12. 1. 2017



# 157 | 2. TÝŽDEŇ | ROK 2017
Tesco ohlásilo výstavbu nového distribučného centra, Trh investičných nehnuteľností má za sebou rekordný rok, Ministerstvo dopravy spustilo Národný systém dopravných informácií,Singapurský fond GIC ukončil akvizíciu spoločnosti P3
11. 1. 2017

 NEWSLETTER Č. 5


Nový Colný kódex Európskej únie zavádza status Schváleného hospodárskeho subjektu, aby posilnil bezpečnosť pohybu tovaru v regióne. Má tiež iný cieľ: zanechanie papierových a prechod na plne elektronické vyhlásenia do roku 2020.

Obraz colného úradníka, ktorý riadi balíky s kopou papierov v rukách a ručne pečiatkuje prihlášky je teraz už minulosťou. S novým Colným kódexom únie (UCC), ktorý vstúpil do platnosti 1. mája 2016, prechádza Európska únia hĺbkovými reformami na uľahčenie obchodovania so zvyškom sveta. „Bolo treba nahradiť starnúcu a procedurálnu legislatívu, ktorá bola z roku 1992,“ vraví Ives Taelman, riaditeľ Colných a daňových činností spoločnosti GEFCO.
Zvýšená bezpečnosť so statusom Schváleného hospodárskeho subjektu
Nový kódex EÚ zdôrazňuje bezpečnosť pohybu tovaru tým, že zavádza status Schváleného hospodárskeho subjektu (AEO). Od teroristických útokov v septembri 2001 sa bezpečnosť stala hlavnou obavou Svetovej colnej organizácie, ktorá implementovala štandardy programu SAFE v roku 2005, aby zabránila teroristickým činom, ktoré využívajú výhodu tradičných medzinárodných obchodných ciest. Na zvýšenie efektívnosti štandardy programu SAFE viedli k vytvoreniu statusu schváleného hospodárskeho subjektu (AEO) v roku 2008. Napriek tomu však jeho výhody pre priemyselné podniky a subjekty zostali nejasné.
Novým colným kódexom Európska únia zaviedla potrebu statusu AEO pre medzinárodnú expanziu. Schválení nositelia profitujú z rôznych výhradných podmienok, ktoré uľahčujú ich colné a daňové postupy, zatiaľ čo im umožňujú prijímať povolenia, znižovať celkovú záruku na pokrytie colných dlhov, dostávať predbežné upozornenia o colnej kontrole tovaru a vyberať si miesto takýchto kontrol. „Nové kritériá certifikácie sprísnia požiadavky na získanie statusu AEO: preverované subjekty musia preukázať svoje schopnosti a skúsenosť,“ vysvetľuje Ives Taelman. Výmenou za výhody poskytnuté týmto statusom musí AEO poskytnúť viac informácií pri každom kroku logistického postupu. To umožňuje zlepšiť sledovanie tovaru, najmä pri lietadle alebo lodi.

Koniec papierových formulárov
Druhá veľká zmena sa týka zavedenia colných vyhlásení v papierovej forme, ktoré sa stanú 100 % elektronickými od 31. decembra 2020 (pozri kolónku nižšie). Európske colné úrady sa snažia uľahčiť pohyb tovaru a v dôsledku toho zaistiť rast v rámci Únie. Colné úrady majú v úmysle podporiť sledovanie tovaru. „Cieľom je, aby sa všetky členské štáty delili o rovnaké informácie prostredníctvom spojeného a centralizovaného systému, čo umožní dokonalú prehľadnosť tovaru, ktorý vstupuje do Európy alebo ju opúšťa, a to v skutočnom čase,“ vraví Thomas Marin, colný a daňový analytik spoločnosti GEFCO.
Centralizované colné povolenia
Nový Colný kódex únie predstavuje prevrat v zavádzaní nového princípu: do roku 2020 separuje obeh dovozných a vývozných vyhlásení od obehu hmotného tovaru. Doteraz museli colné procesy prebehnúť na mieste príchodu tovaru, čo nútilo schválené subjekty ako spoločnosť GEFCO pokrývať čo najviac územia, ako to bolo možné, aby splnili potreby priemyselných zákazníkov. „S centralizovaným colným úradom a poplatkami sa umožňuje predloženie všetkých obežníkových dokumentov jednému colnému úradu, ktorý bude kontrolovať elektronické vyhlásenia bez ohľadu na geografickú polohu tovaru,“ vysvetľuje Thomas Marin.

10. 1. 2017

 Prologis kúpil M0 Central Business Park v Maďarsku

Portfólio Prologisu v Budapešti sa rozrástlo o 31 443 metrov štvorcových distribučných priestorov

BUDAPEŠŤ (10. januára 2017) – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, oznámil, že Prologis European Properties Fund II (PEPFII) kúpil od IDI Gazeley M0 Central Business Park v Maďarsku.
Dve novo zakúpené budovy s celkovou rozlohou 31 443 metrov štvorcových sú 100 % prenajaté a stanú sa súčasťou priliehajúceho Prologis Park Budapest-Sziget, ktorý je prenajatý z 98 % a v súčasnosti zahŕňa osem budov s plochou 150 000 metrov štvorcových.
Park sa nachádza juhovýchodne od Budapešti vo vyhľadávanej priemyselnej zóne Szigetszentmiklós, ktorá má cez obchvat M0 priame napojenie na tuzemské aj medzinárodné cestné siete.
Medzi zákazníkov novo kúpených budov sa týčia mená, ako sú napríklad Easi Uplifts, FM Logistics, Quality Logistics Management, United Performance Metals CEE alebo UTi Hungary.
„Szigetszentmiklós je pre nás na budapeštianskom trhu kľúčovou lokalitou. V uplynulých 18 až 24 mesiacoch sme tu zaznamenali silnú nájomnú aktivitu,“ povedal senior viceprezident a riaditeľ Prologisu pre Maďarsko Laszlo Kemenes. „Táto akvizícia nám dáva plnú kontrolu nad parkom a očakávame, že nám poskytne nové príležitosti na vytvorenie pridanej hodnoty v budúcnosti,“ dodal.
Transakciu sprostredkovala spoločnosť JLL.
Prologis je s viac ako 640 000 metrami štvorcovými logistických priestorov v deviatich priemyselných parkoch hlavným poskytovateľom distribučných priestorov v Maďarsku (k 20. decembru 2016).

28. 10. 2016

 GEFCO Slovakia plánuje prijať nových zamestnancov do štvrtej víkendovej zmeny ponúka 63 % štandardnej mzdy za dva dni práce
Bratislava, 28. október 2016 – GEFCO Slovakia, ako jeden z popredných lídrov na trhu logistiky, v súčasnosti zamestnáva viac 620 zamestnancov na 10-tich pobočkách po Slovensku. Tento počet by sa však mal už onedlho navýšiť o nových zamestnancov, ktorých spoločnosť plánuje prijať do štvrtej víkendovej zmeny.
Impulzom pre otvorenie štvrtej pracovnej zmeny v trnavskej pobočke GEFCO Slovakia bolo odštartovanie kampane pre nábor na štvrtú pracovnú víkendovú zmenu v PSA Peugeot Citroën v Trnave. „Štvrtá pracovná zmena bude príjemné privyrobenie si pre študentov alebo zamestnancov pracujúcich na čiastočný úväzok. Záujemcovia získajú pri práci cez víkend zaujímavých 63 % zo mzdy, ktorú inak dostanú zamestnanci na ostatných zmenách v priebehu celého pracovného týždňa,“ vysvetľuje Zuzana Staníková, HR manažérka GEFCO Slovakia a dodáva: „zoznam aktuálnych otvorených pozícií je k nahliadnutiu na našich webových stránkach (www.gefco.sk), kde sa uchádzači môžu prihlásiť do výberového konania.“

Štvrtá pracovná zmena ponúka viacero pracovných pozícií
Spoločnosť GEFCO Slovakia plánuje do štvrtej víkendovej zmeny obsadiť viaceré pracovné pozície, najmä však Vodičov vysokozdvižných vozíkov, Skladových operátorov a Vodičov expedície nových vozidiel. Pre potenciálnych zamestnancov môže byť lákadlom voľný pracovný týždeň, keďže pracovná doba štvrtej zmeny je počas víkendov. GEFCO Slovakia záujemcom okrem toho ponúka množstvo benefitov ako 13. plat, možný mesačný bonus, stravné lístky s nadštandardným príspevkom od zamestnávateľa, športovo-relaxačné poukážky, náborový príspevok a mnohé iné. „Všetci záujemcovia sa v priebehu pracovného pohovoru zoznámia s benefitmi, ktoré ponúkame. Verím, že náš sociálny program a zamestnanecké benefity oslovia širokú verejnosť,“ dodáva Staníková.
Spolupráca medzi spoločnosťami GEFCO Slovakia a PSA Peugeot Citroën je úzko prepojená. Kým skupina PSA Peugeot Citroën zastrešuje výrobu nových vozidiel, GEFCO Slovakia zabezpečuje od postavenia trnavskej automobilky logistiku týchto vozidiel.

27. 10. 2016

 Zákazníci Dachser Slovakia nahliadli pod pokrievku viedenského letiska
Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser Slovakia zorganizoval
pre svojich obchodných partnerov exkurziu na viedenské letisko Schwechat a do svojej rakúskej pobočky Dachser Himberg. Účastníci celodennej akcie sa mohli sami presvedčiť, ako funguje prepojenie leteckých a pozemných prepráv, tzv. Dachser Interlocking.

Prvá časť programu sa odohrávala na letisku, kde mala skupina možnosť prezrieť si prostredie cargo terminálu. Účastníci sa dozvedeli, akými bezpečnostnými procesmi musí tovar
po privezení na letisko prejsť, pozreli sa do exportnej a importnej haly a pozreli si celý proces balenia tovaru. Veľký záujem potom vzbudil výklad o špecifických oblastiach leteckej dopravy, ako sú napríklad preprava živých zvierat a preprava nebezpečného nákladu. Nasledovala prehliadka komerčnej časti letiska, kde návštevníci spoznali kompletnú procedúru odbavovania lietadiel a získali aj veľa zaujímavých informácií o samotnom viedenskom letisku.
Druhá časť programu bola venovaná prehliadke rakúskej pobočky Dachser Himberg. Logistickí odborníci firmy si pre svojich hostí pripravili prednášku zameranú na tému Dachser Interlocking – prepojenia pozemnej, leteckej a námornej prepravy. Na mieste si mohli prezrieť, ako funguje optimalizovaný príjem a odosielanie zásielok na termináloch zbernej služby
a ako sa prepravné linky disponujú a plánujú.
„Naše pobočky pozemnej prepravy, ako je Dachser Himberg, ktoré odosielajú zásielky
do všetkých kútov Európy, doslova pripomínajú letiskový terminál. Desiatky presne naplánovaných liniek sú priraďované k nákladovým rampám rovnako ako lietadlá
k zodpovedajúcim bránam,“ hovorí Roman Stoličný, managing director a člen predstavenstva Dachser Slovakia, a dodáva, „som veľmi rád, že sme našim zákazníkom mohli ponúknuť túto zaujímavú návštevu, ktorá im ukázala letisko, aj našu pobočku Himberg vrátane miest, kam sa bežne človek nemá možnosť dostať. Verím, že si vďaka tomu odnášajú jasnú predstavu
o tom, čo sa deje s ich tovarom pri leteckej preprave a ako s ich zásielkami pracujeme
na našich pobočkách pozemných prepráv.“

26. 10. 2016

 Prologis zahajuje výstavbu štvrtej budovy v Štetíne

Budova s veľkosťou 9 200 metrov štvorcových vo výstavbe
60 percent priestorov vopred prenajatých medzinárodnej nábytkárskej spoločnosti

Varšava, 26. októbra 2016 – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti priemyselných nehnuteľností, dnes oznámil, že začal špekulatívnu výstavbu novej budovy s celkovou rozlohou 9 200 metrov štvorcových v Prologis Park Szczecin. Táto budova je zo 60 percent vopred prenajatá medzinárodnej nábytkárskej spoločnosti, ktorá tak bude mať v parku celkovo k dispozícii 19 600 metrov štvorcových vrátane priestorov v novej budove. Dokončenie výstavby je plánované na prvý štvrťrok roku 2017.
„Táto nová budova bude disponovať zvýšeným počtom brán a opačným rozponom stĺpov a bude prispôsobená pre distribučné operácie. Na prianie zákazníka sme inštalovali viac nakladacích mostíkov pre hladší priebeh nakládky a vykládky,“ povedala viceprezidentka a riaditeľka pre výstavbu Prologis v Poľsku Ewa Zawadzka. „Zákazníci oceňujú výhody tohto parku a vďaka veľkému dopytu sme mohli park rýchlo rozšíriť,“ doplnila Ewa Zawadzka.
Prologis Park Szczecin je moderný distribučný park s tromi budovami s celkovou rozlohou 80 700 metrov štvorcových v severozápadnom Poľsku. Park, ktorý sa nachádza v priemyselnom areáli Goleniów pri diaľnici S3, necelých 70 km od prístavu Świnoujście, 40 kilometrov východne od hraníc s Nemeckom, 35 kilometrov severovýchodne od centra Štetína a sedem kilometrov juhozápadne od letiska Goleniów, je ideálnym distribučným miestom pre oblasť západnej Európy a Škandinávie.
Prologis je vďaka viac ako 4,4 miliónom metrov štvorcových logistických a priemyselných plôch a pôsobnosťou v štyroch krajinách regiónu popredným poskytovateľom distribučných priestorov v strednej a východnej Európe (k 30. septembru 2016).

20. 10. 2016

 Prologis oznamuje výsledky za tretí štvrťrok v Európe

Obsadenosť vzrástla na 96,1 percent
Zahájenie novej výstavby 291 000 metrov štvorcových, z čoho je 69 percent stavaných na mieru

AMSTERDAM, 20. októbra 2016 – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil svoje výsledky za tretí štvrťrok v Európe.

Prevádzkové výsledky
Prologis Europe zakončil tretí štvrťrok s 96,1 percentnou obsadenosťou, čo znamená nárast o pol percenta oproti druhému štvrťroku. Spoločnosť podpísala v treťom kvartáli nové nájomné zmluvy na celkom 549 130 metrov štvorcových, teda takmer dvojnásobne viac ako v rovnakom období minulého roka.
Ku koncu tretieho štvrťroka mala spoločnosť podiel, či už v podobe úplného vlastníctva, alebo ako spoločný investičný podnik, v nehnuteľnostiach a developerských projektoch v Európe s celkovou plochou 16,6 miliónov metrov štvorcových.
„Počiatočný šok z Brexitu sa počas leta vstrebal, nálada zákazníkov zostala pozitívna a mala len veľmi malý alebo dokonca žiadny vplyv na transakcie,“ povedal prezident Prologis Europe Ben Bannatyne. „Vysoký dopyt zákazníkov prispel k tomu, že sa obsadenosť nášho európskeho portfólia dostala na rekordnú úroveň. Aj naďalej zaznamenávame nárast nájmov vo Veľkej Británii a aj v kontinentálnej Európe - predovšetkým v Nemecku, Holandsku a Českej republike,“ dodal Bannatyne.

20. 10. 2016

 Globálne logistické riešenia v oblasti konkurencieschopnosti služieb a internacionalizácie priemyselných zákazníkov

Courbevoie, Francúzsko, 20. október 2016. GEFCO, globálny aktér v oblasti priemyselnej logistiky a európska jednotka v automobilovej logistike, predstavuje svoju novú ponuku služieb zameranú na dodávateľský reťazec, kľúčový faktor konkurencieschopnosti svojich klientov.
Firmy potrebujú v dôsledku meniaceho sa a komplexného prostredia flexibilného a štruktúrovaného partnera, ktorý neustále poskytuje riešenia na optimalizáciu dodávky. Byť súčasťou rastovej stratégie svojho zákazníka je kľúčová priorita skupiny GEFCO. „Ambíciou GEFCO je vytvárať ponuky, ktoré spĺňajú potreby a špecifické požiadavky klientov, a podporovať ich rozvoj kombináciou konkurencieschopnosti a spoľahlivosti v celom dodávateľskom reťazci, vďaka čomu sa dodávateľský reťazec pretransformuje na hodnotový,“ oznamuje Emmanuel Arnaud, výkonný viceprezident pre predaj a marketing.

Transformácia dodávateľského reťazca na hodnotový
Riešenia GEFCO sú úplne pretvorené tak, aby spĺňali potreby internacionalizácie, hybkosti, konkurencieschopnosti a inovácie logistických organizácií, a poskytujú pridanú hodnotu každému prvku dodávateľského reťazca, čím zaručujú bezpečnosť a kontinuitu logistického toku klientov GEFCO ako na národnej, tak aj medzinárodnej úrovni.

Nová ponuka zahŕňa:

  • 3 úrovne služieb: CORE FREIGHT, INTEGRATED LOGISTICS, STRATEGIC-XPERT
  • 2 prepojené odbornosti: INDUSTRY SOLUTIONS, GEO-GATEWAYS
  • Ponuka prispôsobená na služby: ONE TIME SOLUTIONS

19. 10. 2016



# 152 | 42. TÝŽDEŇ | ROK 2016
Goodman vybuduje logistické centrum pre METRO GROUP v nemeckom Marle, Spoločnosť SAP investuje 2 miliardy eur do internetu vecí, Saxo Bank: Ako sa bude vyvíjať cena ropy do konca tohto roku?, DACHSER realizoval nadrozmernú prepravu po vodných cestách
18. 10. 2016

 Nové zmluvy v parku Prologis Park Teresin: NTA a Euro Pool System

Novo prenajatých 15 750 metrov štvorcových. Obsadenosť parku dosiahla 92 %, posledná voľná jednotka k dispozícii

VARŠAVA, 18. októbra 2016 – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil, že podpísal dve nové zmluvy na prenájom 15 750 metrov štvorcových vo svojom poľskom parku Prologis Park Teresin.
Tieto zmluvy obsahujú:

  • Prenájom 5 850 metrov štvorcových priemyselných plôch a kancelárií spoločnosti NTA. Tá poskytuje komplexné logistické služby pre papierenský priemysel a celkovo tak v parku využíva 11 850 metrov štvorcových.
  • Prenájom 9 900 metrov štvorcových priemyselných plôch a kancelárií spoločnosti Euro Pool System, ktorá je lídrom na trhu s vratnými obalmi v európskom dodávateľskom reťazci čerstvého potravinárskeho tovaru.

„V parku Prologis Park Teresin pôsobíme už päť rokov,” hovorí riaditeľ pre logistiku spoločnosti NTA, Leszek Garzombke. „Pre náš rast potrebujeme ďalšie priestory a expanzia v tomto parku bola vďaka jeho polohe a napojeniu na železničnú sieť do západnej Európy, Pobaltia a Ruska jasnou voľbou,“ dodáva Leszek Garzombke.
„Naša spoločnosť vstúpila na poľský trh v roku 2014,“ uvádza Julio Lázaro Badenas, manažér medzinárodnej prevádzky spoločnosti Euro Pool System. „Otvorenie servisného centra spätnej logistiky v Prologis Park Teresin plne zapadá do našej rastovej stratégie v Poľsku. Teraz tu budeme čistiť prepravky a poskytovať služby spätnej logistiky a budeme blízko našim zákazníkom,“ doplňuje Julio Lázaro Badenas.
V Prologis Park Teresin sa nachádzajú tri budovy s celkovou plochou takmer 160 000 metrov štvorcových. Tento moderný priemyselný areál je napojený priamo na železnicu a vďaka ceste DK92 a diaľnici A2 (kríženie trás pri meste Wiskitki) poskytuje výborné spojenie s národnými aj medzinárodnými obchodnými trasami.
„Tieto nové zmluvy sú príkladom veľkého dopytu po priestoroch v Prologis Park Teresin,” hovorí Kamila Pruk, senior leasing manažér spoločnosti Prologis v Poľsku. „Poloha parku spolu s jeho napojením na cestnú a železničnú sieť z neho učinila ideálnu voľbu pre firmy, ktoré chcú podporiť rast svojho biznisu ako v Poľsku, tak v zahraničí,“ dodáva Kamila Pruk.
Prologis je vďaka viac než 4,3 miliónom metrov štvorcových logistických a priemyselných plôch a pôsobnosti v štyroch krajinách regiónu jedným z popredných poskytovateľov distribučných priestorov v strednej a východnej Európe (k 30. júnu 2016).

14. 10. 2016



# 151 | 41. TÝŽDEŇ | ROK 2016
P3 uzavrel refinančnú dohodu v hodnote 1,4 miliardy eur, DACHSER: Cesta k trvalej udržateľnosti– logistika bez papierov, Expanzia Prologis Parku Bratislava vďaka vysokému dopytu, Otvorený úsek R2 odľahčí dopravu v Bánovciach nad Bebravou
13. 10. 2016

 Sony DADC expanduje v Prologis Park Pilsen-Štěnovice

PRAHA, 13. októbra 2016 – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil, že podpísal dve nové zmluvy so spoločnosťou Sony DADC. Firma, ktorá je jedným z najväčších dodávateľov digitálnych riešení a optických médií pre zábavný priemysel, vzdelávaciu sféru a oblasť informačných technológií, si celkom v parku Prologis Park Pilsen-Štěnovice prenajme 20 450 metrov štvorcových.
Tieto zmluvy obsahujú:

  • Predĺženie prenájmu 17 500 metrov štvorcových distribučných a kancelárskych plôch v budove 2,
  • prenájom ďalších 2 950 metrov štvorcových distribučných priestorov v budove 3. Sony DADC tak v parku bude mať prenajatých celkovo 38 500 metrov štvorcových.

„Neustále posilňujeme naše aktivity, a preto hrala lokalita pri našom rozhodovaní zostať v Prologis Park Pilsen-Štěnovice kľúčovú rolu,“ povedal Werner Gangl, riaditeľ spoločnosti Sony DADC v Českej republike. „Obzvlášť tiež oceňujeme služby správy nehnuteľností, ktoré pre nás Prologis zaisťuje, a vďaka ktorým sa môžeme naplno venovať ďalšiemu rastu nášho biznisu,“ dodal Gangl.
„Spolu s tým, ako sa región strednej a východnej Európy etabluje ako dôležitý hráč v sektoroch elektroniky a technológií, pozorujeme pokračujúcu expanziu firiem pôsobiacich na tomto trhu, čo vyvoláva nároky na ďalšie priestory pre logistické operácie,“ uviedol riaditeľ pre prenájom a výstavbu spoločnosti Prologis v Českej republike/na Slovensku Martin Baláž. „Našou prioritou je poskytovať klientom len tie najlepšie produkty a služby a tak ich podporovať v rozvoji ich biznisu,“ dodal Baláž.
Prologis Park Pilsen-Štěnovice, ktorý sa nachádza dva kilometre od centra Plzne, disponuje tromi budovami
s celkovou plochou 58 500 metrov štvorcových moderných logistických a distribučných priestorov. Vďaka svojmu napojeniu na diaľnicu D5 poskytuje výborné spojenie s národnými aj medzinárodnými obchodnými trasami.
Prologis je s viac ako 985 000 metrami štvorcovými logistických a priemyslových plôch jedným z popredných poskytovateľov distribučných priestorov v Českej republike (k 30. júnu 2016).

12. 10. 2016

 Great selection of CEE outstanding logistics and supply chain solutions TRANSLOG Connect Congress 2016


The number of top management representatives from all around CEE region at the TRANSLOG Connect Congress - taking place annually in November at the 5* CORINTHIA Hotel in Budapest - is in increasing year by year. TRANSLOG Connect, the number one networking business platform in CEE is bringing together leading logistics professionals and decision makers from the region to discuss key topics on logistics, transportation and supply chain management issues and to establish new partnerships.
Regional and international companies such as C.H. Robinson, Beiersdorf or Bacardi will convey state-of-the-art market insights to guarantee the quality of the agenda. In addition the organizer, TEG The Events Group, is working closely with more than 10 national logistics associations - including the Automotive Industry Association of the Slovak Republic, GS1 Slovakia - throughout Central Eastern Europe to ensure the regional scope of TRANSLOG Connect. Furthermore delegates will have the opportunity to visit the Mercedes-Benz plant near Budapest, attend case study presentations and pre-schedule one-to-one business meetings with major regional and international solution providers such as C.H. Robinson, DB Schenker, Gebrüder Weiss, EKOL Logistics, Vectura Consulting, Aptus Software, Honeywell and many more.
More about the event: www.translogconnect.eu
11. 10. 2016

 FM LOGISTIC SPONZOROM Click & Truck,
Kolaboratívné webové aplikácie, kde sa stretávajú DOPYTY VÝROBCOV A PONUKY prepravcu

Vo Francúzsku zostáva viac než 20% dostupnej kapacity nákladných automobilov nevyužitých, pričom v rovnakej chvíli sa rada priemyslových podnikov snaží nájsť partnerov pre svoje objemovo nižšie prepravy.
To byla myšlienka, ktorá predcházala vzniku Click & Truck, prvá BtoB on-line aplikácia, ktorá spojuje požiadavky výrobcov a dostupnej kapacity prepravcov v reálnom čase.
FM Logistic víta nové iniciatívy a trendy vo svojom odvetví a podporuje projekty, ktorých účelom je zjednodušiť spoluprácu medzi malými a strednými podnikmi a prinášať win-win riešenie.

Priemyslové podniky a prepravcovia: spoločný záujem a potreby
Pre malé a stredné priemyslové podniky je často náročné nájsť prepravcu pre nízke objemy (od 1 do 10 paliet), okrem toho je takáto preprava väčšinou i drahšia. Zohnať spoľahlivého, cenovo dostupného dodávateľa, ktorý je schopný poskytnúť v reálnom čase aktuálnu informáciu o stavu zásielky, je jednoduchší problém.
Dopravných spoločností, z nich 90% má menej než 10 zamestnancov, je vo Francúzsku takmer 40 000 a väčšina sa denne stretáva s nedostatočným vyťažením svojich vozidiel. Prázdne jazdy predstavujú viac než 20% z celkového počtu prepráv. To je pre malé spoločnosti, ktoré sa snažia udržať svoju ziskovosť, ale nemajú prístup k rôznorodému portfóliu zákazníkov, nemalý problém.
Riešenie? Click&Truck, nápad vznikol zo spojenia záujmov a potrieb obidvoch strán. Ako funguje? Dopyty výrobcov a dostupné kapacity dopravcov sú uložené do databázy, ktorých výkonný vyhľadávač je schopný zladiť aktuálnu ponuku s aktuálnou požiadavkou.

11. 10. 2016

 Dachser: cesta k trvalej udržateľnosti vďaka bezpapierovej logistike


Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser Slovakia zaviedol bezpapierový interný tok dokumentov. V súlade s princípmi trvalo udržateľného rozvoja sú odteraz interné materiály, fakturácia s centrálou a ďalšie dokumenty a
podklady zasielané v elektronickej podobe. Spoločnosť tak nadviazala na zavedenie elektronickej fakturácie s externými dodávateľmi, ktorú implementovala v minulom roku, a urobila ďalší krok k bezpapierovej logistike.
Medzinárodné skúsenosti logistického providera Dachser dokazujú, že svetovým trendom v dobe internetu a takmer neobmedzených možností elektronickej komunikácie a prenosu dát sú bezpapierové externé aj interné dátové toky. Takzvaná Dachser bezpapierová logistika umožňuje zredukovať spotrebu papiera na najnutnejšie minimum, čo so sebou nesie nielen významný ekologický aspekt, ale súčasne šetrí aj náklady na administratívu a tlač a v neposlednom rade tiež významne zrýchľuje komunikačné procesy. Výhodou je aj úspora priestoru, pretože všetky dokumenty sú uchovávané v elektronickom archíve.
„Digitalizácia toku interných materiálov je logickým pokračovaním našej stratégie smerujúcej k bezpapierovej logistike, ktorú sme zahájili už v minulom roku vo forme elektronickej fakturácie s našimi dodávateľmi. Táto výrazne prispela k zrýchleniu a väčšej transparentnosti účtovných procesov a znížila náklady na administratívu, tlačoviny aj poštovné,“ vysvetľuje Roman Stoličný, managing director a člen predstavenstva Dachser Slovakia, a dodáva, „našim zákazníkov priniesla zrýchlenie komunikačných procesov a väčšiu transparentnosť. Tento krok je zároveň plne v súlade s Dachser princípmi trvalo udržateľného rozvoja.“