31. 7. 2017
System News 31-7-2017
31. 7. 2017
System News 31-7-2017
Snahou GEFCO Slovensko je poskytovať svojim zákazníkom komplexné služby, o čom svedčí ich neustály rozvoj. Svoju ponuku prispôsobuje zákazníkom podľa ich špecifických požiadaviek. V rámci nich slovenské zastúpenie spoločnosti v priebehu mesiacov marec až máj prepravovalo 6 kusov motorgenerátorov multimodálnou prepravou a 29 kusov FTL prepravou do novopostavenej kogeneračnej elektrárne v ruskom Krasnodare. Zadávateľom prepravy bola spoločnosť Engul, ktorá sa zaoberá návrhom, výrobou a servisom zariadení produkujúcich elektrickú energiu a teplo na báze spaľovacích motorov – kogeneračné elektrárne.
„Pre nášho klienta ENGUL tímy špecialistov GEFCO navrhli komplexné multimodálne prepravné riešenia z nemeckého mesta Mannheim a slovenského Martina do Krasnodaru v Rusku,“ povedal generálny riaditeľ GEFCO Slovensko Andrea Ambrogio. Motorgenerátory putovali do novopostavenej kogeneračnej elektrárne, kde ich inštalovali za dohľadu technikov zo spoločnosti Engul. Uvedenie kogeneračnej elektrárne do plnej prevádzky je naplánované v priebehu septembra 2017.
Samotná nakládka motorgenerátorov so šírkou 3,6 metra a hmotnosťou 54 ton prebiehala v meste Mannheim. Odtiaľ tovar putoval námornou prepravou z Lübecku do Petrohradu, kde sa cestnou dopravou vydal až na adresu vykládky. „Celková hodnota prepravovaného tovaru predstavovala takmer 10 miliónov eur,“ dodal generálny riaditeľ Engul, s.r.o. Ľubomír Jančošek.
Náročný projekt si vyžadoval viaceré špecifiká, ktoré bolo potrebné pri transfere tovaru dodržať – príchod všetkých áut na colnicu v Moskve v určený deň, schvaľovanie CMR draftov vopred, denný report o aktuálnej polohe kamiónov, dohľad poisťovacieho znalca pri nakládke/vykládke nadrozmerného tovaru, asistencia pri organizovaní nakládky v Martine či dodanie všetkých prepravných dokladov klientovi pred fakturáciou. Súčasťou balíka bolo aj zabezpečenie colných služieb, respektíve zaclenie pri výstupe z EU.
25. 7. 2017
Dachser Slovakia ponúka nové priame spojenie do Maďarska
Medzinárodný dodávateľ logistických služieb Dachser Slovakia posilňuje svoju sieť priamych liniek. Zákazníci teraz môžu využívať dennú linku zbernej služby z Lozorna do maďarského mesta Kecskemét, ležiaceho cca 90 km južne od Budapešti.
Dachser posilňuje svoju pozíciu v Maďarsku, kde pred nedávnom jeho budapeštianska pobočka zdvojnásobila svoje skladové kapacity na aktuálnych 69 000 m2. Práve do Budapešti mierila aj doteraz jediná priama linka zbernej služby vedúca z Lozorna do Maďarska. Zavedenie novej priamej linky, ktorej cieľovým miestom je Kecskemét, prinesie exportérom výhodnejšiu cenu a bezpečnejšiu prepravu, pretože sa zásielky nemusia prekladať, a tým sa výrazne znižuje riziko ich poškodenia.
„Maďarsko je vzhľadom k svojej geografickej polohe pre slovenských exportérov dôležitou destináciou a smeruje sem veľké množstvo ich zásielok, rozšírenie siete o novú priamu linku zbernej služby tak bolo logickým krokom k ďalšiemu vylepšeniu našich služieb súvisiacich s touto susednou krajinou,“ hovorí Roman Stoličný, managing director a člen predstavenstva Dachser Slovakia, a dodáva, „vďaka tejto novej priamej linke dokážeme prepraviť zásielku z Lozorna do Kecskemétu za 48 hodín bezpečnejšie a za výhodnejších finančných podmienok ako doteraz.“
Pobočka Dachser v Lozorne disponuje prekládkovou plochou s veľkosťou takmer 3 650 m2 a plochou distribučného skladu s rozlohou 3 000 m2. Denne mieri z alebo do Lozorna 45 priamych liniek, ktoré predstavujú spojenie s 15 krajinami sveta: Bosnou a Hercegovinou, Bulharskom, Českou republikou, Gréckom, Holandskom, Chorvátskom, Maďarskom, Nemeckom, Poľskom, Rakúskom, Rumunskom, Slovinskom, Srbskom, Talianskom a 3 destináciami na Slovensku.
20. 7. 2017
Prologis oznámil výsledky svojej činnosti v Európe za prvý polrok
Bratislava (20. júla 2017)
Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil výsledky svojej činnosti v Európe za prvú polovicu roka 2017.
V prvom polroku 2017 spoločnosť podpísala a predĺžila nájomné zmluvy na 2,4 milióna metrov štvorcových a začala výstavbu 13 budov s celkovou plochou 393 455 metrov štvorcových. Medzi nové projekty patrí:
K 30. júnu 2017 predstavovala celková rozloha nehnuteľností a developerských projektov, ktoré spoločnosť v Európe vlastnila, či do ktorých investovala, 16,9 milióna metrov štvorcových. Miera obsadenosti dosiahla 96,2 percent.
„Dopyt v Európe bol v prvých šiestich mesiacoch tohto roku na najvyššej úrovni za posledných 10 rokov,” povedal prezident Prologis Europe Ben Bannatyne. „Zaznamenávame stály dopyt od zákazníkov zo širokej škály sektorov. Spoločnosti hľadajúce možnosti ako optimalizovať svoju distribučnú prevádzku, menia podobu dodávateľských reťazcov a pri ich rozhodovaní o nehnuteľnostiach hrá stále významnejšiu rolu lokalita.”
V reakcii na pokračujúcu nízku trhovú ponuku prvotriednych nehnuteľností Prologis akvizíciami získal pozemky za účelom rozšírenia logistických parkov v prémiových lokalitách vrátane Prologis Park Bratislava na Slovensku, Prologis Park Tilburg v južnom Holandsku a Prologis Park Hemel Hempstead na britskom trhu v Londýne a South East.
V prvej polovici roku Prologis v Európe akvizíciami získal 138 hektárov pôdy pre ďalšiu výstavbu a portfólio piatich plne prenajatých nehnuteľností s celkovou plochou 77 000 metrov štvorcových vo Švédsku. Súbežne spoločnosť predala 397 000 metrov štvorcových v budovách po celej Európe spolu
s 32 hektármi pôdy.
Rast prenájmu v prvých šiestich mesiacoch roku 2017 pokračoval, a to ako na trhoch s obmedzenou ponukou v severnej Európe a Spojenom kráľovstve, tak na zotavujúcich sa trhoch, ako je Taliansko, Španielsko či Maďarsko.
Najsilnejšími trhmi boli v danom období pre Prologis Europe Spojené kráľovstvo, Holandsko, Nemecko, Taliansko, Slovensko, Štokholm, Barcelona, Praha a Budapešť.
18. 7. 2017
Dachser Slovakia zaviedol transport management systém OTHELLO pre letecké a námorné zásielky
Spoločnosť Dachser Slovakia integruje dáta o zásielkach leteckej a námornej prepravy do svojich IT systémov vďaka globálne štandardizovanému systému OTHELLO. Ten zabezpečuje hladký informačný tok spájajúci vzduch a more, cestnú dopravu a skladovú činnosť spoločnosti.
Transport management systém OTHELLO, ktorý v júni Dachser implementoval vo svojich slovenských pobočkách, slúži pre integráciu a štandardizáciu procesov v divízii Air & Sea Logistics. Pomocou tohto jednotného a veľmi sofistikovaného systému pre dopravný manažment Dachser ponúka priebežný a transparentný tok informácií s vysokou kvalitou prenosu dát, a to nezávisle na geografickej polohe alebo prepravnom prostriedku.
Prechod na nový IT systém pre leteckú a námornú dopravu už prebehol v 18 krajinách (Nemecko, Poľsko, Švajčiarsko, Belgicko, Taiwan, Holandsko, Dánsko, Kórea, USA, Francúzsko, Malajzia, Singapur, Hongkong, Čína (čiastočne), Maďarsko, Slovensko, Česká republika a Mexiko). V najbližších rokoch budú všetky národné dcérske spoločnosti Dachser po celom svete tiež prechádzať na tento unikátny IT systém.
„Zavedením vlastného Air & Sea Logistics softvéru naša spoločnosť zjednodušuje a zjednocuje sledovanie zásielok v globálnej leteckej a námornej preprave s ich sledovaním v pozemnej logistike,“ hovorí Roman Stoličný, managing director a člen predstavenstva Dachser Slovakia, a dodáva, „v súčasnosti Dachser Slovakia využíva iba štyri systémy, z ktorých tri boli vyvinuté v Dachser Corporate IT: systém riadenia dopravy DOMINO, ktorý riadi pohyb zásielok pozemnej dopravy v Európe, systém MIKADO pre manažovanie skladového hospodárstva, OTHELLO a účtovno-ekonomický program SAP. Výhodou tejto homogénnej informačnej siete je skutočnosť, že vďaka týždenným aktualizáciám kľúčových logistických systémov, efektívne funguje na každej pobočke Dachser po celom svete. Máme rovnakú úroveň informácií, zdieľame rovnaké procesy, čím dokážeme poskytovať rovnakú kvalitu služieb. Novo dokončená implementácia štvrtého systému OTHELLO v našej leteckej a námornej divízii nám umožnila, aby sme výkonne a kvalitatívne na rovnakej úrovni fungovali od USA až po Čínu.“
17. 7. 2017
Prologis Park Prague-Jirny je týmto dokončený
Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil, že dokončil prvotriednu budovu na mieru s rozlohou 30 250 metrov štvorcových v Prologis Park Prague-Jirny pre HP TRONIC, popredného retailera v oblasti spotrebnej elektroniky v Českej republike a na Slovensku.
Výstavbou tejto budovy došlo k dokončeniu celého parku.
„Podnikanie spoločnosti HP TRONIC vyžaduje špecifické riešenia, ktoré vďaka svojim schopnostiam odborného poradenstva mohol poskytnúť práve Prologis. Projekt na mieru pre HP TRONIC odráža rastúci dopyt po logistických priestoroch na mieru v strednej Európe a ponúka exkluzívny distribučný prístup na rastúce trhy regiónu,“ povedal Marek Müller, riaditeľ Prologis pre výstavbu a prenájom v Českej republike.
Budova spĺňa striktné požiadavky na skladovacie technológie, ktoré HP TRONIC využíva pri uskladňovaní širokého spektra domácich spotrebičov, spotrebnej elektroniky, počítačov a mobilných telefónov. HP TRONIC je prevádzkovateľom obchodného reťazca EURONICS, ktorý sa na základe dohody akcionárov prepojí so spoločnosťou DATART, maloobchodným gigantom v oblasti predaja elektroniky.
V budove 6, navrhnutej za účelom zlepšenia prevádzkových operácií zákazníka, sú zahrnuté prvky ako vstavaný mezanín, 12 metrov svetlej výšky alebo podlaha so zvýšenou záťažovou kapacitou umožňujúca inštaláciu špeciálnych regálových systémov. Medzi ďalšie úpravy patrí inštalácia klimatizácie, zdokonalenie osvetlenia a kúrenie aj modifikácie týkajúce sa požiarnej bezpečnosti. Kancelárske a sociálne priestory boli prispôsobené na mieru požiadavkám HP TRONIC.
V Prologis Park Prague-Jirny sa nachádza sedem budov s celkovou plochou viac ako 330 000 metrov štvorcových distribučných priestorov. Park je situovaný osem kilometrov na východ od Prahy v blízkosti diaľnice D11, čo umožňuje efektívnu distribúciu ako na lokálne trhy, tak do susedných krajín.
Prologis je s viac ako jedným miliónom metrov štvorcových logistických a priemyselných priestorov vedúcim poskytovateľom distribučných nehnuteľností na území Českej republiky (k 31. marcu 2017).
10. 7. 2017
System News 10-7-2017
27. 6. 2017
AWT výrazně posiluje své postavení na trhu v oblasti automotive
Skupina AWT, člen skupiny PKP CARGO, pružně reaguje například na ukončení těžby uhlí v Dole Paskov a výrazně zvyšuje počet přeprav v segmentech automotive či chemie. Společnost tak rozšiřuje portfolio poskytovaných služeb a usiluje o pozici předního poskytovatele nákladní železniční dopravy v oblasti přeprav automobilů v Evropě.
„V AWT věnujeme kombinované dopravě a přepravám produktů automobilového a chemického průmyslu stále větší pozornost. Jen v rámci přeprav automotive zaznamenáváme meziročně téměř trojnásobný nárůst objemu přeprav. Máme ambiciózní cíle, i s využitím synergií s PKP CARGO se chceme mimo jiné stát předním dopravcem automobilů v Evropě,“ říká Arkadiusz Olewnik, generální ředitel skupiny AWT.
Strategií AWT je postupně snižovat závislost na přepravách uhlí a dalších tuhých paliv a hledat nové zakázky v přepravách chemie, automotive, agro a intermodal. „Právě s kombinovanou dopravou máme dlouholeté zkušenosti, viz naše pravidelná spojení s přístavy v Jaderském a Severním moři,” říká Viktor Bystrian, obchodní ředitel skupiny AWT.
Již více než rok AWT realizuje železniční přepravu automobilů z Trnavy a Kolína, stejně jako řadu jiných tranzitních přeprav nejen přes Českou republiku. Mezi nově realizované zakázky patří přeprava automobilů z Tych do Gyoru, kterou skupina AWT realizovala ve spolupráci se svou mateřskou společností PKP CARGO. Během přepravy byla využita jedna lokomotiva, která náklad přepravila přes tři evropské státy, což zákazníkovi zajistilo vysokou kvalitu přepravy. Využito bylo také střežené kolejiště vlečky v terminálu Paskov, které slouží pro bezpečné odstavování souprav. Díky tomu mohl zákazník lépe optimalizovat přístavby na čas pro nakládku a vykládku.
Terminál Paskov je jedním z nejvýznamnějších otevřených intermodálních překladišť v České republice. Díky své poloze v srdci Evropy, která umožňuje snadné a rychlé napojení do důležitých evropských přístavů a terminálů jako jsou Hamburg, Rotterdam, Bremerhaven, Koper, Trieste či české terminály v Mělníku a Lovosicích, představuje pro AWT velkou konkurenční výhodu. Terminál se navíc nachází v těsné blízkosti dálnice a má kolejové napojení na celostátní železniční síť, díky čemuž představuje důležitý překládkový uzel právě pro oblast automobilového průmyslu. „U intermodálních přeprav a přeprav automotive můžeme plně využit potenciálu našeho nezávislého terminálu v Paskově, který plánujeme do konce roku 2020 zmodernizovat a rozšířit téměř na dvojnásobek. Naší vizí je aby se Terminál Paskov stal hlavním logistickým centrem jižní části logistického trojúhelníku Balt – Jadran – Severní moře,” podotýká Viktor Bystrian.
I díky zkušenostem s výše zmíněnou přepravou automobilů se nabízí možné využití rozsáhle vlečky Paskov i po ukončení těžby v Dole Paskov, a to nejen pro intermodální přepravy, ale také pro odstavení naložených vlaků v prostoru, který je střežen dvacet čtyři hodin denně. Běžné železniční stanice tuto službu nenabízí a odstavení naloženého vlaku tak pro zákazníky představuje velké riziko. Zákazníci by si navíc dle svých potřeb mohli plánovat finální doručení vlaků na nakládku a vykládku.
„Již řadu let můžeme sledovat výrazný pokles významu přeprav tuhých paliv. Experti se shodují na tom, že intermodální přepravy a přepravy produktů průmyslových odvětví, jako jsou chemie či automotive, se zakrátko stanou klíčovou součástí železniční nákladní dopravy v Evropě. V tuto chvíli můžeme konstatovat, že skupina AWT je na tyto změny plně připravena,” dodává Viktor Bystrian.
23. 6. 2017
Poslanci BSK schválili vstup RegioJetu do integrovanej dopravy
Bratislava, 23. júna 2017. Poslanci Bratislavského samosprávneho kraja schválili vstup RegioJetu do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK). Vďaka rozšíreniu integrovanej dopravy budú môcť ľudia vymeniť státie v zápchach za pohodlné a rýchle cestovanie z Kvetoslavova po celej Bratislave na jeden cestovný lístok.
Bratislavská integrovaná doprava v súčasnosti rokuje so súkromným dopravcom o podmienkach jeho vstupu do systému. V rámci príprav zapojenia spoločnosti RegioJet do IDS BK je kľúčové vybudovať infraštruktúru predaja a systém kontroly cestovných lístkov, čo predovšetkým zahŕňa nákup, osadenie a inštaláciu označovačov na cestovné lístky či úpravu elektronických zariadení na kontrolu bezkontaktných čipových kariet cestujúcich. Predpokladaný termín zapojenia RegioJetu do integrovanej dopravy je najneskôr do 30. júna 2018.
„Po pristúpení RegioJetu do Integrovanej dopravy budú všetci veľkí hráči v rámci verejnej dopravy na palube. To znamená, že Integrovaná doprava v Bratislave bude úplná. Najviac to poteší ľudí, ktorí cestujú od Komárna z Dunajskej Stredy, pretože táto vetva nebola ešte pokrytá a teda budeme mať pokryté všetky vetvy. To znamená od Petržalky, od Malaciek, od Pezinka, od Senca, ale aj od Dunajskej Stredy smerom do stredu mesta a naspäť. A to je základ regionálnej dopravy ako takej, aby ľudia vysadli z aut a nasadli do vlakov alebo autobusov hromadnej dopravy,“ vysvetlil Pavol Frešo, predseda Bratislavského samosprávneho kraja.
Pri cestovaní RegioJetom na trase Bratislava-Kvetoslavov budú platiť všetky jednorazové a predplatné cestovné lístky IDS BK, ako aj duálna tarifa dopravcu - cestovné lístky platné iba na cestu vlakom.
„S jedným cestovným lístkom bude môcť každý cestovať nielen žltým vlakom, ale zároveň aj verejnou dopravou po celej Bratislave. Podľa dostupných údajov vieme povedať, že mesačne cestuje vlakom na trase Bratislava-Kvetoslavov okolo 182 tisíc ľudí. Veríme, že rozšírením integrovanej dopravy ich bude ešte viac a presvedčíme ľudí, aby presadli zo svojich áut a zvolili pohodlnejšie a rýchlejšie cestovanie do Bratislavy vlakom,“ povedal Marian Rovenský, predseda predstavenstva Bratislavskej integrovanej dopravy, koordinátora Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.
„Dnešné schválenie zo strany Bratislavského samosprávneho kraja je ďalším krokom k naplneniu dlhodobo deklarovaného záujmu dopravcu RegioJet vstúpiť do IDS BK. Rokovania úspešne pokračujú - aktuálne sa riešia detaily fungovania RegioJetu v tomto tarifnom systéme. To, ako bude náš vstup vyzerať a všetky podmienky chceme mať dohodnuté do konca leta. Veríme, že to bude ďalší impulz na to, aby cestujúci ešte viac dávali prednosť modernej železničnej doprave a celkovo systému verejnej dopravy v rámci Bratislavského samosprávneho kraja a hlavného mesta Bratislavy. Po našom vstupe sa tak bude dať našimi vlakmi cestovať aj s električenkou na MHD. Očakávame, že naše vlaky začnú ešte viac využívať aj obyvatelia mestských častí Podunajské Biskupice a Vrakuňa za svojimi cestami do škôl a práce. Na električenku sa bude dať cestovať v úseku medzi stanicami Kvetoslavov a Bratislava, hl. st.,“ hovorí Aleš Ondrůj, tlačový hovorca RegioJetu.
RegioJet bude v rámci IDS BK obsluhovať zastávky Bratislava-Hlavná stanica, Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Vrakuňa, Podunajské Biskupice, Rovinka, Nové Košariská, Miloslavov, Kvetoslavov zastávka, Kvetoslavov. V budúcnosti pribudnú na tejto trase dve nové zastávky, a to Martinský cintorín a Ružinov. Vlaková linka by mala byť prevádzkovaná v 15 minútových intervaloch počas špičky a 60 minútových intervaloch v ostatných časoch.
23. 6. 2017
System News 23-6-2017
13. 6. 2017
Dachser testuje nové riešenia pre distribúciu v centrách miest
Celosvetovým trendom 21. storočia je rast urbanizácie. Obrie mestské aglomerácie prinášajú veľké nároky na logistiku v mestách – takzvanú city logistiku. Na nových modeloch city logistiky sa už pracuje. Divízia pre výskumné a vývojové aktivity medzinárodného poskytovateľa logistických služieb Dachser testuje inovatívne riešenie. To umožní doručovať zásielky k zákazníkom v mestách bezpečne, rýchlo, spoľahlivo a navyše aj ekologickejšie než doteraz.
Veľké mestá čelia v dôsledku preplnenosti mnohým problémom, ktoré sa týkajú najmä dopravy: permanentná preťaženosť infraštruktúry, obmedzenia prístupu, nízkoemisné zóny, nedostatok parkovacích miest a mnoho iného. Jednou z veľkých výziev súčasnosti je aj zásobovanie centier veľkých miest. Nároky na logistiku v centrách miest zvyšujú napríklad aj malé obchody s minimom skladovacích plôch, ktoré potrebujú dodávať veľké množstvo tovaru v menších zásielkach, ale s vysokou frekvenciou doručovania. Ďalšími faktormi, ktoré ovplyvňujú mestskú logistiku, sú tiež stúpajúca individualizácia výroby a obchodu, ako aj väčšie a detailnejšie požiadavky zákazníkov.
Na nových modeloch mestskej logistiky spoločnosť Dachser dlhodobo pracuje a jej divízie pre výskumné a vývojové aktivity testuje inovatívne riešenie. Pilotný projekt, ktorý sa zameriava na tieto problémy veľkomiest zahájili v Paríži. „Každodenné dopravné zápchy sú pre Paríž také typické ako Eiffelová veža a robia toto mesto ideálnym pre projekt mestskej logistiky,“ hovorí Roman Stoličný, managing director a člen predstavenstva Dachser Slovakia, a dodáva, „každé ráno je mesto ochromené tristokilometrovou dopravnou zápchou. Dokonca ani privstať si a vyraziť na cesty včas už nie je stratégiou.“
Nová koncepcia spoločnosti Dachser pre dodávky tovaru do centra mesta zahŕňa napríklad vytvorenie mikrohubov, ktoré v noci prijímajú zásielky a vysielajú špeciálne nízkoemisné vozidlá pre zásobovanie tzv. posledné míle do obchodov a nákupných centier v meste. V rámci parížskeho projektu sa testuje, ako by mala mestská distribúcia vyzerať v budúcnosti s ohľadom na zníženie počtu prístupových ciest do mesta a stále viac obmedzujúce emisné limity. Jedným z možných riešení je v týchto podmienkach používať pre zásobovanie elektrické nákladné autá. Model zásobovania historického centra mesta s použitím elektromobilov sa už osvedčil v španielskom meste Malaga. Pilotný projekt „City Center Ecological Distribution“ tu zaviedla spoločnosť Dachser Spain. Elektromobil El Carrito zabezpečuje v Malage rozvoz balíkových zásielok v úzkych stredovekých uličkách, kde sa nachádza asi 14 % všetkých obchodov tohto mesta.
Projekt spoločnosti Dachser v Paríži teraz testuje podobný model využívania elektromobilov aj vo väčšom meradle. V prípade, že sa elektrické vozidlá stanú preferovaným spôsobom doručovania v centrách veľkých miest, bude nutné vytvoriť aj potrebnú infraštruktúru. Elektrické nákladné autá najazdia okolo 100 km, než sa musia znova dobiť. To samo o sebe prináša nový pohľad na umiestnenie mikrohubov.
„Pracujeme na súbore nástrojov, ktoré ponúkajú nový prístup k súčasným výzvam mestskej logistiky. Zatiaľ čo sa učíme a experimentujeme v Paríži, zbierame tiež skúsenosti v ďalších mestách, napríklad v Kodani a Stuttgarte. Zaujímavou súčasťou experimentu priamo v teréne je tiež doručovanie pomocou nákladných elektro-bicyklov,“ hovorí Roman Stoličný a uzatvára, „očakávame, že vďaka nášmu projektu budeme schopní vytvoriť udržateľné riešenia a priaznivé vyhliadky do budúcnosti, a to nielen v Paríži.“
Nestlé umí automatizovaně zpracovat PDF objednávky s pomocí služby PDF2EDI
Brno, 8. června 2017 - Společnost Nestlé využívá se svými zákazníky elektronickou výměnu dokladů EDI ve strukturovaných datech pro jejich bezpapírové a automatizované zpracování. EDI komunikaci však dosud nevyužívají všichni zákazníci. S pomocí řešení ORION EDI od CCV Informační systémy (rozšířené o službu PDF2EDI) začalo Nestlé jako první na českém trhu automaticky zpracovávat PDF objednávky od společnosti Kaufland, a to bez potřeby ručního přepisování do systému. Došlo tak k podstatnému zjednodušení a zpřesnění výměny dat s jedním z nejvýznamnějších zákazníků, řetězcem Kaufland.
Nestlé prostřednictvím EDI komunikace („Electronic Data Interchange“) denně přijímá a odesílá stovky dokladů, které je třeba rychle a bezchybně zpracovat pro zajištění obchodních a logistických procesů s odběrateli. EDI komunikace tvoří položkově přes polovinu všech objednávek a zůstává pro Nestlé preferovanou volbou u většiny odběratelů - od retailových partnerů až po farmaceutické velkoobchody.
Řešení ORION EDI od CCV Informační systémy ale Nestlé Česko nevyužívá jenom na výměnu strukturovaných dat z objednávek, faktur a dalších dokladů. V roce 2015 se společnost zaměřila na vydané faktury a díky projektu elektronické fakturace archivuje nyní 100 % těchto daňových dokladů elektronicky pomocí konsolidačního centra ORION. Všechny podoby vydaných daňových dokladů (faktura, dobropis, vrubopis, aj.) jsou zároveň zpracovány dle platné legislativy.
Cestou k úsporám se stala konverze z PDF do EDI
Další fáze elektronizace se zaměřila právě na objednávky významných zákazníků. Mimo formát EDI získává Nestlé objednávky ve strukturované podobě také z vlastního nákupního portálu nebo z mobilní aplikace. Celkově tak již nyní zpracovává elektronicky 78 % objednávek. Zbývající pětina však stále nabízí významný prostor ke zlepšení.
„Cílem projektu byla automatizace zpracování objednávek od zákazníka Kaufland s vysokou spolehlivostí. Tohoto cíle bylo jednoznačně dosaženo. Po implementaci služby PDF2EDI se vytížení obsluhy snížilo o dvě třetiny a vidíme v ní potenciál i pro zapojení dalších zákazníků,“ říká Pavel Golasík, EDI and Customer Service Support ve společnosti Nestlé Česko.
Pro danou potřebu EDI poskytovatel navrhl funkční řešení PDF2EDI pro konverzi dat z PDF objednávky do EDI zprávy ORDERS. Tu je informační systém SAP schopný načíst s minimálními nutnými úpravami, což byla také jedna z podmínek projektu.
CCV Informační systémy je na tuzemském trhu jediným EDI poskytovatelem, který dodává konverzi (vytěžování) informací z e-mailových PDF objednávek do strukturovaných dat (EDI zpráv ORDERS). Využití služby PDF2EDI je nezávislé na odběrateli nebo na používaném podnikovém systému.
„Dodavatelům to přináší možnost přímého načtení dokladů do svého podnikového systému bez manuálního přepisování dat a s tím spojených chyb, a to za využití již existujícího datového EDI rozhraní. Jednoduše a bez dalších vícenákladů,“ říká David Reichel, ředitel divize CCV eBusiness.
Samotná spolupráce mezi Nestlé a CCV Informační systémy probíhala hladce, osvětluje Pavel Golasík: „Stejně jako u ostatních projektů realizovaných společně s CCV je vysoce hodnocena spolehlivost, flexibilita, náhled na požadované řešení a konstruktivní připomínky v průběhu projektu. Důležitým faktorem byly samozřejmě i přijatelné náklady a včasnost dodání řešení, “ dodává Golasík za Nestlé Česko.
Jak konverze PDF objednávek funguje?
Princip je přitom jednoduchý. V e-mailové schránce, kam zákazník dodavateli své PDF objednávky posílá, je nastaveno pravidlo, které tyto zprávy automaticky přepošle do systému ORION. Ten dokument zpracuje a na základě získaných dat vytvoří EDI zprávu ORDERS, kterou odešle do informačního systému dodavatele jako jakoukoli jinou EDI objednávku. Služba ORION dokonce rozpozná, zda jde o standardní objednávku nebo o tzv. změnovou objednávku, kterou procesně zpracuje jinak.
Celý systém má pojistku. Pokud by se data z PDF souboru nepodařilo převést, je upozorněna obsluha, která má možnost objednávku v aplikaci ORION ručně upravit. Od začátku spuštění projektu (leden 2017) však v Nestlé k takové situaci nedošlo, spolehlivost služby je tedy 100%.
LOGISTIKA POSLEDNEJ MÍLE CITYLOGIN - FM LOGISTIC A JEJ KLIENTI SA ZAVÄZUJÚ K ČISTEJ LOGISTIKE
Spoločnosť FM Logistic, popredný poskytovateľ komplexnej logistiky, vyvinula v roku 2014 koncept Citylogin, udržateľné a efektívne riešenie mestskej logistiky. Cieľom konceptu je obmedziť dopad distribúcie na centrá veľkých miest (znečistenie, hluk, dopravná zápcha…). Pracuje so skladmi umiestnenými za hranicami centier miest a s vozidlami s ekologickým pohonom.
Prvým mestom, ktoré obmedzilo vjazd vozidiel s bežnými pohonnými hmotami do historického centra, a teda ťaží z výhod konceptu Citylogin, bol Rím. FM Logistic v súčasnosti, s ohľadom na potreby svojich zákazníkov, rozvíja riešenie v ďalších mestách v Taliansku, Španielsku, Poľsku, Rusku, vo Francúzsku i v Českej republike.
Citylogin sa rozširuje po Taliansku
V rámci projektu pre spoločnosť Sephora sa Citylogin po Ríme rozšíril i na centrum Milána. Popri tejto spolupráci tu FM Logistic podpísala novú zmluvu so skupinou Carrefour. Predmetom sú dodávky suchého tovaru do obchodov Carrefour Express, ktoré sa nachádzajú v srdci hlavného mesta Lombardie, v obmedzenej dopravnej zóne. Distribúcia je organizovaná v spolupráci s talianskym dopravcom Mag.di. Hybridné vozidlá (Fuso Canter) uskutočňujú tri otáčky denne. V rámci siete selektívneho reťazca s parfémami bude v blízkej dobe spustený koncept tiež v centre Turína.
Príklad zo Španielska, z Madridu po Bilbao
V Madride prevádzkuje od konca roka 2016 FM Logistic v spolupráci s dopravcom Ontime Logística Integral flotilu 14 elektrických, hybridných a CNG vozidiel. Uskutočňuje zvozy domácností i obchodov. Tovar, určený pre centrum mesta, je uložený v 14 km vzdialenom prekladisku. Najviac závozov je realizovaných pre spoločnosť Lidl.
FM Logistic tiež nedávno získala dotácie z Európskej únie, aby otestovala elektrické trojteplotné vozidlá s kapacitou 10 až 12 paliet, ktoré sú prispôsobené mestskej distribúcie.
Ďalším mestom, kde sa Citylogin úspešne rozvíja je Bilbao. Po viacerých testoch zásobuje FM Logistic obchodné reťazce Lidl novými vozidlami prispôsobenými pohybu po meste.
Luxusný tovar a farmaceutické produkty na východe
FM Logistic je od roku 1994 aktívna na ruskom trhu. Od začiatku roku 2017 rozvíja spoločnosť v centre Moskvy koncept Citylogin pre popredné luxusné značky. Tovar z Francúzska putuje letecky z francúzskeho Roissy do ruského hlavného mesta. Odtiaľ je odvážaný do jedného zo skladov FM Logistic. Vlastná distribúcia je potom riadená dodávkami Iveco CNG. Tie sú špeciálne vybavené pre distribúciu luxusného tovaru (dvojité bezpečnostné dvere, vystužené okná, alarm, nepretržité sledovanie GPS…).
V Poľsku, kde spoločnosť pôsobí od roku 1995, testuje pod svojou značkou FM Health distribúciu farmaceutických výrobkov v historickom centre Varšavy. Závozy sú uskutočňované elektrickým vozidlom Nissan e-NV200, špeciálne navrhnutým na prepravu citlivých výrobkov.
Citylogin prichádza do Paríža
FM Logistic je zapojená do mnohých mestských distribučných projektov. Na základe projektovej výzvy parížskej radnice, vydanej minulý rok spolu s Paris&Co, predstavila spoločnosť, v partnerstve so Sogaris, inovatívny projekt doručovania čerstvých produktov z logistického zázemia mimo centrum hlavného mesta.
6. januára podpísala naviac FM Logistic v Paríži kódex udržateľnej mestskej logistiky (LUD). Cieľom kódexu je zladiť v rámci moderného logistického systému jeho ekonomickú stránku so zdravými životnými zásadami.
Čoskoro tak bude v juhovýchodnej časti Paríža sprevádzkované prekladisko prispôsobené konceptu Citylogin.
Dachser otvoril nový sklad neďaleko Linzu
Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser otvoril vo svojom logistickom centre v Hörschingu neďaleko rakúskeho Linzu nový sklad. Ten bude slúžiť pre kontraktnú logistiku a jeho skladovaciu a logistickú plochu tvorí 10 000 m2 vrátane 20 000 paletových miest. Dachser do tejto pobočky investoval približne 10 miliónov eur a vytvorí až 30 nových pracovných miest. Nové a väčšie priestory umožnia ešte efektívnejšie využitie blízkej slovenskej pobočky v Lozorne. Z tej prúdi tovar do Rakúska i z neho každý deň prostredníctvom priamej linky zbernej služby.
Z Hörschingu vie teraz Dachser ponúknuť všetky služby z jediného miesta: skladovanie, kontraktnú logistiku podľa požiadaviek zákazníka a súčasne tiež priame spojenie s ucelenou európskou prepravnou sieťou a s leteckou a námornou dopravou prostredníctvom divízie Air & Sea Logistics.
Slávnostné otvorenie nových priestorov, ktorého sa zúčastnilo približne 170 hostí, zahájil Bernhard Simon, CEO spoločnosti Dachser. „Nový sklad je ďalším míľnikom v rozširovaní našej rakúskej siete. Jeho význam však ďaleko presahuje hranice krajiny – ako európsky logistický uzol je Dachser Rakúsko základným pilierom v celosvetovej sieti Dachser,“ uviedol Bernhard Simon vo svojej otváracej reči.
Počas slávnostného otvorenia prehovoril tiež Günter Hirschbeck, Managing Director Dachser Austria European Logistics: „V novom sklade sme zaviedli logistické koncepty a zákaznícke riešenia, vďaka ktorým prepájame naše divízie European Logistics a Air & Sea Logistics. V Dachser toto riešenie nazývame Interlocking a naši zákazníci z týchto integrovaných procesov profitujú. Ako rodinná firma máme v tomto regióne úzke väzby a prostredníctvom pobočky v Hörsching vytvoríme asi 30 nových pracovných miest.“
Logistické centrum v Hörschingu, otvorené v roku 2008, má tranzitný terminál veľký 8 000 m2 a jeho súčasťou je aj štvorposchodová kancelárska a administratívna budova. Nový sklad bol postavený na existujúcom tranzitnom termináli, pričom areál ponúka priestor pre ďalšie rozširovanie.
Digitalizácia a virtuálna realita v Linzi
Hostia, ktorí sa zúčastnili na slávnostnom otvorení, mali príležitosť nasadiť si okuliare pre virtuálnu realitu a ponoriť sa do 3D vizualizácií skladových procesov. Tieto okuliare, ktoré ponúkajú snímky vo vysokom rozlíšení a umožňujú virtuálnu prehliadku skladu, zlepšujú transparentnosť procesov a ponúkajú istotu správneho plánovania. V závere akcie sa diskutovalo na tému digitalizácie v logistickom sektore, ktoré viedol profesor Sebastian Kummer, predseda Inštitútu pre riadenie dopravy a logistiky z Viedenskej univerzity ekonomiky a obchodu, a Bernhard Simon.
S desiatimi pobočkami má Dachser v Rakúsku silnú sieť, vďaka ktorej hrá dôležitú úlohu aj v rámci európskeho logistického uzla pre Európu, pričom pobočka Hörsching doručuje presne načasované zásielky po celom kontinente.
Prologis ako prvý na českom trhu získava najvyššie ocenenie BREEAM
Hodnotenie „Outstanding“ potvrdzuje pozíciu spoločnosti Prologis ako priekopníka výstavby udržateľných, energeticky efektívnych logistických nehnuteľností
Praha (6. júna 2017)
Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil, že budova s rozlohou
33 700 metrov štvorcových, ktorú postavil na mieru v Prologis Park Prague-Rudná pre českého predajcu športových potrieb Sportisimo, je prvou logistickou nehnuteľnosťou v Českej republike ocenenou najvyšším stupňom akreditácie BREEAM. V rámci regiónu strednej a východnej Európy ide ešte len o druhú takú budovu s týmto hodnotením.
BREEAM je popredná svetová metóda pre posudzovanie trvalej udržateľnosti projektov z oblastí infraštruktúry a stavebníctva. Najvyššie hodnotenie „Outstanding“ sa podľa nej udeľuje, ak posudzovaná stavba dosiahne skóre vyššie ako 85 percent v niekoľkých kľúčových kategóriách, ako sú správa, využitie pôdy a ekológia, zdroje a energie, spoločenský alebo ekonomický prínos, doprava či inovácie.
Budova 18, ktorá bola dokončená v tomto roku, získala v konečnom hodnotení BREEAM skóre 88,1 percenta. To svedčí nielen o jej šetrnosti k životnému prostrediu, ale aj o významných prevádzkových úsporách, ktoré umožňuje. Denná spotreba pitnej vody bola znížená o 56 percent, u spotreby primárnej energie došlo k obmedzeniu o 20 percent za hranicu najprísnejších regulácií.
Hospodárenie s energiami je priebežne kontrolované najmodernejšími meracími systémami, vodovodné potrubie je vybavené systémom detekcie úniku.
„Táto akreditácia je dôkazom inovácií, kvality a citu pre detail, ktoré Prologis prináša pri navrhovaní a realizácii celej svojej výstavby,“ povedal David Jakeš, senior projektový manažér spoločnosti Prologis v Českej republike. „Úzka spolupráca so spoločnosťou Sportisimo v priebehu celého projektu nám umožnila splniť špecifické požiadavky zákazníka a dodať mu úplne novú prvotriednu budovu, ktorá zvyšuje spokojnosť zamestnancov a zároveň prináša značné úspory nákladov.“
Distribučné centrum pre Sportisimo pozostáva z dvoch obdĺžnikových hál napojených z oboch strán k pôvodnej budove. Počas výstavby boli aplikované prísne požiadavky na trvalú udržateľnosť aj bezpečnosť tak, aby došlo k zamedzeniu akéhokoľvek znečistenia či ohrozenia na zdraví a bezpečnosti. Stavebné materiály boli vyberané na základe analýzy nákladov životného cyklu. Množstvo vytváraného odpadu bolo minimalizované vďaka recyklácii jeho veľkého podielu.
Interiér bol navrhnutý s osobitným zameraním na komfort všetkých užívateľov budovy. K tomu prispieva možnosť regulácie teploty, prísun prirodzeného svetla a čerstvého vzduchu prostredníctvom ventilácie či regulácia hluku. Šetrnosť k životnému prostrediu reflektuje tiež okolie stavby. Nechýbajú veľké zelené plochy s biodiverzitou a prirodzené miesta výskytu rôznych živočíchov.
V Prologis Park Prague-Rudná sa nachádza 18 budov s celkovou plochou 213 000 metrov štvorcových. Park ponúka prvotriedne distribučné priestory v blízkosti diaľnice D5, 20 minút od centra Prahy.
Ak chcete pridať svoj príspevok do rubriky Média monitor spracujte anotáciu podľa vzorovej štruktúry a zašlite ju na adresu logistika@va1.sk
Ak chcete pridať autorský príspevok zašlite text vo formáte PDF alebo DOC na e-mail: logistika@va1.sk
K príspevku zašlite názov príspevku aj v anglickom jazyku, stručnú anotáciu, kľúčové slová (dôležité pre vyhľadávanie) a fotografiu autora alebo ilustráciu.
Zobraziť vzorovú štruktúru príspevku.
CROWDFUNDING - je financovanie z mikrozdrojov. Logistický monitor zhromažďuje pre Vás informácie už 20 rokov BEZPLATNE. Pomôžte tomuto projektu dobrovoľnou čiastkou, ktorú pošlete na účet: Tatrabanka a.s. Žilina 2629410129/1100, IBAN: SK5O 1100 0000 0026 2941 0129. Ďakujeme.