11. 12. 2018
System News 10-9-2018
11. 12. 2018
System News 10-9-2018
6. 12. 2018Skupina PKP CARGO rozvíjí expanzi v Evropě
Advanced World Transport (AWT), společnost ze skupiny PKP CARGO, podepsala 6. prosince 2018 v Lublani smlouvu o koupi 80 procent akcií ve slovinské společnosti Primol-Rail. Tímto způsobem Skupina zvyšuje svou přítomnost na trzích jižní Evropy.
Akvizice většinového podílu slovinské společnosti, která má licenci na poskytování služeb železniční dopravy v zemi balkánského partnera, otevírá nové možnosti pro skupinu PKP CARGO, aby zvýšila dopravu ve směru sever-jih Evropy. Vzhledem k tomu, že skupina PKP CARGO má licenci k provozu v České republice, na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku, je nyní schopna s použitím pouze jedné vícesystémové lokomotivy provozovat vlaky z Polska až po slovinsko-italskou hranici a do slovinského přístavu Koper, jednoho z největších přístavů na Jadranu.
AWT doposud obsluhovalo přibližně 10 vlaků týdně v relaci k hranicím se Slovinskem, kde náklad přejímal místní dopravce. V současné době je možné zvýšit počet těchto vlaků, což zvýší počet přeprav skupiny PKP CARGO mezi státy ležícími od Baltského moře až po Jadran.
„Dnes podepsaná smlouva vytváří pro skupinu PKP CARGO možnost vstoupit na nové trhy s atraktivní nabídkou služeb a zvýšení objemu přeprav,“ řekl Maciej Walczyk, předseda představenstva společnosti AWT.
„Jsme potěšeni z akvizice akcií slovinského partnera. Je to odpověď na nedávno přijatou strategii skupiny PKP CARGO, v níž se zaměřujeme na akvizice na zahraničních trzích a na zvýšení našeho zapojení do dopravy mezi zeměmi Trojmoří,“ zdůraznil Czesław Warsewicz, předseda představenstva společnosti PKP CARGO.
19. 11. 2018Spúšťame testovacie jazdy nákladných ťahačov s pohonom na skvapalnený zemný plyn (LNG).
Bratislava, 19. novembra 2018 - Spoločnosť Danube LNG, Slovenský plynárenský priemysel, a.s. (SPP), Iveco a Scania spustili v rámci projektu fueLCNG testovacie jazdy nákladných ťahačov s pohonom na skvapalnený zemný plyn (LNG). Cieľom jázd, ktoré realizujú počas dvoch týždňov zákazníci značky Iveco a Scania, je zistenie spotreby a dojazdu ťahačov využívajúcich alternatívne palivo LNG v reálnych jazdných podmienkach a získanie spätnej väzby od potenciálnych zákazníkov z radov najväčších dopravcov.
Cieľom projektu fueLCNG je priniesť verejnosti:
„Rozšírenie využívania zemného plynu v doprave je cestou na dosiahnutie plnenia cieľov Európskej únie v oblasti klimatických zmien a zmiernenie ich dôsledkov. CNG a LNG predstavujú ekologickú alternatívu k tradičným motorovým palivám. Projekt fueLCNG získal podporu Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy, je v súlade s Národným politickým rámcom pre rozvoj trhu s alternatívnymi palivami a je podporovaný Ministerstvom dopravy a výstavby Slovenskej republiky,“ povedal Štefan Šabík, generálny riaditeľ SPP.
„Ochrana ovzdušia je jedným z troch najvážnejších problémov v rámci ochrany životného prostredia na Slovensku, preto úspešná implementácia projektu fueLCNG a rozšírenie LNG a CNG na Slovensku prispeje k výraznému zníženiu emisií a tým k zlepšeniu kvality ovzdušia v našich mestách a regiónoch,“ dodal Róbert Kadnár, konateľ DanubeLNG.
„Teší ma, že Scania sa môže podieľať na realizácii testovacích jázd ťahačov s pohonom LNG na Slovensku. Verím, že naši zákazníci ocenia dostupnosť tejto technológie v portfóliu Scanie prihliadajúc na stále viac sa sprísňujúce kritériá EÚ z pohľadu ochrany životného prostredia,“ povedal Marcel Minarič zo spoločnosti Scania Slovakia.
„Sme radi že značka Iveco môže po svojich viac ako 25 ročných skúsenostiach s vývojom a predajom vozidiel s pohonom na plyn v celej Európe finálne predstaviť svoje produkty aj na slovenskom trhu. Tešíme sa na testovanie ťahačov v reálnych podmienkach a sme presvedčení, že výsledky potvrdia pozitívny vplyv tejto technológie na celkové náklady vlastníctva vozidla (TCO) u našich zákazníkov,“ povedal Miroslav Hnat zo spoločnosti Iveco Slovakia.
12. 11. 2018Viac ako 8 000 používateľov využilo mobilnú aplikáciu IDS BK za prvý mesiac
Bratislavská integrovaná doprava spustila 1. októbra mobilnú aplikáciu IDS BK. Aplikácia ponúka jednoduché a šikovné cestovanie po novom v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji. Už mesiac aplikácia IDS BK ponúka cestujúcim ako jediná na Slovensku nákup cestovných lístkov, vyhľadávanie kombinácií spojení a cestovné poriadky všetkých liniek v IDS BK.
Za prvý mesiac sa do mobilnej aplikácie IDS BK zaregistrovalo viac ako 8000 užívateľov. Za prvý mesiac bolo predaných prostredníctvom mobilnej aplikácie IDS BK 23 870 ks a ich počet denne rastie.
áciu používajú cestujúci najmä na hľadanie spojení a na nákup cestovných lístkov. Medzi najobľúbenejšie patria základné cestovné lístky s časovou platnosťou 15 minút, ktorých bolo predaných vyše 11 200 ks. To predstavuje 47 % z celkového počtu predaných cestovných lístkov. Až 92% používateľov uprednostňuje nákup cestovných lístkov z kreditu v aplikácii.
„Naším cieľom je ukázať cestujúcim, aké výhodné a jednoduché je cestovanie integrovanou dopravou v Bratislavskom kraji. Už po prvom mesiaci používania možno povedať, že mobilná aplikácia IDS BK výrazne prispela k rozšíreniu využívania verejnej dopravy v rámci Bratislavského kraja. Prvý mesiac predaja prostredníctvom mobilnej aplikácie je o 40 % úspešnejší oproti obdobiu, kedy bol spustený predaj elektronických lístkov. Mobilná aplikácia IDS BK je ďalším krokom k skvalitneniu integrovanej dopravy, ktorá je dnes atraktívnou alternatívou voči individuálnej doprave,“ povedala generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy Zuzana Horčíková.
Mobilná aplikácia IDS BK ponúka cestujúcim jednoduché a šikovné cestovanie. S aplikáciou IDS BK má používateľ po ruke všetko potrebné pre cestovanie. Od spustenia mobilnej aplikácie IDS BK sa v systéme fungovania, ale aj databáze nevyskytli žiadne zásadné nedostatky. Bratislavská integrovaná doprava mobilnú aplikáciu IDS BK pravidelne aktualizuje a zlepšuje jej funkcionalitu podľa pripomienok jej používateľov a cestujúcich.
22. 10. 2018AUTOMOBILKA GROUPE PSA PREDĹŽILA SVOJE EXKLUZÍVNE 4PL PARTNERSTVO S GEFCO PRE ZNAČKY OPEL/VAUXHALL
Predĺžením tohto partnerstva Groupe PSA opäť potvrdzuje svoju dôveru v spoločnosť GEFCO. Zákazka v hodnote 550 miliónov EUR ročne odráža výnimočné prednosti spoločnosti GEFCO v oblasti štvorstranných logistických služieb (4PL) a posilňuje vedúce postavenie spoločnosti na európskom trhu automobilovej logistiky.
Obnovená dôvera v odborné znalosti GEFCO v oblasti 4PL
Po výzve na predloženie ponuky, ktorá bola zverejnená vo februári 2018, Groupe PSA od 1. januára 2019 obnovuje zmluvu so spoločnosťou GEFCO na riadenie celého dodávateľského reťazca značiek Opel/Vauxhall na obdobie štyroch rokov. Je to dôkazom silného partnerstva medzi týmito dvoma spoločnosťami a tiež dôvery, ktorú spoločnosť Groupe PSA do spoločnosti GEFCO vkladá.
17. 10. 2018
GEFCO Slovakia spustilo novú pobočku v Nitre
Bratislava, 17. október 2018 - GEFCO Slovakia, dcérska spoločnosť Skupiny GEFCO, ktorá je globálnym poskytovateľom služieb priemyselného dodávateľského reťazca a európskym lídrom v oblasti logistiky automobilového priemyslu, neustále rozširuje svoje aktivity. Spoločnosť oficálne spustila svoju prevádzku v novej pobočke v Nitre. Rozšíril sa tak nielen počet prevádzok GEFCO v rámci Slovenska, ale takisto vytvorili v regióne nové pracovné miesta.
GEFCO Slovakia v reakcii na aktuálne potreby svojich klientov a nové obchodné príležitosti otvorilo novú skladovú pobočku v Nitre. Ide o Logistický park Dolné hony. Nová skladová pobočka má rozlohu 12 000 m2 a primárne slúži ako sklad pre zásobovanie výrobných liniek klientov z automobilového priemyslu.
Nový Logistický park ako súčasť dodávateľského reťazca pre klientov z oblasti logistiky automobilového priemyslu pomôže spoločnosti GEFCO naďalej dosahovať kontinuálny rast, ako povedal Aleksander Raczynski, generálny riaditeľ GEFCO pre Českú Republiku a Slovensko: “Rok 2017 bol pre našu spoločnosť ďalším hospodársky silným rokom. Preto aj v tomto roku môžeme neustále rozširovať svoje aktivity a expandovať. Dôkazom toho je aj otvorenie nitrianskej pobočky, ktorá nám umožní využiť potenciál tejto strategicky výhodnej polohy vo viacerých smeroch.„
Nové pracovné miesta v regióne
Spoločnosť GEFCO vytvorila otvorením novej pobočky v nitrianskom regióne aj nové pracovné miesta. Od otvorenia pobočky bolo obsadených celkovo 40 pracovných pozícií a ďalší nábor zamestnacov sa plánuje na začiatok budúceho roka. Najviac zamestnancov bolo prijatých na pozíciu skladník/vodič vysokozdvižného vozíka. Obsadzovali sa však tiež administratívne pozície, a to dispečeri, kontrolóri kvality, IT špecialisti, koordinátori či teamleadri.
Keďže v spoločnosti GEFCO kladú veľký dôraz na to, aby ich zamestnanci boli v práci spokojní, svojim zamestnancom ponúkajú stabilnú pracovnú pozíciu, nové pracovné priestory a nadštandardný nástupný plat. Všetkým tým, ktorí majú ambície a chuť pracovať vytvárajú v spoločnosti GEFCO kariérne príležitosti či možnosť realizovať vlastné nápady.
16. 10. 2018
O návrhoch zmien v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji rozhodujú všetci objednávatelia dopravy rovnocenne
Bratislavská integrovaná doprava považuje postup hlavného mesta SR Bratislavy vo veci návrhu rozšírenia bezplatnej prepravy v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji za nesystémový. Z Dohody o spolupráci pri realizácii IDS BK medzi Bratislavským samosprávnym krajom, Ministerstvom dopravy a výstavby SR a Hlavným mestom SR Bratislava vyplýva, že každé zásadné návrhy o zmenách v IDS BK podliehajú schváleniu všetkých partnerov.
Hlavné mesto SR Bratislava informovalo objednávateľov dopravy iba tri dni pred rokovaním zastupiteľstva o návrhu zaviesť
• bezplatnú prepravu pre osoby od dovŕšenia 60 roku veku s trvalým pobytom v hlavnom meste SR Bratislave, ktoré sú poberateľmi starobného, invalidného resp. výsluhového dôchodku pri kúpe predplatného lístka v IDS BK pre zóny 100+101,
• bezplatnú prepravu pre jednu osobu, ktorá sprevádza minimálne jedno dieťa do ukončenia 3 roku veku s trvalým pobytom v hlavnom meste SR Bratislave,
• zaviesť bezplatnú prepravu pre vodičov automobilov, ktorí sa preukážu platným vodičským preukazom na jeden mesiac od začiatku výraznejších dopravných obmedzení spojených s výstavbou D4/R7 na linkách MHD vo vozidlách DPB, a.s.
Bratislavská integrovaná doprava upozornila Hlavné mesto SR Bratislava na uvedenú skutočnosť oficiálnym listom, v ktorom sú uvedené stanoviská ostatných objednávateľov dopravy Bratislavského samosprávneho kraja a Ministerstva dopravy a výstavby SR. List bol doručený všetkým partnerom a dopravcom zapojeným do IDS BK.
Bratislavská integrovaná doprava sa stotožňuje s oficiálnymi stanoviskami ostatných objednávateľov dopravy a potvrdzuje nesystémový a svojím spôsobom až diskriminačný charakter navrhovaných zmien. V zmysle zmluvnej dokumentácie platí, že pre implementáciu každého zámeru je potrebné vytvoriť dostatočný časový priestor pre odbornú analýzu efektivity uplatnenia zmien v praxi a prerokovanie s ostatnými partnermi.
V mobilnej aplikácii IDS BK budú mať cestujúci vždy po ruke všetko potrebné pre cestovanie. Môžu si zakúpiť jednorazové a denné cestovné lístky integrovanej dopravy, vyhľadať spojenia z miesta na mape či výberom z najbližších zastávok, nájsť aj cestovný poriadok ktorejkoľvek linky všetkých dopravcov zapojených do IDS BK.
Dostavba nového terminálu sa má začať v marci budúceho roka, s jej dokončením sa počíta predbežne v júli tohto istého roku. „Ďalšie rozširovanie Eurohubu v Lozorne je odrazom významného postavenia našej spoločnosti nielen v rámci skupiny DACHSER, ale aj v rámci celého regionálneho logistického trhu,“ uvádza Roman Stoličný, managing director a člen predstavenstva DACHSER Slovakia, a dodáva: „Nová výstavba zaistí našim zákazníkom dodržiavanie vysokého štandardu kvality služieb, na ktorý sú u nás zvyknutí, a prispeje k zefektívneniu logistických procesov. Pre našu spoločnosť potom tiež znamená zabezpečenie rastu a dlhodobého rozvoja, rovnako ako prísľub nových obchodných príležitostí.“
Nová etapa nadväzuje na predchádzajúcu investíciu do výstavby novej logistickej haly v Lozorne, ktorej prevádzka bol spustená v tomto roku. Kapacita tejto novej haly je 13 tisíc paletových miest na ploche 6 700 m2, jej uskladňovacia výška je 14,5 m a k dispozícii je 13 rámp pre vykládku a nakládku kamiónov. Budova je vybavená najmodernejšími technológiami a špeciálnymi IT aplikáciami vyvinutými priamo spoločnosťou DACHSER. Skladová hala priniesla približne 30 nových pracovných miest. Celkovo teraz DACHSER v Lozorne zamestnáva 138 ľudí.
V súčasnosti DACHSER Slovakia v Lozorne ponúka 45 denných priamych liniek, ktoré zabezpečujú spojenie s 15 krajinami Európy: Nemeckom, Českou republikou, Maďarskom, Rakúskom, Poľskom, Holandskom, Talianskom, Chorvátskom, Slovinskom, Gréckom, Rumunskom, Bulharskom, Srbskom, Bosnou a Hercegovinou a s 3 destináciami na Slovensku.
10. 9. 2018
System News 10-9-2018
Hlavním cílem Organizace provozovatelů překládkových terminálů a logistických center ve střední a východní Evropě, jejíž zakládajícími členy jsou Polskie Koleje Państwowe, PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze, PKP Cargo Centrum Logistyczne Medyka-Żurawica, Śląskie Centrum Logistyki, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, Wielkopolskie Centrum Logistyczne Konin-Stare Miasto, Logit Tomasz J. Kowalewski i Wspólnicy, Euroterminal Sławków, Terminale Przeładunkowe Sławków-Medyka, Zarząd Morskiego Portu Gdynia a Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, je navázat spolupráci v oblasti propagace potenciálu poskytovaní logistických služeb zákazníkům, realizace investičních a obchodních projektů a implementace nejmodernějších technologií v logistických procesech.
Dalším cílem je například spolupráce na rozvoji železniční, kombinované a vodní vnitrozemské dopravy, spedice a logistiky v Polsku a okolních zemích s vizí vytvořit informační logistickou platformu a integrovaný logistický systém rozpoznatelný v celé Evropě, v rámci kterých bude například platforma koordinovat výměnu informací mezi Organizací a zákazníky nebo propagovat uvedené druhy dopravy, jako šetrný způsob přepravy zboží k životnímu prostředí.
Podpisem Dohody, který se uskutečnil 24. srpna 2018 v přístavu Gdyně, se novými členy Organizace staly společnosti Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg, Zarząd Portu Morskiego Elbląg, PKP Cargo Connect, BCT-Bałtycki Terminal Kontenerowy, Zarząd Portu Morskiego Police a Advanced World Transport (AWT), člen skupiny PKP CARGO, která díky propojení vlastní železniční dopravy, otevřeného Terminálu Paskov, spedičních a logistických služeb poskytuje rozsáhlý servis v oblasti kombinované dopravy v Evropě.
„Skupina AWT se věnuje kombinované dopravě již od roku 2007, kdy jsme poblíž Ostravy otevřeli Terminál Paskov. Překladiště je dnes důležitým evropským logistickým a intermodálním hubem v rámci celé sítě překladišť a logistických center skupiny PKP CARGO a stále ho modernizujeme a zvětšujeme. Naše členství v Organizaci je důkazem toho, že v současnosti v rámci skupiny PKP CARGO, předního logistického operátora v EU, patříme mezi nejvýznamnější evropské železniční a intermodální dopravce a tyto služby chceme ve spolupráci s dalšími členy rozvíjet,“ řekl David Kostelník, generální ředitel AWT.
Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji je živý, vyvíja sa. Uplatnenie nových cestovných poriadkov postavených na nadväznosti autobusov na vlaky je prvým krokom k zabezpečeniu rýchlej a spoľahlivej verejnej dopravy.
Práve cestovaním vlakmi sa obyvatelia dostanú spoľahlivo do práce a do škôl a vyhnú sa státiu v kolónach, kvôli výstavne D4/R7, opravám v hlavnom meste aj mimo neho. Kostrou systému integrovanej dopravy je vlaková doprava, od ktorej sa odvíjajú cestovné poriadky autobusov. Vlaková doprava bola posilnená v júni 2018 o 56 regionálnych vlakov. S posilnením vlakov zabezpečila Bratislavská integrovaná doprava v spolupráci s partnermi posilnenie nadväznej mestskej dopravy na prestupných miestach ŽST Vajnory, ŽST Podunajské Biskupice, ŽST Bratislava-Nové Mesto, ŽST Vinohrady.
Lokomotivní depo a Opravna železničních vozů vznikly v okrajové části města Lovosice na území dlouhodobě nevyužívaného brownfieldu, v areálu, které jako železniční depo již v minulosti sloužilo. V rámci obnovení a oživení depa bylo tedy nutné provést kompletní rekonstrukci celého prostoru a budov.
„Pro údržbu své flotily společnost AWT disponuje sedmi lokomotivními depy po celé České republice a nyní se na mapě center údržby v rámci společnosti nově objevuje také město Lovosice, které se pro společnost stává klíčovou lokalitou pro údržbu lokomotiv a vozů v rámci Čech,“ říká David Kostelník, generální ředitel AWT.
Celá kompletní rekonstrukce areálu probíhala od začátku roku 2018 a součástí byla oprava kolejí, haly pro údržbu lokomotiv a vozů, zprovoznění točny a celková rekonstrukce administrativní budovy. Lokomotivní depo a Opravna železničních vozů dnes nabízí, jak kompletní služby při údržbě železniční flotily AWT, tak veškerý servis lokomotiv a vagónů pro externí zákazníky.
„Jsme rádi, že v rámci portfolia služeb v oblasti údržby železničních vozů, které nabízíme v Ostravě, můžeme dnes tyto velmi žádané služby poskytnout i zákazníkům v Čechách,“ říká Jaromír Sládeček, provozní ředitel AWT.
Otevření depa a opravny skončila dvouletá cesta příprav a realizace celého projektu a společnost získala v Lovosicích nové provozní zázemí v rámci jejího působení v oblasti Čech.
„Společnost AWT klade velký důraz na společenskou odpovědnost, ekologii a bezpečnost a do areálu investovala nemalé finanční prostředky, tak aby Lokomotivní depo a Opravna vozů byla pro občany opět živou a pěknou částí města,“ dodává David Kostelník.
21. 8. 2018
System News 21-8-2018
Prologis zahajuje výstavbu budovy s rozlohou 38 620 metrov štvorcových v plne obsadenom Park Prague-Airport
Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil, že zahájil výstavbu novej budovy s plochou 38 620 metrov štvorcových vo svojom rýchlo expandujúcom parku Prologis Park Prague-Airport.
Budova 3 bude pozostávať z 27 370 metrov štvorcových logistických priestorov postavených na mieru pre spoločnosť EYELEVEL, prednú českú spoločnosť zameranú na dizajn značkových predajní, a 11 250 metrov štvorcových špekulatívnej výstavby, ktorá vzniká v reakcii na silný zákaznícky dopyt po priestoroch v tejto lokalite. Budova s 12 metrami čistej výšky bude vybavená inteligentným meracím systémom, LED osvetlením a monitorovacím systémom SPZ, súčasťou bude aj relaxačná zóna. Jej zhotovenie je plánované na štvrtý kvartál tohto roku.
„Prologis Park Prague-Airport je jedným z najúspešnejších parkov nášho českého portfólia a je vyhľadávaný zákazníkmi ako EYELEVEL, ktorí chcú využiť výhod blízkosti pražského medzinárodného letiska, jednoduchého prístupu k národným aj medzinárodným diaľničným trasám alebo výbornej lokálnej infraštruktúry,“ povedal Martin Baláž, viceprezident pre development a leasing spoločnosti Prologis pre Českú republiku a Slovensko. „V súčasnosti sídlia v Prologis Park Prague-Airport štyria zákazníci z e-commerce sektoru, ktorí si prenajímajú priestory o rozlohe 41 360 metrov štvorcových. To jasne ukazuje, že park je ideálne umiestnený pre ‚last touch‘ dodanie tovaru.“
Transakciu so spoločnosťou EYELEVEL sprostredkovala 108 AGENCY.
Prologis Park Prague-Airport susedí s diaľnicou D6 pri výjazde 7, päť minút od pražského letiska. V súčasnej dobe pozostáva zo štyroch plne prenajatých budov s plochou 87 400 metrov štvorcových, pričom 38 620 metrov štvorcových nových priestorov tu momentálne vzniká a zostáva tak potenciál pre výstavbu ďalších 9 600 metrov štvorcových. Park ponúka výborný prístup k národným aj medzinárodným dopravným tepnám vďaka Pražskému okruhu D0 a diaľniciam D5 a D1. Verejná doprava, vrátane autobusovej zastávky priamo v parku, zaisťuje spojenie do Kladna, Prahy či na vlakovú stanicu.
Veletrh INTERTOOL 2018 byl úspěšným pro slovenské firmy, které se účastnily veletrhu na společném slovenském stánku pod hlavičkou Slovenské obchodní a průmyslové komory z Bratislavy. Kromě SOPK se představily společnosti Spinea s.r.o., NOTUS – Powersonic s.r.o., Robustech s.r.o., PROFIKA SK s.r.o. a BOHUS s.r.o.
„Dominovali sofistikované stroje a zariadenia na obrábanie kovov a robotické centrá. Prejavilo sa to aj na väčšej návštevnosti a naše firmy mali počas výstavy tiež zaujímavé rokovania. Zástupcovia našich firiem mali tak možnosť vidieť súčasné trendy v oblasti strojárenstva a svoju účasť na podujatí hodnotili kladne,“ říká ing. Vladislav Oros z odd. zahraničních vztahů SOPK Bratislava o veletrhu INTERTOOL 2018.
Více o veletrhu najdete ve slovenštině na http://sk.export-marketing.eu/intertool-2020/. Další ročník veletrhu se bude konat v květnu 2020. Uvažuje se o společném slovenském stánku a zvažuje se také možnost podpory.
Jak všichni víme, a nikoho to asi nepřekvapí, průmyslová výroba v Číně se zvětšila 18krát za posledních 30 let. Čína je jistě velmi zajímavým trhem také pro exportní firmy z Evropy a své příležitosti hledají i podnikatelé ze Slovenska. Z našeho pohledu jsou zde určité možnosti pro uplatnění slovenských firem v regionech a proto chceme upozornit na jeden z největších průmyslových veletrhů na světě s více než 1 200 vystavovateli a 90 000 návštěvníky - veletrh CIEX 2019, který proběhne 7.-10. března 2019 v Číně, provincii Tianjin na výstavišti v Meijiang Convention & Exhibition Center.
Tianjin je nejdůležitější průmyslové město Severní Číny, asi 120 km východně od Pekingu a se svými 15 568 700 obyvateli je čtvrtým největším městem Číny a také významným přístavem, který je jedním z nejdůležitějších přístavů pro export a import hlavního města Peking (cesta vlakem IC trvá z Pekingu do Tianjin 30 minut, z centra města pak asi 30 minut na výstaviště). Je hospodářským centrem severní Číny a dle pořadatelů veletrhu je předním městem špičkových průmyslových technologií v Číně.
Schwarz & Partner Vám nabízí na veletrhu CIEX možnost účasti na samostatném stánku, na společném stánku slovenských firem stejného zaměření nebo formou katalogové prezentace (bez osobní účasti). Rozsah prezentace dle dohody.
Ceny stánků:
- standardní stánek o velikosti 9 ? (koberec, 3 boční stěny, límec, infopult, 2 židle, 2x osvětlení, 1 zásuvka) – cena RMB 20 000 juanů/9 ? (3 000,- Eur/9 ?)
- stánek bez vybavení (vystavovatel si stánek vybaví sám nebo se obrátí na pořadatele veletrhu) – cena za nevybavenou plochu – RMB 2 000 juanů/1 ? (300,- Eur/1 ?)
- konference/ Fóra (každá konference bude trvat 1 hodinu, organizátor nabízí zasedací místnost, ozvučení, projektor, plátno, minerální vodu a další relevantní služby) – cena RMB 20 000 Juanů/1 fórum (3 000,- Eur/1 fórum)
Připojte se k mezinárodnímu exportně-orientovanému partnerství v Číně. Pro vaše členy nebo důležité obchodní partnery na Slovensku poskytneme slevu 5 % z ceny. Více o veletrhu najdete ve slovenštině na http://sk.export-marketing.eu/ciex-priemyselny-veltrh-v-cine-2019/.
15. 8. 2018“CESTUJEME PO NOVOM” - Bratislavská integrovaná doprava zásadne mení ponuku cestovania v kraji
Od 19. augusta budú cestujúci v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji cestovať po novom. Bratislavská integrovaná doprava v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom a Slovak Lines spúšťa nové cestovné poriadky prímestských autobusov. Zmena cestovných poriadkov prinesie cestujúcim viac spojov, rýchlejšie cestovanie s pohodlným prestupom na vlaky, pravidelné odchody autobusov a večerné spoje až do jedenástej večer.
„Cestovaním po novom sme pre obyvateľov kraja dochádzajúcich do hlavného mesta pripravili ponuku, aby nemuseli stáť v kolónach kvôli výstavbe D4/R7, opravám v hlavnom meste aj mimo neho. Výhodou hromadnej prepravy oproti individuálnej je, že šetrí priestor na cestách a prepraví viac ľudí naraz. Verím, že snahe prepraviť čo najviac ľudí hromadnou dopravou, pomôže od 19. augusta aj výrazné navýšenie počtu spojov prímestských autobusov. A to v nadväznosti na regionálnu železničnú dopravu v dôležitých prestupných miestach, a to tak, že v smeroch Malacky, Senec, Pezinok a Kvetoslavov budú posilnené autobusové spojenia z okolitých obcí k železničným staniciam,“ povedal Juraj Droba, predseda Bratislavského samosprávneho kraja.
13. 8. 2018
Ak chcete pridať svoj príspevok do rubriky Média monitor spracujte anotáciu podľa vzorovej štruktúry a zašlite ju na adresu logistika@va1.sk
Ak chcete pridať autorský príspevok zašlite text vo formáte PDF alebo DOC na e-mail: logistika@va1.sk
K príspevku zašlite názov príspevku aj v anglickom jazyku, stručnú anotáciu, kľúčové slová (dôležité pre vyhľadávanie) a fotografiu autora alebo ilustráciu.
Zobraziť vzorovú štruktúru príspevku.
CROWDFUNDING - je financovanie z mikrozdrojov. Logistický monitor zhromažďuje pre Vás informácie už 20 rokov BEZPLATNE. Pomôžte tomuto projektu dobrovoľnou čiastkou, ktorú pošlete na účet: Tatrabanka a.s. Žilina 2629410129/1100, IBAN: SK5O 1100 0000 0026 2941 0129. Ďakujeme.