6. 6. 2017

 Prologis ako prvý na českom trhu získava najvyššie ocenenie BREEAM
Hodnotenie „Outstanding“ potvrdzuje pozíciu spoločnosti Prologis ako priekopníka výstavby udržateľných, energeticky efektívnych logistických nehnuteľností
Praha (6. júna 2017)

Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil, že budova s rozlohou
33 700 metrov štvorcových, ktorú postavil na mieru v Prologis Park Prague-Rudná pre českého predajcu športových potrieb Sportisimo, je prvou logistickou nehnuteľnosťou v Českej republike ocenenou najvyšším stupňom akreditácie BREEAM. V rámci regiónu strednej a východnej Európy ide ešte len o druhú takú budovu s týmto hodnotením.
BREEAM je popredná svetová metóda pre posudzovanie trvalej udržateľnosti projektov z oblastí infraštruktúry a stavebníctva. Najvyššie hodnotenie „Outstanding“ sa podľa nej udeľuje, ak posudzovaná stavba dosiahne skóre vyššie ako 85 percent v niekoľkých kľúčových kategóriách, ako sú správa, využitie pôdy a ekológia, zdroje a energie, spoločenský alebo ekonomický prínos, doprava či inovácie.
Budova 18, ktorá bola dokončená v tomto roku, získala v konečnom hodnotení BREEAM skóre 88,1 percenta. To svedčí nielen o jej šetrnosti k životnému prostrediu, ale aj o významných prevádzkových úsporách, ktoré umožňuje. Denná spotreba pitnej vody bola znížená o 56 percent, u spotreby primárnej energie došlo k obmedzeniu o 20 percent za hranicu najprísnejších regulácií.

Hospodárenie s energiami je priebežne kontrolované najmodernejšími meracími systémami, vodovodné potrubie je vybavené systémom detekcie úniku.
„Táto akreditácia je dôkazom inovácií, kvality a citu pre detail, ktoré Prologis prináša pri navrhovaní a realizácii celej svojej výstavby,“ povedal David Jakeš, senior projektový manažér spoločnosti Prologis v Českej republike. „Úzka spolupráca so spoločnosťou Sportisimo v priebehu celého projektu nám umožnila splniť špecifické požiadavky zákazníka a dodať mu úplne novú prvotriednu budovu, ktorá zvyšuje spokojnosť zamestnancov a zároveň prináša značné úspory nákladov.“
Distribučné centrum pre Sportisimo pozostáva z dvoch obdĺžnikových hál napojených z oboch strán k pôvodnej budove. Počas výstavby boli aplikované prísne požiadavky na trvalú udržateľnosť aj bezpečnosť tak, aby došlo k zamedzeniu akéhokoľvek znečistenia či ohrozenia na zdraví a bezpečnosti. Stavebné materiály boli vyberané na základe analýzy nákladov životného cyklu. Množstvo vytváraného odpadu bolo minimalizované vďaka recyklácii jeho veľkého podielu.
Interiér bol navrhnutý s osobitným zameraním na komfort všetkých užívateľov budovy. K tomu prispieva možnosť regulácie teploty, prísun prirodzeného svetla a čerstvého vzduchu prostredníctvom ventilácie či regulácia hluku. Šetrnosť k životnému prostrediu reflektuje tiež okolie stavby. Nechýbajú veľké zelené plochy s biodiverzitou a prirodzené miesta výskytu rôznych živočíchov.
V Prologis Park Prague-Rudná sa nachádza 18 budov s celkovou plochou 213 000 metrov štvorcových. Park ponúka prvotriedne distribučné priestory v blízkosti diaľnice D5, 20 minút od centra Prahy.

Prologis je s viac ako jedným miliónom metrov štvorcových logistických a priemyselných priestorov vedúcim poskytovateľom distribučných nehnuteľností na území Českej republiky (k 31. marcu 2017).
1. 6. 2017



# 167 | 22. TÝŽDEŇ | ROK 2017
Sedany Volvo dorazia z Číny do Európy po novej železnici, VW Slovakia využíva najväčšiu etalovú 3D tlačiareň na svete, Prvý kvartál 2017 priniesol 70.000 metrov štvorcových novej plochy, PTG Slovakia spustila výrobu v P3 Parku Bratislava

31. 5. 2017

 Prologis prenajal špekulatívnu budovu na Slovensku len za osem týždňov po dokončení výstavby

Prologis Park Bratislava sa rýchlo rozširuje, aby vyšiel v ústrety vysokému dopytu zákazníkov
Bratislava (31. mája 2017)
Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil, že celkom prenajal novopostavenú špekulatívnu budovu s rozlohou 21 140 metrov štvorcových v Prologis Park Bratislava veľkoobchodníkovi s nábytkom.

Nájomná zmluva bola podpísaná len dva mesiace po dokončení výstavby.
Budova 15 bude zákazníkovi slúžiť ako distribučné centrum s umiestnením ideálnym pre spoločnosti pôsobiace v celom regióne strednej a východnej Európy a v Rakúsku. Transakciu sprostredkovala spoločnosť CBRE.
„Táto transakcia je známkou pokračujúceho trendu vysokého dopytu po priemyselných priestoroch v našom parku. Zákazníci majú záujem o benefity, ako je dostupnosť parku a jeho vybavenosť, rovnako tak kvalitnú infraštruktúru, ktorú Prologis všetkým svojim zákazníkom poskytuje,“ povedal Martin Stratov, senior manažér pre prenájom a výstavbu spoločnosti Prologis na Slovensku.
V Prologis Park Bratislava sa v súčasnosti nachádza 16 budov s rozlohou vyše 345 000 metrov štvorcových slúžiacich na výrobu a distribúciu. Ide o najväčší park spoločnosti Prologis v regióne strednej a východnej Európy, ktorý ponúka 66 000 metrov štvorcových pre ďalšiu výstavbu. Je situovaný 24 kilometrov východne od centra Bratislavy, dva kilometre od Senca a 16 kilometrov od medzinárodného letiska.
Prologis je s viac ako 530 000 metrami štvorcovými logistických a priemyselných priestorov hlavným poskytovateľom distribučných nehnuteľností na území Slovenska (k 31. marcu 2017).

4. 5. 2017



# 165 | 18. TÝŽDEŇ | ROK 2017
Súťaž TLDC vyzýva študentov na prevrat v logistike, Jungheinrich uzavrel finančný rok 2016 so silným rastom, DB Schenker zavádza nové "zelené" prepravné riešenia, Dachser získal majoritu v írskej firme Johnston Logistic

2. 5. 2017

 Dachser získal väčšinový podiel v írskej partnerskej firme Johnston Logistics
Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser sa stal majoritným akcionárom spoločnosti Johnston Logistics Ltd. a posilňuje tým svoju logistickú sieť v severozápadnej Európe.
„Naši zákazníci v Írsku profitujú z jednotných služieb, kvalitatívnych štandardov, pevných prepravných časov a z hustej siete pobočiek Dachser v celej Európe,“ hovorí Michael Schilling, COO Road Logistics spoločnosti Dachser. „V Johnston Logistics sme získali dobre zavedenú rodinnú firmu, s ktorou sme dlhodobo spolupracovali a dôverovali jej. Túto investíciu považujeme za skvelú príležitosť k ďalšiemu posilneniu našej dôležitej európskej siete.“
Albert Johnston, spoluzakladateľ spoločnosti Johnston Logistics, zostane akcionárom a managing directorom novej dcérskej spoločnosti Dachser v Írsku. „Írsky obrovský hospodársky rast robí z tejto krajiny kľúčový logistický región. Táto transakcia nám umožňuje ponúknuť našim zákazníkom celú škálu vysoko kvalitných služieb, ktorými je Dachser preslávený,“ hovorí Wolfgang Reinel, managing director European Logistics pre severnú a strednú Európu.
Od nadviazania partnerstva so spoločnosťou Dachser v roku 2007 využívala rodinná spoločnosť Johnston Logistics medzinárodné trhy a profitovala z denných liniek európskej pozemnej siete Dachser. Dachser organizuje prepravy pre Írsko na svojich pobočkách v Kolíne nad Rýnom v Nemecku a v Zevenaare v Holandsku. Na dennej báze funguje aj denné spojenie medzi Írskom a Spojeným kráľovstvom.

Spoločnosť Johnston Logistics založili v roku 1979 bratia Albert a Ivan Johnstonovi. Spoločnosť sa stala jedným z kľúčových logistických hráčov v Írsku, sústreďuje sa na írsky trh, ale obsluhuje tiež Spojené kráľovstvo. Johnston Logistics má v Írsku tri pobočky: Rathcoole blízkosti Dubline, Corku a Limericku. V Anglicku pôsobí vďaka trom partnerom v oblasti chemickej logistiky. Spoločnosť zamestnáva 150 osôb a jej skladové a prevádzkové priestory vrátane administratívneho zázemia dosahujú takmer 40 tisíc metrov štvorcových. Popri klasických službách skupiny sa Johnston Logistics špecializuje na prepravu nebezpečného tovaru a skladové služby v týchto odvetviach: chemikálie, farmaceutika, hardware, plasty a obaly. Johnston Logistics vygenerovala v roku 2016 celkové tržby vo výške 24 miliónov eur.

21. 4. 2017

 Prologis oznamuje výsledky v Európe za prvý štvrťrok roku 2017

Prenajaté 1,1 milióna metrov štvorcových
Začatá výstavba s rozlohou 191 400 metrov štvorcových; 100 percent výstavby je na mieru

AMSTERDAM (21. apríla 2017) – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil výsledky v Európe za prvý štvrťrok roku 2017.

Prevádzkové výsledky
Prologis Europe zakončil prvý štvrťrok s 96,7-percentnou obsadenosťou. Súhrnný objem novo uzavretých a predĺžených nájomných zmlúv predstavoval v prvom štvrťroku 1,1 milióna metrov štvorcových.
Ku koncu štvrťroku vlastnil Prologis v Európe buď ako jediný majiteľ alebo formou spoločného investičného projektu portfólio nehnuteľností s celkovou rozlohou 16,8 miliónov metrov štvorcových.
„Prologis zažil v Európe ďalší úspešný štvrťrok,“ povedal prezident Prologis Europe Ben Bannatyne. „Zákazníci sú aj naďalej pozitívne naladení, na trhu je dostatočná ponuka moderných zariadení a dopyt je na väčšine trhov nemenný.“
„Januárová konsolidácia dvoch európskych fondov - European Logistics Venture 1 (ELV1) a Prologis Targeted Logistics Fund (PTELF) - prispela k ďalšiemu zefektívneniu našej obchodnej činnosti. Vznik UK Logistics Venture, spoločného podniku Prologis a CBRE GIP, je dôležitým medzníkom pre pokračujúci rast v Spojenom kráľovstve,“ dodal Bannatyne.

V prvom štvrťroku sa najväčšiemu záujmu zákazníkov tešili tieto trhy:

  • v severnej Európe Spojené kráľovstvo, Nemecko, Holandsko a Švédsko,
  • v južnej Európe Le Havre, Barcelona a Bologna a
  • v strednej a východnej Európe Praha, Budapešť a Bratislava.

Medzi významné nové prenájmy v prvom štvrťroku patrili:

  • budova s rozlohou 53 500 metrov štvorcových postavená na mieru pre Logiters (ID Logistics Group) v španielskom Penedes,
  • rozšírenie budovy s rozlohou 45 000 metrov štvorcových postavenej na mieru pre medzinárodného predajcu v holandskom Oosterhoute,
  • nová nájomná zmluva na 13 200 metrov štvorcových s medzinárodným poskytovateľom logistických služieb v Prahe-Úžiciach v Českej republike a
  • nová nájomná zmluva na 11 400 metrov štvorcových s Cormar Carpets v britskom Prologis Hemel Hempstead.

Začatá výstavba
Na všetkých európskych trhoch naďalej pretrváva nízka ponuka prvotriednych logistických nehnuteľností. Prologis Europe v prvom štvrťroku začal výstavbu šiestich nových projektov v Spojenom kráľovstve, Holandsku, Taliansku a na Slovensku s celkovou rozlohou 191 400 metrov štvorcových. Vo všetkých prípadoch ide o budovy stavané na mieru.
Medzi začatými projektmi nájdeme:

  • budovu s rozlohou 36 700 metrov štvorcových stavanú na mieru pre internetového predajcu v holandskom Tilburgu a
  • budovu s rozlohou 16 200 metrov štvorcových stavanú na mieru pre predajcov oblečenia v Bratislave na Slovensku.

Akvizície a predaje
V prvom štvrťroku Prologis predal nehnuteľnosti v Rakúsku, Nemecku, Poľsku a na Slovensku v celkovej výške 46 miliónov eur a pozemky v Nemecku a na Slovensku s rozlohou 25 hektárov.

Výsledky v strednej a východnej Európe
Prologis v regióne posilnil svoje postavenie a udržal si rekordne vysokú mieru obsadenosti 96 percent. Na konci štvrťroku činilo portfólio spoločnosti 4,6 milióna metrov štvorcových logistických priestorov v 43 parkoch. Spoločnosť prenajala viac ako 390 000 metrov štvorcových. Z toho 125 000 metrov štvorcových tvorili nové nájomné zmluvy a 230 000 metrov štvorcových predĺžené nájomné zmluvy. Zvyšné transakcie zahŕňajú krátkodobé nájomné zmluvy. Prologis dokončil osem budov s celkovou rozlohou 121 000 metrov štvorcových v Poľsku, Českej republike, na Slovensku a v Maďarsku. Ďalšie štyri úplne prenajaté budovy s celkovou rozlohou viac ako 120 000 metrov štvorcových sú v súčasnosti vo výstavbe.

6. 4. 2017



# 163 | 14. TÝŽDEŇ | ROK 2017
René Stranz, Gebrüder Weiss: Zákazníci žiadajú individuálne riešenia, Firma TOPNAD zavádza bonusový motivačný program pre vodičov, Spoločnosť FM Logistic optimalizovala proces inventúry, AIMTEC zabezpečuje riadenie internej logistiky v AAS Automotive

30. 3. 2017

 Druhá špekulatívna budova v Prologis Park Prague-Airport úplne prenajatá
Zákazníci si budovu prenajali ešte pred jej dokončením

PRAHA – 30. marca 2017 - Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil podpis dvoch nových nájomných zmlúv celkovo na 12 100 metrov štvorcových vo svojej druhej špekulatívnej budove v Prologis Park Prague-Airport. Park je teraz 100-percentne prenajatý.

Podrobnosti o nájomných zmluvách:

  • 9 000 metrov štvorcových pre britskú spoločnosť pôsobiacu v nákladnej doprave.
  • 3 100 metrov štvorcových pre spoločnosť O&M Movianto, európsku pobočku americkej spoločnosti Owens & Minor Inc. pôsobiacej v oblasti farmaceutiky, biotechnológie a zdravotníctva. Spoločnosť je už zákazníkom Prologis v Prologis Park Bratislava.

„Rýchlosť, s akou bola nová budova prenajatá, odráža dopyt po vysoko kvalitných logistických priestoroch v optimálnych lokalitách,“ uviedol Martin Baláž, riaditeľ Prologis pre prenájom a výstavbu v Českej republike a na Slovensku. „Prologis Park Prague-Airport bol pre nás vzhľadom k silným ekonomickým ukazovateľom jasnou voľbou pre špekulatívnu výstavbu.“
Prologis Park Prague-Airport sa nachádza v tesnej blízkosti diaľnice D6 na výjazde 7, päť minút od pražského letiska. V parku sa nachádzajú tri budovy s celkovou rozlohou 73 000 metrov štvorcových s potenciálom pre ďalšiu výstavbu 48 000 metrov štvorcových. Park poskytuje výborné spojenie s národnými aj medzinárodnými obchodnými trasami prostredníctvom Pražského okruhu D0 a diaľnic D5 a D1. Zastávky verejnej dopravy, vrátane stanice autobusu priamo v parku, ponúka spojenie do Kladna, Prahy a taktiež na vlakovú stanicu.
Prologis je s viac ako 1 miliónom metrov štvorcových logistických a priemyselných priestorov jedným z popredných poskytovateľov distribučných nehnuteľností v Českej republike (k 31. decembru 2016).

23. 3. 2017



# 162 | 12. TÝŽDEŇ | ROK 2017
Schachinger Logistik nasadil elektrododávky od firmy Voltia, Dachser testuje solárne panely na strechách nákladných áut, Spoločnosť M7 zabezpečila priestory pre Vector Parks, Developer CTP rozšíri vo Voderadoch obecnú škôlku

23. 2. 2017

 Bratislavská integrovaná doprava pripravuje dlhodobý plán rozvoja verejnej dopravy s partnermi a samosprávou v Bratislavskom kraji

BRATISLAVA, 22. septembra 2016. Na pôde Bratislavskej integrovanej dopravy, koordinátora Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, sa stretli tvorcovia Plánu dopravnej obslužnosti so zástupcami všetkých partnerov IDS BK spolu s poslancami krajského a mestského zastupiteľstva. Zúčastnení pripomienkovali tento strategický materiál, podľa ktorého sa bude v budúcnosti rozvíjať verejná doprava v celom Bratislavskom kraji.
Plán dopravnej obslužnosti je strategický dokument, ktorý analyzuje súčasný stav a navrhuje zlepšenia a rozvoj integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji. Plán dopravnej obslužnosti stanoví štandardy prevádzky verejnej dopravy na celom území Bratislavského kraja, trasy a prevádzkové parametre liniek, štandardy budovania zastávok, prestupných staníc a celkové možnosti dlhodobého rozvoja prevádzky IDS BK.
„Sme veľmi radi, že aj poslanci mestského a krajského zastupiteľstva prispeli svojimi návrhmi a pripomienkami k tak dôležitému a strategickému dokumentu, akým je Plán dopravnej obslužnosti. Tento dokument bude kľúčový pre ďalší rozvoj integrovanej dopravy v našom kraji, ktorej služby môže využívať nielen vyše 600 tisíc občanov Bratislavského kraja, ale aj množstvo ďalších návštevníkov nášho kraja. Nepochybne je to jeden z najzásadnejších dokumentov, ktorý určí budúcnosť cestovania verejnou dopravou pre nás všetkých. Sme preto veľmi radi, že na jeho tvorbe môžeme spolupracovať s najlepšími odborníkmi na dopravu zo Žilinskej univerzity,“ povedal Marian Rovenský, predseda predstavenstva Bratislavskej integrovanej dopravy, koordinátora Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.
Definitívne znenie plánu rozvoja verejnej dopravy v Bratislavskom kraji bude mestským a krajským poslancom predložené na odsúhlasenie na zastupiteľstvách. Odsúhlasený Plán dopravnej obslužnosti bude slúžiť objednávateľom dopravných výkonov, Ministerstvu dopravy a výstavby SR, magistrátu Hlavného mesta Bratislava, Bratislavskému samosprávnemu kraju a dopravcom zapojeným do IDS BK ako podklad na realizáciu ďalších krokov spojených s rozvojom verejnej dopravy v Bratislavskom kraji.

23. 2. 2017



# 160 | 8. TÝŽDEŇ | ROK 2017
Prologis s rekordným rokom 2016 v regióne CEE, Kuehne Nagel presťahoval sklady do logistického parku pri Senci, UPS úspešne otestovala doručovanie zásielok dronom, Toyota Material Handling Europe a SIMAI spojili svoje sily

16. 2. 2017

 Prologis oznamuje výsledky za rok 2016 v strednej a východnej Európe

Rekordne vysoká miera obsadenosti 96,4 percenta
1,8 milióna metrov štvorcových prenajatých priestorov
65-percentný nárast nových investícií
18 novo začatých výstavieb

BRATISLAVA – 16. februára 2017 – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti priemyselných nehnuteľností, dnes oznámil výsledky svojej obchodnej činnosti v strednej a východnej Európe za rok 2016.

Prevádzkové výsledky
Spoločnosť v strednej a východnej Európe prenajala 1,8 milióna metrov štvorcových. Podpísala nové nájomné zmluvy na 700 000 metrov štvorcových a predĺžila nájomné zmluvy na 900 000 metrov štvorcových. Zvyšné transakcie tvorili krátkodobé nájomné zmluvy. Miera obsadenosti portfólia v strednej a východnej Európe sa vyšplhala na rekordnú úroveň 96,4 percenta.

Na konci roka dosiahlo portfólio Prologis v strednej a východnej Európe 4,5 milióna metrov štvorcových.

„Uplynulý rok priniesol Prologis rekordné výsledky - globálne, v celoeurópskom meradle aj v strednej a východnej Európe,“ povedal Martin Polák, senior viceprezident a riaditeľ Prologis pre región strednej a východnej Európy. „Obsadenosť a objem nájomných transakcií boli historicky najvyššie a zároveň sme registrovali vysokú mieru udržania zákazníkov - pre predstavu, štyria z piatich našich zákazníkov predĺžili svoje nájomné zmluvy.“

15. 2. 2017

 Dachser zdvojnásobil svoje skladové kapacity v Maďarsku

Maďarská spoločnosť LIEGL & Dachser, joint venture medzinárodného poskytovateľa logistických služieb Dachser, sa nasťahovala do nových logistických priestorov na východe Budapešti. LIEGL & Dachser získala areál
na začiatku roku 2016 v rámci svojho plánu strategického rozvoja. Nové a väčšie priestory tak napríklad umožnia efektívnejšie využitie neďalekej slovenskej pobočky v Lozorne, odkiaľ prúdi tovar do Maďarska prostredníctvom priamej linky zbernej služby. Z tejto pobočky je tovar doručovaný do ďalších častí Maďarska. Do oblasti Pilis je doručovaný do 24 hodín a na ďalšie miesta v Maďarsku je doručovaný do 48 hodín.

V novej maďarskej, plne integrovanej pobočke, čo sa týka procesov, štandardov kvality a IT systémov do európskej siete Dachser pre logistiku potravín a priemyselného tovaru, je
k dispozícii 38 000 m2 skladových plôch a 4 700 m2 kancelárií. Okrem skladovania
v najrôznejších teplotných zónach je pobočka vybavená aj pre poskytovanie služieb s pridanou hodnotou na mieru individuálnym potrebám zákazníkov. Z rozšírených prevádzkových a skladovacích plôch budú profitovať zákazníci divízie pre európsku logistiku, ktorým sú v sklade k dispozícii priestory aj bez teplotného režimu. Uvedením do prevádzky sa celkové skladové kapacity spoločnosti v Maďarsku zvýšili na 69 000 m2.
„Týmito výrazne lepšími prevádzkovými podmienkami sme vytvorili predpoklady pre ďalší rast. Nový areál významne posilňuje našu pozíciu na maďarskom trhu,“ vysvetľuje Alfred Miller, Managing Director divízie Dachser Food Logistics. „Pobočka je, čo sa infraštruktúry týka, výborne napojená na Budapešť. My sa tým posúvame ešte bližšie k našim zákazníkom
z oblasti výroby potravín, retailu a k vyvážajúcim firmám a ponúkame im tak ešte dostupnejšie našu kvalitu a servis.“
Spoločnosť LIEGL & Dachser je s divíziami European Logistics a Food Logistics teraz zastúpená v deviatich pobočkách. Cez 300 jej zamestnancov dosiahlo v roku 2015 obrat
vo výške 76,3 miliónov eur. Celkom ponúka Dachser svojim zákazníkom na 4 kontinentoch 1,5 milióna metrov štvorcových skladovej plochy. Z toho 245 000 m2 je vybavených
pre skladovanie s riadenou teplotou určenou pre potravinárske produkty.

15. 2. 2017

 FM LOGISTIC PREDSTAVUJE INOVATÍVNE RIEŠENIE PRE VYCHYSTÁVANIE INTERNETOVÝCH OBJEDNÁVOK

Ruka v ruke s rozvojom e-commerce od začiatku 21. storočia, sa neustále zvyšujú nároky spotrebiteľov. Podľa nedávnej štúdie*, 45% e-shopov uviedlo, že im spracovanie objednávky, do okamihu jej odovzdania dopravcovi, trvá viac ako štyri hodiny. Pritom 58% ľudí nakupujúcich cez internet, chce svoj tovar v ten istý deň.
Preto vyvinula FM Logistic, v spolupráci s partnerskou spoločnosťou Balea, nástroj, ktorý zjednodušuje vychystávanie e-shopových objednávok: vozík e-Shopeur.

* Temando prieskum - Jún 2016 - Prieskum e-commerce objedávok v roku 2016

«Nová generácia» vychystávania internetových objednávok
Mobilný e-Shopeur je riešením, ktoré prináša skutočnú úsporu času. Je pohotové a zahŕňa funkciu trojnásobnej kontroly: skener / ručný snímač / váhový systém.
Vozík umožňuje súčasné vychystávanie až 48 objednávok. Vďaka váhovým systémom, zabudovaným v každom z možných 48 vychystávacích miest, zaisťuje absolútnu presnosť. IT systém, ktorý je súčasťou palubnej dosky, potom zaručuje sledovateľnosť tovaru.

E-Shopeur tým, že kontroluje objednávku priamo pri vychystávaní a odhaľuje s najvyššou mierou presnosti prípadné chyby, zbavuje operátora kontrolnej činnosti. Vďaka nezávislému systému kolies s ním môže byť pohybované len jednou rukou.

Logistický operátor musí reagovať rýchlo a tento systém ušetrí každý deň v sklade takmer 2 hodiny. Výsledkom je optimalizácia produktivity.

Presné a užívateľsky jednoduché riešenie
E-Shopeur je užívateľsky príjemným a ergonomickým riešením. Pracuje v piatich krokoch:
- Identifikuje tovar a umiestni operátora;
- Počet položiek, ktoré je potrebné vychystať, je uvedený na dotykovej obrazovke upevnenej na
vozíku;
- Operátor ukladá položky do priestoru označeného svetelným displejom;
- Svetelná závora skontroluje, či je objednávka v správnom kontajneri;
- Váhy v kontajneroch skontrolujú hmotnosť objednávok a schvália ich.

Po úspešnej testovacej fázi, bolo riešenie v októbri 2016 nasadené na pobočke FM Logistic vo francúzskom
Château-Thierry, potom bolo rozšírené na ďalšie pobočky vo Francúzsku, Poľsku a Rusku.

V roku 2017 chce logistická spoločnosť ponúknuť e-Shopeur svojim zákazníkom, a to najmä tým z odvetvia farmácie a kozmetiky, rovnako ako zákazníkom z oblasti e-commerce, textilu a doplnkov.

6. 2. 2017

 GEFCO Slovakia ROZŠIRUJE POBOČKU A OTVÁRA NOVé PRACOVNÉ POZÍCIE

Bratislava 6. február 2017 – Logistická spoločnosť GEFCO Slovakia, ktorá je jedným z popredných lídrov na trhu logistiky, pokračuje v trende úspešných zmien a rozhodnutí aj tento rok. Už onedlho sa totiž priestor trnavskej pobočky GEFCO rozšíri nielen o novú skladovú plochu, ale aj o nové pracovné pozície.
Snahou GEFCO Slovakia je aj novom roku zefektívňovanie ponúkaných služieb spoločnostiam v oblasti priemyslu, automobilového priemyslu, maloobchodu, jednostopových vozidiel či elektroniky. Svoje služby už onedlho rozšíri o novú skladovú plochu v Trnave. Pobočka sa nevyhne ani personálnym zmenám. Na novú manažérsku pozíciu nastúpi v Trnave Miloš Mrázek. „Vnímam to ako veľkú výzvu a príležitosť pre zúročenie mojej 12 ročnej práce pre GEFCO v rámci regiónov stredná a východná Európa,“ hovorí Miloš Mrázek. Počas týchto rokov Mrázek pôsobil na rôznych vedúcich pozíciách v krajinách ako Česká republika, Maďarsko či Slovinsko so zameraním na obchodný rozvoj a optimalizáciu distribučných reťazcov v rámci FVL (Finished Vehicles Logistics).

Distribučné centrum s regionálnym rozsahom
Trnavská pobočka spoločnosti GEFCO bude po novom poskytovať komplexné služby, ktoré budú prioritne určené pre logistiku hotových vozidiel (FVL). Na zabezpečenej skladovej ploche, ktorá je vybavená železničnou vlečkou a rôznymi technológiami pre príjem, expedíciu, údržbu a dlhodobé či krátkodobé skladovanie osobných a úžitkových vozov, pribudne mechanická dielňa s lakovňou. Rozšírenie aktivít v trnavskej pobočke je spojené práve s dielňou a lakovňou. Oba priestory budú už čoskoro slúžiť pre vozidlá – ich komplexnú prestavbu, lakovanie, dekoratívne úpravy, vylepšovanie úžitkových vlastností vozidiel či elektromechanické úpravy. „Otvorením nášho nového centra v Trnave sa pre svoje služby, napojenie na dodávateľské toky a výhodnú geografickú polohu táto pobočka stane dôležitým distribučným centrom pre stredoeurópsky región,“ hovorí o plánovaných cieľoch spoločnosti Mrázek.

Nové pracovné príležitosti v regióne
Rozšírenie pobočky v Trnave bude mať pozitívny vplyv aj na nezamestnanosť v regióne. Do nových priestorov dielne bude spoločnosť prijímať zamestnancov na pracovné pozície automechanik, autoelektrikár, autolakovač či skladník. V rámci distribučného oddelenia by sa mali otvárať pracovné pozície dispečer a zákaznícka podpora. Do trnavskej pobočky prijíma spoločnosť nových zamestnancov aj v súčasnosti na trojzmenné a víkendové pracovné zmeny na pracovné pozície skladník/vodič VZV, vodič nových vozidiel a iné.