23. 2. 2017



# 160 | 8. TÝŽDEŇ | ROK 2017
Prologis s rekordným rokom 2016 v regióne CEE, Kuehne Nagel presťahoval sklady do logistického parku pri Senci, UPS úspešne otestovala doručovanie zásielok dronom, Toyota Material Handling Europe a SIMAI spojili svoje sily

16. 2. 2017

 Prologis oznamuje výsledky za rok 2016 v strednej a východnej Európe

Rekordne vysoká miera obsadenosti 96,4 percenta
1,8 milióna metrov štvorcových prenajatých priestorov
65-percentný nárast nových investícií
18 novo začatých výstavieb

BRATISLAVA – 16. februára 2017 – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti priemyselných nehnuteľností, dnes oznámil výsledky svojej obchodnej činnosti v strednej a východnej Európe za rok 2016.

Prevádzkové výsledky
Spoločnosť v strednej a východnej Európe prenajala 1,8 milióna metrov štvorcových. Podpísala nové nájomné zmluvy na 700 000 metrov štvorcových a predĺžila nájomné zmluvy na 900 000 metrov štvorcových. Zvyšné transakcie tvorili krátkodobé nájomné zmluvy. Miera obsadenosti portfólia v strednej a východnej Európe sa vyšplhala na rekordnú úroveň 96,4 percenta.

Na konci roka dosiahlo portfólio Prologis v strednej a východnej Európe 4,5 milióna metrov štvorcových.

„Uplynulý rok priniesol Prologis rekordné výsledky - globálne, v celoeurópskom meradle aj v strednej a východnej Európe,“ povedal Martin Polák, senior viceprezident a riaditeľ Prologis pre región strednej a východnej Európy. „Obsadenosť a objem nájomných transakcií boli historicky najvyššie a zároveň sme registrovali vysokú mieru udržania zákazníkov - pre predstavu, štyria z piatich našich zákazníkov predĺžili svoje nájomné zmluvy.“

15. 2. 2017

 Dachser zdvojnásobil svoje skladové kapacity v Maďarsku

Maďarská spoločnosť LIEGL & Dachser, joint venture medzinárodného poskytovateľa logistických služieb Dachser, sa nasťahovala do nových logistických priestorov na východe Budapešti. LIEGL & Dachser získala areál
na začiatku roku 2016 v rámci svojho plánu strategického rozvoja. Nové a väčšie priestory tak napríklad umožnia efektívnejšie využitie neďalekej slovenskej pobočky v Lozorne, odkiaľ prúdi tovar do Maďarska prostredníctvom priamej linky zbernej služby. Z tejto pobočky je tovar doručovaný do ďalších častí Maďarska. Do oblasti Pilis je doručovaný do 24 hodín a na ďalšie miesta v Maďarsku je doručovaný do 48 hodín.

V novej maďarskej, plne integrovanej pobočke, čo sa týka procesov, štandardov kvality a IT systémov do európskej siete Dachser pre logistiku potravín a priemyselného tovaru, je
k dispozícii 38 000 m2 skladových plôch a 4 700 m2 kancelárií. Okrem skladovania
v najrôznejších teplotných zónach je pobočka vybavená aj pre poskytovanie služieb s pridanou hodnotou na mieru individuálnym potrebám zákazníkov. Z rozšírených prevádzkových a skladovacích plôch budú profitovať zákazníci divízie pre európsku logistiku, ktorým sú v sklade k dispozícii priestory aj bez teplotného režimu. Uvedením do prevádzky sa celkové skladové kapacity spoločnosti v Maďarsku zvýšili na 69 000 m2.
„Týmito výrazne lepšími prevádzkovými podmienkami sme vytvorili predpoklady pre ďalší rast. Nový areál významne posilňuje našu pozíciu na maďarskom trhu,“ vysvetľuje Alfred Miller, Managing Director divízie Dachser Food Logistics. „Pobočka je, čo sa infraštruktúry týka, výborne napojená na Budapešť. My sa tým posúvame ešte bližšie k našim zákazníkom
z oblasti výroby potravín, retailu a k vyvážajúcim firmám a ponúkame im tak ešte dostupnejšie našu kvalitu a servis.“
Spoločnosť LIEGL & Dachser je s divíziami European Logistics a Food Logistics teraz zastúpená v deviatich pobočkách. Cez 300 jej zamestnancov dosiahlo v roku 2015 obrat
vo výške 76,3 miliónov eur. Celkom ponúka Dachser svojim zákazníkom na 4 kontinentoch 1,5 milióna metrov štvorcových skladovej plochy. Z toho 245 000 m2 je vybavených
pre skladovanie s riadenou teplotou určenou pre potravinárske produkty.

15. 2. 2017

 FM LOGISTIC PREDSTAVUJE INOVATÍVNE RIEŠENIE PRE VYCHYSTÁVANIE INTERNETOVÝCH OBJEDNÁVOK

Ruka v ruke s rozvojom e-commerce od začiatku 21. storočia, sa neustále zvyšujú nároky spotrebiteľov. Podľa nedávnej štúdie*, 45% e-shopov uviedlo, že im spracovanie objednávky, do okamihu jej odovzdania dopravcovi, trvá viac ako štyri hodiny. Pritom 58% ľudí nakupujúcich cez internet, chce svoj tovar v ten istý deň.
Preto vyvinula FM Logistic, v spolupráci s partnerskou spoločnosťou Balea, nástroj, ktorý zjednodušuje vychystávanie e-shopových objednávok: vozík e-Shopeur.

* Temando prieskum - Jún 2016 - Prieskum e-commerce objedávok v roku 2016

«Nová generácia» vychystávania internetových objednávok
Mobilný e-Shopeur je riešením, ktoré prináša skutočnú úsporu času. Je pohotové a zahŕňa funkciu trojnásobnej kontroly: skener / ručný snímač / váhový systém.
Vozík umožňuje súčasné vychystávanie až 48 objednávok. Vďaka váhovým systémom, zabudovaným v každom z možných 48 vychystávacích miest, zaisťuje absolútnu presnosť. IT systém, ktorý je súčasťou palubnej dosky, potom zaručuje sledovateľnosť tovaru.

E-Shopeur tým, že kontroluje objednávku priamo pri vychystávaní a odhaľuje s najvyššou mierou presnosti prípadné chyby, zbavuje operátora kontrolnej činnosti. Vďaka nezávislému systému kolies s ním môže byť pohybované len jednou rukou.

Logistický operátor musí reagovať rýchlo a tento systém ušetrí každý deň v sklade takmer 2 hodiny. Výsledkom je optimalizácia produktivity.

Presné a užívateľsky jednoduché riešenie
E-Shopeur je užívateľsky príjemným a ergonomickým riešením. Pracuje v piatich krokoch:
- Identifikuje tovar a umiestni operátora;
- Počet položiek, ktoré je potrebné vychystať, je uvedený na dotykovej obrazovke upevnenej na
vozíku;
- Operátor ukladá položky do priestoru označeného svetelným displejom;
- Svetelná závora skontroluje, či je objednávka v správnom kontajneri;
- Váhy v kontajneroch skontrolujú hmotnosť objednávok a schvália ich.

Po úspešnej testovacej fázi, bolo riešenie v októbri 2016 nasadené na pobočke FM Logistic vo francúzskom
Château-Thierry, potom bolo rozšírené na ďalšie pobočky vo Francúzsku, Poľsku a Rusku.

V roku 2017 chce logistická spoločnosť ponúknuť e-Shopeur svojim zákazníkom, a to najmä tým z odvetvia farmácie a kozmetiky, rovnako ako zákazníkom z oblasti e-commerce, textilu a doplnkov.

6. 2. 2017

 GEFCO Slovakia ROZŠIRUJE POBOČKU A OTVÁRA NOVé PRACOVNÉ POZÍCIE

Bratislava 6. február 2017 – Logistická spoločnosť GEFCO Slovakia, ktorá je jedným z popredných lídrov na trhu logistiky, pokračuje v trende úspešných zmien a rozhodnutí aj tento rok. Už onedlho sa totiž priestor trnavskej pobočky GEFCO rozšíri nielen o novú skladovú plochu, ale aj o nové pracovné pozície.
Snahou GEFCO Slovakia je aj novom roku zefektívňovanie ponúkaných služieb spoločnostiam v oblasti priemyslu, automobilového priemyslu, maloobchodu, jednostopových vozidiel či elektroniky. Svoje služby už onedlho rozšíri o novú skladovú plochu v Trnave. Pobočka sa nevyhne ani personálnym zmenám. Na novú manažérsku pozíciu nastúpi v Trnave Miloš Mrázek. „Vnímam to ako veľkú výzvu a príležitosť pre zúročenie mojej 12 ročnej práce pre GEFCO v rámci regiónov stredná a východná Európa,“ hovorí Miloš Mrázek. Počas týchto rokov Mrázek pôsobil na rôznych vedúcich pozíciách v krajinách ako Česká republika, Maďarsko či Slovinsko so zameraním na obchodný rozvoj a optimalizáciu distribučných reťazcov v rámci FVL (Finished Vehicles Logistics).

Distribučné centrum s regionálnym rozsahom
Trnavská pobočka spoločnosti GEFCO bude po novom poskytovať komplexné služby, ktoré budú prioritne určené pre logistiku hotových vozidiel (FVL). Na zabezpečenej skladovej ploche, ktorá je vybavená železničnou vlečkou a rôznymi technológiami pre príjem, expedíciu, údržbu a dlhodobé či krátkodobé skladovanie osobných a úžitkových vozov, pribudne mechanická dielňa s lakovňou. Rozšírenie aktivít v trnavskej pobočke je spojené práve s dielňou a lakovňou. Oba priestory budú už čoskoro slúžiť pre vozidlá – ich komplexnú prestavbu, lakovanie, dekoratívne úpravy, vylepšovanie úžitkových vlastností vozidiel či elektromechanické úpravy. „Otvorením nášho nového centra v Trnave sa pre svoje služby, napojenie na dodávateľské toky a výhodnú geografickú polohu táto pobočka stane dôležitým distribučným centrom pre stredoeurópsky región,“ hovorí o plánovaných cieľoch spoločnosti Mrázek.

Nové pracovné príležitosti v regióne
Rozšírenie pobočky v Trnave bude mať pozitívny vplyv aj na nezamestnanosť v regióne. Do nových priestorov dielne bude spoločnosť prijímať zamestnancov na pracovné pozície automechanik, autoelektrikár, autolakovač či skladník. V rámci distribučného oddelenia by sa mali otvárať pracovné pozície dispečer a zákaznícka podpora. Do trnavskej pobočky prijíma spoločnosť nových zamestnancov aj v súčasnosti na trojzmenné a víkendové pracovné zmeny na pracovné pozície skladník/vodič VZV, vodič nových vozidiel a iné.

1. 2. 2017

 Dachser rastie v ázijsko-pacifickom regióne

S novou pobočkou vo Vietname a novými kanceláriami v Hongkongu a Bombaji Dachser Air & Sea Logistics opäť posilnil svoju pozíciu v ázijsko-pacifickom regióne.
Aby mohol Dachser vo Vietname poskytovať logistické služby rýchlo rastúcim priemyselným odvetviam a podporovať ich exportné aktivity, otvoril k svojej pobočke v Hočiminovom Meste aj novú pobočku v Hanoji. „Mnoho výrobcov najmä z textilného a obuvníckeho priemyslu, ale aj výrobcovia elektroniky vybudovali na severe Vietnamu svoje výrobné závody. Pobočka v Hanoji nás teda približuje k našim zákazníkom,“ vysvetľuje Michael Deisemann, Managing Director Air & Sea Logistics Vietnam. Pobočka bude zabezpečovať letecké a námorné prepravy (FCL a LCL) do Európy, USA, ale aj v rámci Ázie, okrem toho bude tiež ponúkať skladovanie a v prípade potreby aj služby s pridanou hodnotou.
Dachser sa tiež sťahuje do novej kancelárie v Tsuen Wan v oblasti New Territories v Hongkongu. Tam budú teraz letecké a námorné prepravy a logistický manažment pod jednou strechou. „Týmto krokom reagujeme na zvyšujúci sa význam Hongkongu ako dôležitého logistického uzla v Ázii a ako atraktívnej lokality, čo sa týka infraštruktúry a kvalifikovaných pracovných síl,“ vysvetľuje Nils Holder, Managing Director Air & Sea Logistics Hongkong. Pre letecké prepravy bude naďalej slúžiť Dachser prekládkový sklad v Tsuen Wan a pre kontraktnú logistiku pobočka v Tsing Yi.

V Indii sa Dachser nasťahoval do novej regionálnej kancelárie v prekvitajúcej obchodnej štvrti v Bombaji. Tým sa posunul bližšie k svojim zákazníkom svetových značiek a umožnil zamestnancom z rôznych oddelení ešte efektívnejšiu komunikáciu. Vďaka novému pôsobisku dostali doslova pod jednu strechu kolegovia z leteckých a námorných prepráv, z oddelenia colného odbavenia a logistickej prevádzky. Celkovo bude v tejto novej kancelárii blízko medzinárodného letiska pracovať cca 100 zamestnancov.
26. 1. 2017



# 158 | 4. TÝŽDEŇ | ROK 2017
Cargo-partner spustil vlastnú databanku cestných prepráv, René Stranz je novým konateľom Gebrüder Weiss Slovensko, AIMTEC zaistil pre COBA Automotive riešenie EDI formou služby, FM Logistic meria efektivitu skladových operácií novým spôsobom

25. 1. 2017

 Prologis oznámil výsledky svojej činnosti v Európe za 4. štvrťrok a celý rok 2016

Obsadenosť sa zvýšila o 90 bázických bodov na 96,7 %
Zahájená výstavba nových projektov s plochou 309 000 metrov štvorcových, zo 65 % ide o budovy na mieru 121 500 metrov štvorcových akvizícií

BRATISLAVA (25. januára 2017) – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil výsledky svojej činnosti v Európe za 4. štvrťrok a celý rok 2016.

Prevádzkové výsledky
Prologis Europe uzavrel štvrtý štvrťrok s obsadenosťou portfólia 96,7 %, čo v porovnaní s predchádzajúcim obdobím roku 2016 znamená nárast o 90 bázických bodov. Súhrnný objem novo uzavretých a predĺžených nájomných zmlúv predstavoval v štvrtom štvrťroku 718 200 metrov štvorcových a za celý rok 2016 celkovo 3,5 milióna metrov štvorcových, čo v porovnaní s rokom 2015 predstavuje nárast o 54 %.
Ku koncu kvartálu vlastnil Prologis v Európe buď ako jediný majiteľ alebo formou spoločného investičného projektu portfólio nehnuteľností s celkovou rozlohou 17 miliónov metrov štvorcových.
„V roku 2016 sme zaznamenali zatiaľ najlepšie výsledky v objeme prenájmov, čo nám v Európe umožnilo dosiahnuť rekordnú obsadenosť,“ povedal prezident Prologis Europe Ben Bannatyne. „Napriek politickým otrasom mieria zákazníci vytrvalo za svojimi dlhodobými cieľmi a na trhu naďalej prevláda dobrá nálada. To napomáha širokému dopytu, na čele ktorého stoja predovšetkým sektory retailového predaja a automobilového priemyslu. Vďaka silným základným prevádzkovým ukazovateľom a stále atraktívnejším výnosom očakávame aj v nastávajúcom roku silný rast,“ dodal Ben Bannatyne.

Vo štvrtom štvrťroku sa najväčšiemu záujmu zákazníkov tešili tieto trhy:

  • v severnej Európe Spojené kráľovstvo, Nemecko a Holandsko,
  • v južnej Európe Lyon, Le Havre, Barcelona a Valencia a
  • v strednej a východnej Európe Praha, Budapešť a Bratislava.

Medzi významné nové prenájmy vo štvrtom štvrťroku patrili:

  • priestor s veľkosťou 34 300 metrov štvorcových pre spoločnosť Yusen Logistics v oblasti East Midlands v Spojenom kráľovstve a
  • priestor s veľkosťou 32 500 metrov štvorcových pre reťazec supermarketov Sainsbury’s v anglickom Northamptone.

Zahájená výstavba
Na všetkých európskych trhoch naďalej pretrváva nízka ponuka prvotriednych distribučných nehnuteľností. Prologis Europe vo štvrtom štvrťroku začal výstavbu 13 nových projektov v Českej republike, Nemecku, Francúzsku, Maďarsku, Taliansku, Poľsku, na Slovensku, v Španielsku a Spojenom kráľovstve s celkovou rozlohou 309 000 metrov štvorcových. Zo 65 % pritom ide o budovy stavané na mieru, z 35 % o výstavbu špekulatívnu.

Medzi začatými projektmi nájdete:

  • budovu s veľkosťou 56 000 metrov štvorcových stavanú na mieru pre Tesco v blízkosti Bratislavy,
  • budovu s veľkosťou 24 000 metrov štvorcových stavanú na mieru pre spoločnosť Action vo francúzskom Moissy II a
  • budovu s veľkosťou 14 000 metrov štvorcových stavanú na mieru pre spoločnosť Dwell v anglickom Milton Keynes.

Akvizície a predaje
V roku 2016 Prologis akvizíciami v Európe získal budovy v hodnote 70 miliónov eur s celkovou rozlohou 121 500 metrov štvorcových a 18 pozemkov s celkovou výmerou 1,3 milióna metrov štvorcových. Tieto akvizície boli súčasťou firemnej investičnej stratégie zameriavajúcej sa na premyslené investície na globálnych trhoch. Počas uplynulého roka Prologis predal nehnuteľnosti v Holandsku, Spojenom kráľovstve, Francúzsku, Nemecku, Taliansku a Švédsku v celkovej hodnote 259 miliónov eur.
„Logistika zostáva odolnou a atraktívnou triedou aktív, ktorá ťaží z vysokého dopytu, nízkej neobsadenosti a pokračujúceho rastu nájmov po celej Európe,“ konštatoval investičný riaditeľ Prologis Europe Joseph Ghazal. „Špekulatívna výstavba sa drží na disciplinovanej úrovni a developerské aktivity na trhu sa v roku 2016 niesli v duchu veľkých projektov stavaných na mieru.“

18. 1. 2017

 PARTNERSTVO FM LOGISTIC A EM STRASBOURG

SPOLOČNÉ VÝSKUMNÉ PROJEKTY PRINIESLI SYSTÉM DI@LOG, KTORÝ REORGANIZUJE LOGISTICKÉ OPERÁCIE V SKLADOCH.
FM Logistic, popredný poskytovateľ skladovania, prepravy a obalových služieb, spolupracuje od roku 2011, formou financovania výskumných projektov, s katedrou riadenia dodávateľského reťazca na obchodnej akadémii EM v Štrasburgu.
Po 4 rokoch práce a po úspešnej pilotnej fáze, bude teraz jeden zo spoločných projektov vypustený do sveta; jedná sa o diagnostický systém s názvom Di@log, ktorý reorganizuje logistické operácie v skladoch a rieši otázky produktivity.

Hlavnou úlohou je posúdenie prevádzky v sklade
Život v sklade je ovplyvňovaný pravidelnou reorganizáciou logistických operácií. Či už sa jedná o implementáciu, rast či ukončenie aktivity, alebo inštaláciu nového zariadenia v rámci baliacej linky, vždy je nutné predvídať vplyv týchto zmien a možné problémy spojené s nimi.

Spoločnosť FM Logistic ako jedna z prvých začala pracovať v multiklientskom a multiaktívnom prostredí a má teda s týmito javmi a dôsledkami bohaté skúsenosti, najmä čo sa týka riadenia intralogistického toku. Preto sa rozhodla podporiť projekt, ktorého predmetom bol vývoj nástroja, ktorý asistuje pracovníkom s rozhodovacou právomocou pri reorganizácii skladových operácií.
Výskumný projekt viedol k nasadeniu modelového nástroja, založeného na metóde SCOR (Supply Chain Operations Reference). Ten identifikuje a vyhodnocuje kľúčové ukazovatele výkonnosti podľa ich internej alebo externej orientácie (prevádzkovej efektivity). Metóda analýzy berie do úvahy všetky kritériá, od prevádzky po otázky stratégie. Následne bol vyvinutý Di @ Log, nástroj pre diagnostiku prevádzky logistických centier.

Di@log, revolučný diagnostický nástroj
V spolupráci s humanistami, výskumným laboratóriom EM v Štrasburgu, vyvinula FM Logistic 100% elektronický nástroj Di @ Log, ktorý na základe skúseností a odborných znalostí FM Logistic a výsledkov výskumov reorganizuje skladové operácie.
Je schopný poskytnúť globálny prehľad operácií, stimulovať interakciu medzi operáciami, hodnotiť ich pomocou ukazovateľov výkonnosti, a v závere prichádza s najefektívnejším riešením.

Prototyp Di@Log bol testovaný s nevídanými výsledkami na platforme FM Logistic vo francúzskom Epaux-Bezu. Nástroj identifikoval
• 57% problémov a riešení, takéto množstvo doteraz nedosiahol žiadny iný diagnostický nástroj;
• 80% spojení medzi problémom a riešením;
• 90% následkov implementácie a riešení;
• 83% súvislostí medzi ukazovateľmi výkonnosti.

Teraz, po testovacej fáze, je Di @ Log pripravený na implementáciu na všetkých platformách FM Logistic. Nasledujúcim cieľom je spríjemniť jeho konečné využitie, predovšetkým pre manažérov v prevádzke.

Stéphane Mornay, Riaditeľ pre podporu skladovej prevádzky skupiny FM Logistic vysvetľuje: "Mentoring študenta pri písaní práce je veľmi formálny. Aby sme došli k cieľu, ktorým je nástroj používaný v praxi v našich skladoch, museli sme sa vzájomne prispôsobiť a naučiť sa spolupracovať. Rozhodli sme sa v takejto spolupráci pokračovať a v súčasnosti vedieme ďalšieho študenta témou Sklad budúcnosti ".

12. 1. 2017



# 157 | 2. TÝŽDEŇ | ROK 2017
Tesco ohlásilo výstavbu nového distribučného centra, Trh investičných nehnuteľností má za sebou rekordný rok, Ministerstvo dopravy spustilo Národný systém dopravných informácií,Singapurský fond GIC ukončil akvizíciu spoločnosti P3
11. 1. 2017

 NEWSLETTER Č. 5


Nový Colný kódex Európskej únie zavádza status Schváleného hospodárskeho subjektu, aby posilnil bezpečnosť pohybu tovaru v regióne. Má tiež iný cieľ: zanechanie papierových a prechod na plne elektronické vyhlásenia do roku 2020.

Obraz colného úradníka, ktorý riadi balíky s kopou papierov v rukách a ručne pečiatkuje prihlášky je teraz už minulosťou. S novým Colným kódexom únie (UCC), ktorý vstúpil do platnosti 1. mája 2016, prechádza Európska únia hĺbkovými reformami na uľahčenie obchodovania so zvyškom sveta. „Bolo treba nahradiť starnúcu a procedurálnu legislatívu, ktorá bola z roku 1992,“ vraví Ives Taelman, riaditeľ Colných a daňových činností spoločnosti GEFCO.
Zvýšená bezpečnosť so statusom Schváleného hospodárskeho subjektu
Nový kódex EÚ zdôrazňuje bezpečnosť pohybu tovaru tým, že zavádza status Schváleného hospodárskeho subjektu (AEO). Od teroristických útokov v septembri 2001 sa bezpečnosť stala hlavnou obavou Svetovej colnej organizácie, ktorá implementovala štandardy programu SAFE v roku 2005, aby zabránila teroristickým činom, ktoré využívajú výhodu tradičných medzinárodných obchodných ciest. Na zvýšenie efektívnosti štandardy programu SAFE viedli k vytvoreniu statusu schváleného hospodárskeho subjektu (AEO) v roku 2008. Napriek tomu však jeho výhody pre priemyselné podniky a subjekty zostali nejasné.
Novým colným kódexom Európska únia zaviedla potrebu statusu AEO pre medzinárodnú expanziu. Schválení nositelia profitujú z rôznych výhradných podmienok, ktoré uľahčujú ich colné a daňové postupy, zatiaľ čo im umožňujú prijímať povolenia, znižovať celkovú záruku na pokrytie colných dlhov, dostávať predbežné upozornenia o colnej kontrole tovaru a vyberať si miesto takýchto kontrol. „Nové kritériá certifikácie sprísnia požiadavky na získanie statusu AEO: preverované subjekty musia preukázať svoje schopnosti a skúsenosť,“ vysvetľuje Ives Taelman. Výmenou za výhody poskytnuté týmto statusom musí AEO poskytnúť viac informácií pri každom kroku logistického postupu. To umožňuje zlepšiť sledovanie tovaru, najmä pri lietadle alebo lodi.

Koniec papierových formulárov
Druhá veľká zmena sa týka zavedenia colných vyhlásení v papierovej forme, ktoré sa stanú 100 % elektronickými od 31. decembra 2020 (pozri kolónku nižšie). Európske colné úrady sa snažia uľahčiť pohyb tovaru a v dôsledku toho zaistiť rast v rámci Únie. Colné úrady majú v úmysle podporiť sledovanie tovaru. „Cieľom je, aby sa všetky členské štáty delili o rovnaké informácie prostredníctvom spojeného a centralizovaného systému, čo umožní dokonalú prehľadnosť tovaru, ktorý vstupuje do Európy alebo ju opúšťa, a to v skutočnom čase,“ vraví Thomas Marin, colný a daňový analytik spoločnosti GEFCO.
Centralizované colné povolenia
Nový Colný kódex únie predstavuje prevrat v zavádzaní nového princípu: do roku 2020 separuje obeh dovozných a vývozných vyhlásení od obehu hmotného tovaru. Doteraz museli colné procesy prebehnúť na mieste príchodu tovaru, čo nútilo schválené subjekty ako spoločnosť GEFCO pokrývať čo najviac územia, ako to bolo možné, aby splnili potreby priemyselných zákazníkov. „S centralizovaným colným úradom a poplatkami sa umožňuje predloženie všetkých obežníkových dokumentov jednému colnému úradu, ktorý bude kontrolovať elektronické vyhlásenia bez ohľadu na geografickú polohu tovaru,“ vysvetľuje Thomas Marin.

10. 1. 2017

 Prologis kúpil M0 Central Business Park v Maďarsku

Portfólio Prologisu v Budapešti sa rozrástlo o 31 443 metrov štvorcových distribučných priestorov

BUDAPEŠŤ (10. januára 2017) – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, oznámil, že Prologis European Properties Fund II (PEPFII) kúpil od IDI Gazeley M0 Central Business Park v Maďarsku.
Dve novo zakúpené budovy s celkovou rozlohou 31 443 metrov štvorcových sú 100 % prenajaté a stanú sa súčasťou priliehajúceho Prologis Park Budapest-Sziget, ktorý je prenajatý z 98 % a v súčasnosti zahŕňa osem budov s plochou 150 000 metrov štvorcových.
Park sa nachádza juhovýchodne od Budapešti vo vyhľadávanej priemyselnej zóne Szigetszentmiklós, ktorá má cez obchvat M0 priame napojenie na tuzemské aj medzinárodné cestné siete.
Medzi zákazníkov novo kúpených budov sa týčia mená, ako sú napríklad Easi Uplifts, FM Logistics, Quality Logistics Management, United Performance Metals CEE alebo UTi Hungary.
„Szigetszentmiklós je pre nás na budapeštianskom trhu kľúčovou lokalitou. V uplynulých 18 až 24 mesiacoch sme tu zaznamenali silnú nájomnú aktivitu,“ povedal senior viceprezident a riaditeľ Prologisu pre Maďarsko Laszlo Kemenes. „Táto akvizícia nám dáva plnú kontrolu nad parkom a očakávame, že nám poskytne nové príležitosti na vytvorenie pridanej hodnoty v budúcnosti,“ dodal.
Transakciu sprostredkovala spoločnosť JLL.
Prologis je s viac ako 640 000 metrami štvorcovými logistických priestorov v deviatich priemyselných parkoch hlavným poskytovateľom distribučných priestorov v Maďarsku (k 20. decembru 2016).

28. 10. 2016

 GEFCO Slovakia plánuje prijať nových zamestnancov do štvrtej víkendovej zmeny ponúka 63 % štandardnej mzdy za dva dni práce
Bratislava, 28. október 2016 – GEFCO Slovakia, ako jeden z popredných lídrov na trhu logistiky, v súčasnosti zamestnáva viac 620 zamestnancov na 10-tich pobočkách po Slovensku. Tento počet by sa však mal už onedlho navýšiť o nových zamestnancov, ktorých spoločnosť plánuje prijať do štvrtej víkendovej zmeny.
Impulzom pre otvorenie štvrtej pracovnej zmeny v trnavskej pobočke GEFCO Slovakia bolo odštartovanie kampane pre nábor na štvrtú pracovnú víkendovú zmenu v PSA Peugeot Citroën v Trnave. „Štvrtá pracovná zmena bude príjemné privyrobenie si pre študentov alebo zamestnancov pracujúcich na čiastočný úväzok. Záujemcovia získajú pri práci cez víkend zaujímavých 63 % zo mzdy, ktorú inak dostanú zamestnanci na ostatných zmenách v priebehu celého pracovného týždňa,“ vysvetľuje Zuzana Staníková, HR manažérka GEFCO Slovakia a dodáva: „zoznam aktuálnych otvorených pozícií je k nahliadnutiu na našich webových stránkach (www.gefco.sk), kde sa uchádzači môžu prihlásiť do výberového konania.“

Štvrtá pracovná zmena ponúka viacero pracovných pozícií
Spoločnosť GEFCO Slovakia plánuje do štvrtej víkendovej zmeny obsadiť viaceré pracovné pozície, najmä však Vodičov vysokozdvižných vozíkov, Skladových operátorov a Vodičov expedície nových vozidiel. Pre potenciálnych zamestnancov môže byť lákadlom voľný pracovný týždeň, keďže pracovná doba štvrtej zmeny je počas víkendov. GEFCO Slovakia záujemcom okrem toho ponúka množstvo benefitov ako 13. plat, možný mesačný bonus, stravné lístky s nadštandardným príspevkom od zamestnávateľa, športovo-relaxačné poukážky, náborový príspevok a mnohé iné. „Všetci záujemcovia sa v priebehu pracovného pohovoru zoznámia s benefitmi, ktoré ponúkame. Verím, že náš sociálny program a zamestnanecké benefity oslovia širokú verejnosť,“ dodáva Staníková.
Spolupráca medzi spoločnosťami GEFCO Slovakia a PSA Peugeot Citroën je úzko prepojená. Kým skupina PSA Peugeot Citroën zastrešuje výrobu nových vozidiel, GEFCO Slovakia zabezpečuje od postavenia trnavskej automobilky logistiku týchto vozidiel.

27. 10. 2016

 Zákazníci Dachser Slovakia nahliadli pod pokrievku viedenského letiska
Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser Slovakia zorganizoval
pre svojich obchodných partnerov exkurziu na viedenské letisko Schwechat a do svojej rakúskej pobočky Dachser Himberg. Účastníci celodennej akcie sa mohli sami presvedčiť, ako funguje prepojenie leteckých a pozemných prepráv, tzv. Dachser Interlocking.

Prvá časť programu sa odohrávala na letisku, kde mala skupina možnosť prezrieť si prostredie cargo terminálu. Účastníci sa dozvedeli, akými bezpečnostnými procesmi musí tovar
po privezení na letisko prejsť, pozreli sa do exportnej a importnej haly a pozreli si celý proces balenia tovaru. Veľký záujem potom vzbudil výklad o špecifických oblastiach leteckej dopravy, ako sú napríklad preprava živých zvierat a preprava nebezpečného nákladu. Nasledovala prehliadka komerčnej časti letiska, kde návštevníci spoznali kompletnú procedúru odbavovania lietadiel a získali aj veľa zaujímavých informácií o samotnom viedenskom letisku.
Druhá časť programu bola venovaná prehliadke rakúskej pobočky Dachser Himberg. Logistickí odborníci firmy si pre svojich hostí pripravili prednášku zameranú na tému Dachser Interlocking – prepojenia pozemnej, leteckej a námornej prepravy. Na mieste si mohli prezrieť, ako funguje optimalizovaný príjem a odosielanie zásielok na termináloch zbernej služby
a ako sa prepravné linky disponujú a plánujú.
„Naše pobočky pozemnej prepravy, ako je Dachser Himberg, ktoré odosielajú zásielky
do všetkých kútov Európy, doslova pripomínajú letiskový terminál. Desiatky presne naplánovaných liniek sú priraďované k nákladovým rampám rovnako ako lietadlá
k zodpovedajúcim bránam,“ hovorí Roman Stoličný, managing director a člen predstavenstva Dachser Slovakia, a dodáva, „som veľmi rád, že sme našim zákazníkom mohli ponúknuť túto zaujímavú návštevu, ktorá im ukázala letisko, aj našu pobočku Himberg vrátane miest, kam sa bežne človek nemá možnosť dostať. Verím, že si vďaka tomu odnášajú jasnú predstavu
o tom, čo sa deje s ich tovarom pri leteckej preprave a ako s ich zásielkami pracujeme
na našich pobočkách pozemných prepráv.“

26. 10. 2016

 Prologis zahajuje výstavbu štvrtej budovy v Štetíne

Budova s veľkosťou 9 200 metrov štvorcových vo výstavbe
60 percent priestorov vopred prenajatých medzinárodnej nábytkárskej spoločnosti

Varšava, 26. októbra 2016 – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti priemyselných nehnuteľností, dnes oznámil, že začal špekulatívnu výstavbu novej budovy s celkovou rozlohou 9 200 metrov štvorcových v Prologis Park Szczecin. Táto budova je zo 60 percent vopred prenajatá medzinárodnej nábytkárskej spoločnosti, ktorá tak bude mať v parku celkovo k dispozícii 19 600 metrov štvorcových vrátane priestorov v novej budove. Dokončenie výstavby je plánované na prvý štvrťrok roku 2017.
„Táto nová budova bude disponovať zvýšeným počtom brán a opačným rozponom stĺpov a bude prispôsobená pre distribučné operácie. Na prianie zákazníka sme inštalovali viac nakladacích mostíkov pre hladší priebeh nakládky a vykládky,“ povedala viceprezidentka a riaditeľka pre výstavbu Prologis v Poľsku Ewa Zawadzka. „Zákazníci oceňujú výhody tohto parku a vďaka veľkému dopytu sme mohli park rýchlo rozšíriť,“ doplnila Ewa Zawadzka.
Prologis Park Szczecin je moderný distribučný park s tromi budovami s celkovou rozlohou 80 700 metrov štvorcových v severozápadnom Poľsku. Park, ktorý sa nachádza v priemyselnom areáli Goleniów pri diaľnici S3, necelých 70 km od prístavu Świnoujście, 40 kilometrov východne od hraníc s Nemeckom, 35 kilometrov severovýchodne od centra Štetína a sedem kilometrov juhozápadne od letiska Goleniów, je ideálnym distribučným miestom pre oblasť západnej Európy a Škandinávie.
Prologis je vďaka viac ako 4,4 miliónom metrov štvorcových logistických a priemyselných plôch a pôsobnosťou v štyroch krajinách regiónu popredným poskytovateľom distribučných priestorov v strednej a východnej Európe (k 30. septembru 2016).