbra tohto roka. Pracovisko v Haniske poskytuje komplexné colné služby pri dovoze, vývoze a tranzite tovaru. Do jej kompetencii patrí aj správa colného skladu v Kechneci a taktiež starostlivosť o colný sklad pre zmluvných zákazníkov i klientov, ktorí využívajú colné služby nepravidelne. Manažérom pobočky je Peter Harach, Manažér colného oddelenia GEFCO Slovakia.


Colný úrad bol z pôvodnej lokality v Šaci presťahovaný do Hanisky, kde sa nachádza kontajnerový terminál. Zaujímavosťou je, že v týchto miestach taktiež končí širokorozchodná trať z Ruska, kde sa realizuje prekládka tovaru na štandardnú železničnú trať. Nemenej dôležitou je aj železničná stanica, ktorá obsluhuje vagóny s uhlím a rudou prichádzajúce zo závodu US Steel.


„Vďaka našej odbornej znalosti v oblasti logistického inžinierstva a sústredenému veľkému objemu prepráv sa pre GEFCO vytvárajú významné príležitosti expanzie na ruskom trhu a na rozšírenie do okolitých krajín so silným potenciálom rastu. Popri Rusku sem patrí aj stredná Ázia. Našim významným strategickým cieľom do budúcna je vytvorenie železničného spojenia medzi Čínou, Ruskom a Európou, taktiež posilnenie siete leteckej a námornej prepravy do týchto destinácií,“ uviedol Tomáš Horváth, Obchodný a marketingový manažér GEFCO Slovakia.

„Naša nová pobočka v meste Haniska má za cieľ uspokojiť požiadavky klientov na celom území Slovenska, ponúknuť naše know-how a ukázať tak priemyselným zákazníkom možné cesty realizácie logistiky v celom dodávateľskom reťazci, ktoré sa riadia vysokými štandardmi kvality na celom svete,“ dodal Tomáš Horváth.

Odborné schopnosti GEFCO neustále napredovať, zlepšovať prevádzkovú výkonnosť a posilňovať konkurencieschopnosť svojich priemyselných zákazníkov predurčili, že GEFCO Slovakia si zabezpečilo strategickú pozíciu na trhu logistiky.
26. 11. 2013

 Logistické etikety s SSCC čiarovým kódom si vytvárajte a tlačte zdarma na www.sscc.eu Kysucké Nové Mesto, 26. novembra 2013 – Úplne nový on-line nástroj na tvorbu logistických etikiet s SSCC (Serial Shipping Container Code) čiarovým kódom pripravila pre všetky firmy – dodávateľov, ktorých informačný alebo skladový systém nepodporuje označovanie paliet SSCC kódmi, spoločnosť CCV Informačné systémy. Na adrese www.sscc.eu/sk je možné si teraz etikety s SSCC kódom v priebehu krátkej chvíľky nielen vygenerovať, ale rovno aj vytlačiť. Uvedený nástroj je k dispozícii úplne zdarma a každý záujemca si môže prostredníctvom neho vytvoriť ľubovoľné množstvo logistických etikiet.

Tlak na znižovanie nákladov sa v poslednej dobe nevyhol ani oblasti logistiky. Celý rad firiem sa preto snaží pomocou najrôznejších nástrojov zrýchliť cestu tovaru naprieč celým dodávateľsko – odberateľským reťazcom. Jednou z týchto ciest je označovanie logistických jednotiek (najčastejšie paliet) etiketou s SSCC kódom, čo prináša úsporu nákladov v podobe rýchlejšieho príjmu tovaru aj jeho naskladnenia (až o 30 %), pretože celá logistická jednotka je odberateľom prijatá naraz, bez nutnosti jej rozbalenia – kompletný obsah je načítaný podľa priloženého SSCC kódu. Medzi ďalšie pozitívne efekty je možné zahrnúť napríklad výrazne lepšiu sledovateľnosť tovaru alebo zvýšenie presnosti pri jeho zavádzaní.


Vzhľadom na to, že niektorí veľkí odberatelia, ako napríklad AHOLD alebo METRO Cash & Carry, už od všetkých svojich dodávateľov označovanie logistických jednotiek pomocou SSCC kódov vyžadujú začína byť používanie logistických etikiet s SSCC kódmi každodennou realitou.
Z prieskumu, ktorý spoločnosť CCV Informačné systémy realizovala medzi svojimi zákazníkmi a na školeniach ORION Days na Slovensku a v Českej republike vyplynulo, že len 20 % firiem disponuje systémom, ktorý je schopný vygenerovať SSCC kód alebo ho doplniť na dodací list. Plných 60 % respondentov okrem doterajších zákazníkov navyše vôbec netuší, ako SSCC kódy vytvárať.

„Nielen pre tých, ktorí si s vytváraním SSCC kódov nevedia rady, je určený jednoduchý nástroj na stránkach www.sscc.eu/sk, kde sa dajú rýchlo a jednoducho vytvoriť a vytlačiť logistické etikety s SSCC kódom, ktoré vyhovujú štandardu GS1 BarCodes a je teda možné ich používať naprieč celým distribučným reťazcom. Pre používateľov nášho riešenia ORION EDI máme navyše k dispozícii ešte sofistikovanejší variantu tohto nástroja, a to vďaka jeho integrácii s tvorbou elektronického dodacieho listu DESADV,“ hovorí David Reichel, riaditeľ divízie eBusiness spoločnosti CCV Informačné systémy.


------------------------------------------------------------------------------------------

SSCC kód predstavuje 18miestne číslo pre identifikáciu logistickej jednotky. Je spravidla „zanesené“ do čiarového kódu, obvykle typu GS1-128 (predtým EAN-128), z ktorého sa dá snímačom jednoducho načítať. Slúži na identifikáciu konkrétnej logistickej jednotky pri manipulácii a priechode tovaru dodávateľským reťazcom. SSCC jednoznačne identifikuje emitenta logistickej jednotky a zároveň jej priraďuje jedinečné poradové číslo bez ohľadu na jej obsah. Podľa konkrétneho obsahu logistickej jednotky je SSCC bežne doplňovaný potrebnými informáciami, najčastejšie ide o identifikáciu najbližšej nižšej jednotky, napr. kartónu, a jej množstva. Obvykle nasledujú údaje o dátume výroby, balení, minimálnej trvanlivosti či exspirácii a číslo šarže.
25. 11. 2013

 Dachser teraz aj v Indonézii
Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser pokračuje v rozvoji svojej divízie Air & Sea Logistics a v Indonézii založil joint venture. Spoločnosť Dachser Indonesia začala svoju činnosť 18. novembra 2013.

Spektrum služieb spoločnosti Dachser Indonesia siaha od leteckej a námornej prepravy až po realizáciu colného riadenia. Joint venture, v ktorom má Dachser väčšinový podiel, začína svoju činnosť s 25 zamestnancami a jeho sídlom je Jakarta. V roku 2014 by mali v Indonézii pribudnúť ďalšie pobočky.
„Po Singapure, Thajsku, Vietname a Malajzii pôsobíme teraz aj v Indonézii, ďalšej rýchlorastúcej juhoázijskej krajine. Tým posilňujeme nielen naše portfólio služieb v oblasti vnútro ázijských prepráv – najmä v spolupráci so Singapurom – ale tiež napojenie regiónu na našu celosvetovú logistickú sieť,“ hovorí Thomas Reuter, konateľ Dachser Air & Sea Logistics.
Vedením indonézskej spoločnosti bol poverený Steven Ryan, ktorý pôsobí v segmente viac ako 20 rokov a prednedávnom sa stal zamestnancom spoločnosti Dachser. Za svoju činnosť sa bude zodpovedať regionálnemu manažmentu Dachser, ktorý sídli v Singapure. Vďaka znalostiam spolumajiteľky spoločnosti, Hasmijati Koto, ktorá je v Indonézii už mnoho rokov významnou expertkou v oblasti špedície, disponuje nová indonézska spoločnosť už od začiatku cennými skúsenosťami, kontaktmi a know-how.

S viac ako 240 miliónmi obyvateľov je Indonézia jedným z najväčších trhov juhovýchodnej Ázie s vysokým nárastom prepráv do Singapuru, Južnej Kórei, Japonska a USA.
21. 11. 2013

 GEFCO obhájilo vedúcu pozíciu v oblasti technológií a spúšťa riešenie na optimalizáciu tokov: Opteam
Courbevoie 21. novembra 2013
- GEFCO, líder v logistike pre automobilový priemysel a priemyselnej logistiky, zavŕšil fázu implementácie kolaboratívneho IT projektu s platformou Opteam, vyvinutý v spolupráci s CEREZA. Cieľom tejto dôležitej zložky programu TOSCA je optimalizácia pozemných tokov a následné zvýšenie konkurencieschopnosti. Riešenie sa zavádza v dvadsiatich krajinách.
Opteam je súčasťou programu TOSCA, ktorý pozostáva zo štyroch častí. Proces zavádzania, ktorý potrvá tri roky, bude ukončený koncom roka 2014: CMS (Carrier Management System) pre účely riadenia prepravcov, Opteam na mapovanie a optimalizáciu tokov, projekty na zber dát (CADIS pre zbernú službu a systémy pre aktivity LOT), ako aj kolaboratívna zákaznícka platforma na sledovanie a riadenie objednávok.

Mapovanie tokov pozemnej prepravy zaistí maximálnu optimalizáciu
Vďaka platforme Opteam je možné mapovať a analyzovať trasy, v neposlednom rade prijímať rozhodnutia na optimalizáciu trás.
Analýza tokov pozemnej prepravy podlieha geografickej zóne daného zákazníka, alebo prepravcu pre jednorazové či pravidelné toky. Vizualizácia tokov na obrazovke uľahčuje rýchlu identifikáciu nerovnováhy medzi rôznymi regiónmi. V prípade zistenej dysfunkcie je GEFCO schopné prijať nápravné opatrenia na optimalizáciu tokov, predovšetkým nastavením spiatočných trás.
„Optimalizácia trás je najväčšou finančnou výzvou nielen pre GEFCO, ale i našich prepravcov. Vďaka sieti, ktorú zabezpečuje Opteam, sme schopní túto výzvu zvládnuť“, uviedol Arnaud LEVILLAN, manažér optimalizácie pozemnej prepravy a technického oddelenia GEFCO.
„Ďalšou výhodou platformy je jej využiteľnosť v rámci výberových konaní, kedy môžeme ponúkať našim zákazníkom konkurencieschopné a optimalizované riešenia termínov, sadzieb a plánov prepravy.“

Tímová práca je základom úspešnej prevádzky
Platforma Opteam uľahčuje kolegom v jednotlivých lokalitách výmenu informácií a napomáha pri spoločnom vývoji riešení. V rámci implementácie procesov optimalizácie, GEFCO navrhlo novú organizáciu a vytvorilo špecifickú funkciu „optimalizátor tokov“.
„Portál Opteam umožnil od roku 2013, kedy sa zaviedol do celej európskej siete GEFCO, vykonať viac ako 90 štúdií zameraných na zavedenie uzavretých distribučných okruhov. Okrem zníženia počtu prázdnych spiatočných ciest viedol nový systém k rozšíreniu prepravného plánu. Charterové služby zvýšili svoju produktivitu, a to vďaka nárastu pravidelných trás v prevádzkovom riadiacom systéme. Tento nástroj umožňuje taktiež prehodnotiť rôzne toky medzi rôznymi krajinami a vylepšuje spoluprácu medzi pobočkami. Riadenie riešenia Opteam je v kompetencii troch manažérov, ktorí riadia optimalizačné tímy vo Francúzsku, strednej a východnej Európe a západnej Európe. Toto riešenie preukázalo svoju schopnosť generovať úspory, keďže priemerný pokles nákladov na trasy v rámci novovytvorených okruhov je 7 %“, uviedol Artem Mardian, manažér pre optimalizačné štúdie a rozvoj aktivity pozemnej prepravy pre strednú a východnú Európu GEFCO.

Technológia, ktorá poháňa divíziu pozemnej prepravy
GEFCO výrazne investuje do nových informačných technológií, aby zabezpečilo hladký proces pozemnej prepravy a zvýšilo produktivitu, výkonnosť a pridanú hodnotu pre svojich zákazníkov.
„Opteam je inovačný nástroj a predchodca Geo-Business Intelligence: vďaka svojej schopnosti zohľadniť geografické kritériá je schopný analyzovať, vizualizovať prepravné operácie a simulovať optimalizačné riešenia“, uzatvára Bruno RIVOALLAN, korporátny riaditeľ pozemnej prepravy GEFCO.
14. 11. 2013

 Prologis oznamuje výstavbu na mieru pre spoločnosť TOMRA v Bratislave
Spoločnosť podpísala nájomnú zmluvu na 13 900 metrov štvorcových s novým klientom na 15 rokov


BRATISLAVA – 14. novembra 2013
– Prologis, Inc., vedúci globálny vlastník, prevádzkovateľ a developer industriálnych nehnuteľností dnes oznámil podpísanie nájomnej zmluvy na 13 900 metrov štvorcových na 15 rokov. Spoločnosť postaví projekt na mieru pre spoločnosť TOMRA v Prologis Parku Bratislava. Štart výstavby je naplánovaný na prvý štvrťrok 2014.

TOMRA Sorting, slovenská spoločnosť, ktorú vlastní nórska partnerská spoločnosť TOMRA Systems ASA, vyrába technológie založené na senzoroch pre triedenie, lúpanie a analytické spracovávanie čerstvých, ako aj priemyselne spracovaných potravín. Spoločnosť nové priestory využije na montáž strojov pre svojich zákazníkov, ktorými sú napríklad Pepsico, McCain, Wendt a Lamb Weston Boardman. Po svojom kompletnom dokončení tento objekt zamestná asi 180 zamestnancov spoločnosti TOMRA.
Okrem štandardného vybavenia na mieru bude táto hala disponovať tiež žeriavom a dráhami, dvomi dokmi pre bočné zaťaženie, strešnými vikiermi pokrývajúcimi 10 % strešnej plochy, systémom distribúcie stlačeného vzduchu a externým prístreškom.

„Sme veľmi radi, že môžeme podporiť rast spoločnosti TOMRA výstavbou modernej nehnuteľnosti určenej na výrobu,“ povedal Ben Bannatyne, výkonný riaditeľ a riaditeľ spoločnosti Prologis pre región strednej a východnej Európy, „vďaka našej schopnosti pochopiť potreby spoločnosti sme pripravili ponuku, ktorá predstavuje prémiovú lokalitu, na mieru ušité riešenie a vysokú kvalitu vyhotovenia a dokončenia projektu.“

Prologis Park Bratislava v súčasnosti se stáva zo siedmich budov s celkovou rozlohou viac ako 208 000 metrov štvorcových distribučných priestorov. Nové priestory navýšia rozlohu priestorov určených na prenájom na 222 000 metrov štvorcových.

Park sa nachádza 24 kilometrov od centra Bratislavy, dva kilometre od mesta Senec a 16 kilometrov od medzinárodného letiska. Táto poloha z parku robí ideálne miesto pre domáce aj medzinárodné logistické aktivity. Park tiež poskytuje priame spojenie s prvým nájazdom na diaľnicu D1 (Bratislava-Žilina-Tatry) a spojenie s európskym koridorom 4 smerom do Trnavy.
Spoločnosť Prologis je s tromi parkmi s rozlohou 430 000 metrov štvorcových distribučných priestorov, konkrétne v Bratislave (Senec), Galante (Gáň) a v Novom Meste, vedúcim poskytovateľom priemyselných priestorov na Slovensku (k 30. septembru 2013).
13. 11. 2013

 Dachser Slovakia privítala nových zamestnancov – dostali jedinečný kúsok loga
Noví zamestnanci medzinárodného poskytovateľa logistických služieb Dachser Slovakia boli symbolicky prijatí do rodiny Dachser. Každý z nich dostal malý dielik obrovského loga, ktoré je rozdelené medzi všetkých zamestnancov.
Tzv. My Piece of Dachser – Môj kúsok Dachseru, dostávajú noví kolegovia počas prvého roku svojho pôsobenia vo firme. Je symbolom integrácie do tejto rodinnej spoločnosti. „Všetkým našim kolegom na začiatku ich kariéry v Dachser vysvetľujeme našu firemnú filozofiu, takzvanú DACHSER DNA, ktorú by sme im radi vštepili,“ hovorí Ing. Roman Stoličný, Managing Director a člen predstavenstva Dachser Slovakia a.s. „Odlišuje nás od konkurencie, pretože je postavená na integrácii nielen v rámci pobočky či krajiny, ale v rámci celej skupiny. Jedinečná kópia kúsku loga je symbolom jedinečnosti každého nového zamestnanca a toho, že patrí do celkovej štruktúry a vyznáva hodnoty našej skupiny,“ dodáva Stoličný.
Hodnoty Dachseru sú postavené na otvorenosti, rešpekte a lojalite. „Nielen vo vzťahu k ostatným kolegom vo firme, ale aj k zákazníkom charakterizuje zamestnancov Dachseru angažovanosť, stálosť a čestnosť. Majú podnikateľského ducha, odvahu inovovať a správajú sa zodpovedne. Všetky tieto hodnoty tvoria DACHSER DNA,“ uzatvára Roman Stoličný.
12. 11. 2013

 Prologis Europe spúšťa aplikáciu pre iPhone, ktorá slúži na vyhľadávanie nehnuteľností

Nová aplikácia umožní zákazníkom zo strednej a východnej Európy lokalizovať podľa aktuálnych potrieb logistické nehnuteľnosti spoločnosti Prologis

VARŠAVA – 12. novembra 2013 – Prologis, Inc., vedúci globálny vlastník, prevádzkovateľ a developer industriálnych nehnuteľností dnes oznámil spustenie mobilnej aplikácie pre iPhone určenej zákazníkom a realitným maklérom hľadajúcim nehnuteľnosti v Európe.
Prologis EU App, ktorá je voľne dostupná na stiahnutie v Apple app store, umožní svojim používateľom vyhľadávať a mapovať nehnuteľnosti spoločnosti Prologis v Európe vrátane štátov strednej a východnej Európy. Aplikácie na lokalizáciu najbližšie dostupnej nehnuteľnosti pracuje pomocou systému GPS, a taktiež zobrazuje mapy, fotografie a plán cesty k danému miestu. Aplikácia je bez problémov kompatibilná so softvérom iPhone a používatelia sa tak môžu jednoducho spojiť s relevantným kontaktom prostredníctvom emailu či telefonického hovoru.

„Pretože je pre podnikanie stále viac dôležitá rýchlosť a dostupnosť informácií, došli sme k záveru, že je pre našich zákazníkov dôležité mať neustále prístup k našej obrovskej sieti európskych lokalít“, povedal Philip Dunne, prezident spoločnosti Prologis Europe.

„Sme radi, že s novou aplikáciou budú mať naši zákazníci z regiónu strednej a východnej Európy možnosť objavovať nové možnosti v ďalších častiach Európy. Spustením tejto služby chceme podporiť rast našich zákazníkov a pomôcť im čo najlepšie rozvíjať sieť dodávateľov“, dodal
Ben Bannatyne, výkonný riaditeľ spoločnosti Prologis pre strednú a východnú Európu.

V Európe Prologis vlastní alebo investuje (stopercentně či prostredníctvom spolufinancovania) nehnuteľnosti a rozvíjajúce sa projekty s celkovým výmerom 13,5 milióna metrov štvorcových celkovo v 14 krajinách. V strednej a východnej Európe portfólio spoločnosti Prologis predstavuje 3,6 milióna metrov štvorcových, čo z neho robí vedúceho poskytovateľa distribučných nehnuteľností v regióne (k 30. septembru 2013).

Pre stiahnutie aplikácie navštívte Apple app store a zadajte do vyhľadávača Prologis EU.

7. 11. 2013

 GEFCO optimalizuje nákup vďaka kolaboratívnemu systému Carrier Management System
Courbevoie 7. novembra 2013 - V rámci poskytovania služieb je pre GEFCO, lídra v oblasti logistiky pre automobilový priemysel a priemyselnej logistiky, kľúčovým faktorom kvalita. Nákupné oddelenie disponuje kolaboratívnou platformou pod názvom CMS - Carrier Management System, ktorá mu umožňuje riadiť externých prepravcov a vystavovať on-line verejné súťaže formou holandských aukcií.

Inovačný systém bol zavedený vďaka podpore spoločnosti CEREZA, konzultačná spoločnosť v oblasti manažmentu a IT systémov, a predstavuje optimálne riadenie subdodávateľov i rozšírenie nákupných možností GEFCO.
Carrier Management System je súčasťou programu TOSCA, ktorý bol spustený v roku 2011. Cieľom je rozvíjať nielen víziu Gobale Agile dodávateľského reťazca GEFCO, od dodávateľov a zákazníkov až po koncových užívateľov, ale i nové produkty pre udržanie rýchlosti pohybu dodávateľských reťazcov a vylepšovať konkurencieschopnosť GEFCO.

Priekopnícky produkt
Hlavnou funkciou kolaboratívnej platformy CMS, ktorá bola zavedená vo všetkých európskych pobočkách skupiny, je uľahčenie a lepšia organizácia prác pre nákupné jednotky GEFCO.
Tento systém, ktorý bol preložený do viacerých jazykov, umožňuje prepravcom zaregistrovať sa do referenčnej databázy GEFCO. Umožňuje im to zúčastňovať sa na výzvach na predloženie ponuky zameraných na pravidelné toky.

Kombinácia ľahkého ovládania s prispôsobeným rozhraním
Platforma využíva databázu prepravcov, ktorá obsahuje všetky kritériá potrebné na vyhľadanie najvhodnejších prepravcov podľa stanovených požiadaviek.
Kolaboratívnu databázu, ktorú podporuje nákupná divízia, môže využívať aj charterová sieť skupiny GEFCO. Databáza, ktorá obsahuje viac ako 8 000 prepravcov poskytuje operátorom GEFCO prístup k efektívnemu systému riadenia, ktorý pridáva komunikácii medzi jednotlivými stranami prvok transparentnosti a GEFCO umožňuje lepšiu kontrolu svojich subdodávateľských aktivít.
„Sme veľmi spokojní s ľahkým priebehom zavedenia systému CMS v našich tímoch. Keď máme tento systém, potrebujeme len zopár kliknutí, aby sme videli odpovede na naše výzvy, a dali prepravcovi ihneď vedieť, či má jeho ponuka šancu na prijatie, alebo cena musí byť upravená,“ uviedol Florian Chesnais, nákupca pre severný región.

CMS uľahčuje predkvalifikačnú fázu, takže teraz môžeme uchovávať dlhodobé záznamy. Navyše fakt, že máme tak obsiahlu databázu pokrývajúcu celú Európu, je veľkou výhodou vzhľadom na veľkosť siete GEFCO,“ uviedolJan Stejskal, manažér nákupu v Českej republike.

Najmodernejšie zariadenie, ktoré kladie dôraz na kvalitu
Zavedenie systému CMS je dôkazom, že v rámci poskytovania svojich služieb GEFCO kladie kvalitu vždy na prvé miesto. Táto zásada neustáleho zlepšovania sa uplatňuje aj na služby v dodávateľskej fáze.
Vďaka CMS môžu odteraz nákupcovia využívať inovačné IT riešenie, ktoré im umožňuje robiť viac než len odhadnúť samotné náklady. Teraz majú prístup aj do systému umožňujúci porovnanie kvality pre partnerov GEFCO. Operátori sa už nemusia uspokojiť len s údajom, kto ponúka najnižšiu cenu. Môžu taktiež zistiť, kto ponúka najlepšie služby. „Práve preto je tento systém kľúčovým nástrojom na zlepšenie nákupnej konkurencieschopnosti GEFCO,“ uviedol Nicolas Recapet, jeden z poradných manažérov spoločnosti Cereza.
Výsledkom je lepšia kontrola nad nákupom a nákupcovia, ktorí majú prostredníctvom komplexnej databázy prístup k informáciám o kvalite služieb prepravcov.
„Zavedenie systému CMS v rámci pozemnej siete GEFCO znázorňuje schopnosť spoločnosti zavádzať inovačné riešenia, ktoré sú vhodné pre všetky úrovne dodávateľského reťazca“, uviedol Gilbert Tichit, manažér nákupu GEFCO.
„Tento systém zlepšil výkon nášho nákupu a zvýšil produktivitu, pričom pri výbere dodávateľov zohráva kľúčovú úlohu kvalita. Referenčnú databázu môžu používať všetci a sledovať využívanie našich mnohých partnerov v celej Európe“.

5. 11. 2013



# 73 | 45. TÝŽDEŇ | ROK 2013
Rozbehla sa výstavba diaľnice D3 na Kysuciach, P3 rozširuje skladové priestory v PointPark Žilina, Nová kancelária cargo-partner vo Vietname, V 3. štvrťroku vykázala UPS 9,4% rast na akciu

 Tlačová správa z 2. ročníka medzinárodnej vedeckej konferencie LOGISTIKA - EKONOMIKA - PRAX 2013, ktorá sa konala dňa 26. novembra 2013 v Žiline.
Zobraziť tlačovú správu.            Reportáž TV Severka o konferencii.