1. 2. 2017

 Dachser rastie v ázijsko-pacifickom regióne

S novou pobočkou vo Vietname a novými kanceláriami v Hongkongu a Bombaji Dachser Air & Sea Logistics opäť posilnil svoju pozíciu v ázijsko-pacifickom regióne.
Aby mohol Dachser vo Vietname poskytovať logistické služby rýchlo rastúcim priemyselným odvetviam a podporovať ich exportné aktivity, otvoril k svojej pobočke v Hočiminovom Meste aj novú pobočku v Hanoji. „Mnoho výrobcov najmä z textilného a obuvníckeho priemyslu, ale aj výrobcovia elektroniky vybudovali na severe Vietnamu svoje výrobné závody. Pobočka v Hanoji nás teda približuje k našim zákazníkom,“ vysvetľuje Michael Deisemann, Managing Director Air & Sea Logistics Vietnam. Pobočka bude zabezpečovať letecké a námorné prepravy (FCL a LCL) do Európy, USA, ale aj v rámci Ázie, okrem toho bude tiež ponúkať skladovanie a v prípade potreby aj služby s pridanou hodnotou.
Dachser sa tiež sťahuje do novej kancelárie v Tsuen Wan v oblasti New Territories v Hongkongu. Tam budú teraz letecké a námorné prepravy a logistický manažment pod jednou strechou. „Týmto krokom reagujeme na zvyšujúci sa význam Hongkongu ako dôležitého logistického uzla v Ázii a ako atraktívnej lokality, čo sa týka infraštruktúry a kvalifikovaných pracovných síl,“ vysvetľuje Nils Holder, Managing Director Air & Sea Logistics Hongkong. Pre letecké prepravy bude naďalej slúžiť Dachser prekládkový sklad v Tsuen Wan a pre kontraktnú logistiku pobočka v Tsing Yi.

V Indii sa Dachser nasťahoval do novej regionálnej kancelárie v prekvitajúcej obchodnej štvrti v Bombaji. Tým sa posunul bližšie k svojim zákazníkom svetových značiek a umožnil zamestnancom z rôznych oddelení ešte efektívnejšiu komunikáciu. Vďaka novému pôsobisku dostali doslova pod jednu strechu kolegovia z leteckých a námorných prepráv, z oddelenia colného odbavenia a logistickej prevádzky. Celkovo bude v tejto novej kancelárii blízko medzinárodného letiska pracovať cca 100 zamestnancov.
26. 1. 2017



# 158 | 4. TÝŽDEŇ | ROK 2017
Cargo-partner spustil vlastnú databanku cestných prepráv, René Stranz je novým konateľom Gebrüder Weiss Slovensko, AIMTEC zaistil pre COBA Automotive riešenie EDI formou služby, FM Logistic meria efektivitu skladových operácií novým spôsobom

25. 1. 2017

 Prologis oznámil výsledky svojej činnosti v Európe za 4. štvrťrok a celý rok 2016

Obsadenosť sa zvýšila o 90 bázických bodov na 96,7 %
Zahájená výstavba nových projektov s plochou 309 000 metrov štvorcových, zo 65 % ide o budovy na mieru 121 500 metrov štvorcových akvizícií

BRATISLAVA (25. januára 2017) – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil výsledky svojej činnosti v Európe za 4. štvrťrok a celý rok 2016.

Prevádzkové výsledky
Prologis Europe uzavrel štvrtý štvrťrok s obsadenosťou portfólia 96,7 %, čo v porovnaní s predchádzajúcim obdobím roku 2016 znamená nárast o 90 bázických bodov. Súhrnný objem novo uzavretých a predĺžených nájomných zmlúv predstavoval v štvrtom štvrťroku 718 200 metrov štvorcových a za celý rok 2016 celkovo 3,5 milióna metrov štvorcových, čo v porovnaní s rokom 2015 predstavuje nárast o 54 %.
Ku koncu kvartálu vlastnil Prologis v Európe buď ako jediný majiteľ alebo formou spoločného investičného projektu portfólio nehnuteľností s celkovou rozlohou 17 miliónov metrov štvorcových.
„V roku 2016 sme zaznamenali zatiaľ najlepšie výsledky v objeme prenájmov, čo nám v Európe umožnilo dosiahnuť rekordnú obsadenosť,“ povedal prezident Prologis Europe Ben Bannatyne. „Napriek politickým otrasom mieria zákazníci vytrvalo za svojimi dlhodobými cieľmi a na trhu naďalej prevláda dobrá nálada. To napomáha širokému dopytu, na čele ktorého stoja predovšetkým sektory retailového predaja a automobilového priemyslu. Vďaka silným základným prevádzkovým ukazovateľom a stále atraktívnejším výnosom očakávame aj v nastávajúcom roku silný rast,“ dodal Ben Bannatyne.

Vo štvrtom štvrťroku sa najväčšiemu záujmu zákazníkov tešili tieto trhy:

  • v severnej Európe Spojené kráľovstvo, Nemecko a Holandsko,
  • v južnej Európe Lyon, Le Havre, Barcelona a Valencia a
  • v strednej a východnej Európe Praha, Budapešť a Bratislava.

Medzi významné nové prenájmy vo štvrtom štvrťroku patrili:

  • priestor s veľkosťou 34 300 metrov štvorcových pre spoločnosť Yusen Logistics v oblasti East Midlands v Spojenom kráľovstve a
  • priestor s veľkosťou 32 500 metrov štvorcových pre reťazec supermarketov Sainsbury’s v anglickom Northamptone.

Zahájená výstavba
Na všetkých európskych trhoch naďalej pretrváva nízka ponuka prvotriednych distribučných nehnuteľností. Prologis Europe vo štvrtom štvrťroku začal výstavbu 13 nových projektov v Českej republike, Nemecku, Francúzsku, Maďarsku, Taliansku, Poľsku, na Slovensku, v Španielsku a Spojenom kráľovstve s celkovou rozlohou 309 000 metrov štvorcových. Zo 65 % pritom ide o budovy stavané na mieru, z 35 % o výstavbu špekulatívnu.

Medzi začatými projektmi nájdete:

  • budovu s veľkosťou 56 000 metrov štvorcových stavanú na mieru pre Tesco v blízkosti Bratislavy,
  • budovu s veľkosťou 24 000 metrov štvorcových stavanú na mieru pre spoločnosť Action vo francúzskom Moissy II a
  • budovu s veľkosťou 14 000 metrov štvorcových stavanú na mieru pre spoločnosť Dwell v anglickom Milton Keynes.

Akvizície a predaje
V roku 2016 Prologis akvizíciami v Európe získal budovy v hodnote 70 miliónov eur s celkovou rozlohou 121 500 metrov štvorcových a 18 pozemkov s celkovou výmerou 1,3 milióna metrov štvorcových. Tieto akvizície boli súčasťou firemnej investičnej stratégie zameriavajúcej sa na premyslené investície na globálnych trhoch. Počas uplynulého roka Prologis predal nehnuteľnosti v Holandsku, Spojenom kráľovstve, Francúzsku, Nemecku, Taliansku a Švédsku v celkovej hodnote 259 miliónov eur.
„Logistika zostáva odolnou a atraktívnou triedou aktív, ktorá ťaží z vysokého dopytu, nízkej neobsadenosti a pokračujúceho rastu nájmov po celej Európe,“ konštatoval investičný riaditeľ Prologis Europe Joseph Ghazal. „Špekulatívna výstavba sa drží na disciplinovanej úrovni a developerské aktivity na trhu sa v roku 2016 niesli v duchu veľkých projektov stavaných na mieru.“

18. 1. 2017

 PARTNERSTVO FM LOGISTIC A EM STRASBOURG

SPOLOČNÉ VÝSKUMNÉ PROJEKTY PRINIESLI SYSTÉM DI@LOG, KTORÝ REORGANIZUJE LOGISTICKÉ OPERÁCIE V SKLADOCH.
FM Logistic, popredný poskytovateľ skladovania, prepravy a obalových služieb, spolupracuje od roku 2011, formou financovania výskumných projektov, s katedrou riadenia dodávateľského reťazca na obchodnej akadémii EM v Štrasburgu.
Po 4 rokoch práce a po úspešnej pilotnej fáze, bude teraz jeden zo spoločných projektov vypustený do sveta; jedná sa o diagnostický systém s názvom Di@log, ktorý reorganizuje logistické operácie v skladoch a rieši otázky produktivity.

Hlavnou úlohou je posúdenie prevádzky v sklade
Život v sklade je ovplyvňovaný pravidelnou reorganizáciou logistických operácií. Či už sa jedná o implementáciu, rast či ukončenie aktivity, alebo inštaláciu nového zariadenia v rámci baliacej linky, vždy je nutné predvídať vplyv týchto zmien a možné problémy spojené s nimi.

Spoločnosť FM Logistic ako jedna z prvých začala pracovať v multiklientskom a multiaktívnom prostredí a má teda s týmito javmi a dôsledkami bohaté skúsenosti, najmä čo sa týka riadenia intralogistického toku. Preto sa rozhodla podporiť projekt, ktorého predmetom bol vývoj nástroja, ktorý asistuje pracovníkom s rozhodovacou právomocou pri reorganizácii skladových operácií.
Výskumný projekt viedol k nasadeniu modelového nástroja, založeného na metóde SCOR (Supply Chain Operations Reference). Ten identifikuje a vyhodnocuje kľúčové ukazovatele výkonnosti podľa ich internej alebo externej orientácie (prevádzkovej efektivity). Metóda analýzy berie do úvahy všetky kritériá, od prevádzky po otázky stratégie. Následne bol vyvinutý Di @ Log, nástroj pre diagnostiku prevádzky logistických centier.

Di@log, revolučný diagnostický nástroj
V spolupráci s humanistami, výskumným laboratóriom EM v Štrasburgu, vyvinula FM Logistic 100% elektronický nástroj Di @ Log, ktorý na základe skúseností a odborných znalostí FM Logistic a výsledkov výskumov reorganizuje skladové operácie.
Je schopný poskytnúť globálny prehľad operácií, stimulovať interakciu medzi operáciami, hodnotiť ich pomocou ukazovateľov výkonnosti, a v závere prichádza s najefektívnejším riešením.

Prototyp Di@Log bol testovaný s nevídanými výsledkami na platforme FM Logistic vo francúzskom Epaux-Bezu. Nástroj identifikoval
• 57% problémov a riešení, takéto množstvo doteraz nedosiahol žiadny iný diagnostický nástroj;
• 80% spojení medzi problémom a riešením;
• 90% následkov implementácie a riešení;
• 83% súvislostí medzi ukazovateľmi výkonnosti.

Teraz, po testovacej fáze, je Di @ Log pripravený na implementáciu na všetkých platformách FM Logistic. Nasledujúcim cieľom je spríjemniť jeho konečné využitie, predovšetkým pre manažérov v prevádzke.

Stéphane Mornay, Riaditeľ pre podporu skladovej prevádzky skupiny FM Logistic vysvetľuje: "Mentoring študenta pri písaní práce je veľmi formálny. Aby sme došli k cieľu, ktorým je nástroj používaný v praxi v našich skladoch, museli sme sa vzájomne prispôsobiť a naučiť sa spolupracovať. Rozhodli sme sa v takejto spolupráci pokračovať a v súčasnosti vedieme ďalšieho študenta témou Sklad budúcnosti ".

12. 1. 2017



# 157 | 2. TÝŽDEŇ | ROK 2017
Tesco ohlásilo výstavbu nového distribučného centra, Trh investičných nehnuteľností má za sebou rekordný rok, Ministerstvo dopravy spustilo Národný systém dopravných informácií,Singapurský fond GIC ukončil akvizíciu spoločnosti P3
11. 1. 2017

 NEWSLETTER Č. 5


Nový Colný kódex Európskej únie zavádza status Schváleného hospodárskeho subjektu, aby posilnil bezpečnosť pohybu tovaru v regióne. Má tiež iný cieľ: zanechanie papierových a prechod na plne elektronické vyhlásenia do roku 2020.

Obraz colného úradníka, ktorý riadi balíky s kopou papierov v rukách a ručne pečiatkuje prihlášky je teraz už minulosťou. S novým Colným kódexom únie (UCC), ktorý vstúpil do platnosti 1. mája 2016, prechádza Európska únia hĺbkovými reformami na uľahčenie obchodovania so zvyškom sveta. „Bolo treba nahradiť starnúcu a procedurálnu legislatívu, ktorá bola z roku 1992,“ vraví Ives Taelman, riaditeľ Colných a daňových činností spoločnosti GEFCO.
Zvýšená bezpečnosť so statusom Schváleného hospodárskeho subjektu
Nový kódex EÚ zdôrazňuje bezpečnosť pohybu tovaru tým, že zavádza status Schváleného hospodárskeho subjektu (AEO). Od teroristických útokov v septembri 2001 sa bezpečnosť stala hlavnou obavou Svetovej colnej organizácie, ktorá implementovala štandardy programu SAFE v roku 2005, aby zabránila teroristickým činom, ktoré využívajú výhodu tradičných medzinárodných obchodných ciest. Na zvýšenie efektívnosti štandardy programu SAFE viedli k vytvoreniu statusu schváleného hospodárskeho subjektu (AEO) v roku 2008. Napriek tomu však jeho výhody pre priemyselné podniky a subjekty zostali nejasné.
Novým colným kódexom Európska únia zaviedla potrebu statusu AEO pre medzinárodnú expanziu. Schválení nositelia profitujú z rôznych výhradných podmienok, ktoré uľahčujú ich colné a daňové postupy, zatiaľ čo im umožňujú prijímať povolenia, znižovať celkovú záruku na pokrytie colných dlhov, dostávať predbežné upozornenia o colnej kontrole tovaru a vyberať si miesto takýchto kontrol. „Nové kritériá certifikácie sprísnia požiadavky na získanie statusu AEO: preverované subjekty musia preukázať svoje schopnosti a skúsenosť,“ vysvetľuje Ives Taelman. Výmenou za výhody poskytnuté týmto statusom musí AEO poskytnúť viac informácií pri každom kroku logistického postupu. To umožňuje zlepšiť sledovanie tovaru, najmä pri lietadle alebo lodi.

Koniec papierových formulárov
Druhá veľká zmena sa týka zavedenia colných vyhlásení v papierovej forme, ktoré sa stanú 100 % elektronickými od 31. decembra 2020 (pozri kolónku nižšie). Európske colné úrady sa snažia uľahčiť pohyb tovaru a v dôsledku toho zaistiť rast v rámci Únie. Colné úrady majú v úmysle podporiť sledovanie tovaru. „Cieľom je, aby sa všetky členské štáty delili o rovnaké informácie prostredníctvom spojeného a centralizovaného systému, čo umožní dokonalú prehľadnosť tovaru, ktorý vstupuje do Európy alebo ju opúšťa, a to v skutočnom čase,“ vraví Thomas Marin, colný a daňový analytik spoločnosti GEFCO.
Centralizované colné povolenia
Nový Colný kódex únie predstavuje prevrat v zavádzaní nového princípu: do roku 2020 separuje obeh dovozných a vývozných vyhlásení od obehu hmotného tovaru. Doteraz museli colné procesy prebehnúť na mieste príchodu tovaru, čo nútilo schválené subjekty ako spoločnosť GEFCO pokrývať čo najviac územia, ako to bolo možné, aby splnili potreby priemyselných zákazníkov. „S centralizovaným colným úradom a poplatkami sa umožňuje predloženie všetkých obežníkových dokumentov jednému colnému úradu, ktorý bude kontrolovať elektronické vyhlásenia bez ohľadu na geografickú polohu tovaru,“ vysvetľuje Thomas Marin.

10. 1. 2017

 Prologis kúpil M0 Central Business Park v Maďarsku

Portfólio Prologisu v Budapešti sa rozrástlo o 31 443 metrov štvorcových distribučných priestorov

BUDAPEŠŤ (10. januára 2017) – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, oznámil, že Prologis European Properties Fund II (PEPFII) kúpil od IDI Gazeley M0 Central Business Park v Maďarsku.
Dve novo zakúpené budovy s celkovou rozlohou 31 443 metrov štvorcových sú 100 % prenajaté a stanú sa súčasťou priliehajúceho Prologis Park Budapest-Sziget, ktorý je prenajatý z 98 % a v súčasnosti zahŕňa osem budov s plochou 150 000 metrov štvorcových.
Park sa nachádza juhovýchodne od Budapešti vo vyhľadávanej priemyselnej zóne Szigetszentmiklós, ktorá má cez obchvat M0 priame napojenie na tuzemské aj medzinárodné cestné siete.
Medzi zákazníkov novo kúpených budov sa týčia mená, ako sú napríklad Easi Uplifts, FM Logistics, Quality Logistics Management, United Performance Metals CEE alebo UTi Hungary.
„Szigetszentmiklós je pre nás na budapeštianskom trhu kľúčovou lokalitou. V uplynulých 18 až 24 mesiacoch sme tu zaznamenali silnú nájomnú aktivitu,“ povedal senior viceprezident a riaditeľ Prologisu pre Maďarsko Laszlo Kemenes. „Táto akvizícia nám dáva plnú kontrolu nad parkom a očakávame, že nám poskytne nové príležitosti na vytvorenie pridanej hodnoty v budúcnosti,“ dodal.
Transakciu sprostredkovala spoločnosť JLL.
Prologis je s viac ako 640 000 metrami štvorcovými logistických priestorov v deviatich priemyselných parkoch hlavným poskytovateľom distribučných priestorov v Maďarsku (k 20. decembru 2016).

28. 10. 2016

 GEFCO Slovakia plánuje prijať nových zamestnancov do štvrtej víkendovej zmeny ponúka 63 % štandardnej mzdy za dva dni práce
Bratislava, 28. október 2016 – GEFCO Slovakia, ako jeden z popredných lídrov na trhu logistiky, v súčasnosti zamestnáva viac 620 zamestnancov na 10-tich pobočkách po Slovensku. Tento počet by sa však mal už onedlho navýšiť o nových zamestnancov, ktorých spoločnosť plánuje prijať do štvrtej víkendovej zmeny.
Impulzom pre otvorenie štvrtej pracovnej zmeny v trnavskej pobočke GEFCO Slovakia bolo odštartovanie kampane pre nábor na štvrtú pracovnú víkendovú zmenu v PSA Peugeot Citroën v Trnave. „Štvrtá pracovná zmena bude príjemné privyrobenie si pre študentov alebo zamestnancov pracujúcich na čiastočný úväzok. Záujemcovia získajú pri práci cez víkend zaujímavých 63 % zo mzdy, ktorú inak dostanú zamestnanci na ostatných zmenách v priebehu celého pracovného týždňa,“ vysvetľuje Zuzana Staníková, HR manažérka GEFCO Slovakia a dodáva: „zoznam aktuálnych otvorených pozícií je k nahliadnutiu na našich webových stránkach (www.gefco.sk), kde sa uchádzači môžu prihlásiť do výberového konania.“

Štvrtá pracovná zmena ponúka viacero pracovných pozícií
Spoločnosť GEFCO Slovakia plánuje do štvrtej víkendovej zmeny obsadiť viaceré pracovné pozície, najmä však Vodičov vysokozdvižných vozíkov, Skladových operátorov a Vodičov expedície nových vozidiel. Pre potenciálnych zamestnancov môže byť lákadlom voľný pracovný týždeň, keďže pracovná doba štvrtej zmeny je počas víkendov. GEFCO Slovakia záujemcom okrem toho ponúka množstvo benefitov ako 13. plat, možný mesačný bonus, stravné lístky s nadštandardným príspevkom od zamestnávateľa, športovo-relaxačné poukážky, náborový príspevok a mnohé iné. „Všetci záujemcovia sa v priebehu pracovného pohovoru zoznámia s benefitmi, ktoré ponúkame. Verím, že náš sociálny program a zamestnanecké benefity oslovia širokú verejnosť,“ dodáva Staníková.
Spolupráca medzi spoločnosťami GEFCO Slovakia a PSA Peugeot Citroën je úzko prepojená. Kým skupina PSA Peugeot Citroën zastrešuje výrobu nových vozidiel, GEFCO Slovakia zabezpečuje od postavenia trnavskej automobilky logistiku týchto vozidiel.

27. 10. 2016

 Zákazníci Dachser Slovakia nahliadli pod pokrievku viedenského letiska
Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser Slovakia zorganizoval
pre svojich obchodných partnerov exkurziu na viedenské letisko Schwechat a do svojej rakúskej pobočky Dachser Himberg. Účastníci celodennej akcie sa mohli sami presvedčiť, ako funguje prepojenie leteckých a pozemných prepráv, tzv. Dachser Interlocking.

Prvá časť programu sa odohrávala na letisku, kde mala skupina možnosť prezrieť si prostredie cargo terminálu. Účastníci sa dozvedeli, akými bezpečnostnými procesmi musí tovar
po privezení na letisko prejsť, pozreli sa do exportnej a importnej haly a pozreli si celý proces balenia tovaru. Veľký záujem potom vzbudil výklad o špecifických oblastiach leteckej dopravy, ako sú napríklad preprava živých zvierat a preprava nebezpečného nákladu. Nasledovala prehliadka komerčnej časti letiska, kde návštevníci spoznali kompletnú procedúru odbavovania lietadiel a získali aj veľa zaujímavých informácií o samotnom viedenskom letisku.
Druhá časť programu bola venovaná prehliadke rakúskej pobočky Dachser Himberg. Logistickí odborníci firmy si pre svojich hostí pripravili prednášku zameranú na tému Dachser Interlocking – prepojenia pozemnej, leteckej a námornej prepravy. Na mieste si mohli prezrieť, ako funguje optimalizovaný príjem a odosielanie zásielok na termináloch zbernej služby
a ako sa prepravné linky disponujú a plánujú.
„Naše pobočky pozemnej prepravy, ako je Dachser Himberg, ktoré odosielajú zásielky
do všetkých kútov Európy, doslova pripomínajú letiskový terminál. Desiatky presne naplánovaných liniek sú priraďované k nákladovým rampám rovnako ako lietadlá
k zodpovedajúcim bránam,“ hovorí Roman Stoličný, managing director a člen predstavenstva Dachser Slovakia, a dodáva, „som veľmi rád, že sme našim zákazníkom mohli ponúknuť túto zaujímavú návštevu, ktorá im ukázala letisko, aj našu pobočku Himberg vrátane miest, kam sa bežne človek nemá možnosť dostať. Verím, že si vďaka tomu odnášajú jasnú predstavu
o tom, čo sa deje s ich tovarom pri leteckej preprave a ako s ich zásielkami pracujeme
na našich pobočkách pozemných prepráv.“

26. 10. 2016

 Prologis zahajuje výstavbu štvrtej budovy v Štetíne

Budova s veľkosťou 9 200 metrov štvorcových vo výstavbe
60 percent priestorov vopred prenajatých medzinárodnej nábytkárskej spoločnosti

Varšava, 26. októbra 2016 – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti priemyselných nehnuteľností, dnes oznámil, že začal špekulatívnu výstavbu novej budovy s celkovou rozlohou 9 200 metrov štvorcových v Prologis Park Szczecin. Táto budova je zo 60 percent vopred prenajatá medzinárodnej nábytkárskej spoločnosti, ktorá tak bude mať v parku celkovo k dispozícii 19 600 metrov štvorcových vrátane priestorov v novej budove. Dokončenie výstavby je plánované na prvý štvrťrok roku 2017.
„Táto nová budova bude disponovať zvýšeným počtom brán a opačným rozponom stĺpov a bude prispôsobená pre distribučné operácie. Na prianie zákazníka sme inštalovali viac nakladacích mostíkov pre hladší priebeh nakládky a vykládky,“ povedala viceprezidentka a riaditeľka pre výstavbu Prologis v Poľsku Ewa Zawadzka. „Zákazníci oceňujú výhody tohto parku a vďaka veľkému dopytu sme mohli park rýchlo rozšíriť,“ doplnila Ewa Zawadzka.
Prologis Park Szczecin je moderný distribučný park s tromi budovami s celkovou rozlohou 80 700 metrov štvorcových v severozápadnom Poľsku. Park, ktorý sa nachádza v priemyselnom areáli Goleniów pri diaľnici S3, necelých 70 km od prístavu Świnoujście, 40 kilometrov východne od hraníc s Nemeckom, 35 kilometrov severovýchodne od centra Štetína a sedem kilometrov juhozápadne od letiska Goleniów, je ideálnym distribučným miestom pre oblasť západnej Európy a Škandinávie.
Prologis je vďaka viac ako 4,4 miliónom metrov štvorcových logistických a priemyselných plôch a pôsobnosťou v štyroch krajinách regiónu popredným poskytovateľom distribučných priestorov v strednej a východnej Európe (k 30. septembru 2016).

20. 10. 2016

 Prologis oznamuje výsledky za tretí štvrťrok v Európe

Obsadenosť vzrástla na 96,1 percent
Zahájenie novej výstavby 291 000 metrov štvorcových, z čoho je 69 percent stavaných na mieru

AMSTERDAM, 20. októbra 2016 – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil svoje výsledky za tretí štvrťrok v Európe.

Prevádzkové výsledky
Prologis Europe zakončil tretí štvrťrok s 96,1 percentnou obsadenosťou, čo znamená nárast o pol percenta oproti druhému štvrťroku. Spoločnosť podpísala v treťom kvartáli nové nájomné zmluvy na celkom 549 130 metrov štvorcových, teda takmer dvojnásobne viac ako v rovnakom období minulého roka.
Ku koncu tretieho štvrťroka mala spoločnosť podiel, či už v podobe úplného vlastníctva, alebo ako spoločný investičný podnik, v nehnuteľnostiach a developerských projektoch v Európe s celkovou plochou 16,6 miliónov metrov štvorcových.
„Počiatočný šok z Brexitu sa počas leta vstrebal, nálada zákazníkov zostala pozitívna a mala len veľmi malý alebo dokonca žiadny vplyv na transakcie,“ povedal prezident Prologis Europe Ben Bannatyne. „Vysoký dopyt zákazníkov prispel k tomu, že sa obsadenosť nášho európskeho portfólia dostala na rekordnú úroveň. Aj naďalej zaznamenávame nárast nájmov vo Veľkej Británii a aj v kontinentálnej Európe - predovšetkým v Nemecku, Holandsku a Českej republike,“ dodal Bannatyne.

20. 10. 2016

 Globálne logistické riešenia v oblasti konkurencieschopnosti služieb a internacionalizácie priemyselných zákazníkov

Courbevoie, Francúzsko, 20. október 2016. GEFCO, globálny aktér v oblasti priemyselnej logistiky a európska jednotka v automobilovej logistike, predstavuje svoju novú ponuku služieb zameranú na dodávateľský reťazec, kľúčový faktor konkurencieschopnosti svojich klientov.
Firmy potrebujú v dôsledku meniaceho sa a komplexného prostredia flexibilného a štruktúrovaného partnera, ktorý neustále poskytuje riešenia na optimalizáciu dodávky. Byť súčasťou rastovej stratégie svojho zákazníka je kľúčová priorita skupiny GEFCO. „Ambíciou GEFCO je vytvárať ponuky, ktoré spĺňajú potreby a špecifické požiadavky klientov, a podporovať ich rozvoj kombináciou konkurencieschopnosti a spoľahlivosti v celom dodávateľskom reťazci, vďaka čomu sa dodávateľský reťazec pretransformuje na hodnotový,“ oznamuje Emmanuel Arnaud, výkonný viceprezident pre predaj a marketing.

Transformácia dodávateľského reťazca na hodnotový
Riešenia GEFCO sú úplne pretvorené tak, aby spĺňali potreby internacionalizácie, hybkosti, konkurencieschopnosti a inovácie logistických organizácií, a poskytujú pridanú hodnotu každému prvku dodávateľského reťazca, čím zaručujú bezpečnosť a kontinuitu logistického toku klientov GEFCO ako na národnej, tak aj medzinárodnej úrovni.

Nová ponuka zahŕňa:

  • 3 úrovne služieb: CORE FREIGHT, INTEGRATED LOGISTICS, STRATEGIC-XPERT
  • 2 prepojené odbornosti: INDUSTRY SOLUTIONS, GEO-GATEWAYS
  • Ponuka prispôsobená na služby: ONE TIME SOLUTIONS

19. 10. 2016



# 152 | 42. TÝŽDEŇ | ROK 2016
Goodman vybuduje logistické centrum pre METRO GROUP v nemeckom Marle, Spoločnosť SAP investuje 2 miliardy eur do internetu vecí, Saxo Bank: Ako sa bude vyvíjať cena ropy do konca tohto roku?, DACHSER realizoval nadrozmernú prepravu po vodných cestách
18. 10. 2016

 Nové zmluvy v parku Prologis Park Teresin: NTA a Euro Pool System

Novo prenajatých 15 750 metrov štvorcových. Obsadenosť parku dosiahla 92 %, posledná voľná jednotka k dispozícii

VARŠAVA, 18. októbra 2016 – Prologis, Inc., globálny líder v oblasti logistických nehnuteľností, dnes oznámil, že podpísal dve nové zmluvy na prenájom 15 750 metrov štvorcových vo svojom poľskom parku Prologis Park Teresin.
Tieto zmluvy obsahujú:

  • Prenájom 5 850 metrov štvorcových priemyselných plôch a kancelárií spoločnosti NTA. Tá poskytuje komplexné logistické služby pre papierenský priemysel a celkovo tak v parku využíva 11 850 metrov štvorcových.
  • Prenájom 9 900 metrov štvorcových priemyselných plôch a kancelárií spoločnosti Euro Pool System, ktorá je lídrom na trhu s vratnými obalmi v európskom dodávateľskom reťazci čerstvého potravinárskeho tovaru.

„V parku Prologis Park Teresin pôsobíme už päť rokov,” hovorí riaditeľ pre logistiku spoločnosti NTA, Leszek Garzombke. „Pre náš rast potrebujeme ďalšie priestory a expanzia v tomto parku bola vďaka jeho polohe a napojeniu na železničnú sieť do západnej Európy, Pobaltia a Ruska jasnou voľbou,“ dodáva Leszek Garzombke.
„Naša spoločnosť vstúpila na poľský trh v roku 2014,“ uvádza Julio Lázaro Badenas, manažér medzinárodnej prevádzky spoločnosti Euro Pool System. „Otvorenie servisného centra spätnej logistiky v Prologis Park Teresin plne zapadá do našej rastovej stratégie v Poľsku. Teraz tu budeme čistiť prepravky a poskytovať služby spätnej logistiky a budeme blízko našim zákazníkom,“ doplňuje Julio Lázaro Badenas.
V Prologis Park Teresin sa nachádzajú tri budovy s celkovou plochou takmer 160 000 metrov štvorcových. Tento moderný priemyselný areál je napojený priamo na železnicu a vďaka ceste DK92 a diaľnici A2 (kríženie trás pri meste Wiskitki) poskytuje výborné spojenie s národnými aj medzinárodnými obchodnými trasami.
„Tieto nové zmluvy sú príkladom veľkého dopytu po priestoroch v Prologis Park Teresin,” hovorí Kamila Pruk, senior leasing manažér spoločnosti Prologis v Poľsku. „Poloha parku spolu s jeho napojením na cestnú a železničnú sieť z neho učinila ideálnu voľbu pre firmy, ktoré chcú podporiť rast svojho biznisu ako v Poľsku, tak v zahraničí,“ dodáva Kamila Pruk.
Prologis je vďaka viac než 4,3 miliónom metrov štvorcových logistických a priemyselných plôch a pôsobnosti v štyroch krajinách regiónu jedným z popredných poskytovateľov distribučných priestorov v strednej a východnej Európe (k 30. júnu 2016).

14. 10. 2016



# 151 | 41. TÝŽDEŇ | ROK 2016
P3 uzavrel refinančnú dohodu v hodnote 1,4 miliardy eur, DACHSER: Cesta k trvalej udržateľnosti– logistika bez papierov, Expanzia Prologis Parku Bratislava vďaka vysokému dopytu, Otvorený úsek R2 odľahčí dopravu v Bánovciach nad Bebravou